| Forfatter |
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
DPetersen skrev:
merz skrev:
|
De spiller med ALT og viser kun hvad signalkilde og forstærker kan byde på. Med andre ord "sh*t in sh*t out".
Enig at Harbeth skal væg fra væg, 50/60 sm til bagvæg er normalt nok. Man skal huske på, at Harbeth i modsætning til de fleste konstruktioner IKKE spiller med dødt kabinet, men bruger aktivt kabinettet - ligesom instrumenter.
|
|
|
Er især enig med "sh*t in, sh*t out", har ikke hørt nogle højtalere der har kunne gengive en kontrabas på en så "live/naturtro" måde som Harbeth. Har selv SHL5.
|
|
|
Hej Dennis
Tak for i går, det var jo færste gang jeg har hørt Harbeth, må sige den spiller yderst organisk, nogle gange lidt for pænt til mig, men vil bestemt ikke afvise at hvis de pares med anden elektronik/kabling så kunne den være noget for mig, for den har bestemt mange godt sider at byde på, design er måske ikke lige en af dem . |
|
|
Hvad var elektronikken og kablerne bag? __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drenge!
Så retter vi lige ind, og finder den rigtige tone! Ellers bliver der delt ud af de ufrivillige pauser!!!
Test ikke min vilje!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Jeg tror der var lidt sjov i 2Channels indlæg. Mon ikke han mente det i sjov og ikke i ondskab.
Jeg har fuldt dine anlæg igennem tiderne her på H4A, så det er med ren hifi-interesse at jeg spørger hvad du "pønser på" og såmænd ikke andet.
Er der noget bestemt du har i kikkerten? Transistor eller rør?
|
|
|
Hej
Erkender at der er meget der kan misforstås på skrift, så jeg skal ikke kunne sige hvordan han mener det han skriver?... Fred med det
Tilbage på sporet:
Jeg har såvel klasse A samt rørbestykket forstærkere i kikkerten. Så der pønses på lidt forskellige kandidater  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
merz skrev:
|
De spiller med ALT og viser kun hvad signalkilde og forstærker kan byde på. Med andre ord "sh*t in sh*t out".
Enig at Harbeth skal væg fra væg, 50/60 sm til bagvæg er normalt nok. Man skal huske på, at Harbeth i modsætning til de fleste konstruktioner IKKE spiller med dødt kabinet, men bruger aktivt kabinettet - ligesom instrumenter.
|
|
|
Er især enig med "sh*t in, sh*t out", har ikke hørt nogle højtalere der har kunne gengive en kontrabas på en så "live/naturtro" måde som Harbeth. Har selv SHL5.
|
|
|
Hvad spiller du egentlig på af udstyr, Dennis? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan godt få den tanke, at der er ingen af jer der har en kone eller kvinde, i lyder som små teenage børn. Håber for jer at i vokser op og lære at tale ordenligt til hinanden, men chancen er nok lille.
Udover det, så er Harbeth en rigtig god musik formidler, jeg har hørt den en enkelt gang, og skal til en demo her i november, så det glæder jeg mig til.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS eller bare den lille 5i-2.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
|
Man kan godt få den tanke, at der er ingen af jer der har en kone eller kvinde, i lyder som små teenage børn. Håber for jer at i vokser op og lære at tale ordenligt til hinanden, men chancen er nok lille.
Udover det, så er Harbeth en rigtig god musik formidler, jeg har hørt den en enkelt gang, og skal til en demo her i november, så det glæder jeg mig til.
|
|
|
Det kan du godt glæde dig til. De spiller super godt.
Og læg så iøvrigt mærke til at der kun er EN der ikke taler ordenligt! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du egenligt af anlæg Brian?
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver der ryddet op i tråden og et par brugere får en pause. I finder selv ud af hvem det er, om lidt!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Hvad har du egenligt af anlæg Brian?
|
|
|
Jeg har et sæt Audiolab 8000C og 8000P som jeg bruger med en Linn Karik og Numerik cd kombo.
Og så har jeg også et Densen B110 og B410 sæt. Jeg skifter lidt imellem dem.
Kablerne er Kimber Hero og 8TC. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS eller bare den lille 5i-2.
|
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen.
|
|
|
Har du også fået Harbeth? Hvad har du af udstyr nu til dags? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Har du også fået Harbeth? Hvad har du af udstyr nu til dags? |
|
|
Jep, jeg har også erhvervet mig et sæt. Jeg har kun haft dem siden i fredags, så indtil videre spiller jeg på den samme gamle SONY surround receiver, som også trak mine Dynaudio C1 i sin tid - det er kræs for kendere!  Det er selvfølgelig kun en midlertidig løsning, indtil jeg finder på noget andet. Hvad det så bliver, det er jeg ret meget i tvivl om. Både rør og transistor tiltaler mig, så nu må vi se.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Brian7500 skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Har du også fået Harbeth? Hvad har du af udstyr nu til dags?
|
|
|
Jep, jeg har også erhvervet mig et sæt. Jeg har kun haft dem siden i fredags, så indtil videre spiller jeg på den samme gamle SONY surround receiver, som også trak mine Dynaudio C1 i sin tid - det er kræs for kendere! 
Det er selvfølgelig kun en midlertidig løsning, indtil jeg finder på noget andet. Hvad det så bliver, det er jeg ret meget i tvivl om. Både rør og transistor tiltaler mig, så nu må vi se.
|
|
|
Hej Wildstyle
Troede du skulle have XTZ __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hej Wildstyle
Troede du skulle have XTZ |
|
|
Ville kun have XTZ, hvis jeg også havde råd til Emotiva - og det havde jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Hey wildstyle
Hvad stativ/stands bruger du til den SHL5?
vh nash
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Wildstyle
Troede du skulle have XTZ
|
|
|
Ville kun have XTZ, hvis jeg også havde råd til Emotiva - og det havde jeg ikke.
|
|
|
Seriøst nok
Tillykke med dine Harbeth SHL5. Rigtig vellydende speaker.
Pas nu på at du ikke falder i søvn når du sidder og lytter __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Hey wildstyle
Hvad stativ/stands bruger du til den SHL5?
vh nash |
|
|
Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Wildstyle
|
|
|
|
|
|
Seriøst nok
Pas nu på at du ikke falder i søvn når du sidder og lytter |
|
|
Jo tak... Jeg går ind og tager en lur nu.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Wildstyle
|
|
|
|
|
|
Seriøst nok
Pas nu på at du ikke falder i søvn når du sidder og lytter
|
|
|
Jo tak... Jeg går ind og tager en lur nu. 
|
|
|
Det tror dog pokker med den afslappede gengivelse __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |