| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
Tillykke med April Stello Ai500 Wildstyle
Måske du bare var nysgerrig .
|
|
|
Så du godtager mit bud på 5.000,- kr? Fremragende, du kan levere den efter nytår.
|
|
|
Vidste godt det var en and. Skambud ignoreres. Håber du morer dig
Godt nytår __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
Tillykke med April Stello Ai500 Wildstyle
Måske du bare var nysgerrig .
|
|
|
Så du godtager mit bud på 5.000,- kr? Fremragende, du kan levere den efter nytår.
|
|
|
Vidste godt det var en and. Skambud ignoreres. Håber du morer dig
Godt nytår |
|
|
Bød på vegne af Floe.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 29 December 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
|
Lang sød ventetid! Hvorfor skal du vente så længe? Er det en speciel finish du har bestilt dem i? Jeg har forstået på Troels at impotøren har alle modeller på lager i Kbh! Har jeg misforstået noget? |
|
|
Hej Floe og Friisand
Du har ikke misforstået noget Friisand. Det er fordi at jeg skal have dem i Rosewood (speciel finér) at ventetiden er laaaaaaang
Troels holder altid hvad han lover, og oplyste mig da også, at der kun var et spinkelt håb omkring ankomst til DK inden jul. Så det håbede jeg på lige til det sidste. Resten er historie og hifi-guderne var som bekendt ikke med mig i denne omgang. Men de kommer jo til matriklen på et tidspunkt, så jeg venter gerne på deres ankomst i 2011... Thats life and HAPPY NEW YEAR __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Audio-Kjaer
Jeg har set siden og skrevet til dem for nogen tid siden. Svaret på spørgsmålet omkring VSi60 / SHL5 var "A perfect match"
Tror også jeg har noget godt i vente
Udover det skal jeg have indkøbt de nye Tung-Sol KT120 udgangsrør som Audio Research har valgt i stedet for de traditionelle 6550C. Det bliver også spændende at høre hvad det kan tilføre. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man læser både her og på Harbeth's eget forum, så er der mange forspørgsler på hvilken forstærkere der matcher Harbeth. Jeg er endnu ikke stødt på nogle der nævner en amp der ikke spiller godt på Harbeth.....har i ?
Jeg selv fik instaleret Super HL5 igår og spiller på Musical Fidelity A5...det fungere super! __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
|
Når man læser både her og på Harbeth's eget forum, så er der mange forspørgsler på hvilken forstærkere der matcher Harbeth. Jeg er endnu ikke stødt på nogle der nævner en amp der ikke spiller godt på Harbeth.....har i ?
Jeg selv fik instaleret Super HL5 igår og spiller på Musical Fidelity A5...det fungere super!
|
|
|
Super-duber Friisand
SHL5 er rigtig nok ikke den mest kræsne højttaler mht. forstærkervalg, når man læser rundt omkring på nettet. Det er vel mere et spørgsmål omkring hvilken vellyd/sound man ønsker SHL5 skal bidrage med.
Hvordan oplever du SHL5 i forhold til dine nuværrende højttalere?... Kan forestille mig at de performer meget forskelligt fra dine Volla. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Friisand skrev:
|
Jeg selv fik instaleret Super HL5 igår og spiller på Musical Fidelity A5...det fungere super!
|
|
|
Super-duber Friisand
SHL5 er rigtig nok ikke den mest kræsne højttaler mht. forstærkervalg, når man læser rundt omkring på nettet. Det er vel mere et spørgsmål omkring hvilken vellyd/sound man ønsker SHL5 skal bidrage med.
Hvordan oplever du SHL5 i forhold til dine nuværrende højttalere?... Kan forestille mig at de performer meget forskelligt fra dine Volla.
|
|
|
Meget forskelligt fra Volla ja! Lige da jeg fik tændt op for seancen var jeg skuffet! Fra Vollaerne er jeg vant til den flotteste diskant/mellemtone ever. De G1 diskantbånd er så detaljerede og klare at jeg kan høre om en sanger er tør i munden og ved liveoptagelser kan jeg høre hvad publikum drikker . Derfor lød Super 5 som om der var smurt vaseline ud over hele lydbilledet! Min tanke lige først var faktisk om der var noget galt med supertweeteren! Der blev skiftet en del frem og tilbage.Efterhånden vænnede mine ører sig til det noget anderledes lydbillede og jeg kunne fokusere på kvaliteterne istedetfor manglerne. Kvaliteterne behøver jeg jo ikke skrive noget om her...kan fuldt ud tilslutte mig det der tidligere er skrevet om musikalitet og "organisk" lyd.
Det er svært direkte at sammenligne de to højtalere da de netop er så forskellige. Det Vollaerne gør godt kommer Harbeth ikke i nærheden af. Her tænker jeg naturligvis på de øverste frekvenser. Jeg har været meget tilfreds med Vollaernes formåen via diskantbånden som er i verdensklasse. Derfor forkastede jeg osse ret hurtigt compact 7 oppe ved Troels. De er simpelthen helt uden liv i toppen i forhold til Volla!
På Hans Theessink' cd "Live" er der på skæring 10 en kvindelig sanger med en enorm rækkevidde. Hun slutter af med at gå meget højt op. Det lyder fantastisk på Volla og jeg har ofte brugt det til at imponere gæster. Tror ikke der er nogen dome-diskanter der kan være med her og de små hår i bagdelen rejser sig når G1 giver den gas på det nr! Harbeth giver ikke helt den samme imponerende oplevelse på det nummer...til gengæld slipper jeg for det lille stik i øret jeg får når Volla viser hvad de kan der! Måske forskellen mellem superdetaljeret og klokkeklar lyd til den mere ørevenlige Harbeth-sound. Selvom jeg aldrig har opfattet Aurum Cantus som anstrengende at lytte til....og her er jeg ellers følsom.
I løbet af aftenen og natten ( svært at gå i seng ) ændrede jeg beslutning mange gange....skal jeg beholde eller skifte? Det er virkelig valget mellem to meget forskellige måde at spille på....begge med store fordele. Tænk hvis Harbeth fik G1 diskantlyden tilført....men det er nok ikke muligt
Jeg vælger Harbeth! Dels for at prøve noget nyt og dels fordi at efterhånden som timerne gik åbnede mine ører sig mere og mere for Harbeth's ubestridelige kvaliteter. Men jeg kommer til at savne G1! Der har vist sig flere potentielle købere til Volla'erne. En har haft Volla før og det siger jo osse lidt om deres kvaliteter. Forøvrigt er der slet ingen sammenhæng mellem Volla's pris og deres formåen! Nå...det her er jo en Harbeth-tråd og jeg ender jo med at overtale mig selv til at beholde dem __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 December 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at høre om dine intryk af to forskellige højttalere.
Ja, det er ikke let at vælge. Intet er perfekt og der er altid fordele og ulemper. Det er bla. det som gør denne hobby så forunderlig og spændende... Men også så pokkers vanskelig i ny og næ
Hvis ens hovedpassion er MUSIK og den helstøbte oplevelse, fremfor fokus på enkelte hifi-dyder og teknik. Ja, så er mit helt klare indtryk at Harbeth er meget svære ikke at blive forelsket i. Glæder mig mere og mere til mine egne ankommer
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg op til Amfora for at hente mine Super HL5 og aflevere de lånte demo'er. Der er nu intet som duften af
nyudpakket hi-fi
Har eksperimenteret med koblingen til standerne og gulvet i den forløbne uge. Jeg har haft SD-dæmpepuder mellem stander
og højtaler. Har forsøgt med kork-bordskånere istedetfor. Det gik ud over perspektivet og det var nemt at høre hvor
højtalerne stod. SD tilbage og højtalerne "forsvandt" igen! Under standerne har jeg spikes og det har givet en lidt mere fast
bas. Mit gulv er parket ovenpå beton...altså et nogenlunde fast gulv.
Jeg har osse arbejdet en del med afstand til bagvæggen og vinklingen. Der syntes jeg egentlig ikke de er særlig kritisk. Nu
står de med vinkling for at undgå for meget påvirkning fra sidevæggen( har nemlig kun væg til den ene side ) og 50 cm fra
bagpladen til bagvæggen. De er til gengæld lidt kritiske mht at jeg har hovedet i den rette højde. I min bedstefarstol skal jeg
helst synke lidt sammen.
Har bemærket at hvis jeg spiller højt følger kvaliteten med. Har ved andre højtalere oplevet at lydbilledet falder sammen og
bliver anstrengende at lytte til. Men jeg spiller normalt ved moderat styrke og her har de en stor fordel! Kvaliteten er tilstede
ved lav volumen.
Alt i alt kan jeg, ikke overraskende, konstatere at Super HL5 er en nem højtaler at arbejde og leve med. Jeg er en glad
mand! __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
| Alt i alt kan jeg, ikke overraskende, konstatere at Super HL5 er en nem højtaler at arbejde og leve med. |
|
|
Jeg er helt enig. Det rammer meget præcist, hvordan jeg selv oplever SHL5.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet.
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stor glæde og morskab af at læse på Harbeth's egen forum. Allan Shaw deltager ivrigt og han er den selvudnævnte
gud! Det er jo osse ham der har ejer fabrikken og konstruere højtalerene med heldig hånd....så han har vel lov til at føre sig
lidt frem! Hans holdning til kabel-hokuspokus og standeres betydning er meget markante og ikke helt i tråd med den
fremherskende mening. Lidt befriende at høre en mand der kan lave så fantastiske vellydende højtalere anbefale brugerne
at spare pengene til eksotiske kabler osv. Jeg kan egentlig godt lide Alan Shaw's humor som er meget afdæmpet på den fine
engelske måde og hans måde at korekse andre meninger end hans egne kan være ganske underholdende.
Alan Shaws mening om tilspilning af højtalere er det uden betydning og højtalere ændre ikke lyd! Her må jeg altså erklærer
mig lodret uenig med guruen! Jeg har nydt at spille musik på AmforaTrols' demo HL5'ere. Da jeg forleden dag pakkede mine
egne dugfriske eksemplarer ud og satte dem til var jeg skuffet! Synes de lød lidt klemte og jeg kunne ikke rigtigt genkende
den magiske musikalitet som gjorde at jeg købte dem. Allerede et døgn senere var lyden på plads og mine smilerynker
indfandt sig atter. Så gu skal de lige spilles til....selvom det ikke var meget! Men jeg skal ikke nyde noget af at skrive om det
på Harbeth's forum! Så får jeg bare en sviner af de elegante
Det er forøvrigt fantastisk så gode Super HL5 er til at gengive en liveindspilning! Er ligenu til koncert med Allan Olsen! __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
Holberg, har du fået dine Harbeths, eller har jeg sovet i timen...? |
|
|
Nej.... Jeg venter stadig. Det er prisen for rosewood 
Håber på at de beriger stuen med vellyd engang her senere i januar. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
beam skrev:
Holberg, har du fået dine Harbeths, eller har jeg sovet i timen...? |
|
|
Nej.... Jeg venter stadig. Det er prisen for rosewood 
Håber på at de beriger stuen med vellyd engang her senere i januar. |
|
|
Hmm...måske er de endt et sted i det centrale Grønland og varmer en stue med sin lune klang. Nå, men de må da snart være på trapperne. Manden, der skulle ned at fælde et rosentræ, må da snart være tilbage, så Alan Shaw kan få snittet dine Harbeth'er. Jeg er også begynd at blive utålmodig. Det smitter sgu. Altså på at du snart får dem. Ih, altså.......!  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps... Der er nogle der siger tålmodighed er en dyd, så den prøver jeg at efterleve efter bedste evne Pludselig er de i Danmark. De er uden tvivl alt den ventetid værd __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke standere har du valgt til dine SHL5, Friisand?
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
| Hvilke standere har du valgt til dine SHL5, Friisand? |
|
|
Jeg har valgt de standere som Trols selv har udviklet og får lavet lokalt. De er lavet af finsk birkefiner og ganske solide samtidigt med at de visuelt ikke syner af så meget. De er ubehandlede og lige til at bejse,oliere eller andet. Mellem standere og højtalere har jeg SD-dæmpepuder. __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friisand skrev:
HOLBERG skrev:
| Hvilke standere har du valgt til dine SHL5, Friisand? |
|
|
Jeg har valgt de standere som Trols selv har udviklet og får lavet lokalt. De er lavet af finsk birkefiner og ganske solide samtidigt med at de visuelt ikke syner af så meget. De er ubehandlede og lige til at bejse,oliere eller andet. Mellem standere og højtalere har jeg SD-dæmpepuder.
|
|
|
Nå...kan se at du kender dem da det er de samme som dem du selv har valgt __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Januar 2011 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for respons Friisand... Det er nemlig også dem jeg har valgt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |