Emne: Harbeth - or not.... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
gæst skrev:
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS eller bare den lille 5i-2.
|
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen.
|
|
|
Hey wildstyle, Hvordan syntes du lyden er ift. dine gamle højtalere? Nu har jeg selv lagt øre til L3 og Avalon, og C1 står højt på min ønskeliste over kommende højtalere. Men det kunne være man skulle lytte til Harbeth...!? __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Peter Breum Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd. Er selv lidt lun på SHL5 efter alle de herlige ting der er skrevet og sagt om dem. -Men! Er der nogen af de åbenbart mange herinde der kender dem, der kan sige lidt om hvordan de klarer sig på rockmusik? Er der nok tightness, fokus og slam i bunden til at det holder? Det er lidt vigtigt for mig at vide noget om, når ca. 70% af den musik jeg hører er klassisk og nyere rock.
__________________ Music. Non stop.
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS eller bare den lille 5i-2.
|
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen.
|
|
|
Hey wildstyle
Hvad stativ/stands bruger du til den SHL5?
vh nash
|
|
|
Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ.
|
|
|
Syndes den er fed med tom fletcher standere, rigtig old school look
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
DPetersen skrev:
|
He he, nej jeg havde skam intet imod lydtrykket. Det skal jo testes på folks premisser 
Ja smag og behag, såDAN vil det jo altid være.
|
|
|
hej Dennis
Hvis du nu havde sørget for at skifte batterierne på remoten inden vi kom havde det været smule nemmere at kontrollere up/down  
Harbeth er en fremragende musikformidler, men mener dens klare forcer ligger på akustisk musik og jazz. Rytmisk musik har den sine begrænsninger imo. Men svært at få det hele. Men det ændrer jo ikke på at de har en chamerende spillestil.
|
|
|
Nej det var da med vilje så i blev tvunget til lidt motion. For volumen ville da alligevel stå på fuld skrue uanset hvad Ikke fordi i rejst jer ret meget, så i må jo have nydt musikken lidt.
Højtalerne kan godt spille rytmisk musik, men alt efter hvordan man tweaker. Jeg har valgt at gå efter at gode indspilninger skal lyde af deres bedste (især live musik), og det har selvfølgelig nogle ulemper. Som jeg skrev før, så er det gynger og karuseller og man vælger heldigvis selv hvad der skal gengives i ens eget setup.
Det siger i øvrigt en hel del for sig selv om hvad Harbeth SHL5 kan. Havde Gamut L3 før. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
DPetersen skrev:
|
He he, nej jeg havde skam intet imod lydtrykket. Det skal jo testes på folks premisser 
Ja smag og behag, såDAN vil det jo altid være.
|
|
|
hej Dennis
Hvis du nu havde sørget for at skifte batterierne på remoten inden vi kom havde det været smule nemmere at kontrollere up/down  
Harbeth er en fremragende musikformidler, men mener dens klare forcer ligger på akustisk musik og jazz. Rytmisk musik har den sine begrænsninger imo. Men svært at få det hele. Men det ændrer jo ikke på at de har en chamerende spillestil.
|
|
|
Begrænsninger på rytmisk musik, det er jeg faktisk ikke helt enig i
Hvis du vælger lydkilde med kant og drive, såsom LFD eller Naim, så er der mere end rigelig til både gården og gaden
Hørte dem demonstreret med Parasound 250w (tror jeg), glem alt om støvet konservativ UK stil
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Hey wildstyle, Hvordan syntes du lyden er ift. dine gamle højtalere? Nu har jeg selv lagt øre til L3 og Avalon, og C1 står højt på min ønskeliste over kommende højtalere. Men det kunne være man skulle lytte til Harbeth...!? |
|
|
Hej Simon, Nu har jeg jo kun haft højttalerne siden i fredags, så jeg har stadig ikke lært dem at kende helt endnu, men jeg vil da gerne prøve at lave en sammenligning, ud fra de erfaringer jeg har gjort mig indtil videre. Modsat de tre ovennævnte højttalere, så er det første der nok vil slå én, at der ikke er nogen særlig imponator-effekt ved Harbeth. Når man hører dem, så vil man ikke sidde og tænke "Wow, er du vanvittig den er velopløst!" eller "Holy moly, lydbilledet er gigantisk" - hvis du forstår. Harbeth SHL5 er, i mine ører, en meget umiddelbar højttaler. Der er ikke så meget bullsh*t, bare ren plug 'n' play. Der står bl.a. i manualen, at der ikke er nogen tilspilnings-periode, men at de spiller som de skal, straight-out-of-the-box. Det bærer tydeligt præg af, at de er lavet med ét mål for øje - at være en musikformidler og intet andet. Det er altså nok ikke en højttaler man køber, for at imponere vennerne, for det er nok en af de mest "down-to-earth" højttalere du kan finde. Showoff-faktoren må være noget nær "0".  Finér og kabinetter er pænt udført, men designet er jo ret konservativt, selvom jeg nu faktisk synes de er meget fede, på deres helt egen retro-facon.  Du ved jo allerede hvad jeg synes om L3 og C1 (mener i hvert fald det var dig jeg lavede en sammenligning til engang, beklager hvis det ikke var  ), så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med netop de to. Begge fremragende højttalere, men jeg synes klart bedst om C1. L3 blev for "teknisk" i toppen og manglede generelt lidt charme eller homogenitet. Diskanten på C1 er, i mine ører, deres svageste led. Ikke at den er dårlig, men den kunne godt bruge lidt headroom og lidt bedre detaljering. Jeg gik altså fra C1 til Ascendant i håb om at få en bedre diskant. Det fik jeg også, men jeg synes Ascendant havde tendens til at blive kedelig. Den var for korrekt og for pæn, som om den holdte lidt igen, især i bunden. Jeg havde væsentlig mere bas, da jeg havde C1'erne, som dog også var sværere at styre i mit rum. Men overall set, så savnede jeg lidt "vildskab" og lidt mere kød og blod, da jeg havde Ascendant. Men for at komme tilbage til SHL5'erne... Hvis man SKULLE nævne noget, som kunne være Super HL5's imponator-effekt, så skulle det nok være dens generelle sammenhæng og naturlighed. Det er bare ikke noget, som slår én på samme måde, som hvis f.eks. at den spiller voldsomt meget bas, eller er vanvittigt detaljeret. Det er noget, man først opdager, når man har siddet og lyttet i lidt tid. Jeg tror det er en højttaler, som især vinder over tid. Som du kan se her i tråden, så skriver de fleste, at de er meget organiske. Det passer faktisk ret godt. Der er et meget naturligt flow, som gør musikken let at lytte til. Ikke at den er udetaljeret og/eller uengagerende, men forvent ikke at få en detaljegrad og luftighed, som kan matche f.eks. en Beryllium-diskant. De gængse hifi-parametre/term er nok ikke SHL5's hjemmebane. Ting som perspektiv, 3D, rumføling osv. - det er set bedre andre steder. Deres ubetinget største force, er i mine ører, indlevelsesevnen. På trods af at lydbilledet ikke er 80 m. bredt og 40 m. højt, så formår de at holde ens fokus 100% på musikken - og for mig er det hele humlen ved hifi. Hvad højttalerne parres med, har en relativt stor betydning for, hvordan højttalerne spiller. SHL5 er ikke nogen udpræget neutral højttaler, synes jeg. Der er nogle monitor-agtige træk, men de er noget mere afslappede end f.eks. Monitor 30, som sjovt nok, er mere "in-your-face". Jeg var dog overrasket over, hvor godt de håndterer elektronisk musik. Selv de tungeste elektroniske genrer som f.eks. dubstep, det klarer de faktisk rigtig, rigtig godt. Jeg hører jo meget forskelligt musik, så det har altid været et krav, at den skal kunne det hele, mere eller mindre. Alle de mere afdæmpede genrer, som f.eks. akustisk, jazz, blues, country klarer den til UG. Der er god fylde på dybe mandestemmer, hvilket jeg oftest synes er svært at finde højttalere, som rigtigt kan gengive. Hip-hop, rock og hård rock klarer de også ganske udmærket. De er ikke hvad jeg vil betegne som en direkte "rock højttaler", men så længe du ikke spiller på koncert-niveau, så har de ikke problemer, omend heller ikke ved komplekst prog. metal, som f.eks. Tool. Det kunne mine tidligere Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand f.eks. slet ikke håndtere. De var simpelthen alt for langsomme og rodede rundt i det. Bare for at slå det fast - Vienna og Harbeth minder ikke om hinanden - i hvert fald ikke i min verden.  Hvordan højttaleren spiller, afhænger i stor grad af, hvad man bruger af forstærker. Hvis man kun er til jazz, så kunne man med stor fordel vælge en rør-forstærker. Hvis man mest er til de mere fast-paced genrer, som rock, hiphop og elektronisk musik, så er transistor måske the-way-to-go. De har jo en fordel, i og med at de er lette at drive. Egentlig er de opgivet til 86 dB (mener jeg), så umiddelbart ligner det ikke en let belastning. Men fordi de aldrig dykker under 6 ohm, så kan de drives af de fleste forstærkere, uden problemer - se evt. her: http://www.harbeth.co.uk/hifispeakers/superhl5/images/Shl5z. pngMen for at koge det hele ned, inden jeg går helt i selvsving; Harbeth Super HL5 er på ingen måde den ultimative højttaler. Der er helt sikkert bestemte parametre, som andre højttalere vil være bedre på. Omvendt kan SHL5 noget, som jeg endnu har til gode at høre andre steder. Man kan måske også stille det sådan her op, hvis man skal være lidt flabet; Er man teknik/hifi-nørd, eller vil man imponeres, så findes der nok bedre alternativer derude. Vil man underholdes og bare nyde musikken? Så gør der nok ikke.  P.S. tl;dr... I know.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
| Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ. |
|
|
Syndes den er fed med tom fletcher standere, rigtig old school look |
|
|
Ja, jeg synes også selv, at det er en af de pæneste standere, som er lavet til SHL5.  Du bør iøvrigt nok lige rette dit indlæg til, jeg tror du har lavet en fejl med dit billede, så hele strukturen på siden bliver udviddet.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, alt det forskellige grej som folk har spændt foran Harbeth her i tråden bekræfter jo bare det jeg har nævnt et par gange før. Netop at de te'r sig forskelligt alt efter hvad der spændes foran.
I øvrigt så kan man ændre musikaliteten bare ved at flytte på højtalerne. De kvitterer med det samme hvis der er en ændring uanset om det er kabler, elektronik eller flytte højtalerne.
Er i øvrigt enig med Wildstyle vedrørende imponatoreffekten. Den har umiddelbart ingen, men den kryber til gengæld langsomt under huden på en og man vil derefter for alt i verden ikke undvære dette. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Asklepios skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Hey wildstyle, Hvordan syntes du lyden er ift. dine gamle højtalere? Nu har jeg selv lagt øre til L3 og Avalon, og C1 står højt på min ønskeliste over kommende højtalere. Men det kunne være man skulle lytte til Harbeth...!? |
|
|
Hej Simon, Nu har jeg jo kun haft højttalerne siden i fredags, så jeg har stadig ikke lært dem at kende helt endnu, men jeg vil da gerne prøve at lave en sammenligning, ud fra de erfaringer jeg har gjort mig indtil videre.
Modsat de tre ovennævnte højttalere, så er det første der nok vil slå én, er at der ikke er nogen særlig imponator-effekt ved Harbeth. Når man hører dem, så vil man ikke sidde og tænke "Wow, er du vanvittig den er velopløst!" eller "Holy moly, lydbilledet er gigantisk" - hvis du forstår.
Harbeth SHL5 er, i mine ører, en meget umiddelbar højttaler. Der er ikke så meget bullsh*t, bare ren plug 'n' play. Der står bl.a. i manualen, at der ikke er nogen tilspilnings-periode, men at de spiller som de skal, straight-out-of-the-box. Det bærer tydeligt præg af, at de er lavet med ét mål for øje - at være en musikformidler og intet andet.
Det er altså nok ikke en højttaler man køber, for at imponere vennerne, for det er nok en af de mest "down-to-earth" højttalere du kan finde. Showoff-faktoren må være noget nær "0". 
Finér og kabinetter er pænt udført, men designet er jo ret konservativt, selvom jeg nu faktisk synes de er meget fede, på deres helt egen retro-facon. 
Du ved jo allerede hvad jeg synes om L3 og C1 (mener i hvert fald det var dig jeg lavede en sammenligning til engang, beklager hvis det ikke var ), så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med netop de to. Begge fremragende højttalere, men jeg synes klart bedst om C1. L3 blev for "teknisk" i toppen og manglede generelt lidt charme eller homogenitet.
Diskanten på C1 er, i mine ører, deres svageste led. Ikke at den er dårlig, men den kunne godt bruge lidt headroom og lidt bedre detaljering. Jeg gik altså fra C1 til Ascendant i håb om at få en bedre diskant. Det fik jeg også, men jeg synes Ascendant havde tendens til at blive kedelig. Den var for korrekt og for pæn, som om den holdte lidt igen, især i bunden. Jeg havde væsentlig mere bas, da jeg havde C1'erne, som dog også var sværere at styre i mit rum. Men overall set, så savnede jeg lidt "vildskab" og lidt mere kød og blod, da jeg havde Ascendant.
Men for at komme tilbage til SHL5'erne... Hvis man SKULLE nævne noget, som kunne være Super HL5's imponator-effekt, så skulle det nok være dens generelle sammenhæng og naturlighed. Det er bare ikke noget, som slår én på samme måde, som hvis f.eks. at den spiller voldsomt meget bas, eller er vanvittigt detaljeret. Det er noget, man først opdager, når man har siddet og lyttet i lidt tid. Jeg tror det er en højttaler, som især vinder over tid.
Som du kan se her i tråden, så skriver de fleste, at de er meget organiske. Det passer faktisk ret godt. Der er et meget naturligt flow, som gør musikken let at lytte til. Ikke at den er udetaljeret og/eller uengagerende, men forvent ikke at få en detaljegrad og luftighed, som kan matche f.eks. en Beryllium-diskant.
De gængse hifi-parametre/term er nok ikke SHL5's hjemmebane. Ting som perspektiv, 3D, rumføling osv. - det er set bedre andre steder. Deres ubetinget største force, er i mine ører, indlevelsesevnen. På trods af at lydbilledet ikke er 80 m. bredt og 40 m. højt, så formår de at holde ens fokus 100% på musikken - og for mig er det hele humlen ved hifi.
Hvad højttalerne parres med, har en relativt stor betydning for, hvordan højttalerne spiller. SHL5 er ikke nogen udpræget neutral højttaler, synes jeg. Der er nogle monitor-agtige træk, men de er noget mere afslappede end f.eks. Monitor 30, som sjovt nok, er mere "in-your-face". Jeg var dog overrasket over, hvor godt de håndterer elektronisk musik. Selv de tungeste elektroniske genrer som f.eks. dubstep, det klarer de faktisk rigtig, rigtig godt. Jeg hører jo meget forskelligt musik, så det har altid været et krav, at den skal kunne det hele, mere eller mindre.
Alle de mere afdæmpede genrer, som f.eks. akustisk, jazz, blues, country klarer den til UG. Der er god fylde på dybe mandestemmer, hvilket jeg oftest synes er svært at finde højttalere, som rigtigt kan gengive. Hip-hop, rock og hård rock klarer de også ganske udmærket. De er ikke hvad jeg vil betegne som en direkte "rock højttaler", men så længe du ikke spiller på koncert-niveau, så har de ikke problemer, omend heller ikke ved komplekst prog. metal, som f.eks. Tool. Det kunne mine tidligere Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand f.eks. slet ikke håndtere. De var simpelthen alt for langsomme og rodede rundt i det. Bare for at slå det fast - Vienna og Harbeth minder ikke om hinanden - i hvert fald ikke i min verden. 
Hvordan højttaleren spiller, afhænger i stor grad af, hvad man bruger af forstærker. Hvis man kun er til jazz, så kunne man med stor fordel vælge en rør-forstærker. Hvis man mest er til de mere fast-paced genrer, som rock, hiphop og elektronisk musik, så er transistor måske det way-to-go. De har jo en fordel, i og med at de er lette at drive. Egentlig er de opgivet til 86 dB (mener jeg), så umiddelbart ligner det ikke en let belastning. Men fordi de aldrig dykker under 6 ohm, så kan de drives af de fleste forstærkere, uden problemer - se evt. her:
http://www.harbeth.co.uk/hifispeakers/superhl5/images/Shl5z. png
Men for at koge det hele ned, inden jeg går helt i selvsving; Harbeth Super HL5 er på ingen måde den ultimative højttaler. Der er helt sikkert bestemte parametre, som andre højttalere vil være bedre på. Omvendt kan SHL5 noget, som jeg endnu har til gode at høre andre steder.
Man kan måske også stille det sådan her op, hvis man skal være lidt flabet; Er man teknik/hifi-nørd, eller vil man imponeres, så findes der nok bedre alternativer derude.
Vil man underholdes og bare nyde musikken? Så gør der nok ikke. 
P.S. tl;dr... I know. 
|
|
|
Super beskrivelse
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
| Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ. |
|
|
|
|
Ja, jeg synes også selv, at det er en af de pæneste standere, som er lavet til SHL5. 
Du bør iøvrigt nok lige rette dit indlæg til, jeg tror du har lavet en fejl med dit billede, så hele strukturen på siden bliver udviddet. 
|
|
|
Rigtig fin beskrivelse du kommer med til Asklpios, god læsning. Jeg skal som tidliger nævnt en tur til amforamusik her i november, håber jeg bliver imponeret. Højttaler der ikke imponere med det samme er ofte dem der har den længste leve tid, vinder ved længer bekendtskab lidt som musik, Jeg håber derfor at besøget ender med et hjemme lån, så de kan få lidt spille tid i stuen.
Det med billedet ved jeg ikke lige hvordan jeg ændre, kan godt se at strukturen er udviddet, men mon ikke vi kommer til side 8 omlidt, så håber jeg det går
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg synes også selv, at det er en af de pæneste standere, som er lavet til SHL5. 
Du bør iøvrigt nok lige rette dit indlæg til, jeg tror du har lavet en fejl med dit billede, så hele strukturen på siden bliver udviddet. 
|
|
|
Rigtig fin beskrivelse du kommer med til Asklpios, god læsning. Jeg skal som tidliger nævnt en tur til amforamusik her i november, håber jeg bliver imponeret. Højttaler der ikke imponere med det samme er ofte dem der har den længste leve tid, vinder ved længer bekendtskab lidt som musik, Jeg håber derfor at besøget ender med et hjemme lån, så de kan få lidt spille tid i stuen.
Det med billedet ved jeg ikke lige hvordan jeg ændre, kan godt se at strukturen er udviddet, men mon ikke vi kommer til side 8 omlidt, så håber jeg det går
|
|
|
Synes du rammer Harbeth lyden meget godt Wildstyle. Fin beskrivelse
Har du iøvrigt hørt den genfødte Dynaudio Special Twenty Five (lidt off topic) nu hvor du tidligere havde C1. Det som du manglede har denne i høj grad. Luft, luft gennemsigtighed, imponerende slagkraft og transperans. Var vildt imponeret over denne stander. Det at kunne pin pointe hver en detalje, selv knappenålen som rammer gulvet. Alt kommer bare med. Bedste stander jeg har hørt . En anderledes Dynaudio lyd end man er vant til. 32.000,-/sæt er mange penge for en stander, men forekommer nærmest billig når man ser kvaliteten og specielt hører den. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
|
|
|
|
|
|
Hey wildstyle
vh nash
|
|
|
Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ.
|
|
|
|
|
|
Tak
Billedet er fra mit Demorum, hvor alle Harbeth modeller kan høres.
Der er jysk premiere på Monitor 40.1 her midt i november. Top modellen fra Harbeth.
Venlig hilsen
Troels
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
|
Tak
Der er jysk premiere på Monitor 40.1 her midt i november. Top modellen fra Harbeth.
Venlig hilsen
Troels
|
|
|
Får du godt nok de store basser hjem?
Dem vil jeg glæde mig til at høre.
Jeg så dem i København her i weekenden.
De er godt nok voldsomme. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life: Apropos Dynaudio Special 25 : Har du mon også hørt Montana Monitor? Og ja, både Harbeth 5 og 7 gør det også godt. Kunne tænke mig at høre både 30 og 40, men har ikke plads til dem.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Music4life:
Apropos Dynaudio Special 25 : Har du mon også hørt Montana Monitor?
Og ja, både Harbeth 5 og 7 gør det også godt. Kunne tænke mig at høre både 30 og 40, men har ikke plads til dem.

|
|
|
Nåh 30eren ligger da imellem Compact 7 og SHL5. Så den var måske ikke helt umulig.
Jeg så 40.1eren her i weekenden. Det er godt nok en stor klods __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Wilstyle - hans beskrivelse er lige i øjet.
Derudover spiller SHL5 også fremragende ved lav volumen - dette var vigtigt for mig efter Dynaudio Focus 140 som først rigtigt
"vågnede" når volumen blev drejet godt rundt.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS
eller bare den lille 5i-2. |
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på
dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen. |
|
|
Hey wildstyle
vh nash
|
|
|
Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let
træ. |
|
|
<TABLE style="WIDTH: 890px" cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T>
<T>
<TR>
<TD width=890>
<TABLE style="WIDTH: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T>
<T>
<TR>
<TD style="WIDTH: 78%" vAlign=top>
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><T><T><T>
<T>
<TR>
<TD ="web1__content">
<TABLE id=Tekst cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T>
<T>
<TR>
<TD style="PADDING-RIGHT: 5px; VERTICAL-ALIGN: top">
<DIV style="TEXT-ALIGN: left; WIDTH: 670px">3px; BORDER-TOP-COLOR: #cccccc; PADDING-LEFT: 3px; PADDING-
RIGHT: 3px; BORDER-RIGHT-COLOR: #cccccc;
BORDER-LEFT-COLOR: #cccccc; PADDING-TOP: 3px" border=1 hspace=5 alt="" align=left
http://www.amforamusik.dk/web1/web1_userFiles/Image/Harbeth_ SHL5-150.jpg" width=150
height=268> </TD></TR></T></T></T></T&g t;</TABLE></TD></TR></T></T>&l
t;/T></T></TAB
LE></TD></TR></T></T></T>&l t;/T></TABLE></TD></TR>
<TR style="HEIGHT: 50px">
<TD></TD></TR></T></T></T&g t;</T></TABLE>
|
|
|
Tak
Venlig hilsen
Troels |
|
|
Hej Troels
Må da have et lille lyt på Monitor 40.1 når jeg kommer forbi efter mine SHL5 ude i fremtiden
Og så må jeg give Mr. Nash ret i at SHL5 er fede på Fletcher standere.... Det er new old school når det er bedst __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Rytmik skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
mr nash skrev:
wildstyle skrev:
gæst skrev:
En kombination jeg personligt godt vil høre er Super HL5 og Naim. F.eks. en Nait XS eller bare den lille 5i-2. |
|
|
Jeg er selv indehaver af et sæt SHL5 og har også overvejet at prøve en Naim forstærker på dem. Jeg har desværre ingen erfaring med Naim, men kan se at der er mange der er glade for kombinationen. |
|
|
Hey wildstyle
vh nash
|
|
|
Jeg bruger Tom Fletcher's standere. Minder mest af alt om en lille skammel, som er lavet af noget relativt let træ. |
|
|
<TABLE style="WIDTH: 890px" cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T> <T> <TR> <TD width=890> <TABLE style="WIDTH: 100%" cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T> <T> <TR> <TD style="WIDTH: 78%" vAlign=top> <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><T><T><T> <T> <TR> <TD ="web1__content"> <TABLE id=Tekst cellSpacing=0 cellPadding=0><T><T><T> <T> <TR> <TD style="PADDING-RIGHT: 5px; VERTICAL-ALIGN: top"> <DIV style="TEXT-ALIGN: left; WIDTH: 670px">3px; BORDER-TOP-COLOR: #cccccc; PADDING-LEFT: 3px; PADDING-RIGHT: 3px; BORDER-RIGHT-COLOR: #cccccc; BORDER-LEFT-COLOR: #cccccc; PADDING-TOP: 3px" border=1 hspace=5 alt="" align=left http://www.amforamusik.dk/web1/web1_userFiles/Image/Harbeth_ SHL5-150.jpg" width=150 height=268>
</TD></TR></T></T></T></T&a mp;a mp;g t;</TABLE></TD></TR></T></T>&a mp;a mp;l t;/T></T></TAB LE></TD></TR></T></T></T>&a mp;a mp;l t;/T></TABLE></TD></TR> <TR style="HEIGHT: 50px"> <TD></TD></TR></T></T></T&a mp;a mp;g t;</T></TABLE>
|
|
|
Tak
Venlig hilsen
Troels
|
|
|
Hej Troels
Må da have et lille lyt på Monitor 40.1 når jeg kommer forbi efter mine SHL5 ude i fremtiden  |
|
|
Holberg,
Dette skrummel vil blæse dig omkuld. Pas nu på 

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he Claus.... Jeg syntes 40.1 er superfede. Men dem har vi sgutte plads til, hverken nu- eller senere. Derfor kunne det helt
sikkert være en stor oplevelse at høre den absolute topmodel __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|