| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 2 der hedder nfb rex. Både en Xara nfb rex og en Xaurus nfb rex __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der Denon DCD S10 - kan man stadig købe den, eller er den udgået. Kan ikke finde den på Fifi-klubbens hjemmeside? __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle have været ude og lytte i dag, men så dumpede der lige et nyt ht-kabel ind ad døren, så det må vete til en anden dag.
KAblet er Naim Nac5 - ganske udemærket. Lidt mere hul igennem end det gamle. Det betyder imidlertid at jeg ikke fornemmer at jeg skal have så meget mere "frem i skoene" lyd ind i setuppet - tror det vil blive for meget. Så flere bud på neutrale, eller mere "rolige" cd'er er meget velkomne. Er brændt lidt varm på at prøve den der S10. Kan den stadig fås nogen stedet, eller skal jeg have fat i en der sælger den brugt??? __________________
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes faktisk fra Denons side en DCD S10 mk.III men fæhovederne tager den sgu ikke hjem!!!!...
Der findes også 3 andre fede maskiner!!
DCD SA10 - DCD SA500 & DCD SA100 disse er multi format maskiner..
De afspiller SACD & 16/44 og det med HDCD og 24 bit upasmpling og alt!!
Men dem får vi ikke her at se!!...
Kender en der har slæbt en DCD SA10 med hjem fra Asien.. WOWW!! hvor er den fed!! ligner S10 og DVD maskinerne lidt men er en sag på 15 kg!! og den spiller FREMRAGENDE!! og eddda også med de gamle 16/44 skiver!!.. hvilket er næsten umuligt at opnå i de fleste SACD og DVD mm. maskiner der ellers er at få!!...
SYND!!... at vi snydes for disse maskiner!! 
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke få klubben til at lave special leverancer på de maskiner der, eller hvor dumme er de derinde??? __________________
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert ret dumme!! der skal nok en betydelig mængde potencielle købere til før de ændre mening!
Måske levere Denon slet ikke disse maskiner til Eu??? og så er det jo faktisk ikke "klubbens" skyld!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Denon DCD S10 MKII skulle være til at finde brugt til en fornuftig pris, og den spiller faktisk rigtig godt det er en meget behagelig lyd den kommer med, har selv haft en, den blev kun skiftet ud til fordel for en DCD S1 i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
Ja, Holfi spiller rigtig godt. Men de spiller meget forskelligt fra ex Densen. Derfor troede jeg man ville gøre klogt i ikke at blande dem sammen. Men jeg skal måske ikke helt afskrive denne mulighed?
|
|
|
Nej, absolut ikke. Hvorfor skulle de ikke kunne spille sammen? Ofte er det netop et blandet anlæg der bidrager med de gode oplevelser!
|
|
|
Hmm flere kokke fordærver maden, så jeg holder med obi musikken kommer aldrig op og ringe hvis du blander for meget anlæg sammen. Tænk på en madret hvor der er alt for mange blandede krydderier i det fungere aldrig.
|
| Til top |
|
| |
Jole Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyttede i dag åp en Rega Planet på Densen Beat 100 og SA2K. Rega'en fungerede helt godt med Densen og er et godt kompromis mellem analystisk hifi-lyd og noget der er rart for ørene.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ronin skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
Ja, Holfi spiller rigtig godt. Men de spiller meget forskelligt fra ex Densen. Derfor troede jeg man ville gøre klogt i ikke at blande dem sammen. Men jeg skal måske ikke helt afskrive denne mulighed?
|
|
|
Nej, absolut ikke. Hvorfor skulle de ikke kunne spille sammen? Ofte er det netop et blandet anlæg der bidrager med de gode oplevelser!
|
|
|
Hmm flere kokke fordærver maden, så jeg holder med obi musikken kommer aldrig op og ringe hvis du blander for meget anlæg sammen. Tænk på en madret hvor der er alt for mange blandede krydderier i det fungere aldrig.
|
|
|
du har ikke overvejet tanken om at tage det bedste fra de forskellige producenter?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad det nu ikke blive en for // imod blanding af produkter diskussion. Det var bare noget jeg troede. Men har da tænkt mig at prøve nogle forskellige kombinationer af, for at se hvad der er bedst... __________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Skal du kalde min forstærker lille - din laban...
Prisklasse: Tjaa - Har set B400+ til 6000 - men har ikke noget mod at vente lidt (mere) og spare lidt ekstra sammen hvis det skal være. Aller-aller-aller MAX'est pris er 10.000 - men MEGET gerne mindre.
Har set en Krell et-eller-andet på dba, til lidt under 10K - nypris vist omkring 30K - eller noget. Hvis jeg nu lige funder nogle Specs. er der så nogen der lige kan smide et par kloge ord om den?
MVH Obi.
|
|
|
Den krell du tænker på en en gammel sven , den er ikke meget mere vær end 5000kr , det er ders første model .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - takker for hjælpen. Godt at have et par garvede gutter som backup 
Tror jeg holder pølsefingrene fra den også så. Så fik jeg da snævret feltet lidt mere ind... __________________
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 27 Marts 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Exactly... Nogle af Stagemodellerne var udstyret med et drev der bare var helt umuligt. Jeg har en af dem.
Det kan spille i timevis for derefter at spinge rundt på må og få i den næste plade. Og derefter helt korrekt i flere timer igen. Der er plader den altid spiller, og plader få plader den helt nægter at kendes ved. Højst besynderligt - og skide irriterende.
