| Forfatter |
|
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Jeg er selv op udkig efter en spille i samme prislag. Jeg har været ude og sondere lidt rundt omkring. Arcam fik jeg anbeflet af en gut i KT, men da jeg købte højttalere spillede de på Arcam derinde og jeg synes sjovt nok også de lød lidt tynde (skingre) i lyden. Det var endda FMJ-serien, og jeg var ikke så imponeret, Nu har jeg heller ikek så gode erfaringer med deres lytterum så måske var det bare det. Ellers har jeg også kig på en Denon S10. Den ser ret lækker og velbugget ud. Jeg så også Krell-annoncen i dba. Har du fundet specs på den? Jeg har nemlig ikke kunnet finde nogle. Der er også en Parasound CDP-2000 den skulle vist (uden at jeg har hørt den) være ret fed. Ellers har jeg også fået anbefalet SAT CD-fix af en gut i Top Sound. Men S10'eren ser ud som et godt bud (til 2,5-4k brugt. Evt. også Micromega, men jeg har også hrt rygterne om løbeværket.
Glæder mig til, at høre hvad du finder ud af (evt. dele erfaringer og rygter?)
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - tak for de mange bud. Keep em coming... 
Micromega tror jeg ikke jeg tør prøve kræfter ed så. Jeg gider ikke sådan med grej der ikke virker. Det har jeg slet ikke tålmodighed til.
Har ikke lige fundet noget på den der Krell, men prøver ligelidt mere. __________________
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Som du selv er inde på, er man nødt til at tage hensyn til det øvrige set-up, hvis man skal have det bedste frem i en ny spille. Så der er ingen vej uden om at lytte selv, helst på flere fabrikater, og helt sikkert hjemme hos dig selv.
For mit eget vedkommende var jeg så heldig samtidig at kunne låne en Densen B400, en Rotel RCD991 og en TEAC i nogenlunde samme prisleje i en meget forlænget weekend, da jeg skulle have ny CD for 2-3 år siden.
TEAC'en blev hurtigt valgt fra pga en alt for analytisk klang. Densen var den, der umiddelbart lød bedst, men da lyttesessionen var slut, endte det alligevel med at jeg valgte min Rotel.
Når Thomas Sillesen plæderer for en medrivende spillestil i deres produkter, forstår jeg udmærket hvad han mener. Jeg tror bare man skal passe på ikke at have for meget grej, der går i den retning.
Min egen Sugden forstærker lægger sig lydmæssigt ret tæt op af din Densen forstærker, og i mit tilfælde blev det altså for meget af det gode kombineret med en B400. Det er ikke al musik der skal lægge op til luftguitar og brede smil, hvis du forstår
M.a.o synes jeg du skal prøve at lægge ører til en CD-afspiller der er udpræget neutral af natur (ikke nødvendigvis en Rotel), det tror jeg, med dit øvrige set-up in mente, du vil blive glad for i længden.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej soka.
Ja jeg frygter også lidt at det kunne blive for meget af det gode med den "fremme i skoene" lyd. Derfor ville jeg gerne have nogle gode bud på netop nogle mere neutrale cd.
Nu har jeg jo Rotel i forvejen. Medmindre der er voldsom forskel på de nye og de gamle modeller, bliver det nok ikke Rotel. Det er sådan lidt mærkgeligt stift i det. Ikke tilbagelænet, heller ikke fremme i skoene, heller ikke rigtig neutral. Bare sådan lidt stiv i det. Det var min gamle rotel forstærker ihverfald. CD'en er selfølgelig lidt svær at udtale sig om, da jeg ikke rigtigt har testet den op mod noget endnu.
Har du eventuelt nogle bud på en meget neutral cd? Denon ds10 eller hvad den hedder - er jo meget velanskrevet - er det en jeg bør lytte til?
Og ja, jeg er ved at prøve at stable noget A/B test på benene, for ellers kan jeg ikke sgu ikke så godt huske forskel... __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Krell hedder "Krell CD1 super" - er der nogen der kender den? Nypris 38.000 - sælges for 7.800 - lyder jo som et pænt tilbud. __________________
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en Thule CD150B?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Obi
Hvis du ikke har mod på en Rotel, er Holfi helt klart et godt alternativ. Ihvertfald hvis du kan få fat i en af deres dyrere modeller til en fornuftig brugtpris. Denons nye modeller kender jeg ikke noget til, men da der for nogle år siden stod Denon i hvert andet hjem, blev jeg sjældent imponeret . Det kan være helt anderledes i dag??
Thule kunne jeg godt forestille mig ville være et fint match til en Densen forstærker. Og der er jo også den mulighed, at du vil synes en B400 er det rigtigste. Men giv i det mindste dig selv chancen for at opleve den synergieffekt, der ind i mellem kan ligge i kombinationen af produkter med forskellige lydfilosofier .
I øvrigt tror jeg da, jeg ville prøve den Krell, hvis den ikke allerede er væk. Den har et navn, så det bliver nok minimalt, hvad du taber, hvis den ikke er noget for dig alligevel.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg lytte til Opera´s CD2.2. Ejer den selv og er uhyre godt tilfreds med afspilleren. Havde tidligere NAD S500, men Opera´en spillede bukserne af denne (efter min mening  )
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Hej soka.
Ja jeg frygter også lidt at det kunne blive for meget af det gode med den "fremme i skoene" lyd. Derfor ville jeg gerne have nogle gode bud på netop nogle mere neutrale cd.
Nu har jeg jo Rotel i forvejen. Medmindre der er voldsom forskel på de nye og de gamle modeller, bliver det nok ikke Rotel. Det er sådan lidt mærkgeligt stift i det. Ikke tilbagelænet, heller ikke fremme i skoene, heller ikke rigtig neutral. Bare sådan lidt stiv i det. Det var min gamle rotel forstærker ihverfald. CD'en er selfølgelig lidt svær at udtale sig om, da jeg ikke rigtigt har testet den op mod noget endnu.
Har du eventuelt nogle bud på en meget neutral cd? Denon ds10 eller hvad den hedder - er jo meget velanskrevet - er det en jeg bør lytte til?
Og ja, jeg er ved at prøve at stable noget A/B test på benene, for ellers kan jeg ikke sgu ikke så godt huske forskel... |
|
|
Hej Obi!
Hvis du har mod på det, så kan jeg anbefale at prøve AR's modificerede Philips DVD963SA (der er fuld returret).
Her får du en nærmest majestætisk ro i lydbilledet, set i forhold til f.eks. Densen, Arcam, Rega, etc.
Da jeg skulle have en ny CD spille, lyttede jeg til imellem 20 og 30 forskellige i prislaget over 10K. Så faldt jeg ved et tilfælde over 963'eren. Den blev stående...
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hvis du har mod på det, så kan jeg anbefale at prøve AR's modificerede Philips DVD963SA (der er fuld returret).
|
|
|
Standard-udgaven røg jo ind på Product of the year listen i HIFI+. De var ret begejstrede.
Hvor køber man den henne? Den lokale Fona?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
|
|
|
Standard-udgaven røg jo ind på Product of the year listen i HIFI+. De var ret begejstrede.
Hvor køber man den henne? Den lokale Fona?
/vilmann |
|
|
Hej Vildmand!
AR har ikke noget imod, at man køber den der, hvor den er billigst.
Jeg har siden set den på tilbud til 2.995,-. Og med en modifikation til knap 1.500 slag, er den langt fra den dyreste CD spille på markedet.
Selv har jeg ikke hørt noget til under 40K spille med mere ro, bedre sammenhæng, dybere bund, bedre mellemtone og klarere top, etc.
Til de 7.5K AR tager for den, er den helt klart urørlig, specielt hvis man vil bruge lidt tid på at dæmpe den dallervorne mekanik og chassis'et. Så rykker det for alvor, og lillemor bliver helt våd - i øjnenene.
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Obi,
Du skal da have dig en naim CD3 - de kan fåes fra omkring 4000,- og banker det mest på musikalitet og tjubang. Desuden har den den fordel at den ikke falder sammen når musikken bliver kompleks - et problem stort set alle fi-fi afspillere døjer med - også Linn CD12 (ikke at den er en fi-fi afspiller, men synes lige at den skulle nævnes).
Der opstår selvfølgelig et problem med tilslutningen til Beat'en, men der findes flere engelske kabelproducenter, som leverer DIN/RCA kabler. Her kunne du jo bruge nogle af de penge du har til overs. Og tænk ikke på at du kun skal give 4000,- for den - den kan sagtens klare et chord Anthem til 3500,-...
Hvis du ikke er tændt på den eller det er for bøvlet, så overvej en Sugden SD1 eller en Arcam Alpha 9 - det spiller vidt forskelligt, men er begge musikalske. Sugden lyder nok mere naturlig en Arcam'en, hvor sidstnævnte nok har mere SLAM og punch. Men er det PRAT (Punch, Rythme And Timing) du er ude efter, så er naim cdafspillere det eneste der duer...
Ellers er det muligt at finde en Sugden MasterClass til omkring 13.000,- men det er jo over budgettet - men den fortjente alligevel at komme med...
Held og lykke med din søgen. Jeg håber du finder den du søger.
May the Force be with you!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Ja, Holfi spiller rigtig godt. Men de spiller meget forskelligt fra ex Densen. Derfor troede jeg man ville gøre klogt i ikke at blande dem sammen. Men jeg skal måske ikke helt afskrive denne mulighed?
|
|
|
Nej, absolut ikke. Hvorfor skulle de ikke kunne spille sammen? Ofte er det netop et blandet anlæg der bidrager med de gode oplevelser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Hej soka.
Og ja, jeg er ved at prøve at stable noget A/B test på benene, for ellers kan jeg ikke sgu ikke så godt huske forskel...
|
|
|
Denon S10 er ikke en udpræget neutral maskine. Den er varm i klangen og hypermusikalsk efter min mening. Den kan afgjort noget, og det er godt det den kan! Den er så behageligt naturlig at lytte til - uanstrengt og letflydende. Den er meget detaljeret, men aldrig på bekostning af den gode spillestil. Den kan jeg kraftigt anbefale at give et lyt - den er flot og det er lyden også! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse indslaget om Unik 16/44 afspiller her under digitalt!... og giv dette en lille tanke!!..
Kan varmt anbefale det!!!!!!!!!!!!!! 
Er du i tvivl så tag en yderliger snak med Kurt Kubik....
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - som altid starter man lige med at blive pænt forvirret
Må nok hellere tage lidt rundt i de forskellige butikker, lytte hvad de har, og snævre feltet lidt ind på den måde. The fun begins...
Tak for de mange gode bud. Flere er selvfølgelig velkomne. __________________
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
jeg har jo en holfi spille, som du er velkommen til at høre ( du kan
evt. tage din forstærker med  )
Jeg regner heller ikke med at der går ret længe inden mine HTere er
samlet færdig ( kabinetterne er lavet, nu skal delefilteret bare lige
gennemskues..) Så inden for et par uger skulle der være mulighed...
jeg kan også skaffe prinzen rolle ( muligvis ikke med rabat, men hva
faen...) og kafff og dyppe i...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen dårlig ide. Kunne godt tænke mig at se/høre de højtalere. CD'en kender jeg godt, men har til gode at høre den med B100. Så bare sig til når du er ved være færdig, så kan jeg komme anstigende med maskineriet...
Prinzen Rolle skal man ikke kimse af - det er den bedste kage i verden, måske lige med undtagelse af Jane Aamund kagen. Og kaffe skal der jo til, så man kan skylle skidtet ud af ganen igen bagefter... __________________
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok opdatere når de er samlet og igang med tilspillingen (
hvis jeg da kan rive mig løs fra sweetspot..)
arj, du har helt ret, prinzen rolle skal tages seriøst, ellers kan der
være pøller i postkassen imorgen!!!!
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lytted til rimilige mange gode/dårlige cd afspillre.det er ogle gange at pris og kvalitet følges.Men efter at have lytted til ca 10 stk.Blev jeg enig med mig selv at det som jeg best kunne lide var Holfi nfb rex.
Fordi den spiller roligt og har en rigtig god lyd.
Den er jeg rigtig god.
|
| Til top |
|
| |