| Forfatter |
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 December 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forståeligt nok.  __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Dennis... Du skal jo også høre kombinationen når tiden kommer 
Kan godt ske at jeg skal have kastet nogle Duelund kondensatorer i min VSi60 med tiden? Har hørt fra en anden Audio Research ejer at det skulle være en opgrade af de helt store!.... Svært at tro at den skal kunne lyde meget bedre, end den allerede gør med implementering af Duelund. Selvom det er fristende med andre udgangskondensatorer for endnu mere vellyd, har jeg også en lille betænkelighed ved at udskifte komponenter i en forvejen vellydende konstuktion. Ikke let, men fristende for nysgerrigheden, hvis der kan hives yderligere vellyd ud på den konto
Under alle omstændigheder skal jeg først have SHL5 hjem, før end jeg evt. gør alvor ud af ovenstående.
------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------
Audio Research VSi60 har i øvrigt vundet STEREOPHILES award: "2010 AMPLIFICATION COMPONENT OF THE YEAR" i meget, meget fint selskab enda!!
http://www.stereophile.com/content/istereophileis-products-2 010-amplification-component-year __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg skrev:
Kan godt ske at jeg skal have kastet nogle Duelund kondensatorer i min VSi60 med tiden? Har hørt fra en
anden Audio Research ejer at det skulle være en opgrade af de helt store!.... Svært at tro at den skal kunne lyde meget bedre,
end den allerede gør med implementering af Duelund. Selvom det er fristende med andre udgangskondensatorer for endnu
mere vellyd, har jeg også en lille betænkelighed ved at udskifte komponenter i en forvejen vellydende konstuktion. Ikke let,
men fristende for nysgerrigheden, hvis der kan hives yderligere vellyd ud på den konto |
|
|
Spændende - lad os høre hvad du finder ud af. Hvad sidder der i af kondensatorer nu ?
Jeg har skiftet fra MIT Multicaps til Duelund kondensatorer i min Pre. Der var tale om en markant forskel - det er svært at
beskrive, men jeg oplevede en større "nærhed" og "ægthed" i forhold til instrumenternes klang. Absolut anbefalesværdigt.
Hvis ikke du syntes om opgraderingen kan din "rørsmed" jo bare smide de originale kondensatorer i igen.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 December 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ skrev:
Holberg skrev:
Kan godt ske at jeg skal have kastet nogle Duelund kondensatorer i min VSi60 med tiden? Har hørt fra en anden Audio Research ejer at det skulle være en opgrade af de helt store!.... Svært at tro at den skal kunne lyde meget bedre, end den allerede gør med implementering af Duelund. Selvom det er fristende med andre udgangskondensatorer for endnu mere vellyd, har jeg også en lille betænkelighed ved at udskifte komponenter i en forvejen vellydende konstuktion. Ikke let, men fristende for nysgerrigheden, hvis der kan hives yderligere vellyd ud på den konto |
|
|
Spændende - lad os høre hvad du finder ud af. Hvad sidder der i af kondensatorer nu ? Jeg har skiftet fra MIT Multicaps til Duelund kondensatorer i min Pre. Der var tale om en markant forskel - det er svært at beskrive, men jeg oplevede en større "nærhed" og "ægthed" i forhold til instrumenternes klang. Absolut anbefalesværdigt. Hvis ikke du syntes om opgraderingen kan din "rørsmed" jo bare smide de originale kondensatorer i igen. |
|
|
Jeg har ikke set efter hvad der sidder af kondensatorer i den nu. Er som sagt kun i overvejelsesfasen.
Duelunds højspændingskondensatorer skulle være nogle af de bedste på markedet. Vil bestemt overveje at få det afprøvet. Da det ikke er helt billigt med denne Duelund opgradering, syntes jeg nu ikke bare jeg vil få dem smidt i, for at udskifte dem igen. Det er det stadig for dyrt til. Hvis det virker som forventet er det værd at kaste mønt efter. Men iflg. pålidelig kilde er det en stensikker opgrade. Det gør undertegnede fristet og nysgerrig. Kan jo også læse at du er lykkelig for din udskiftning
Kunne også godt tænke mig at afprøve 6H30 driverrøret som B.A.T anvender i deres SE serie. Det såkaldte "supertube".... Her vil der måske også være noget at hente og det skal da afprøves med tiden. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været en tur i Lemvig hos Troels/Amfora for at lytte til Harbeth. Hjemmefra var det min plan at koncentrere mig
om C7ES3 da dens minimale størrelse passer min stue bedst. Hurtigt blev jeg klar over at den i toppen slet ikke kan være til
dem jeg har derhjemme...Aurum Cantus Volla med den fine bånddiskant G1, som har en klokkeklar og meget detaljeret
top/mellemtone. Ellers kunne jeg godt lide deres lyd som er beskrevet i den her tråd. Nå...men så måtte jeg jo se stort på
størrelsen og lytte til SHL5 der som bekendt har en supertweeter. Det hjalp! Ikke at SHL5 kan gengive diskant som de
bedste bånddiskanter, men der kom meget mere luft og rum i toppen. I det hele taget synes jeg SHL5 lyder bedre, er mere
sammenhængende og med mere magt om tingene end C7ES3.
Jeg har for et par år siden lyttet til Harbeth SHL5 på en hifi-udstilling og dens musikalitet bed sig fast i min erindring. Troels
er en venlig mand med den rette indstilling til hifi, så han forslog at jeg lånte demo'erne med hjem uforpligtende....sådan!
Behøver jeg at sige at jeg glæder mig til imorgen hvor jeg er hjemme fra en miniferie i Struer og kan få dem koblet sammen
med min Musical Fidelity A5 i min stue?
Tak til Troels for et par gode timer med lytning,kaffe,god snak....og whisky! __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
Så har jeg været en tur i Lemvig hos Troels/Amfora for at lytte til Harbeth. Hjemmefra var det min plan at koncentrere mig om C7ES3 da dens minimale størrelse passer min stue bedst. Hurtigt blev jeg klar over at den i toppen slet ikke kan være til dem jeg har derhjemme...Aurum Cantus Volla med den fine bånddiskant G1, som har en klokkeklar og meget detaljeret top/mellemtone. Ellers kunne jeg godt lide deres lyd som er beskrevet i den her tråd. Nå...men så måtte jeg jo se stort på størrelsen og lytte til SHL5 der som bekendt har en supertweeter. Det hjalp! Ikke at SHL5 kan gengive diskant som de bedste bånddiskanter, men der kom meget mere luft og rum i toppen. I det hele taget synes jeg SHL5 lyder bedre, er mere sammenhængende og med mere magt om tingene end C7ES3.
Jeg har for et par år siden lyttet til Harbeth SHL5 på en hifi-udstilling og dens musikalitet bed sig fast i min erindring. Troels er en venlig mand med den rette indstilling til hifi, så han forslog at jeg lånte demo'erne med hjem uforpligtende....sådan! Behøver jeg at sige at jeg glæder mig til imorgen hvor jeg er hjemme fra en miniferie i Struer og kan få dem koblet sammen med min Musical Fidelity A5 i min stue?
Tak til Troels for et par gode timer med lytning,kaffe,god snak....og whisky!  |
|
|
Troels er rar og en mand af hifi folket . Prøvede du ikke hans slyngede øko honning fra Lemvig? Smager vidunderligt, men for satan det fedter
Tak for julekortet Troels. Sådan behandler man sine kunder __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Friisand skrev:
Så har jeg været en tur i Lemvig hos Troels/Amfora for at lytte til Harbeth. Hjemmefra var det min plan at koncentrere mig om C7ES3 da dens minimale størrelse passer min stue bedst. Hurtigt blev jeg klar over at den i toppen slet ikke kan være til dem jeg har derhjemme...Aurum Cantus Volla med den fine bånddiskant G1, som har en klokkeklar og meget detaljeret top/mellemtone. Ellers kunne jeg godt lide deres lyd som er beskrevet i den her tråd. Nå...men så måtte jeg jo se stort på størrelsen og lytte til SHL5 der som bekendt har en supertweeter. Det hjalp! Ikke at SHL5 kan gengive diskant som de bedste bånddiskanter, men der kom meget mere luft og rum i toppen. I det hele taget synes jeg SHL5 lyder bedre, er mere sammenhængende og med mere magt om tingene end C7ES3.
Jeg har for et par år siden lyttet til Harbeth SHL5 på en hifi-udstilling og dens musikalitet bed sig fast i min erindring. Troels er en venlig mand med den rette indstilling til hifi, så han forslog at jeg lånte demo'erne med hjem uforpligtende....sådan! Behøver jeg at sige at jeg glæder mig til imorgen hvor jeg er hjemme fra en miniferie i Struer og kan få dem koblet sammen med min Musical Fidelity A5 i min stue?
Tak til Troels for et par gode timer med lytning,kaffe,god snak....og whisky!  |
|
|
Troels er rar og en mand af hifi folket . Prøvede du ikke hans slyngede øko honning fra Lemvig? Smager vidunderligt, men for satan det fedter
Tak for julekortet Troels. Sådan behandler man sine kunder
|
|
|
Fedterøv 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goodie skrev:
Music4life skrev:
Friisand skrev:
|
|
Tak for julekortet Troels. Sådan behandler man sine kunder
|
|
|
Fedterøv 
|
|
|

Ingen fedterøvs tillæg her
Det er velment __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ...
Flere har åbenbart SL 5ère i rum mindre end 20 kvm. og det går fint ...
Hvad med afstanden til bagvæggen ?
Hvad er erfaringerne med hvor tæt de kan stilles .....
Mvh.

__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio-Kjaer skrev:
| Flere har åbenbart SL 5ère i rum mindre end 20 kvm. og det går fint ...
Hvad med afstanden til bagvæggen ?
Hvad er erfaringerne med hvor tæt de kan stilles ..... |
|
|
Hej! Jeg bruger et sæt SHL5 i et rum på ~15 kvm. Som de er stillet op nu, så er højttalerne placeret ca. 35-40 cm. fra bagvæggen og 50-55 cm. fra sidevæggenene. Som du kan se, så er afstanden fra sidevæggene større end til bagvæggen. Jeg har eksperimenteret lidt med det, og i mit rum lader det til at være afstanden til sidevæggene, som har mest at sige. Det er første gang jeg har oplevet det, i min stue. Alle mine tidligere højttalere, der har det været afstanden til bagvæggen, som umiddelbart har haft mest indflydelse på lyden.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu ser på de engelske forhold, er det så forkert at antage, at de fine Harbeth er lavet til små stuer? Det er vel her de fungerer bedst??
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dem til at stå i en stue på 36 kvm. og de kan godt spille stuen op.
Men med denne højtaler, så mener jeg faktisk at det er vinklingen af højtalerne der bestemmer afstanden til bag- og sidevæggene. Det gør det i hvert fald i mit rum. Men som wildstyle er inde på så er det altid godt med mere afstand til sidevæggen end til bagvæggen. Pt. så har jeg lige stor afstand til bag- og sidevægge. 73cm. Her snakker jeg om afstanden fra væg til kant af højtaleren. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
| Hvis man nu ser på de engelske forhold, er det så forkert at antage, at de fine Harbeth er lavet til små stuer? Det er vel her de fungerer bedst?? |
|
|
Hej
Jeg synes ikke at Harbeth højttalerne fra Compact 7es-3 og op "drukner" i en lidt større stue, men skulle man forelske sig i Harbeth Monitor 40.1 vil jeg foretrække en ikke alt for lille stue. Ikke at den ikke kan spille godt i en lille stue, afhængig af stuens beskaffenhed, men den kommer mere til sin ret i en lidt større stue.
Ellers lige et tak for de positive tilkendegivelser i tråden. De varmer. :-)
Godt nytår.
Venlig hilsen
Troels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jeg har dem til at stå i en stue på 36 kvm. og de kan godt spille stuen op.
Men med denne højtaler, så mener jeg faktisk at det er vinklingen af højtalerne der bestemmer afstanden til bag- og sidevæggene. Det gør det i hvert fald i mit rum. Men som wildstyle er inde på så er det altid godt med mere afstand til sidevæggen end til bagvæggen. Pt. så har jeg lige stor afstand til bag- og sidevægge. 73cm. Her snakker jeg om afstanden fra væg til kant af højtaleren. |
|
|
Ja, helt enig. Jeg glemte helt at nævne vinklingen af højttalerne, den har nemlig rigtig meget at sige.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig bla. til at eksperimentere med opstilling når mine Harbeth SHL5 er kommet til DK. Stuen/lytterummet er i omegnen af 28 m2 så jeg skal nok få dem til at synge 
Den ventetid, den ventetid __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Glæder mig bla. til at eksperimentere med opstilling når mine Harbeth SHL5 er kommet til DK. Stuen/lytterummet er i omegnen af 28 m2 så jeg skal nok få dem til at synge
Den ventetid, den ventetid  |
|
|
Hvor længe har du efterhånden ventet på dem? Jeg troede ellers de skulle være ankommet før jul...  Du må være en tålmodig mand - men du har noget at se frem til, så det skal nok belønne sig.
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle .... Det lyder rigtigt godt, at de i nogle tilfælde kan fungere så
tæt på bagvæggen !
endnu 1 plus til denne spændende højttaller ....
holberg .... Måske du har set siden, men her kombineres
Harbeth/Audio Research ... Tror du har noget godt
i vente !
http://www.planetofsoundonline.com/systems/
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Glæder mig bla. til at eksperimentere med opstilling når mine Harbeth SHL5 er kommet til
DK. Stuen/lytterummet er i omegnen af 28 m2 så jeg skal nok få dem til at synge 
Den ventetid, den ventetid |
|
|
Lang sød ventetid! Hvorfor skal du vente så længe? Er det en speciel finish du har bestilt dem i? Jeg har forstået på Troels at
impotøren har alle modeller på lager i Kbh! Har jeg misforstået noget? __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med April Stello Ai500 Wildstyle ????
Måske du bare var nysgerrig eller det bare var en and . __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Tillykke med April Stello Ai500 Wildstyle
Måske du bare var nysgerrig . |
|
|
Så du godtager mit bud på 5.000,- kr? Fremragende, du kan levere den efter nytår.
|
| Til top |
|
| |