| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender udemærket typen, hvilket også er grunden til at jeg efterhånden ikke taler om HiFi til fester... jeg orker ikke de påståeligt båtnakker, og jeg tror efterhånden kun det er alder/erfaring der kan kurere denne berdrevidenhed... noget disse folk sjældent besidder meget af.
Man behøver vel ikke engang udenfor H4a for at finde dem (mit anlæg er f.eks verdens bedste og på mindst 100.000 W i 8 ohm  ) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smil og ignorer, samt drej samtalen over på noget andet eller gå. Sådan plejer jeg at gøre :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lidt sjovt at "typen" dukker frem i selvsamme tråd.. 17.000 watt er bestemt meget men langt fra umuligt, der er utroligt mange mennesker der bruger utroligt meget energi og penge på anlæg i biler. Der er selvfølgelig også mange generatorer på, der er mange batterier, der er også mere 50-90mm2 kabel end de fleste af jer har set. Så tag lige og fej for egen dør først  __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
det er lidt sjovt at "typen" dukker frem i selvsamme tråd..
17.000 watt er bestemt meget men langt fra umuligt, der er utroligt mange mennesker der bruger utroligt meget energi og penge på anlæg i biler. Der er selvfølgelig også mange generatorer på, der er mange batterier, der er også mere 50-90mm2 kabel end de fleste af jer har set.
Så tag lige og fej for egen dør først 
|
|
|
Vis mig EN eneste almindelig bil med 17.000 watt RMS målt i alle kanaler samtidig med 0.05 % forvrængning! 
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Eller hvad med B&O's nye vidunder: 2x2500watt udgangseffekt. De lyder sku da godt, men på spørgsmålet om de bare
skulle sluttes til én stikkontakt, kiggede ekspedienten vantro på mig og sagde "selvfølgelig". Han mente afgjort ikke der var problemer med at hive
5000watt ud af stikket. Ved godt de færreste får brug for det halve - og så går det jo fint, men det kunne blive dyrt i sikringer at holde fest
|
|
|
Den er nu god nok, og jeg kan godt forklare dig hvorfor. Send evt. en PM
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Frede1977 skrev:
Eller hvad med B&O's nye vidunder: 2x2500watt udgangseffekt. De lyder sku da godt, men på spørgsmålet om de bare
skulle sluttes til én stikkontakt, kiggede ekspedienten vantro på
mig og sagde "selvfølgelig". Han mente afgjort ikke der var problemer
med at hive 5000watt ud af stikket. Ved godt de færreste får brug for det
halve - og så går det jo fint, men det kunne blive dyrt i sikringer at
holde fest
|
|
|
Den er nu god nok, og jeg kan godt forklare dig hvorfor. Send evt. en PM
|
|
|
B&O har opfundet en forstærker med en virkningsgrad på 2,17? Den tror jeg vi er mange der gerne vil have forklaret...
Eller har den også indbyggede solceller?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
17.000 watt er bestemt meget men langt fra umuligt, der er utroligt mange mennesker der bruger utroligt meget energi og penge på anlæg i biler. Der er selvfølgelig også mange generatorer på, der er mange batterier, der er også mere 50-90mm2 kabel end de fleste af jer har set.
|
|
|
Vis mig EN eneste almindelig bil med 17.000 watt RMS målt i alle kanaler samtidig med 0.05 % forvrængning!  |
|
|
jeg har ikke nævnt noget som helst om hverken god lyd eller almindelige biler  jeg fortæller bare at det er muligt inden for de fysiske rammer af en bil, der kan være forbavsende meget grej i en kæmpe amerikanerslæde.. __________________ Daniel
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
I går aftes var jeg til privat fest diverse steder i byen, ved forskellige godt folk, som sædvanlig faldt snakken ind på biler og ikke mindst Hi-Fi (som sædvanlig) og der er altid et eller andet klog hoved, som ved alting om alting (KENDER I TYPEN???) en af dem som man bare ikke kan tale til fornuft, først begyndte han at kævle om sine Sonab højttalere, der uden tvivl var det bedste i verden, okay det er selvfølgelig helt fint at være glad for det man har, meeen at være det bedste i verden, må da næsten være at stramme den. Bagefter kommer hans elskede Cerwin Vega med 2 stk 18" i hver højttaler på snakkende, de spiller en fantastisk dyb præcis bas (ÆHH HVAD??)! Sidst men ikke mindst havde han en kammerat med en bilstereoforstærker på 17000 watt!
Lidt senere skulle jeg ned til en af mine gode kammerater og sætte en NAD T752 surround reciever til, og få den indstillet ordentlig, noget af det samme skete her, en person begyndte at snakke om, de skulle prøve at sætte hans sub fra bilen til, og hænge den på væggen (NEJ NEJ NEJ HVAD SKER DER), jeg har oplevet dette her utallige gange, og jeg orker slet ikke at tage en diskussion med dem, for det er simpelthen umuligt på alle tænkelige måder, at overbevise dem om deres udstyr ikke er det bedste i verden og de ikke er så kloge på emnet som de går og tror!
KENDER I TYPEN????????????????????
Mvh Brian Høgh
|
|
|
Nåååååå, hvor har du det hårdt 
Jeg kender til hvor meget spild af god energi, at lade sig irritere over sådanne små ubetydelige ting i denne tilværelse, fyldt med spændende oplevelser  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Kender udemærket typen, hvilket også er grunden til at jeg efterhånden ikke taler om HiFi til fester... jeg orker ikke de påståeligt båtnakker, og jeg tror efterhånden kun det er alder/erfaring der kan kurere denne berdrevidenhed... noget disse folk sjældent besidder meget af.
Man behøver vel ikke engang udenfor H4a for at finde dem (mit anlæg er f.eks verdens bedste og på mindst 100.000 W i 8 ohm ) |
|
|
De er tættere på os end i tror! Jepser Kjær har ret. Men typen er sød fordi man ved præcist hvor man har dem. Hvis de har brug for at blære sig med at de har formodentlig verdens bedste anlæg. så lad dem dog. Jeg kender altså godt typen, men nævner ingen navne - det vil sikkert starte en krig. Nogle ved at verdens bedste anlæg befinder sig i utopia.......heldigvis.
Glem dog ikke bestræbelserne på at få et bedre anlæg. Tiltlen som verdens bedste? Det er næsten en ny tråd værdigt? Men hvor ville den tråd gå hen? Puha.
Go weekend.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
|
|
|
Vis mig EN eneste almindelig bil med 17.000 watt RMS målt i alle kanaler samtidig med 0.05 % forvrængning! 
|
|
|
jeg har ikke nævnt noget som helst om hverken god lyd eller almindelige biler 
jeg fortæller bare at det er muligt inden for de fysiske rammer af en bil, der kan være forbavsende meget grej i en kæmpe amerikanerslæde.. |
|
|
Det er vel ikke om det teknisk er muligt, men mere om man kender typen som kæfter op om de har verdens bedste anlæg. Jeg tvivler ikke på at med flere batterier, generatorer osv. Så har man power......men det var ikke trådens pointe. Kender du ikke typen som praler og iøvrigt at helt døv overfor virkeligheden kan se anderledes ud?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
|
|
|
|
|
|
jeg fortæller bare at det er muligt inden for de fysiske rammer af en bil, der kan være forbavsende meget grej i en kæmpe amerikanerslæde.. |
|
|
Så skal det være noget af en amerikanerslæde! Det svarer til 34 Classé Omega Monoblokke hvilket ville forøge bilens vægt med 3 ton! Plus alle de batterier der skulle ind... 17 kW er måske liiige i overkanten at påstå at man kan få ind i sin bil... 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Twellmann skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er vel ikke om det teknisk er muligt, men mere om man kender typen som kæfter op om de har verden bedste anlæg. Jeg tvivler ikke på at med flere batterier, generatorer osv. Så har man power......men det var ikke trådens pointe. Kender du ikke typen som praler og iøvrigt at helt døv overfor virkeligheden kan se anderledes ud?
Mvh |
|
|
Mon ikke disse mennesker alligevel kunne opgradere deres anlæg, hvis de pludselig vandt 8 millioner i lotto ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Twellmann skrev:
det er lidt sjovt at "typen" dukker frem i selvsamme tråd..17.000 watt er bestemt meget men langt fra umuligt, der er utroligt mange mennesker der bruger utroligt meget energi og penge på anlæg i biler. Der er selvfølgelig også mange generatorer på, der er mange batterier, der er også mere 50-90mm2 kabel end de fleste af jer har set.Så tag lige og fej for egen dør først  |
|
|
Bare køb to Earthquake mone digitalforstærker på 15000 RMS watt hver i 2 ohm:-) hehehe
http://www.autohifi.dk/
tryk forstærkere
så tryk Earthquake ph og så kør helt ned i bunden...
Så har du 30000 watt... heheh
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Så skal det være noget af en amerikanerslæde! Det svarer til 34 Classé Omega Monoblokke hvilket ville forøge bilens vægt med 3 ton! Plus alle de batterier der skulle ind... 17 kW er måske liiige i overkanten at påstå at man kan få ind i sin bil... 
|
|
|
nu findes der jo også forstærkning med et lidt anderledes vægt/størrelse/effekt forhold end classé omega... se bla. icepower, hypex o.lign __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Twellmann skrev:
det er lidt sjovt at "typen" dukker frem i selvsamme tråd..17.000 watt er bestemt meget men langt fra umuligt, der er utroligt mange mennesker der bruger utroligt meget energi og penge på anlæg i biler. Der er selvfølgelig også mange generatorer på, der er mange batterier, der er også mere 50-90mm2 kabel end de fleste af jer har set.Så tag lige og fej for egen dør først  |
|
|
Bare køb to Earthquake mone digitalforstærker på 15000 RMS watt hver i 2 ohm:-) hehehe
http://www.autohifi.dk/
tryk forstærkere så tryk Earthquake ph og så kør helt ned i bunden...
Så har du 30000 watt... heheh
MVH Don |
|
|
ja men man for da brug for power med deres Earthquake 15" Competion Subwoofer !
peak på 15.000 watt.. ganske pænt
men smart måde at sælge på da hovedparten af kunderne i den slags forretninger ikke ved noget om det.. samme taktik bliver taget i brug hos merlin fona og andres hjemmebiografer med 5x200 watts udgangseffekt fra en dvd afspiller til 2000 kroner __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
Mastervol skrev:
Twellmann skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nu findes der jo også forstærkning med et lidt anderledes vægt/størrelse/effekt forhold end classé omega... se bla. icepower, hypex o.lign
|
|
|
Ja, rigtig nok. Der findes jo klasse D, men ikke desto mindre er det et projekt som indeholder mange, mange problemer. 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var god den med at hænge subben på væggen  - mon han tager hattehylden med ind også ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe man skal jo ikke glemme at meget bilstereo er opgivet med watt i PMPO = Peak Music Power. Så de 17.000 watt er sikkert gode nok, på den Biltema-forstærker, han lige har købt.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Twellmann Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|