| Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg starter denne tråd for at bryde med traditionen, her gæller ørets lov.
og os som kan høre alt, endelig kan nyde at lyd/musik gør som det gør i kabler og strøm ter sig som det gør ..
lyds opførelse er en smuk og til tider dyster oplevelse, men den kan også blive for fin..
nu nyde min musik.. og hvergang jeg når en forbedring.. forklare lidt om den ..
velkommen
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
HTC-HD2 Udelukket fra forum

Dobb.profil - Heltny!
Bruger siden: 23 September 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget i den anden tråd ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HTC-HD2 skrev:
| Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget i den anden tråd ? |
|
|
dette er en helt ny tråd som nævnt , så nej , midlerne er ikke til stede lige pt. til at udføre.. så hvis du har en 1/4 mil så deler jeg gerne mine info.. til færdiggørelsen..
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en forudsætning at man kan stave nogenlunde korrekt, hvis man ønsker at formidle et budskab på skrift?
Hvad betyder "nærver"? Mener du "nerver" eller "nærvær"? Og mig bekendt er "gæller" noget man finder hos fisk, og ikke i det menneskelige øre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Er det ikke en forudsætning at man kan stave nogenlunde korrekt, hvis man ønsker at formidle et budskab på skrift?
Hvad betyder "nærver"? Mener du "nerver" eller "nærvær"? Og mig bekendt er "gæller" noget man finder hos fisk, og ikke i det menneskelige øre. |
|
|
jammen batman det var godt at du fik udpeget det... men lev i nuet, er vi vidre.. kort sagt nyde lyde og livet..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
young´s Double chocolate stout.. er god at starte med, den har en meget serpeget lyd, og så smager den ret godt..
det ind til nu det nærmeste jeg kan beskrive den førelse som den satte i mig...
det jeg vil opnå er mere røget ..
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Hvad betyder "nærver"? Mener du "nerver" eller "nærvær"? Og mig bekendt er "gæller" noget man finder hos fisk, og ikke i det menneskelige øre.
|
|
|
Hvorfor skyde folk i skoene når de nu endelig går. Jeg vil ikke kaste med sten, men lad dog trådstarter stave som han nu engang gør.
Jeg har lige pt svært ved at føle meget nærvær i min musik, da jeg bor ret tæt på Esbjerg stadion, og det er ret meget gang i puplikum... Det er dog tilgengæld en lyd som MANGE nyder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
Hvorfor skyde folk i skoene når de nu endelig går. Jeg vil ikke kaste med sten, men lad dog trådstarter stave som han nu engang gør.
Jeg har lige pt svært ved at føle meget nærvær i min musik, da jeg bor ret tæt på Esbjerg stadion, og det er ret meget gang i puplikum... Det er dog tilgengæld en lyd som MANGE nyder |
|
|
du fatter jo mit budskab i denne tråd, vi skal nå til at nyde det vi høre.. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
der skal jo lige tilføjer et link
så i ikke bare skriver ufostålige ting.. "eller noget"
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48963&K W=priboj
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor så ny , jeg står i flytterod til op over ja men i morgen sker det så rækkehus på 90 m2 fra 58m2 .. så der for .
ny akustik
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Batman skrev:
Hvad betyder "nærver"? Mener du "nerver" eller "nærvær"? Og mig bekendt er "gæller" noget man finder hos fisk, og ikke i det menneskelige øre. |
|
|
jammen batman det var godt at du fik udpeget det...
men lev i nuet, er vi vidre..
kort sagt nyde lyde og livet..
|
|
|
Hvis du vil gøre live nemmere for "Batman" og andre...så skriv dine indlæg i f.eks Word og lad stavekontrollen klare ærterne... Teksten kan derefter kopieres ind på dette forum. Bare et forslag... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
priboj skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Hvis du vil gøre live nemmere for "Batman" og andre...så skriv dine indlæg i f.eks Word og lad stavekontrollen klare ærterne... Teksten kan derefter kopieres ind på dette forum. Bare et forslag...
Mvh. Niels
|
|
|
tak Niels - men den slags vil altid ske.. det er ikke alle der forstår gimmick . __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj du laver nogle fantastiske tråde, sikke et univers. Musikken er drivkraften, musik med nærvær opnår man med god lyd..
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Nilau skrev:
priboj skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Hvis du vil gøre live nemmere for "Batman" og andre...så skriv dine indlæg i f.eks Word og lad stavekontrollen klare ærterne... Teksten kan derefter kopieres ind på dette forum. Bare et forslag...
Mvh. Niels
|
|
|
tak Niels - men den slags vil altid ske.. det er ikke alle der forstår gimmick .
|
|
|
Det er heller ikke alle der forstår at tolke hvad du egentlig mener, når du nu ikke staver korrekt. Men for at vende tilbage til trådens emne: Hvad ER så trådens emne? Enerverende gæller? Det kunne være et alterntivt til dyre kabler. Et par fiskegæller klistret på bagsiden af sin højtaler burde jo absorbere en masse jordstråler og andet skadeligt som må have en mening når nu almindelig akustik og elektronik/fysik ikke kan forklare f.eks. visse "hørbare" lytteindtryk :) __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fatter ikke en meter
Måske det går bedre efter et par Double chocolate stout
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
priboj skrev:
Nilau skrev:
priboj skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
Mvh. Niels
|
|
|
tak Niels - men den slags vil altid ske.. det er ikke alle der forstår gimmick .
|
|
|
Det er heller ikke alle der forstår at tolke hvad du egentlig mener, når du nu ikke staver korrekt. Men for at vende tilbage til trådens emne: Hvad ER så trådens emne?
Enerverende gæller? Det kunne være et alterntivt til dyre kabler. Et par fiskegæller klistret på bagsiden af sin højtaler burde jo absorbere en masse jordstråler og andet skadeligt som må have en mening når nu almindelig akustik og elektronik/fysik ikke kan forklare f.eks. visse "hørbare" lytteindtryk :)
|
|
|
hvor er det dog skønt at nogle kan se hvor vi skal hen her :) __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen gange tager jeg frontstoffet af mine højtalere. Jeg kan absolut ikke høre forskel, men jeg kan se forskel, og jeg kan lide hvad jeg ser. Det påvirker mit lytteindtryk, og sjovt nok kan jeg tilsyneladende, nogle gange, nyde noget musik mere fordi jeg ser og værtsætter mine højtalere.
Lav lige en graf og en powerpoint over det, men det ændre jo ikke mit lytte indtryk og min glæde ved at lytte til musikken.
"Det er placebo effekten".... ja eller bare mennesket evne til at kunne glæde sig over de små ting.
- Fantastisk tråd forresten!
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha kagehoveder...
Pt. lytter jeg til musik gennem mit Sennheiser headset på min mac. Dejlig fyldig lyd, lidt for højt måske, tror min ørelæge vil
være sur hvis han "hørte" mig. Måske rettere det niveau mit Sennheiser headset spiller med :).
I formiddags lå jeg stille og roligt inde på sengen, der var pivroligt, det eneste jeg hørte var en sval pumpe i mit flotte
54liters akvarie, hvor mine ny indkøbte Apistogramma Vaijeta hyggede sig. Se det var en dejlig behagelig ro, men også en
måde at nyde lyde på :).
I morgen når jeg går på arbejde, så får jeg en summen af maskiner, radioen som blæser RTL, og måske et par bøvede
kommentarer som støj. Det er også en lyd jeg nyder, for det er her jeg befinder mig så godt, nemlig på min arbejdsplads :).
Hold jer muntre, og nyd resten af den dejlige fridag (for de flestes vedkomne).
Mvh
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj skrev:
Nogen gange tager jeg frontstoffet af mine højtalere. Jeg kan absolut ikke høre forskel, men jeg kan se
forskel, og jeg kan lide hvad jeg ser. Det påvirker mit lytteindtryk, og sjovt nok kan jeg tilsyneladende, nogle gange, nyde
noget musik mere fordi jeg ser og værtsætter mine højtalere.
Lav lige en graf og en powerpoint over det, men det ændre jo ikke mit lytte indtryk og min glæde ved at lytte til musikken.
"Det er placebo effekten".... ja eller bare mennesket evne til at kunne glæde sig over de små ting.
- Fantastisk tråd forresten! |
|
|
Haha præcis, spot on!
Jeg kom dog frem til, at jeg aldrig kunne høre forskel, til gengæld er jeg 100 % overbevist om, at sidst jeg skiftede kabler var
der enorme forskelle - det var min kæreste så uenig i :D.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 26 September 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
priboj skrev:
Nilau skrev:
priboj skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Mvh. Niels
|
|
|
|
|
|
Det er heller ikke alle der forstår at tolke hvad du egentlig mener, når du nu ikke staver korrekt. Men for at vende tilbage til trådens emne: Hvad ER så trådens emne?
Enerverende gæller? Det kunne være et alterntivt til dyre kabler. Et par fiskegæller klistret på bagsiden af sin højtaler burde jo absorbere en masse jordstråler og andet skadeligt som må have en mening når nu almindelig akustik og elektronik/fysik ikke kan forklare f.eks. visse "hørbare" lytteindtryk :)
|
|
|
Du HAR logget ud fra lystfiskernyt.dk! Du befinder dig for øjeblikket på Hifi4All i kategorien Musik og film oplevelser...
|
| Til top |
|
| |