Der er mange gode forslag til at løse problemet. Lige fra lidt silicone olie til et 3 meter jordspyd. Nogle siger det er en elektrisk fejl. Jeg hælder mest til at det er en mekanisk fejl, og når jeg en dag tager mig sammen bestiller jeg et nyt drev med laser og det hele til den.
Hvis man skal købe sådan en brugt skal man være sikker på at det er en der ikke har fejl.... ikke just befordrende for brugtpriserne. Jeg gav 600 kroner for min.
Hvis jeg skulle købe sådan en igen ville jeg lave en aftale om depositum og en lang låneperiode. 2 uger fx.
Den der er til salg nu kan sagtens være pengene værd hvis ellers den er fejlfri. De lyder godt. Nogle kalder det "analog" lyd. Måske ikke helt ved siden af. I hvert fald lyder de godt - når de altså spiller.
/vilmann |
|
|
Jeg kender Stage modellerne vældigt godt og ærgrer mig hver gang, jeg læser om Micromegas problemer, for jeg har selv solgt adskillige af dem tidligere og synes, det var/er fantastiske spillere.
Drevproblemerne, I har hørt om, var reelle for model Stage 1, 2 og 3 - forgængerne til 4, 5, og 6 samt de allerførste 4, 5 og 6'ere. Philips havde i drevmekanismen anvendt et smørefedt, som stivnede med alderen. Det rygte, det gav Micromega, sendte fabrikken næsten fuldstændigt i knæ. Vi havde i butikken, hvor jeg solgte Micromega, flere modeller inde, hvor vi efter en simpel rensning og udskiftning af fedtet løste problemet fuldstændigt. Efter det blev kendt, fabriksmonterede man selvfølgelig de nyeste modeller med det rigtige fedt. Problemet var bare, at i de år, det tog før fedtet i de første maskiner blev stift, var der på verdensplan så mange fejlbehæftede maskiner ude, at rygtet ikke stod til at redde. Ydermere har Stage serien en meget avanceret programmering til styring af åbne/lukke, spille/pause/stop osv om man kan lide det eller ej. Giver man flere kommandoer oven i hinanden, går computeren i koks ligesom printerkøen på en PC og der vises ERR for fejl. Mange af mine kunder forvekslede dette med drevfejl, men det er en genial/idiotisk programmering, som klares ved at vente og derefter åbne skuffen. I øvrigt kan maskinen "nulstille" programmeringen ved at man holder to knapper i venstre række inde i tre sekunder samtidigt.
Det gode som brugtkøber i dag er, at man kan få en af disse på mange måder fantastiske (og smukke) maskiner for en pris, hvor de stort set er udenfor konkurrence. I alt andet end virkelige high-end anlæg spiller de levende, musikalsk og meget engagerende. Får I en, så sørg for at vende netfasen rigtigt, prøv med specialnetkabler, spikes eller neoprenfødder alt efter jeres anlæg og giv den et dyrt interconnectkabel. Få også lavet en 75 ohms belastningsmodstand af et gammelt han phonostik til digitaludgangen. Det er en maskine, som kan lyde SÅ forskelligt, alt efter hvordan den bliver sat op. Standardfødderne er en katastrofe. Efter adskillige kundebesøg vil jeg påstå, at mange aldrig har hørt deres Stage 6 for fuld ydeevne.
Jeg har selv haft en Stage 6 i 3½ år uden nogensinde at have haft ét problem. Tre af mine venner har haft deres lidt længere også uden probs. af nogen art.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med NAD S500 ( hedder den ikke det) - Har set et godt tilbud på den. Hvordan spiller den??? __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lige skal opsumere: Ny spille, følgende muligheder;
1: Densen B400 (evt. +)
2: Denon Dcd S10
3: Micromega Stage 6 - hvis jeg tør...
4: NAD S500 - fordi jeg har fundet den meget billigt...
5: Måske den lille Holfi.
6: Primare 30.2
Hvad har jeg glemt, og hvilken af disse ville i vælge?
Jeg er super-forvirret, som altid... __________________
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 03 April 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
| Kan man ikke få klubben til at lave special leverancer på de maskiner der, eller hvor dumme er de derinde??? |
|
|
jeg ved at HiFi klubben vil, ( Ville?), kunne servicere deres maskiner 10 år frem i tiden, og forskellige modeller kan jo kræve komponenter, som kun benyttes i netop denne model, og HiFi klubben har tit haft 1 - 2 nye maskiner stående på deres lager/central værksted, som kun ventede på at blive "Slagtet", hvis de ikke kunne få reservedele.
De ville så skulle købe een extra maskine, for at hjemtage 1- 5 DCD S 10 III, og det kan sikkert ikke betale sig - Måske er det grunden.......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået kogt konkurencen lidt ned. Prismæssigt er jeg gået lidt ned i ambitionsniveau. Dvs under 5000, og nærmere 3000 end 5000. Det betyder blandt andet at B400 er ude af billedet. S500 er også ude, da det gode tilbud jeg fandt er væk for længst.
Så nu ser konkurenven sådan ud:
Denon S10 (skal lyttes lørdag)
Micromega Stage 6 (skal lyttes snart - efter sigende med problemløst drev :)
Måske Thule Spirit/150b mkI
Nogen kommentarer, anbefalinger eller gode tilbud????
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige en Rotel RDV 1080 på dba til 3000. Hvad med den? Der er jo godt nok en kombineret DVD - cd men hvis den er bedre er det jo lige meget :) __________________
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
KØB DEN, det er simpelthen hamrende billigt.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |