Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Harbeth - or not.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2010 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres indlæg omkring alternativer.

Jeg skal have kigget på dem allesammen. Meen.... Hørte Harbeth igen her i weekenden. Og de er altså fantastiske.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Dette må da være opskriften på væggen Brian7500

Et par fikse Atacama standere som forsvinder indtil der kommer farverige kugler i soklen. Synes de er fede. Elegante og anderledes. Det må din kone synes er et hit

Tror bare jeg vil vælge dem uden farver, men valget er der.

Det er sjovt som smag og behag er forskellig. For de standere er da nok simpelthen det grimmeste jeg har set i mange år. Men tak for tippet

Brian7500

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 November 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Music4life skrev:

Dette må da være opskriften på væggen Brian7500

Et par fikse Atacama standere som forsvinder indtil der kommer farverige kugler i soklen. Synes de er fede. Elegante og anderledes. Det må din kone synes er et hit

Tror bare jeg vil vælge dem uden farver, men valget er der.

Det er sjovt som smag og behag er forskellig. For de standere er da nok simpelthen det grimmeste jeg har set i mange år. Men tak for tippet

Enig

p***er lidt på dig. Det er de mest ækle standere

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 November 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Jeg skal have kigget på dem allesammen. Meen.... Hørte Harbeth igen her i weekenden. Og de er altså fantastiske.

Du kom da ikke ud til Dpetersen. Hvilke hørte du og hvor ? 

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 November 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

rigtige mænd har de højtalere og kvinder de ønsker - resten har hva de kan få!!
Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Brian7500 skrev:

Du kom da ikke ud til Dpetersen. Hvilke hørte du og hvor ? 

Nej jeg var i København en tur og hørte Compact 7 hos Lydbutikken

Brian7500

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

Nok derfor du bor alene med dine Hørning Alkibiades.....

Mvh

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale dig at tage et grundigt lyt på Vienna acoustics Beethoven Baby Grand. Jeg ved godt det er blevet "fashion" at trashe Vienna her på forum, men hvis du prøver at se på dem vil du finde ud af at de faktisk har flere ting til fælles med Harbeth:

1) TPX mellemtone. Mellemtonemenbranens materiale har stor indflydelse på gengivelsen af stemmer.

2) Frekvensrespons. Lidt fremtrædende fra ca 600Hz-1200 Hz, med et klassisk "BBC dyk" i præsensområdet. Dette dyk er ikke så farligt som mange vil gøre det til. Netop i præsensområdet er der stor forskel på mellemtonens og diskantens spredning. Derfor giver traditionelle quasi-anechoich målinger ikke så meget mening her. Hvis en højtaler designes uden det dyk oplever man ofte at mellemtone og diskant ikke mixer optimalt pga diskantens store spredning i dette område. Derfor ser man også - både på Harbeth og Vienna - at deres midlede in-room respons ser meget pænere ud end deres nærfelt respons.

3) Både Harbeth og Vienna optimerer deres højtalere efter bedst mulig gengivelse af stemmer.

Prøv at give dem en chance. De er mit bedste bud på et høj WAF alternativ til Harbeth.

2CHANNEL4EVER
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

Til top Vis 2CHANNEL4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2CHANNEL4EVER

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
Jeg vil anbefale dig at tage et grundigt lyt på Vienna acoustics Beethoven Baby Grand. Jeg ved godt det er blevet "fashion" at trashe Vienna her på forum, men hvis du prøver at se på dem vil du finde ud af at de faktisk har flere ting til fælles med Harbeth:

1) TPX mellemtone. Mellemtonemenbranens materiale har stor indflydelse på gengivelsen af stemmer.

2) Frekvensrespons. Lidt fremtrædende fra ca 600Hz-1200 Hz, med et klassisk "BBC dyk" i præsensområdet. Dette dyk er ikke så farligt som mange vil gøre det til. Netop i præsensområdet er der stor forskel på mellemtonens og diskantens spredning. Derfor giver traditionelle quasi-anechoich målinger ikke så meget mening her. Hvis en højtaler designes uden det dyk oplever man ofte at mellemtone og diskant ikke mixer optimalt pga diskantens store spredning i dette område. Derfor ser man også - både på Harbeth og Vienna - at deres midlede in-room respons ser meget pænere ud end deres nærfelt respons.

3) Både Harbeth og Vienna optimerer deres højtalere efter bedst mulig gengivelse af stemmer.

Prøv at give dem en chance. De er mit bedste bud på et høj WAF alternativ til Harbeth.

Jeg har faktisk ejet et sæt BBG nogle år tilbage. Og har for tid til anden ærgret mig over at jeg skilte mig af med dem. For dem var mine ører nemlig også rigtig gode venner med. De var dog for bastunge til min stue. Jeg har et åndsvagt gulv der spiller meget aktivt med hvis det får chancen.

Så skulle det være Vienna (hvilket ikke er udelukket) skulle det nok nærmere være et par Mozart. Men jeg er meget bjergtaget af Harbeth må jeg indrømme.

Brian7500

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

ASML skrev:
Nok derfor du bor alene med dine Hørning Alkibiades.....

LOL - I har lige reddet min formiddag med er godt grin - fremragende   

Brian7500: Jeg er selv begrejstret for Harbeth, men har da også skænket Thorhauges højttaler en tanke - uden dog
nogensinde at have hørt den. Måske tager han den med til udstillingen på Scandic her i november..

http://www.thorhauge-audio.dk/Speaker.htm

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 November 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

God ide'.

Jeg beklager at jeg reagerede på "ProvoKnud" alias Slowon/trapez/Granberg/Seba's udtalelse.

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Må nok også skrive mig op til at få en lyt på Harbeth. Det har jeg stadig til gode!

Er de svære at trække?

Er der i øvrigt nogen som ved hvad HOLBERG pønser på nu? Kan se at han har sat sin Audio Research forstærker til salg.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 01 November 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Må nok også skrive mig op til at få en lyt på Harbeth. Det har jeg stadig til gode!

Er de svære at trække?

Er der i øvrigt nogen som ved hvad HOLBERG pønser på nu? Kan se at han har sat sin Audio Research forstærker til salg.

Ja, det er ikke godt at vide hvad ham HOLBERG pønser på?

Jeg er faktisk i syv sind om jeg bør sælge den? Så jeg har ikke just travlt. VSi60 er nemlig en fremragende amp. Jeg har nogle kandidater i kikkerten som jeg har fået varm anbefaling på fra en del Harbeth-kyndige/ejere, hvilket har gjort mig lidt nysgerrig.

Selvfølgelig er VSi60 til salg i skrivende stund, selv om jeg har mine betænkeligheder ved evt. at skulle sige farvel til den  Det er tilgengæld heller ikke sikkert at den bliver på KSB længe, medmindre der kommer en seriøs køber til den, inden jeg har ombestemt mig og trukket min annonce tilbage 

PS. Harbeth er en meget let belastning impedansmæssigt og udgøre således en let belastning. Mange harbeth ejere har eks. forstærkere på 2x25 Watt rør, klasse A m.m. Så Harbeth er ikke en svær belastning. 

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

gæst skrev:

Er de svære at trække?

Jeg er faktisk i syv sind om jeg bør sælge den? Så jeg har ikke just travlt. VSi60 er nemlig en fremragende amp. Jeg har nogle kandidater i kikkerten som jeg har fået varm anbefaling på fra en del Harbeth-kyndige/ejere, hvilket har gjort mig lidt nysgerrig.

Selvfølgelig er VSi60 til salg i skrivende stund, selv om jeg har mine betænkeligheder ved evt. at skulle sige farvel til den  Det er tilgengæld heller ikke sikkert at den bliver på KSB længe, medmindre der kommer en seriøs køber til den, inden jeg har ombestemt mig og trukket min annonce tilbage 

PS. Harbeth er en meget let belastning impedansmæssigt og udgøre således en let belastning. Mange harbeth ejere har eks. forstærkere på 2x25 Watt rør, klasse A m.m. Så Harbeth er ikke en svær belastning. 

Se jeg ved jo godt hvad ham HOLBERG pønser på. Men røbe det vil jeg ikke

Brian7500

2CHANNEL4EVER
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 November 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

gæst skrev:

Er de svære at trække?

Se jeg ved jo godt hvad ham HOLBERG pønser på. Men røbe det vil jeg ikke

ja sikkert  og den der salgs-taktik-sang kommer han med hver gang  gætter på at han sælger promte, hvis der er et rimeligt bud

Til top Vis 2CHANNEL4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2CHANNEL4EVER

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
God ide'.

Jeg beklager at jeg reagerede på "ProvoKnud" alias Slowon/trapez/Granberg/Seba's udtalelse.

Mvh

ASML

Helt okay

Brian7500

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 01 November 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

2CHANNEL4EVER skrev:

ja sikkert  og den der salgs-taktik-sang kommer han med hver gang  gætter på at han sælger promte, hvis der er et rimeligt bud

Øhhh... Har jeg påstået at jeg ikke vil sælge den hvis der kommer et rimeligt bud  I givet fald må du rette mig. Ville jeg i øvrigt have den på KSB i skrivende stund, hvis jeg ikke ville sælge? Nej, den useriøsitet lader jeg andre om. 

Uanset hvad du- eller andre syntes, ændre det ikke ved min tvivl omkring salg af den. VSi60 har nogle åbenlyse kvaliteter som jeg holder meget af, hvorfor jeg har min tvivl. Det er ikke første gang jeg har haft min tvivl omkring salg, hvilket jeg i øvrigt ikke ser grund til at have dårlig samvittighed over. Jeg har trodsalt også haft meget fedt udstyr gennem tiden, så det er sgu ikke så underligt at det giver lidt betænkeligheder fra tid til anden. Men det kan åbenbart tolkes som reklame og salgs-taktik-sang, så jeg tror bare at jeg holder mit ærlige besyv for mig selv. 

PS. Det er en underlig retorik der indimellem er på forummet. Hvorfor skal folk absolut skyde hinanden alt muligt i skoene? Det er så trættende og denne udmærkede tråd skal åbenbart ikke være reglen uden undtagelse, desværre  

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 01 November 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
merz skrev:

De spiller med ALT og viser kun hvad signalkilde og forstærker kan byde på. Med andre ord "sh*t in sh*t out".

Enig at Harbeth skal væg fra væg, 50/60 sm til bagvæg er normalt nok. Man skal huske på, at Harbeth i modsætning til de fleste konstruktioner IKKE spiller med dødt kabinet, men bruger aktivt kabinettet - ligesom instrumenter.

Er især enig med "sh*t in, sh*t out", har ikke hørt nogle højtalere der har kunne gengive en kontrabas på en så "live/naturtro" måde som Harbeth. Har selv SHL5.

Hej Dennis

Tak for i går, det var jo færste gang jeg har hørt Harbeth, må sige den spiller yderst organisk, nogle gange lidt for pænt til mig, men vil bestemt ikke afvise at hvis de pares med anden elektronik/kabling så kunne den være noget for mig, for den har bestemt mange godt sider at byde på, design er måske ikke lige en af dem .

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 01 November 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:

Øhhh... Har jeg påstået at jeg ikke vil sælge den hvis der kommer et rimeligt bud  I givet fald må du rette mig. Ville jeg i øvrigt have den på KSB i skrivende stund, hvis jeg ikke ville sælge? Nej, den useriøsitet lader jeg andre om. 

Uanset hvad du- eller andre syntes, ændre det ikke ved min tvivl omkring salg af den. VSi60 har nogle åbenlyse kvaliteter som jeg holder meget af, hvorfor jeg har min tvivl. Det er ikke første gang jeg har haft min tvivl omkring salg. Men jeg har også haft meget fedt udstyr gennem tiden, så det er sgu ikke så underligt. Men det kan åbenbart tolkes som reklame og salgs-taktik-sang, så jeg tror bare at jeg holder mit ærlige besyv for mig selv. 

PS. Det er en underlig retorik der indimellem er på forummet. Hvorfor skal folk absolut skyde hinanden alt muligt i skoene? Det er så trættende og denne udmærkede tråd skal åbenbart ikke være reglen uden undtagelse, desværre  

Jeg tror der var lidt sjov i 2Channels indlæg. Mon ikke han mente det i sjov og ikke i ondskab.

Jeg har fuldt dine anlæg igennem tiderne her på H4A, så det er med ren hifi-interesse at jeg spørger hvad du "pønser på" og såmænd ikke andet.

Er der noget bestemt du har i kikkerten? Transistor eller rør?

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes