Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: når nærver føles ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:
Nogen  gange tager jeg frontstoffet af mine højtalere. Jeg kan absolut ikke høre forskel, men jeg kan se forskel, og jeg kan lide hvad jeg ser. Det påvirker mit lytteindtryk, og sjovt nok kan jeg tilsyneladende, nogle gange, nyde noget musik mere fordi jeg ser og værtsætter mine højtalere.

Jeg har det på samme måde, jeg nyder musikken mere når jeg har et glas rødvin i hånden, mon det er væsken i glasset der dæmper uønskede vibrationer eller mon det bare er mig der slapper mere af og er i bedre humør?
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

I min verden har dyre kabler ikke den store effekt.... det har en god whiskey derimod.

Nyder netop en god whiskey til en god gang Dire Straits på Hifi'en...

Mmmm....Dire Straits og Whiskey moment!

...jo, lige nu kan jeg godt føle nærværet.

God søndag til jer alle...
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 26 September 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Luggelaj skrev:
Nogen  gange tager jeg frontstoffet af mine højtalere. Jeg kan absolut ikke høre forskel, men jeg kan se forskel, og jeg kan lide hvad jeg ser. Det påvirker mit lytteindtryk, og sjovt nok kan jeg tilsyneladende, nogle gange, nyde noget musik mere fordi jeg ser og værtsætter mine højtalere.

Jeg har det på samme måde, jeg nyder musikken mere når jeg har et glas rødvin i hånden, mon det er væsken i glasset der dæmper uønskede vibrationer eller mon det bare er mig der slapper mere af og er i bedre humør?

Heh heh... den her kom samtidig med min post ovenover. 2 sjæle en tanke?
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 26 September 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:
Heh heh... den her kom samtidig med min post ovenover. 2 sjæle en tanke?

Hehe, ja og vi ønsker os begge noget sprut..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

HTC-HD2
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil - Heltny!

Bruger siden: 23 September 2010
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 September 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:

HTC-HD2 skrev:
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget i den anden tråd ?
dette er
en helt ny tråd som nævnt , så nej , midlerne er ikke til stede lige pt. til at udføre.. så hvis du har en 1/4 mil så deler jeg gerne
mine info.. til færdiggørelsen..

Dvs at fordi du ikke har en kvart million på lommen og du ikke kan få nogle til at betale for dig, så kan du ikke fortælle
lidt om hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget ?

Sjovt nok har jeg en lille idé om at ingen ved hvad det er og det er incl dig selv.
Til top Vis HTC-HD2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTC-HD2

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 27 September 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

HTC-HD2 skrev:
priboj skrev:

HTC-HD2 skrev:
Får vi så ikke at vide hvad vinkelteknologi og lufttransline er for noget i den anden tråd ?
dette er
en helt ny tråd som nævnt , så nej , midlerne er ikke til stede lige pt. til at udføre.. så hvis du har en 1/4 mil så deler jeg gerne

Dvs at fordi du ikke har en kvart million på lommen og du ikke kan få nogle til at betale for dig, så kan du ikke fortælle

Sjovt nok har jeg en lille idé om at ingen ved hvad det er og det er incl dig selv.

sjovt nok har alle andre fundet ud af hvad denne tråd handler om- og er det ikke bare skønt at vi kan nyde- de forunderlige lyde som er omkring os ...

så lad os holde den har tråd på den vej den køre , for hvor det skønt at høre at andre end mig kan nyde lyde, skifte kabler og hos nogle bliver der stor forskæl og andre steder virker det bare ikke.. uanset pris på dimsen..

TAK OG FORSÆT MED AT NYDE DE SKØNNE NYANGSER SOM ER I HI FI /OG I DET FRI ..

beskriv gerne din ynglings nåde at nyde dit hifi på..

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 September 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

HTC-HD2 skrev:
priboj skrev:

HTC-HD2 skrev:
dette er

Havde præcis samme tanke, det her giver jo heller ikke meget mening ?

