| Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej Brian 7500,
Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg ved igrunden ikke om du har fået dig et par Harbeth, men har du overvejet et par Merlin VSM. Du kan få et brugt par i en fin farve for en god pris. De skal nok importeres fra USA, det er ofte nogle ude på Audiogon.

Puma
|
|
|
Hvad plejer brugtpriserne egentlig at ligge på for disse Merlin. Ifølge hvad jeg har hørt skulle de jo spille helt forrygende! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej Brian 7500,
Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg ved igrunden ikke om du har fået dig et par Harbeth, men har du overvejet et par Merlin VSM. Du kan få et brugt par i en fin farve for en god pris. De skal nok importeres fra USA, det er ofte nogle ude på Audiogon.
|
|
|
Merlin har jeg været nysgerrig på i mange år. Men jeg har aldrig hørt sådan et par.
Jeg har et princip om at jeg aldrig køber udstyr ubeset hvilket besværliggør import fra USA noget.
Og fra nye er de desværre alt, alt for dyre til min pengepung. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube skrev:
Brian7500 skrev:
|
LFD lyder rigtig godt med Harbeth. Jeg var vældig tiltalt
|
|
|
hvilke Harbeth modeller har du hørt på LDF?
|
|
|
P3ESR og Compact 7ES-3 __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Selvom de egentlig er pænere med frontstof, så er de nu også meget pæne uden tøj på - hvis man da kan lide det oldschool look.
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
cube skrev:
Brian7500 skrev:
|
LFD lyder rigtig godt med Harbeth. Jeg var vældig tiltalt
|
|
|
hvilke Harbeth modeller har du hørt på LDF?
|
|
|
P3ESR og Compact 7ES-3
|
|
|
ja det kan jeg også bekræfte (har hørt LFD med 7ES-3).
Men duer ikke rigtig med shl5 eller 40. Forstærkeren kan ikke holde grebet i specielt bunden, bliver for blød og udynamisk. Den har det åbenbart bedre med mindre enheder
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Selvom de egentlig er pænere med frontstof, så er de nu også meget pæne uden tøj på - hvis man da kan lide det oldschool look.
|
|
|
SMUKT Erkender at jeg er til oldschool looket. Syntes faktisk at designet oser af sjæl og individualitet. No nonsense filosofi der rykker max, og er smukt og befriende i alt sin enkelthed IMO... Harbeth skæver heldigvis ikke til modeluner, der alligevel ikke fortæller noget om ydelsen. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@HIFI2ME
"Til gengæld kan jeg da godt forstå din "symbiose" for Heed, som jeg forstår du selv er importør/forhandler af"
Kære HIFI2ME vil du ikke være rar at finde hvor jeg har skrevet at der er symbiose mellem Heed og Harbeth i denne tråd?
Personligt finder jeg IKKE der er nogen speciel symbiose mellem Heed og Harbeth.
Som tidligere nævnt synes jeg at én af de unikke egenskaber ved Harbeth er at der er så mange muligheder for at få et godt
resultat, herunder sikkert både Lavardin, YBA og amp xxxxxxx.
On topic, yes Harbeth er Oldschool, men har set at både fløjlsbukser, bordeaux og jordfarver er "in" igen, så mon ikke de
næsten kan regnes som værende trendy
Enhver kæreste der har fingeren på pulsen burde tigge dig om at få et sæt indenfor dørene
//Kenn
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 November 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
KOSOW skrev:
@HIFI2ME
"Til gengæld kan jeg da godt forstå din "symbiose" for Heed, som jeg forstår du selv er importør/forhandler af"
Kære HIFI2ME vil du ikke være rar at finde hvor jeg har skrevet at der er symbiose mellem Heed og Harbeth i denne tråd?
Personligt finder jeg IKKE der er nogen speciel symbiose mellem Heed og Harbeth.
Som tidligere nævnt synes jeg at én af de unikke egenskaber ved Harbeth er at der er så mange muligheder for at få et godt
resultat, herunder sikkert både Lavardin, YBA og amp xxxxxxx.
On topic, yes Harbeth er Oldschool, men har set at både fløjlsbukser, bordeaux og jordfarver er "in" igen, så mon ikke de
næsten kan regnes som værende trendy
Enhver kæreste der har fingeren på pulsen burde tigge dig om at få et sæt indenfor dørene
//Kenn |
|
|
Min kæreste og jeg synes de er charmerende og "personlige" - og ja, vi er begge til fløjlsbukser, bordeaux og jordfarver  . __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Angående Merlin VSM så har jeg selv hatt de i to utgaver, en eldre variant og den nyere VSM-MXE. Det er noen fantastiske højttalere der er forfinet i sikkert 15 år nu. Hvis man skal jagte på de vil jeg sige at man skal se efter M(MM)-udgaven og nyere. MXE som jeg havde spillet helt fantatisk, men så falt jeg for trioder og fuldtoner så jeg tok en anden vej. Jeg er helt fullstendig enig i at man skal høre før man køber Brian 7500. Du får tage dig en tur til Oslo og besøge Fosse Angående brugt pris så skal man følge lidt med på Audiogon for at se hvad de ligger på. Det er i øverigt et par MX for salg i Norge nu til 34K og det er nok litt rum for pruting. http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,74823. 0.html De er rørvennelige med 90db og en rigtig jevn impendanskurve. Puma
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej,
Angående Merlin VSM så har jeg selv hatt de i to utgaver, en eldre variant og den nyere VSM-MXE. Det er noen fantastiske højttalere der er forfinet i sikkert 15 år nu. Hvis man skal jagte på de vil jeg sige at man skal se efter M(MM)-udgaven og nyere. MXE som jeg havde spillet helt fantatisk, men så falt jeg for trioder og fuldtoner så jeg tok en anden vej. Jeg er helt fullstendig enig i at man skal høre før man køber Brian 7500. Du får tage dig en tur til Oslo og besøge Fosse Angående brugt pris så skal man følge lidt med på Audiogon for at se hvad de ligger på. Det er i øverigt et par MX for salg i Norge nu til 34K og det er nok litt rum for pruting. http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,74823. 0.html De er rørvennelige med 90db og en rigtig jevn impendanskurve.
Puma
|
|
|
Netop Fosses anlæg er et af dem der står allerhøjest på ønskesedlen at høre __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har Troels (Amfora) fået Harbeth Monitor 40.1 til huse .... Den glæder jeg mig personligt til at lytte nærmere til WOW

__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Så har Troels (Amfora) fået Harbeth Monitor 40.1 til huse .... Den glæder jeg mig personligt til at lytte nærmere til WOW  |
|
|
Det er du ikke den eneste der gør.
Og du har fået dine SHL5ere, eller hvordan? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Så har Troels (Amfora) fået Harbeth Monitor 40.1 til huse .... Den glæder jeg mig personligt til at lytte nærmere til
WOW  |
|
|
Og du har fået dine SHL5ere, eller hvordan? |
|
|
Det bliver uden tvivl en spændende oplevelse. Glæder mig meget til at høre dem.
Mine SHL5-ere er bestilt og jeg venter stadig på dem med længsel. Hvis alt går vel kan jeg være heldig at modtage dem inden
jul __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Så har Troels (Amfora) fået Harbeth Monitor 40.1 til huse .... Den glæder jeg mig personligt til at lytte nærmere til WOW  |
|
|
Og du har fået dine SHL5ere, eller hvordan?
|
|
|
Det bliver uden tvivl en spændende oplevelse. Glæder mig meget til at høre dem.
Mine SHL5-ere er bestilt og jeg venter på dem med længsel. Hvis alt går vel kan jeg være heldig at modtage dem inden jul
 |
|
|
Det ville da være en fin lille julegave __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det må man sige, Brian. Håber på at hifi-guderne er med mig Er du kommet længere med dit Harbeth/højttaler projekt? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
KOSOW skrev:
@HIFI2ME
On topic, yes Harbeth er Oldschool, men har set at både fløjlsbukser, bordeaux og jordfarver er "in" igen, så mon ikke de næsten kan regnes som værende trendy
//Kenn |
|
|
Kan godt være de er trendy her og nu? Who Cares Harbeth ser sikkert også sådan ud om 20 år, hvis jeg ikke tager meget fejl. Alan Shaw virker ikke som en mand, der lader sig påvirke synderligt meget af omverdenen  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååå, hvor lang tid har de stået og plimret ved dig nu Holberg. Tillykke  __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader vente på sig lidt endnu Dennis.... Troels siger at der er et lille håb om at de kommer inden jul. Det håber jeg meget
på flasker sig. Vil jo ikke være så ringe enda, med en masse god musik og vellyd i juleferien __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, troede du du havde fået dem de du før i din signatur skrev at de var på vej
Men de er ventetiden værd, spændende hvad du ender ud med af forstærker. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Ok, troede du du havde fået dem de du før i din signatur skrev at de var på vejsmileys/smiley9.gif"> Men de er
ventetiden værd, spændende hvad du ender ud med af forstærker. |
|
|
I know
Jeg har helt indstillet min jagt på anden forstærker og valgt at "klappe hesten" Årsagen er ganske enkelt at Audio Research
VSi60, ikke er en forstærker man lige slipper, når man først har hørt hvad den kan. Jeg fortrød simpelthen at jeg havde sat
den til salg. Alene af denne grund, skal den have chancen sammen med SHL5, inden jeg overhovedet påtænker at overveje
andre alternativer. Det er en superfed amp.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |