| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Panserbasse skrev:
Super læsestof p.las:) Jeg har nu fået en stello på prøve fra vassago hifi. Den lyder altså nu godt. Lyden er utrolig velopløst og jeg bemærker meget mere fylde i lyden i forhold til min gamle dacmagic. Jeg overvejede den fra music hall og har også fundet en der har en til salg, men jeg tror sgu jeg holder mig til stelloen. Den lyder godt og oser af kvalitet mht. opbygning og passer jo som sagt til den cd-afspiller de laver i samme design, hvilken jeg også har lidt lur på:)
|
|
|
Køber du cd'en har du ikke brug for en DAC. Den har jo en til eksterne kilder. Men det har du jo nok tjekket ud  |
|
|
tror han mener det løse løbeværk i halv størrelse
|
| Til top |
|
| |
jascdk Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis ja
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd er subjektivt, men kan kun sige at Stello drev/dac sparker r.. når det køre i2s !
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Lyd er subjektivt, men kan kun sige at Stello drev/dac sparker r.. når det køre i2s ! |
|
|
hvad er det?? altså i2s
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
Lyd er subjektivt, men kan kun sige at Stello drev/dac sparker r.. når det køre i2s ! |
|
|
og det bliver endnu bedre med et rigtig godt coax kabel. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
jascdk Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis en kan komme med en fornuftig forklaring på, hvad det i2s er, så vil jeg også blive glad:)
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Frankie skrev:
|
|
og det bliver endnu bedre med et rigtig godt coax kabel.
|
|
|
er der forskel på coax-kabler?.....hvor meget? lys/mørk etc
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panserbasse skrev:
| Ja hvis en kan komme med en fornuftig forklaring på, hvad det i2s er, så vil jeg også blive glad:) |
|
|
Signalet bliver delt op i 4 signaler....http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02_03.html
Master Clock, Word Clock, Bit Clock, og Audio Data. Derved skulle jitter/støj blive minimeret.
Så stello dac og drev kan kommunikerer sammen via. dette lidt specielle stik. Kabel medfølger, så ingen merpris for kabler her. Som nævnt før så lyder det også ufattelig godt. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
DPetersen skrev:
Frankie skrev:
|
|
og det bliver endnu bedre med et rigtig godt coax kabel.
|
|
|
er der forskel på coax-kabler?.....hvor meget? lys/mørk etc
|
|
|
JA der er tydelig hørbar forskel i mit setup. Hvor meget vil jeg ikke udtale mig om da det er forskellig fra hvad man vægter. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Panserbasse skrev:
| Ja hvis en kan komme med en fornuftig forklaring på, hvad det i2s er, så vil jeg også blive glad:) |
|
|
Signalet bliver delt op i 4 signaler....http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02_03.html
Master Clock, Word Clock, Bit Clock, og Audio Data. Derved skulle jitter/støj blive minimeret.
Så stello dac og drev kan kommunikerer sammen via. dette lidt specielle stik. Kabel medfølger, så ingen merpris for kabler her. Som nævnt før så lyder det også ufattelig godt.
|
|
|
men det kræver så et stello drev , eller....?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvis man har drevet sammen med dacen, så er det klart en fordel at bruge deres is2.
Bruger man Dacen alene så klart coax, hvad kabel og hvor dyrt kabel man skal bruge vil jeg ikke blande mig i der har jeg en holdning og den deler jeg ikke her så bliver jeg nok slået ned
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
DPetersen skrev:
Panserbasse skrev:
|
|
Så stello dac og drev kan kommunikerer sammen via. dette lidt specielle stik. Kabel medfølger, så ingen merpris for kabler her. Som nævnt før så lyder det også ufattelig godt.
|
|
|
men det kræver så et stello drev , eller....?
|
|
|
Hvis man finder et andet drev med I2S udgang, så kan det selvfølgelig også bruges. Men Stello's drev CDT100 og DAC100 Signature er lydmæssigt matchet sammen. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |