| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stiv
Så galt er det vel heller ikke? Har man først hørt et sæt af de originale sneller ordentlig opstillet, glemmer man det ikke så let. Derfor er der med rette gået lidt Renoir i det. Du har måske glemt at lytte til dine E3, som kun er en 60% snell, da du pillede ved filteret. Hvis du nu blev begejstret over dem hver gang du lytter til musik, hvorfor så ændre på dem. Det kan være at du fik koldsved, da du så visse af komponenterne. Men de spillede jo guddommeligt, ikke? Da jeg i 84 skulle komme til at høre de første Snell K i stedet for et sæt Trapez medbyg (de oprindelige), gik jeg bagover af begejstring. At en højttaler kunne gengive så ægte og naturtro havde jeg aldrig været ude for den gang. De blev købt. Et par dage senere kunne jeg ikke holde min nysgerrighed i ave længere og tog frontstoffet af. Gyyyyyyys!!!! De to sølle enheder havde jeg set i Monitor Audio i Lydkilden til 800kr stk. De lød dåset og spidse. men det gjorde type K jo ikke. De var super klare, gennemsigtige og dynamiske til forskel. Jamen, så er der jo intet galt, tænkte jeg og satte det på plads igen. Hvis dine snell E3 spillede klart, rent og præcist med det oprindelige filter, hvorfor så ændre noget? Du lytter måske med øjnene? Ikke at der ikke var forskel. At det er anderledes er ikke nødvendigvis en forbedring. De spoler du udskiftede til nogle med tykkere tråd, er nok spildt. Ved en delefrekvens på 2700hz, er tykkere tråd end der var før ikke nødvendig. Sad der en sådan ved en delefrekvens på 100-300hz, ville en tykkere tråd være at foretrække pga lavere modstand. Her kan det betale sig. Nu vil jeg lytte videre til mine Snell A Renoir.......
Allanowich
|