Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak, for at du deler ud af dine erfaringer med Micro, det er i hvert fald godt håndværk, jeg valgte min for omk. 20 år siden, efter at jeg i HIFI klubben i Slagelse i flere dage fik lov at lege med den, samtidig havde de en SME 30 (on tour) som jeg kunne sammenligne med, og der klarede Microen sig flot med en RB 300 arm, PUer var ens , husker ikke hvilke,( de goe gamle dage i klubben) jeg bruger en Record Interface måtte istedet for læderkluden, i øjeblikket er den monteret med en SME Serie III S - Shure SAS forpart
Den har aldrig voldt kvaler, og kører stadig perfekt
VH. Madsen
__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Record Interface mat er den bedste plade måtte jeg har haft på min plade spiller.
carsten
|
Til top |
|
|
tonyboy Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=rainman]
Kun få Micro har drejede pladetallerkner ellers er de støbte og det er særdeles skidt lydmæssigt da de ringer som en kirkeklokke, men det problem havde mange pladespillere fra dengang.
Jeg er normalt ikke til modfikationer, men i de tilfælde så få fremstillet en massiv pladetallerken af en dygtig maskinarbejder. Det er en kæmpe forbedring på feks en rx 1500. (som dog i nogle versioner kan fås med broncetallerken originalt) Desuden får man også et større inertimoment.
Hilsen
Ole vinylmand i 35 år og ejer af uffattelig mange Micro Seiki.
Hej Ole
Lige et par spørgsmål i forlængelse af ovenstående:
Hvad kan du sige om CU-180 "måtten" i kobber. Er den værd at overveje i forhold til omtalte ringningsfænomen i de støbte pladetallerkener eller som plademåtte i det hele taget?
Kan lejet på en standard rx-1500 med "alm." pladetallerken umiddelbart klare en ny væsentligt tungere massiv pladetallerken?
Apropos forøgelse af massen i en rx-1500. Er en RW-1500 et must i fald motoren skilles fra basen? og hvad vejer RW`en egentlig?
mvh.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman skrev:
Hej
At benytte en gummislange som du beskriver kan muligvis afhjælpe lidt, ligeledes kan dæmpeasfalt/blygummi bruges på indersiden af tallerken men begge dele afhjælper ikke helt problemet og et større inertimoment fåes ihvert fald ikke og ukorrekt balance kan hænde dog sjældent et problem, der skal MASSE til og det giver samtidig ro og mere konstant gang.
Har rent faktisk aldrig personligt haft problemer med Micro lejer, de store modeller er særdeles kraftig bygget og måske holder Micro´s egen forudsigelse om 80 års holdbarhed, dog tvivlsomt og deres garanti er jo ligesom ikke relevant a firmaet gik konkurs ca 1990-92.(også dengang var der kriser til stede) De eneste reele problemer jeg kender til på Micro´s forskellige udgaver er dæmpeproblemer i de monterede fødder, de går til med årene og man må selv opfinde noget. Ligeledes kan deres arme blive slidte, men generelt er de nu ikke noget at råbe hura for. Der bør vælges noget andet.
Micros store udgaver er særdeles godt håndværk uanset om det er dengang eller nu der sammenlignes, lydmæssige diskussioner er jo en smagsag og min erfaring siger mig at den måde folk sammenligner på ikke er så brugbar. Hvis en pladespiller skal sammenlignes med en anden så er det for mig ET MUST at samme armo g pickup/riaa benyttes og helt samme plademateriale, ellers holder sammenligning ikke.
Hilsen Ole
|
|
|
Har du nogle fif til fødder?
Mvh
Frank.
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TonyBoy
En std. RX 1500 D kan godt klare en væsentlig tungere pladetallerken - det er det samme leje som der er på RX 1500 G og VG udgaverne - førstnævnte har en bronzetallerken uden vaccum og sidstnævnte en bronzetallerken med vaccum - begge vejer lige under de 10 kg.
RW 1500 var beregnet til brug på udgaverne med bronzetallerken, hvor motordelen var monteret seperat på RS 1500 basen.
Der har lige været en fyr i Israel, der har solgt nogle (efterproduceret) naturligvis, på Ebay og Audiogon. OBS - de er der stadig pris ca. 1500 kr.
Og ja - en RecordInterfaceMat er et kanon godt pladeunderlag - jeg har desværre ikke den tilhørende pladestrammer, men benytter en Micro ST 10.
MVH Jan
|
Til top |
|
|
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De store Micro kan som Jan skriver sagtens bære en tungere tallerken og endda en god tung pladestrammer på over 500 gram, Micro havde selv en i programmet som jeg iøvrigt er ejer af.
CU 180 kobber pladen/måtten er nærmest umulig at finde original, men ellers fremstil en selv og ja de har en virkning mht ringning, men en massiv tallerken er at foretrække på MIcro.(Husk derefter at hæve armen) men det er ikke noget problem på alle med løse baser.
MHT til fødder så er det bare at afprøve de muligheder der er på markedet eller lave nogen selv.Det er en rigtig god ide at skifte de originale som alle er nedslidte da Micro´erne var tunge pladespillere. Faktisk står mange Micro 1500 og lign ikke i water grundet nedslidning af fødder og specielt 1500 hvor motor jo er påkoblet plinten, der hænger den i venstre side. Få dog jeres motor væk fra plinten, hvilket løser det problem og allle vibrationer er nu flyttet væk. Længere snor/rem og understøt motór så er den hjemme. Og nej, i finder ikke den originale motorbase på markedet og det behøves heller ikke, lav selv en understøttelse så trækket er optimalt.
Ole
|
Til top |
|
|
tonyboy Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode og inspirerende svar (og billeder nhj4) !
Kunne godt se ud som om det trækker op til et lille efterårs-/vinterprojekt med opgradering og tweak af den gl. RX`er !
Jeg har haft mit eksemplar i mere end 25 år og har egentlig aldrig spekuleret i at lave ændringer i forhold til standardværket, som bare har fungeret og kørt stabilt som en gammel Mercedes taxa med adskillige hundrede tusinde på uret !
Men der er nok ikke tvivl om at der med simple midler kan hentes noget på ydelsen.
Da man jo næppe skal gøre sig forhåbninger om at kunne skaffe en RS-1500, bliver det jo nok, som det foreslås, noget med at tale med en go`maskinarbejder, der kan noget med en fræser.
Nogen der har erfaringer med at kopiere en RS-1500, en pladetallerken og en RW-1500?
mvh.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. ringning i pladetallerkenen er her et billigt tweak der virker godt og er billigt.
Fug tallerkenen indvendig med accryl fugemasse ca.1/2 - 1 cm. lagtykkelse.
Resultatet er at ringningen er stoppet og din lyd (bas) er blevet væsentligt forbedret.
carsten
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
melder mig som køber til en 10kg`s alutallerken |
|
|
Det gør jeg også. Hvis prisen er fornuftig. Det er jo ikke rocket science, men kræver brug af drejebænk... Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|