| Forfatter |
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Kristian skrev:
| Nu spørger jeg sikker dumt, men siger du ikke nu, at du selv bruger din iBasso med en anden (dog headamp) forstærker med optisk? Hvorfor kan jeg så ikke med coaxialt (eller bare optisk) til et almindeligt anlæg? |
|
|
Jeg kobler optisk fra cdspilleren til D10 og derfra med almindeligt mini-mini analogt kabel fra udgangen på D10 til indgangen på Protector.
Coax og optisk bærer digitale signaler og det kan dit anlæg formentlig ikke modtage og hvis det kan har du ikke brug for en dac overhovedet da der så må sidde en dac i dit anlæg. Da dac betyder digital to analog converter giver det sig selv at det signal der kommer ud er et analogt signal som ikke bæres over et coax kabel.
Hvis du stadig ikke forstår det er jeg desværre ikke i stand til at forklare det bedre. Så må du enten opgive foretagenet eller prøve at finde en der kan forklare det bedre end jeg åbenbart er i stand til. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
I øvrigt er det netop lanceret en D12 - afløser for D10 Cobra:
http://www.ibasso.com/en/products/show.asp?ID=63 |
|
|
Den havde jeg ikke hørt om. Gad vist hvornår jeg bliver nødt til at bestille den  __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin Kristian skrev:
| Så jeg kan ikke trække et coax kabel fra ampen (der er tilsluttet pc'en via usb) til forstærkere og få lyd fra coax? Det lyder da lidt underligt. Kan du forklare det lidt nærmere? Forresten, hvordan kan man se, om det er et input eller output, og hvad er forskellen? Undskyld min uvidenhed, men jeg har en smule svært ved at forstå alle disse begreber.
|
|
|
Lad os prøve med et billede af D10'eren:  På forsiden har du en udgang til lyttebøffer, den fungerer kun som udgang. Ved siden af har du endnu et AUX hul til et jackstik, det fungerer både som indgang og udgang. Hvis du er på farten slutter du lyden fra din Ipod til det stik, så tager Ibasso'en det signal Ipod'en spiller, forstærker det og sender det ud på udgangen til lyttebøfferne. Hvis du er hjemme og har sat et usbstik fra din pc i måsen på Ibasso'en fungerer AUX hullet i stedet som udgang, dvs. du kan trække et kabel med minijack i den ene ende og phonostik i den anden over til dit stereoanlæg og på den måde spille musik fra din pc ud over anlægget. På bagsiden er der tre digitale indgange, en usb, en optisk og en coaxial. Alle tre er ifølge Ibasso's hjemmeside rene indgange, dvs. du kan ikke få signaler ud af de stik.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
burning777 skrev:
I øvrigt er det netop lanceret en D12 - afløser for D10 Cobra:
http://www.ibasso.com/en/products/show.asp?ID=63 |
|
|
Den havde jeg ikke hørt om. Gad vist hvornår jeg bliver nødt til at bestille den  |
|
|
Det bliver du nok nødt til ret snart når du hører om dual DAC som skulle lyde helt fantastisk.
Meeen jeg ved ikke hvor meget der er ændrer i selve forstærker delen. Jeg tror endda du også kan bruge dine HiFlight Topkits i
D12'eren... (Men det må du ikke lige hænge mig op på..)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
nc8000 skrev:
burning777 skrev:
I øvrigt er det netop lanceret en D12 - afløser for D10 Cobra: http://www.ibasso.com/en/products/show.asp?ID=63 |
|
|
Den havde jeg ikke hørt om. Gad vist hvornår jeg bliver nødt til at bestille den 
|
|
|
Det bliver du nok nødt til ret snart når du hører om dual DAC som skulle lyde helt fantastisk.
Meeen jeg ved ikke hvor meget der er ændrer i selve forstærker delen. Jeg tror endda du også kan bruge dine HiFlight Topkits i D12'eren... (Men det må du ikke lige hænge mig op på..) |
|
|
Det er udelukkende for den bedre dac jeg ville købe den, bruger næsten aldrig headphone out på min D10 alligevel __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Martin Kristian Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det begge to, jeg tror, jeg forstår det bedre nu. Havde faktisk set D12, men på det tidspunkt vidste jeg ikke hvad DAC var, og det så ud til at være den eneste fordel. Er det de 40$ ekstra værd at investere i den i stedet for D10?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg absolut tro.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har besluttet mig for at købe iBasso D12 Anaconda - skulle bare lige have tjekket pengepungen, så tog beslutningen sig selv. Og to enkelte spørgsmål medfølger lige i slutspurten inden købet.
Til jer, der har købt hos iBasso, ved I så, hvor de sendes fra. Går jo næsten ud fra, at det er USA. og sidste gang, jeg bestilte noget derfra (faktisk ER-4P'erne og min iPod touch) fik jeg en dejlig gave på godt 1000 kroners betaling til vores allesammens venner hos Told & Skat. Er det samme sket for nogen af jer med dette firma?
Det andet, er noget, jeg har læst generelt om headamps, men som jeg (ligesom så meget andet) ikke helt forstår. Det hedder burn-in, og hvad jeg tror, jeg har forstået ved det er, at høretelefonerne skal spille et større antal timer tilsluttet forstærkeren, før denne har "vænnet" sig til høretelefonerne. Er det korrekt forstået, og hvor lang tid tager burn-in med iBasso D10 (går ikke ud fra, at nogen, der følger med her, endnu har fået den anden, det lader det ikke til i hvert fald, og eftersom de ikke er SÅ forskellige er et cirkatal fint nok)? På forhånd tak for, og endnu engang tak for alle de andre, svarene.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en hurtig beslutning. Især med så mange valgmuligheder der er. Se f.eks. denne liste af bærbare forstærkere:
http://www.head-fi.org/forum/thread/214588/review-portable-a mp-roundup-54-portable-amps-reviewed-and-compared-last-
update-8-17-10-added-meier-stepdance
Jeg havde nok selv overvejet en Meier Audio Stepdance hvis jeg skulle ud og have ny portable forstærker idag. Især da du
ikke skal bruge DAC-delen (eller skal du?)
Du kan være 90% sikker på at der også kommer told/skat på ting fra iBasso da det sendes fra Kina. Med mindre du bestiller
det hos Headaudio.dk så sendes det fra Danmark.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
iBasso sender fra (og ligger i) Hong Kong og normalt deklarer de en amp som et usb sound device til en værdi at $10 så der bør ikke blive problemer med toldvæsnet, jeg har i hvert fald ikke oplevet det de 3 gange jeg har købt noget hos dem. Og ja det er rigtigt at HeadAudio.dk forhandler iBasso i Danmark. Fordelen er lokal garanti og service, billigere forsendelse men en hel del højere pris da de jo dels skal tjene på det samt del bære risikoen omkring garanti og service. Du kommer nok også til at vente længere på den ved køb fra dem vil jeg gætte på.
Burn-in er et MEGET kontroversielt emne. Der er nogenlunde enighed om og accept af at hovedtelefoner skal have en vis burn-in (på dansk tilspilning) for at få fjernet evt. stivhed i membranen (ved in-ears som ER4 der er en balanced armature hovedtelefon skulle der ikke være noget behov for dette). Ligeledes er der en vis enighed om at kapacitorerne i amps har glæde af nogen tilspilning. Når vi når til kabler og andre elektroniske komponenter i amp/dacs/hovedtelefoner ophører den sidste rest af enighed, nogen tror på det og andre gør ikke. Jeg gør personligt i en vis udstrækning og alle mine dimser er blevet tilspillet omkring 100 timer eller mere med IsoTeks burn-in cd inden seriøs brug og jeg mener at have hørt forskelle. Men igen er der sjældent tale om tilnærmelsesvis nat og dag forskelle (dog vil jeg sige at der næsten var det inden for de første 20 timer med Dennon D2000 hovedtelefonen som for mig var nærmst ulyttelig til at starte med). Og det er ikke kombinationen der skal tilspilles, det er blot hver enkelt komponent en gang for alle (selvom de mere hard core tilhængere kan finde på at sige at f.eks. kabler skal igennem en ny tilspilning hvis man skifter komponenter i enderne af dem). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jeg havde nok selv overvejet en Meier Audio Stepdance hvis jeg skulle ud og have ny portable forstærker idag. Især da du ikke skal bruge DAC-delen (eller skal du?) |
|
|
Jo han skal så vidt jeg har forstået det __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
burning777 skrev:
Jeg havde nok selv overvejet en Meier Audio Stepdance hvis jeg skulle ud og have
ny portable forstærker idag. Især da du ikke skal bruge DAC-delen (eller skal du?) |
|
|
Jo han skal så vidt jeg har forstået det |
|
|
Ok. Der er for så vidt heller ikke det mindste i vejen med en iBasso D10/D12. Den ved vi spiller godt med Ety'erne og den kan
kobles sammen med alt digitalt og analogt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører stort set kun musik fra min bærbare computer (over 3 timer om dagen), så DAC er helt sikkert det værd, så vidt jeg har forstået.
God nyhed med hensyn til tolden - de er nogle snedige bæster derovre, og det gør såmænd ikke mig noget. Tak for informationen.
Og det dér burn-in... troede faktisk der var noget bredere enighed om det, og kan se, at jeg tog temmelig meget fejl. Som du skriver det er det mine ører, og ikke forstærkeren eller høretelefonerne, der kræver tid til at vænne sige til lyden - ikke? Og så skal der også bruges et program til det, hold da op. Men tak for informationen.
Jeg bestiller headampen nu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man taler om burn-in er det mest fysik i komponenterne der menes, men der er ingen tvivl om at der også er psykisk og mental burn-in hvor
man vender sig til lyden af enhederne.
Og nej du behøver ikke noget specielt til burn-in, bare en varieret playlist på repeat ved en volumen der er måske 20% højere end normal lytte
volumen er fint. IsoTek har udgivet en cd der indeholder 60 minutters lyd der skulle være specielt egnet til burn-in og som gør processen hurtigere
men det er slet ikke noget krav. Hvad der er et krav er at du tilslutter hovedtelefoner til amp'en under processen. Hvis det ikke er hovedtelefoner
jeg tilspiller plejer jeg bare at bruge de iBuds der fulgte med min iPod
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrev til iBasso i dag med hensyn til leveringstiden. Jeg får forstærkeren plus en adapter til iPod på enten mandag eller tirsdag, hvis alt går vel! Kan næsten ikke vente til at høre den, skaffede endda den cd, IsoTek, bare for at kunne bruge forstærkeren med sit fulde potentiale hurtigere!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så må vi mødes og sammenligne næste gang jeg skal arbejde i Århus __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, tak. :) Ja, det bør vel kunne lade sig gøre på et eller andet tidspunkt, selvom jeg har temmelig travlt med skolen for tiden. Du lader jo til at have meget godt styr på burn-in fra en realistisk synsvinkel, så du må være den rette at spørge om en ting, jeg så nævnt et sted. Der stod, at hvis man direkte ud af boksen bare satte ampen til at køre burn-in 100 timer i streg er man garanteret på at smadre den. Må indrømme, at det lyder logisk og regner med at starte stille op med nogle timer dagligt og så gå op til den er nået lidt over de 100 timer, før jeg for alvor begynder at bruge den (er temmelig sikker på, at jeg ikke kan holde mig fra en enkelt afprøvning inden processen startes, men jeg vil forsøge at være afholden til den har nået sit fulde potentiale). Og tak for hjælpen til valget af endnu et stykke ( håber, og tror, jeg!!) fantastisk stykke head-fi udstyr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg godt aldrig hørt. Når jeg får noget nyt kører det som regl burn-in 14-16 timer i et stræk om dagen, så lytter jeg 1-2 timer om aftenen
inden
jeg sover hvorefter den hviler mens jeg sover men nogen gange har jeg bare koblet det til og så ladet det køre 4-5 dage i rap mens jeg har været
ude og rejse. IsoTek cd'en er i øvrigt konstrueret sådan er der er et par minutters stilhed i slutningen af hvert 30 minutters spor. Jeg har rippet
den til flac filer på computeren og det er den vej fra jeg laver burn-in og så med et sæt iBuds med mindre det er en hovedtelefon jeg tilspiller.
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så det er bare en myte, og selv det er cd'en (rippede også i FLAC,, forresten) beskyttet imod? Fantastisk! Så kører jeg den nok 10 den første dag (bare for en sikkerheds skyld, det ville være en skam, hvis det nu gik galt) og så 14 indtil den har nået i hvert fald 100. Tak for råddet.
|
| Til top |
|
| |