| Forfatter |
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
M�ffe-manden skrev:
Boman skrev:
M�ffe-manden skrev:
| Bohman, lad os nu bare h�re hvilket digitalt vidunder du har st�ende der hjemme. Det kan jo �benbart udkonkurere ALT. |
|
|
Mit system er som f�lger:
Harddisk med flac filer, notebook med Squeezebox Server, via LAN til Squeezebox Touch, via toslink til RME9636 i den Linuxbaserede korrektionspc, fra RME 9636 via ADAT til en Alexis AI4, der opdeler signalet i to AES/EBU stereosignaler, som sendes til hver sin digitale Lyngdorf forst�rker.
Det lyder m�ske lidt omst�ndeligt og dyrt, men n�r man t�nker p� den lydkvalitet man kan opn�, og hvad nutidens high-end komponenter koster, er prisen n�rmest r�rende. Der er nogle der bruger flere penge p� h�jttalerkabler, end hvad mit koster ialt.
|
|
|
S� faldt 5�ren p� plads............ Du lytter jo ikke til musik, n�r du har Lyngdorf i dit setup. Magen til steril og umusikalsk produkt skal man sku lede l�nge efter.
Kom du forbi en dag og s� skal du h�re hva det vil sige at lytte til musik og ikke hifi. |
|
|
Man kunne tro du havde nogle fordomme. Læs min "Indsigtsartikel" __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge, drenge, drenge!
Jeg synes, at tonen er lige rå nok her i tråden. Det oprindelige emne handlede om, hvorvidt det var muligt at få lavet en digital udgang(indgang?).
Om ripning, cd eller plov er bedst, hører til i en anden tråd!
Underlødige bemærkninger om andres setup, hører heller ikke til kategorien "god og ordentlig tone" - jævnfør retningslinjerne!
Mvh, Mikkel - Redaktør!
(Jeg har tilfældigvis hørt Bomans setup, ved flere lejligheder. Og jeg kan mane alle jeres formodninger i jorden... Bomans setup er ubetinget noget af det bedste jeg nogensinde har hørt! Og det inkluderer vinyl og CD på setups i millionklassen!)
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kuritsu skrev:
|
S� faldt 5�ren p� plads............ Du lytter jo ikke til musik, n�r du har Lyngdorf i dit setup. Magen til steril og umusikalsk produkt skal man sku lede l�nge efter.
Kom du forbi en dag og s� skal du h�re hva det vil sige at lytte til musik og ikke hifi. |
|
|
    [/QUOTE] En til med fordomme. Læs min "Indsigtsartikel" __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
| Læs min "Indsigtsartikel" |
|
|
Hvad med at sætte den i din signatur? Så slipper du for at skrive den i hvert indlæg.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi få at vide hvilke højttalere han bruger til sit system? altså Boman
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det stadig Quad ES63 + Peerless 2x10 sub i lukket kabinet
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Drenge, drenge, drenge!
Jeg synes, at tonen er lige rå nok her i tråden. Det oprindelige emne handlede om, hvorvidt det var muligt at få lavet en
digital udgang(indgang?).
Om ripning, cd eller plov er bedst, hører til i en anden tråd!
Underlødige bemærkninger om andres setup, hører heller ikke til kategorien "god og ordentlig tone" - jævnfør
retningslinjerne!
Mvh, Mikkel - Redaktør!
(Jeg har tilfældigvis hørt Bomans setup, ved flere lejligheder. Og jeg kan mane alle jeres formodninger i jorden... Bomans
setup er ubetinget noget af det bedste jeg nogensinde har hørt! Og det inkluderer vinyl og CD på setups i millionklassen!)
|
|
|
Jojo jeg har da også hørt andre sige det er godt.
|
| Til top |
|
| |
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
| Jeg kan forsikre dig, at der er ikke noget sterilt her hos mig, tværtimod er jeg tættere på lyden af rigtige musikinstrumenter end muligt med lp. |
|
|
Hej Boman
Gælder det også 44,1 kHz 16-bit lyd, eller skal du op i højere opløsning for at det lyder godt?
På mit billige udstyr synes jeg nemlig at det lyder meget bedre med 96 kHz 24 bit lyd og jeg synes 44,1/16 lyd har nogle af de problemer folk beskriver ved digital lyd. Ved
ikke om det skyldes mit udstyr, optagekvaliteten, eller selve formatet.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
callesoroe skrev:
finlytteren skrev:
|
Og det er en grammofonpladespiller iøvrigt heller ikke. I den gode ende mener jeg at et godt pladespillersetup spiller bedre end både den bedste cd-spiller og streamingløsning...
|
|
|
Ja hvis man er til lyden af knas og forvrængning...... Det er der jo bare ikke alle der er...
|
|
|
Ud fra den udtalelse kan jeg regne ud, at du aldrig har hørt et godt pladespillersetup. Synd for dig! 
Jeg kan se at du har Martin Logan. Du vil nok få et chok over hvordan de vil spille med en god plov...
|
|
|
Det har jeg skam lyttet til, hvad jeg også skrev . Og selv de dyreste pladespillere har hørbar forvrængning. Nogle kalder det "charme" men jeg bryder mig ikke om det.... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om Tadman har fået svar på sit spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
| Er det stadig Quad ES63 + Peerless 2x10 sub i lukket kabinet
|
|
|
Ja __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre tilgode at høre noget fra RME der lyder godt eller kommer i nærheden af High End, men vil gerne høre dit system.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
torsteinowich skrev:
Boman skrev:
| Jeg kan forsikre dig, at der er ikke noget sterilt her hos mig, tv�rtimod er jeg t�ttere p� lyden af rigtige musikinstrumenter end muligt med lp. |
|
|
Hej Boman
G�lder det ogs� 44,1 kHz 16-bit lyd, eller skal du op i h�jere opl�sning for at det lyder godt?
P� mit billige udstyr synes jeg nemlig at det lyder meget bedre med 96 kHz 24 bit lyd og jeg synes 44,1/16 lyd har nogle af de problemer folk beskriver ved digital lyd. Ved
ikke om det skyldes mit udstyr, optagekvaliteten, eller selve formatet.
|
|
|
Der er ingen tvivl om at 24/96 er bedre end 16/44.1, men jeg baserer mine udtalelser på 16/44.1. For at undgå skæv realtime samplerate konvertering i mine Lyngdorf forstærkere, har jeg - vha Adobe Audition konverteret al cdmusikken til 16/48. I vil blive overrasket over hvor god lyd det er muligt at hive ud af en cd - hvis den ellers er indspillet ordentligt. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
I har ret, det er digital in jeg mangler. Helt ærligt, der var en af jer som gav mig det svar jeg desværre har fået fra andre, nemlig at det kræver
en hel del!
Jeg elsker DAC 7/1547, men den Kenwood lyder bedre end noget andet jeg har hørt! Ok, den kunne svinge lidt mere, men klangen er perfekt
efter min smag. Jeg har haft masser af analog, og vi taler det bedste fra Kondo, Ortofon, Kiseki, Decca osv, Krell Reference, rør, Kondo M7, EMT i
alle afskygninger, Forsell, Garrard, masser af MS, Luxman oma.
Af digital har jeg haft meget Wadia, Krell, MM, Meridian, Advantage, AA, AN osv...
Den Kenwood har bare en lyd jeg godt kan lide, men jeg gider ikke cd skiver, jeg vil have harddisk osv...
Hvis der ikke er nogle som kan hjælpe mig, så er det bare ærgerligt. Har kig på det gamle DPA (DPA 2) og Museatex IDAT+ eller Bidat. Anyone?
Og jeg spiller på TAD og har gjort det mere end 10 år, deraf brugernavnet!
vh
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Har desv�rre tilgode at h�re noget fra RME der lyder godt eller kommer i n�rheden af High End, men vil gerne h�re dit system.
|
|
|
Som jeg bruger RME kortet lyder det ikke af noget, det håndterer det digitale signal ind i korrektionspc'en via Toslink, og de digitale signaler ud, via ADAT. Der sker ingen signalbehandhandling i kortet. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så i din Alesis DI4 du har din DAC eller hvor er den??
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
| Er det s� i din Alesis DI4 du har din DAC eller hvor er den??
|
|
|
Jeg har ingen DAC, jeg har digitale forstærkere - Lyngdorf TDA2200+ __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke der er en DAC i dine forstærkere ;-)
Bortset fra det. Tadman, du ved sikkert godt at (High-end) Kenwood og Accuphase var meget tæt affilierede. Mit bud vil være at
du kan genfinde meget af den klang(filosofi) som du holder af i nogle af de produkter Accuphase havde på markedet ca.
samtidig. Nogle af dem vil have digitalt input.
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Mon ikke der er en DAC i dine forstærkere ;-)
Bortset fra det. Tadman, du ved sikkert godt at (High-end) Kenwood og Accuphase var meget tæt affilierede. Mit bud vil være at
du kan genfinde meget af den klang(filosofi) som du holder af i nogle af de produkter Accuphase havde på markedet ca.
samtidig. Nogle af dem vil have digitalt input. |
|
|
Tak for tippet! Men det er vist ikke 1547 de bruger. Havde i mange år en gammel Philips cd 850, som jeg på mange måder hele tiden vendte
tilbage til, spiller i dag på MM T-dac/T-dac. Har også to Wadia dac's, men mit gamle favoritmærke er ikke på hylden pt!
Håber du forstår hvor jeg vil hen?
vh
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
slyd skrev:
Er det s� i din Alesis DI4 du har din DAC eller hvor er den??
|
|
|
Jeg har ingen DAC, jeg har digitale forstærkere - Lyngdorf TDA2200+ |
|
|
Roomkorrektion rykker, men der er meget egenlyd i en Lyngdorf, selv om fordelene er større end ulemperne! Lyngdorf har forstået meget, men
ikke alt. Der er stadig nogle ankepunkter, men roomkorrektion er den eneste vej mod perfektion! JA!
vh
|
| Til top |
|
| |