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 September 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

priboj skrev:
jeg starter denne tråd for at bryde med traditionen, her gæller ørets lov.

og os som kan høre alt, endelig kan nyde at lyd/musik gør som det gør i kabler og strøm ter sig som det gør ..

lyds opførelse er en smuk og til tider dyster oplevelse, men den kan også blive for fin..

nu nyde min musik.. og hvergang jeg når en forbedring.. forklare lidt om den ..

velkommen

godt at du kan opleve, at kabler kan gøre en positiv forskel.

Jeg kan forresten godt høre om frontstoffet er på eller ej

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

jeg kan også høre forskel om frontstoffet er på eller ej. Især i diskanten synes jeg, der er stor forskel!

jeg kan også høre forskel hvis eksempelvis CD-spiller eller RIAA ikke er i fase med resten.

jeg kan også høre forskel hvis jeg flytter lidt på ht.

Alt sammen gratis tuning! Og sådan noget som afkobling/tilkobling er ikke så dyrt at eksperimentere med.

Jeg kan så desværre også høre forskel på signal- og ht-kabler. Og på strømkabler. Og det har så langt fra været gratis tuning...

Men ifølge ørets lov, har det været alle pengene værd

God tråd, Priboj!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 29 September 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Mine bedste lytte oplevelser opstår oftest, nå jeg lige har en time inden jeg skal møde gutterne i byen eller skal ud af døren en fredag, lørdag aften.
Så plejer jeg at dæmpe lyset og drikke mig lidt vin eller øl, men oftest når jeg når til tidspunktet hvor jeg egentlig skulle ud af døren, har jeg ikke lyst til at forlade mit anlæg og det ender tit med at jeg kommer et par timer senere ud af døren end planlagt, men har fået en rigtig hyggelig aften, mig og min musik samling.
Det er oftest når det er impulsivt at jeg sætter musik på at jeg nyder det mest.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

jeg kan også høre forskel om frontstoffet er på eller ej. Især i diskanten synes jeg, der er stor forskel!

jeg kan også høre forskel hvis eksempelvis CD-spiller eller RIAA ikke er i fase med resten.

jeg kan også høre forskel hvis jeg flytter lidt på ht.

Alt sammen gratis tuning! Og sådan noget som afkobling/tilkobling er ikke så dyrt at eksperimentere med.

Jeg kan så desværre også høre forskel på signal- og ht-kabler. Og på strømkabler. Og det har så langt fra været gratis tuning...

Men ifølge ørets lov, har det været alle pengene værd

God tråd, Priboj!

Super..så er du også en af dem for hvem det er vigtigt at musikken formidles på enten en bestemt måde eller mest mulig korrekt og benytter bl.a. kabler til at opnå dette i blandt meget andet.

Hvad der er pengene værd må jo bero på en vurdering. Jeg er ,som du, at den klare opfattelse, at kabler i den grad er pengene værd, selv om de desværre ikke er gratis. Kabler af en vis kvalitet er ikke længere lige frem billige, men det er sikkert også for dig lidt meningsløst at have ofret flere hundrede tusinde kroner på sit system uden også at fintune musiknydelsen med kabler.

På samme vis er placering på sin vis også et tweak. Og placering af apparaterne på hensigtsmæssige hylder med afkobling med meget mere.

Men det er da let. Den, der betaler for musikken bestemmer musikken.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 29 September 2010 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

når nærver føles ... det er når jeg ikke kan høre musikken komme fra mine højttaler, men at en sanger står ca. 2½ meter forand mig og orkesteret lige bag ved med en god dybte/brede/højde og musik tonerne fyller min stue og toner bølger hen langs mine væge se det er fet og man får kulegysninger og hårene rejser sig i nakken  det er ikke fordig jeg har set et genfær
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 29 September 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Det må være en særlig god karma-tråd, altså der hvor man kan holde en pause fra det travle og nogle gange stressende hifi-race. Særlig gode anlæg kan også også udløse særlige følelser, som egentlig ikke har meget med hifi at gøre, men det er et middel til målet - at føle sig levende. 

Jeg har fornydlig oplevet, at en lille tåre i forbindelse med en større ombygning af min gamle højttalere. Mine egne overvejelser var "spot on". Musikken kom helt tæt på....puha, meget intens.

Tilbage til racet!

Cheers  

Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Når jeg skal lytte til en god skive,som f.eks Van Morrison,det kan være en af de dage,hvor jeg er alene hjemme,så kikker jeg tit ud af vinduet,og ser på skyerne drive hen over himlen,solens stråler falder igennem skyerne,det hele falder sammen i en stor enhed,så glemmer jeg alt omkring mig,ja jeg høre ikke engang konen eller ungerne komme hjem,lige pludselig står der en i stuen.
Men mest intenst musik-lytning jeg har oplevet på mit anlæg,var den dag min mor døde,det havde været nogle hårde dage op til,jeg fik sådan en lyst til at lytte til nogle gode skiver,ja det blev til over 5 timers lytning,hvor man kom hele følelsesregistreret igennem,nu er det over ti år siden,men når jeg sætter nogle af disse skiver på,så rammer det sgu mig med et sug i maven og med gåsehud,på den gode måde.

Jeg kan også høre en forskel på.
Frontstoffet,på eller af.
Hvis jeg flytter på mine højtalere,eller vinkler dem.
Eller brug af afkobling/tilkobling,som jeg nyder godt af at bruge.
Og hvad signal og højtalerkabler jeg har på.

Det med stavning,skulle det så afholde dem som lider af ordblindhed inklusiv mig selv i at skrive i diverse forum?
Hvis man forstår budskabet,så kan det vel være lige meget om der er stavefejl.
Som Kjeldsen er inde på,så er stavekontrollen ikke altid den store hjælp desværre.f.eks hvis ordet ikke findes i stavekontrollen,så skal man jo indsætte det nye ord,så er man jo lige vidt.
Nu har jeg det sådan,at jeg er lidt af en perfektionist,så jeg har en skøn kone som gider at rette de indlæg,jeg skriver på  forummet,men hun kan jo ikke altid være hjemme,når jeg vil skrive et indlæg,så må jeg jo prøve så godt jeg kan,det har taget mange år før jeg turde at stå frem,at jeg lider at ordblindhed,men det har jeg ingen problemer med i dag.
God Lørdag til alle

Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Drenge, stop jeres OffTopic fnidder! Alternativt må jeg gå ind, og rydde op i tråden, hvis det fortsætter!

Der er blevet slettet et par OffTopic indlæg i tråden. Fortsatte OT indlæg i tråden vil føre til en kort pause (udelukkelse)!

Mvh, Mikkel - Redaktør!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

tak ,for de søde ord , jeg er som sagt flyttet ind i nye omgivelser, så jeg er lidt træt af lyden af rod , men går nu i gang , vores seng er for stor til at komme oven på , så anlægget er ikke sæt op endnu , smukt at høre at i lige som mig nyder de musiske stunder .. i er lige på med hensyn til hvor hen jeg ville med denne tråd ..
20: så kom der lyd på ..

har lige sat reoler op, men de er for høje så det får lige lov til at stå et par dage for musik skal jeg have..

og jo det lyde ,ok godt var ikke serlig beskrivelse , lige nu må jeg nøjes med at nyde det fra siden .. ikke lige optimalt..
men der er lyd og det er ikke støj ..

kl10:27..

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Wish you where here på vinyl i stedet for at gå i seng! i sofaen i mørket på lav volume. Så lavt at jeg stadig kan hører lejligheden der "sætter" sig efter en dags brug.

Det er så fantastisk at jeg nok lige tager forestillingen igen

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

glæder mig til at jeg skal nyde sofaen når jeg er fardig med at pakke ud..

jeg skal jo alle mine cdre igennem på ny- i mine nye omgivelser - jeg mælder tilbage hvordan det går..

luggelaj : den slags stunder skal man bare nyde.. 

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

summen på min ene trafo.. den kan drive mig ... 

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

nogle gange er det bare R&B tid og lige nu nyder jeg bare at jeg har lidt tid til at nyde .. imens vaskemaskinen køre og min kvinde spilder på nettet.. mit liv er sq vær at leve..

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes