Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 07 August 2011 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu igen.. :-) Super, de bliver jo holdt i live hos dig.
Jeg skal se lidt på maskinen i dag om der er liv i den. Om der kommer lyd ud. Den kan jo kobles til den gamle beomaster :-)
Mht. datidens krone værdi, så tjek her. Det er rigtig smart. Som du skriver, så brugte folk ret mange penge på at købe radio/tv grej.
http://www.dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser /Prisberegner.aspx __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 07 August 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Hej.
Jeg har i dag budt på en 1400 i den blå avis.Ha ha,sjovt nok ville sælger have 1400-kr.for den,men det er alt for meget.Jeg bød 500-kr.
Iøvrigt er det da sjovt at radioen kostede små 1400-kr. i 1967.Det svarede vel til en lille md.løn for en alm.arbejder den gang,så mange af de gamle radioer er sgu nok købt på en hurtig Fona kontrakt eller lign.50-kr.om måneden i mange år.Ak ja,tiden går
carsten |
|
|
Øøhh......har du aktier i B og nul,  nåe nej, B&O......? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 07 August 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha,nej ingen aktier eller lign.i B&O jeg syntes bare de lyder ret så godt,især når man tager højttalernes størrelse i betraktning.I min spisestue bruger jeg en,som udover at spille radio,kører lyden fra min SONY fladskærm,og det lyder dælmene godt.Radioen stå lige under fladskærmen og er placeret i et hjørne på trekant hylder,og her frembringer den virkelig en flot bas gengivelse.
Så alt i alt en dejlig radio.
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2011 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
KB.
jeg håber da at du får gang i den båndoptager,så den kan spille gennem Beomaster 1400.
carsten
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, har sat maskinen til beomasteren.... Men ingen lyd..  Tror jeg må have fat i min farbror og høre hvad han har at sige til det..
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du brugt et fembenet DIN kabel fra båndoptager ud,til Beomaster ind.Check at du har brugt de rigtige ud og indgange.Ligeledes kan det være at du skal checke hvilke knapper der skal være inde eller ude.
carsten
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin gammel sag.
Nu er du vel sikker på at der indspillet noget på det bånd du tester
I hine tider optog båndoptagere på forskellige spor (fysisk placering på båndet). Bånd indspillet på en anden båndoptagertype kan derfor ikke nødvendigvis afspilles (korrekt). I de fleste tilfælde får man dog lyd, men kan risikere at høre det baglæns, flere spor oveni hinanden etc., men man kan også være uheldig at tonehovederne aflæser et tomt spor, på et ellers indspillet bånd.
Så udover at sikre dig at tilslutninger og indstillinger er korekte, skal du nok også sikre dig at du prøver med et bånd du ved din din farbror har indspillet/kunnet afspille. Alternativt kan du jo selv optage noget fra din beomaster, og teste afspilningen med det
Held og lykke med den
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Precis
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Der er musik på og båndene er alle i sin tid optaget på denne maskine. Så dette er på plads. Forbindelsen er udført med de originale DIN kabler / stik og de er mærket med hvortil de skal sættes i. Har prøvet og trykke på diverse knapper, men intet sker. Skal VU meterne slå ud når musikken afspilles, eller er de kun til brug ved indspilning? Nu kan jeg desværre ikke lige få fat på ham pt, men jeg gør det så snart han er hjemme.
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har du fået gang i maskinen.?
Idag var en sort og trist dag for mig,da en handel med en Beomaster 800 gik i vasken.Den er fra 1974,og den står og virker som var den "ny",sælger ville komme med den,og prisen var aftalt.MEN.
Den er 87 cm.lang,og jeg har max.83 cm.i den reol hvor den skal stå,så  .
Mine Beomaster 1400 er 74 cm.lange og passer bedre i en reol.Jeg tror den 800 er lidt sjælden.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 13 August 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
V U metrene er kun aktive uner indspilning.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nej, jeg har ikke prøvet mere, men jeg giver ikke op..
Nej hvor surt. Det er en meget flot model, den 800. Kunne du ikke bruge den et andet sted? Hvad står den i kr/øre?
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2011 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
->allanowic. Tak for info.
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Hej
Nej, jeg har ikke prøvet mere, men jeg giver ikke op..
Nej hvor surt. Det er en meget flot model, den 800. Kunne du ikke bruge den et andet sted? Hvad står den i kr/øre?
|
|
|
750-kr. i den blå avis,og den befinder sig i Dragør
|
Til top |
|
|