Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell E/lll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Hej Aragon

fordi Hr Stiv vist gjorde lidt nar ad det.

Allanowich

Lidt!...i mener vel stærkt nar, af hele det hysteriske niveau som man skruer det op til. 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej Stiv

Så galt er det vel heller ikke? Har man først hørt et sæt af de originale sneller ordentlig opstillet, glemmer man det ikke så let. Derfor er der med rette gået lidt Renoir i det. Du har måske glemt at lytte til dine E3, som kun er en 60% snell, da du pillede ved filteret. Hvis du nu blev begejstret over dem hver gang du lytter til musik, hvorfor så ændre på dem. Det kan være at du fik koldsved, da du så visse af komponenterne. Men de spillede jo guddommeligt, ikke? Da jeg i 84 skulle komme til at høre de første Snell K i stedet for et sæt Trapez medbyg (de oprindelige), gik jeg bagover af begejstring. At en højttaler kunne gengive så ægte og naturtro havde jeg aldrig været ude for den gang. De blev købt. Et par dage senere kunne jeg ikke holde min nysgerrighed i ave længere og tog frontstoffet af. Gyyyyyyys!!!! De to sølle enheder havde jeg set i Monitor Audio i Lydkilden til 800kr stk. De lød dåset og spidse. men det gjorde type K jo ikke. De var super klare, gennemsigtige og dynamiske til forskel. Jamen, så er der jo intet galt, tænkte jeg og satte det på plads igen. Hvis dine snell E3 spillede klart, rent og præcist med det oprindelige filter, hvorfor så ændre noget? Du lytter måske med øjnene? Ikke at der ikke var forskel. At det er anderledes er ikke nødvendigvis en forbedring. De spoler du udskiftede til nogle med tykkere tråd, er nok spildt. Ved en delefrekvens på 2700hz, er tykkere tråd end der var før ikke nødvendig. Sad der en sådan ved en delefrekvens på 100-300hz, ville en tykkere tråd være at foretrække pga lavere modstand. Her kan det betale sig. Nu vil jeg lytte videre til mine Snell A Renoir.......  

Allanowich

Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

Gavn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle der har svaret og kommenteret på alle mulige og umulige spørgsmål ang. Snell E/lll. Jeg har stadig kontakt med Snell Acoustics, men har sat det hele en smule i bero. Det kommer til at fylde lidt meget lige nu m.h.t. højttalere,- og så er der lige 2 sæt vinterdæk :-). Men vær bare bange, jeg vender tilbage når tid er. Imens er man velkommen til at kommentere, jeg smutter forbi herinde engang i mellem. Vh Gavn

Til top Vis Gavn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gavn

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

sikker heden er også mere vigtig en hifi det kan man altid vende til bage til
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 03 November 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej Gavn

Vi holder på hat og briller og ser frem til din tilbagevenden her på slyngelstuen.     

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes