Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Er det latterligt at høre country (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hello there

Er  vi som godt kan lide contry musik , så meget i undertal  at man hos  DR. mener at denne musikgenre er  overflødig at sende ud i æteren .Jeg havde stor glæde af lytte på nettop denne genre   , men nu er den blevet lukket for at gøre , plads  til at  NOVA FM  & POP FM skal kunne sende  i bedre teknisk kvalitet  ,men hvad nytter det  hvis man ikke bryder sig om det musik de sender ud i æteren .

DAB Country kanalen var unik  , du kunne ikke  finde den slags musik andre steder  i radioen  det være DAB eller FM  , men til gengæld  kan man finde i hundrede vis af stationer som spiller  de sædvanlige , sidste nye  pop numre .

Jeg savner noget mere  Blues ,  Classisk Rock alá ( Pink floyd , deep Purple , Thin Lizzy ) og lignende , og med en voksen studievært , som brænder for den slags musik .

Kom med  en  feed back.

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 September 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Vi skriver 2010 og det har været latterligt at lytte til radio i mange år.

Jeg lytter selv til country og classisk rock/metal. Men musik er noget man køber billigt på nettet eller låner på
biblioteket hvis man er en fattigrøv.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 23 September 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

DR har P1 som mest er en tale kanal, fred være med det.

P2 har lidt seriøs musik så længe den endnu  eksisterer.

Og så er der to P3 børnekanaler, den ene kalder de godt nok P4 men det er det samme lal de sender på dem begge. Og nej der er ikke plads til country musik, det har man fravalgt uden at spørge dem som betaler for hele manageriet.

Jeg kunne godt tænke mig en afstemning fra DR om deres radio/tv kanaler men det tør de nok ikke sende til afstemning.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 24 September 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Vi skriver 2010 og det har v�ret latterligt at lytte til radio i mange �r.

Jeg lytter selv til country og classisk rock/metal. Men musik er noget man k�ber billigt p� nettet eller l�ner p�
biblioteket hvis man er en fattigr�v.

Jeg har lidt sv�rt ved at vurdere, om du tager pis eller bare er us�dvanligt arrogant og/eller socialt isoleret...?!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

CAPS said;

Jeg savner noget mere  Blues ,  Classisk Rock alá ( Pink floyd , deep Purple , Thin Lizzy ) og lignende , og med en voksen studievært , som brænder for den slags musik .

Kan ikke være mere enig

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Næh gu er det ej latterligt at høre Country musik. Jeg synes at alt slags musik, hvor man kan mærke nerven fra musikkeren, at det har været nødvendigt for kunstneren at lave musikken, er fedt. Det kan man jo i den grad med det meste Country.
Dog hører jeg ikke selv så meget radio, så jeg har ikke lagt mærke til det som du skriver i din tråd.
Men rent personligt syntes jeg noget Country er fedt, og meget af det siger mig ikke noget.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 24 September 2010 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give dig fuldstændig ret - country er så godt som fuldstændig forsvundet fra radio-kanalerne som i dag jo stort set spiller nøjagtig de samme numre.
Det er mig en gåde at man kan bruge så mange penge i den danske radio-branche, deres samlede musikdatabase kan jo nærmest ligge på en ganske simpel usb-harddisk ??

Jeg selv er også stor Country fan, men jeg har sku lavet min egen private samling - så slipper jeg nemlig for at være tvunget til at skulle nøjes med de andres udvalg.

Der findes en række amerikanske online radio-kanaler som stadig kan modtages af os i lille DK, de er ok - men man skal lige vænne sig til de mange reklamer. Dog kan man ofte der få en ide om nyt musik, som så kan findes på youtube el. lignende. Sådan gør jeg, så jeg har en ide om hvorvidt pladen er værd at smide penge efter.
Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=country

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 24 September 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Nej det er selvfølgeligt ikke latterligt. Det meste af den mere smalle musik ligger idag på DAB, de har en countrykanal. Jeg har ikke hørt kanalen, men det er nok noget lignende DR rock, som sender Rock uafbrudt. Så du kan høre country døgnet rundt hos DR.

Hvis du ikke har en dab radio er det en god ide at finde en af den engelske stationære tunere, fra Cambridge eller Pure, de virker og har god lyd. De japanske tunere har måske DAB, men det er ikke noget de satser på, så kvaliteten er derefter.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jamen de smalle kanaler udfases...de var kun til at lokke folk på BAB med ehhh ka heller ik stave mere

mvh

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
CAPS said;

Kan ikke være mere enig

Du kan finde bunker af den slags musik på DAB, de sender den døgnet rundt. Men stilen på DR rock kan være forskellig fra dag til dag, nok fordi dem der vælger musikken har forskellige musikalske præferencer.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Lidt frisk info... http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17907

mvh

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jamen de smalle kanaler udfases...de var kun til at lokke folk på BAB med ehhh ka heller ik stave mere

mvh

Det tror jeg nu ikke. Man kan da ihvertfald sige, at det du ønsker ikke kan fåes på FM, men kun på DAB, og jeg tror ikke at DR kan holde til at indføre et nyt system, for vi har investeret i rigtig mange DAB radioer, så det vil være svært at få folk til at skifte til ex DAB+. Hvis der skal komme et nyt system, må det være et der indføres i mange lande og som der er bred enighed om skal erstatte både DAB og FM.

Så mit bud må være at både FM og DAB fortsætter som nu i mange år. Siden DR talte om indførelse af DAB+, muligvis som erstatning for både FM og DAB er der ikke sket noget som helst. Så du kan roligt købe en dab radio, men køb en af god kvalitet.

http://www.dr.dk/dab/  Derudover er der et par andre.

Hvis du tror på DAB+ har Cambridge en som både kan tage FM, DAB og DAB+ så må der være helgarderet.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/dab-radio/cambrid ge_azur-650t_dab-tuner_sort.htm

Så der er ingen andre veje hvis du vil høre sådan musik i høj kvalitet på radioen, og som system er DAB et godt system, det er måske bare lidt synd at mange har fået købt alt for ringe udstyr i form af dårlige transistor radioer, hvor lyden af både FM og DAB er mere end tvivlsom. Personligt fortsætter jeg med både en stationær ren DAB tuner og en stationær FM tuner.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Lidt frisk info... http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17907

mvh

Artiklen er ikke udtryk for afvikling af noget som helst, men udtryk for at politikerne vil have at der er mere kommerciel radio i Danmark, og det må både du og jeg da synes er helt OK. Personligt ville jeg gerne privatisere DR øjeblikkeligt, samt fjerne licensen, og indføre brugerbetaling. Så det er da et helt igennem fint tiltag at nogle af kanalerne flyttes til privat regi.

Men det betyder bare ikke ret meget for DAB mediets fremtid. Hvis artiklen er udtryk for noget er den da snarere et udtryk for at de vil satse mere på systemet end mindre. Men udliciteringen er nok bare udtryk for et politisk ønske, og jeg ville gerne gå hele vejen her. Stop licensen og privatiser al radio og tv drift, specielt DR virker som en institution som tiden er løbet helt fra. Vi kunne jo trække en paralel til aviserne, hvorfor skal vi ikke alle betale licens til Jyllands Posten, for de driver da en del public service. Så kunne vi alle være godt orienterede.  Jeg betaler abbonnement for JP, men ville næppe betale til DR hvis jeg havde muligheden for at vælge den fra.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 24 September 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

hernann, vis det hele bliver privatiseret så kan jeg med garent sige at lydkvaliteden på radio siden ville blive ringer en den er i dag og P2 vil komme til at lyde som P3 så er det da helt slut med at høre klasisk/Jazz fra min side, jeg ved godt du ikke kan høre forskæld på DAB og FM men det er der jo nok en grund til, din tuner
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
hernann, vis det hele bliver privatiseret så kan jeg med garent sige at lydkvaliteden på radio siden ville blive ringer en den er i dag og P2 vil komme til at lyde som P3 så er det da helt slut med at høre klasisk/Jazz fra min side, jeg ved godt du ikke kan høre forskæld på DAB og FM men det er der jo nok en grund til, din tuner

Nu bor jeg et af de eneste steder,  hvor det ikke er muligt at modtage radio via antenne, men kun via kabel fra den lokale byantenne, og den er ikke specielt hifi rigtig. Så min situation hvor DAB er bedre end FM finder man måske ikke særlig mange steder. Man kunne så argumentere for at det østlige Djursland skulle have en FM sender mere, men istedet har DR gjort DAB så godt som  muligt her, og så er FM klart dårligere. Men DAB er et godt system, og det er da smart at der er alle de kanaler med ensartet musik. og nyheder når man har tid til at høre dem. Og radio er ihvertfald ikke for mig noget man sidder og lytter til, det er noget der kører når man laver andet, ellers kunne man jo have sat en CD eller LP på. Så jeg tror de to systemer lever videre ved siden af hinanden i mange år. Men på sigt vil netradio nok overtage styringen af radiomediet fuldstændig, hvis der ikke findes et nyt system, som der kan skabes enighed om.

Når det gælder en privatisering af DR, må det overordnede princip, at ingen skal betale til noget som er uønsket været ubetinget overordnet alt andet. Derfor må DR privatiseres fuldstændigt og licensen gøres frivillig og DR må leve abbonnementsindtægter fra seerne. Radioen vil så givetvis blive overvejende kommerciel, når staten ikke længere tvinger folk til at betale licens. Og det er måske både godt og skidt, men det overordnede princip om at det er folks eget valg om de vil betale til DR, er for mit vedkommende langt det mest væsentlige.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 September 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Nej, det er fedt at høre country, bare den ikke bliver for rendyrket.

Med venlig hilsen
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 24 September 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

kan osse godt lide den slags musik....og hører da radio hver

dag (bare ikke de kanaler med overgearede værter)  

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg hører meget country for tiden, men det er albums jeg selv har valgt. Jeg har også hørt en del på DR's DAB-kanal, men for mig virker det som om det er meget det samme de spiller igen og igen, og der kommer sjældent noget som jeg synes er værd at skrive hjem om.

Jeg er selv mere til det rockede country, hvor jeg synes DR Country spiller meget "gammelmands country" ala Johnny Cash og lign (undskyld udtrykket) Og ellers er der en helt masse moderne poppet country som ikke siger mig så meget. Hvorfor spiller de ikke noget Chris Hillman, f.eks? Jeg så gerne at deres kanal blev lidt mere "moderne" så der var plads til mere country-rock som f.eks. Eagles, Poco osv.

Jeg synes ikke at det er latterligt at høre country og jeg bliver lidt vrissen når folk sammenligner det med dansk top. Det kan godt være at meget dansk top er country-baseret, men det er jo tit sådan noget stille, sukkersødt noget - ikke det jeg normalt hører eller forbinder med country. For mig er country meget melodisk og harmonisk og det er noget jeg hører på lige fod med blues og alm. rock

CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Sendt: 24 September 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hello folks

DR.  Har i denne uge  lige lukket  country kanalen  på DAB , for bla. at gøre plads for at

NOVA FM  & POP FM  ,  kan  højne den tekniske  kvalitet på  deres kanaler  , jeg har læst at

de skal stige  fra 190k. bit . sec  til  256k. bit. sec.   ,  og det er der åbenbart ikke plads til

uden en anden  kanal må vige pladsen  ,  jamen så lukker man da bare  Country  på DAB 

det er jo ingen som , hører aligevel  .

Det er der for jeg er lidt oppe på barikaderne  .

MVH .  CAPS,

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum