Forfatter |
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman - troels gravesen ?
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raslende domer? Hmm! For min skyld må folk dyrke den religion de har lyst til. Små grønne mænd fra Mars inklusive! Men at påstå at domer rasler når man samtidigt tror at Lowther er verdens ottende vidunder? Hvis der er noget der "rasler" er det da Lowther enheder:
http://www.troelsgravesen.dk/Lowther.htm
Jeg har ALDRIG set magen til frekvens/fase/vandfalds-kurver!
Nå, men som sagt: En hver er salig i ens tro!
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad
salig er enhver som er dum nok til at tro hva han har LÆST - ikke ERFARET - derfor blandt andet er denne planet skueplads for religiøse idioter der bekriger andre!
en raslende lowther bør og kan centreres - en raslende dome kan desværre ikke repareres..
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Lowther enhed kan ikke repareres. Hvis du kigger på tids-vandfalds kurven er der udprægede resonnanser i en grad der overstiger selv de ringeste skod enheder. Jeg har aldrig set værre fasekurve! Frekvensgangen er +/- 10db! Den højt besungne virkningsgrad er gennemsnitlige 95db! Til en pris af 5kkr/stk er prisen OMVENDT proportional med den opnåede kvalitet.
Jeg kan i øvrigt godt lide SET forstærkere. Vidunderlig mellemtone! Der mangler lidt styr på bassen, men til klassisk musik betyder det ikke så meget. En 8w 300B SET passer godt til Troels DTQWT (hvis man kan nøjes med det opnåelige lydtryk).
|
Til top |
|
|
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Jeg kan i øvrigt godt lide SET forstærkere. Vidunderlig mellemtone! Der mangler lidt styr på bassen, men til klassisk musik betyder det ikke så meget. En 8w 300B SET passer godt til Troels DTQWT (hvis man kan nøjes med det opnåelige lydtryk).
|
|
|
Jeg vil nu vove den påstand, at min 2x15w SET formår at strække sig ud over det klassiske univers. Medmindre du vil spille op til halbal, så er der her dømt DM i kontrol. Pas nu på med den generalisering, det er virkelig noget, som kan få folk op af kontorstolene.
Martin, jeg er virkelig misunderlig på dit DTQWT projekt med en blandet følelse. Jeg har selv flere gange været ved at sende ordren afsted, men jeg er sku bange for, at jeg vil savne mit bånd. Men for syv sytten jeg vil gerne prøve at høre min VAIC på de kasser. Så hatten af herfra med dit projekt. Det er helt sikkert et projekt, som jeg vil holde øje med.
Mvh
Thor __________________ Mit stereo rør gear
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ts_riders skrev:
Martin, jeg er virkelig misunderlig på dit DTQWT projekt med en blandet følelse. Jeg har selv flere gange været ved at sende ordren afsted, men jeg er sku bange for, at jeg vil savne mit bånd. |
|
|
Troels vil garanteret lave et custom filter til dit bånd for en overkommelig sum penge. Det skal have følsomheden til det, forstås.
|
Til top |
|
|
ts_riders Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 362
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da være en mulighed, men er stadig nyforelsket i mine BKS anno 2010. Men måske en dag  __________________ Mit stereo rør gear
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, sådan et bånd! Jeg troede det var en bånd diskant
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine lowthere er modificerede..væk med whizzerconen og i med en balsaskive hvor fasepluggen sad! - hvordan en lowther måler i fri luft har ikke min interesse...derimod hvordan den LYDER i et kabinet skabt til enheden!
max spl bruges/opfattes oftest som udtryk for dynamik - jeg mener dynamik handler om hvor hurtigt lydtryksforskelle opstår!!!
mit oprindelige indspark var en beklagelse over hvor ringe domen i gravesens projekt lyder - så al den offtopic omkring lowther i tråden,skyldes udelukkende folks trang til personhetz...men når det er sagt,lyder den dome såmænd ikke ringere end så mange andre domer - svends beskrivelse ville passe på stort set samtlige domer over 1,5" uden seriel modstand i et 6 db filter.
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem bragte "al den offtopic omkring Lowther" på banen, seba?
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman Fuldt medlem

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland Status: Online Indlæg: 3328 |
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 14:07 | |
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hvem bragte "al den offtopic omkring Lowther" på banen, seba?  |
|
|
Det gjorde hullevad 
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådstarter himself, har bedt jer om at tage jeres off-topic ligegyldige diskussion andetsted og på trods af det insisterer i på
at fortsætte jeres magtkamp.
Jeg (os?) der kigger denne tråd med interesse på et sæt DTQWT under opbygning, er temmelig ligeglad med raslende domer
og lowther enheder.
Ved godt det er et forum hvor der selvfølgelig debateres, men skal i sidde og skændes om hver jeres subjektive mening som
intet har med topic at gøre, så opret venligst jeres egen tråd eller tag det over i chatten!
Og nu vil jeg gerne høre trådstarter om hvor langt han er med sit projekt, og om der evt. er flere billeder
på vej? .
Mvh.
PS. svar på dette indlæg ignoreres blankt, trådstarter undtaget.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
Solvin skrev:
seba skrev:
jazzman skrev:
Domer rasler ikke, seba. Der må sidde noget løst i dit øre. Hvis de raslede, kunne man måle og påvise det, og det er ikke sket.
Måske har du vænnet dig til nogle mellemtonehorns gjalden i øvre mellemtone. Så er jeg enig i, at det lyder anderledes her. Magnetstyrke har isoleret set aldrig korreleret til lydkvalitet. Hornladningen er lavet for at opnå et match i direktivitet ved delefrekvensen.
|
|
|
det er da målt og dokumenteret mange gange - ellers gad mere seriøse fabrikanter ikke beskaftige sig med bedre (og dyrere!) principper
magnetstyrke i forbindelse med lette membraner skaber accelerationsevne der gør det slemme ved mindre magneters formåen med tunge plasticmembraner - uanset hva du så tror at vide!
hornladningen er nødvendig for at matche mellemtonens følsomhed - så heldigt det også hjælper på samme begrænsede direktivitet.
|
|
|
Hvornår kan du rose et diy projekt Seba, du skal altid komme med negative kommentarer. Det må være en pinsel for dig at være her på hifi4all, hvorfor p***er du ikke bare af. Du har jo efterhånden været her under mange navne, slowon,granberg osv.
Det eneste du går op i er SE, så jeg vil forslå at du opretter din egen hjemme-side, så kan du more dig der, og lade os andre være i fred.
Mvh
Torben
|
|
|
hallo spasser - her følger en række eksempler på hvor NEGATIV og personlig hetzende man kan være i tråde om DIY (her i disse blot TO eksempler er det ene valgt fordi jeg gerne vil vise jeg også har interesse i PUSHPULL - blot for at understrege din ufattelige afgrundsdybe tåbelighed) ..prøv lige at tjekke ud hvor mange af de mest ynkelige indlæg stammer fra dit tastatur! - det må selv for dig være pinligt
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82973&K W=seba
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83470&K W=seba
|
|
|
Den største spasser, er og bliver dig seba, at påstå at domer rasler, at Lowter er det 8 vidunder, at SE er det eneste der dur. Næh du, det eneste der rasler, er den lille ært der rasler rundt inde i dit konkave kranie.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4843
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seba & Solvin!
Jeres retorik er et unikt eksempel på hvad "god og sober tone" IKKE er! Check lige retningslinjerne en gang til, og kom så tilbage på sporet igen.
Alternativt må I ha' en ufrivillig pause fra forummet!
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ! Lowther er bedre end gummiophængte osv. kom fra seba!
mvh Michael
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin hj2 skrev:
Att: Seba, Jazzman med flere. Jeg vil sætte pris på hvis I fortsætter dette i en anden tråd, det er møg irriterende og det er off-topic!
|
|
|
SÅ LÆS DOG FOR XXXXXX HVAD MANDEN SKRIVER 
Hvis trådstarter gider blive i tråden, er jeg sikker på vi er mange der gerne vil følge med!!!!
|
Til top |
|
|
martin hj2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, ved ikke om I kan huske mig?? -det var mig der startede tråden På utallige opfordringer: Opret nu en tråd til den dome/lowther-osv-diskussion, den er jo for så vidt ikke uinteressant -den er bare aldeles uvedkommende her! Jeg vil bede Seba starte den nye tråd og poste et link her, til dem der vil følge med i den debat og så håber jeg det bliver det sidste vi hører til det emne i denne tråd. På forhånd tak. Hvad angår mine højttalere så gav de skæve plader flere problemer da fronterne skulle på, jeg har igen valgt at fræse 1mm af for at få det helt lige, jeg satte en styreskinne på hver side af højttaleren og vupti -nu er det helt lige og slutter tæt uden brug af spartelmasse. Før:   Lige et par ledningsøm til at strippe kabler fast i senere
 Der ser ud til at jeg har fået fræset det hele ned så sidepanelet passer over det hele :-)   Der var desværre for lidt bitumen/filt med i kittet, men der er mere på vej fra Polen og Jantzen/Troels Gravesen vedlægger fra nu af mere når man bestiller. Imorgen smutter jeg en tur sydpå til Finerkontoret for at købe noget at pakke dem ind i
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
"På utallige opfordringer: Opret nu en tråd til den dome/lowther-osv-diskussion, den er jo for så vidt ikke uinteressant -den er bare aldeles uvedkommende her!"
"Jeg vil bede Seba starte den nye tråd og poste et link her, til dem der vil følge med i den debat og så håber jeg det bliver det sidste vi hører til det emne i denne tråd. På forhånd tak."
hvis du finder emnet interessant må du virkelig selv starte en tråd om emnet - dels fordi det tjener din interesse - dels fordi de forskellige flamers her i tråden - i modsætning til svend & jeg - intet relevant har tilført din tråd endnu,og således må have en bunke uforløst viden på hånden.
prøv at nærlæse i et for dig egnet tempo - og du vil se jeg forholder mig til emnet samtidig med jeg besvarer de forskellige smæderier - det er at holde sig til regelsættet!
det er fine billeder du poster og jeg ønsker dig held & lykke med de færdige højtalere,der sagtens kan trækkes af SET - skriv privat og du kan låne et sæt af mig.
|
Til top |
|
|