Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headamp til Etymotic ER-4P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Åhh, forresten, D12 kan slet ikke købes på HeadAudio, i hvert fald ikke endnu. D10 koster 2500 kroner overfor 1400 kroner hos iBasso selv. Om jeg så havde kendt "tilbuddet" havde jeg aldrig i mit liv handlet til den pris.
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Ja det er en stor forskel men tænk på at de betaler told+moms+gebyr når de skal have deres hjem. Hvis du (mod forventning) rammes af det
kommer der 5% + 25% + 160 kr. = 580 kr. oveni (ja jeg ved godt at deres indkøbspris nok er lavere end din købspris). Desuden skal de så
hænge på en 1(2) års garanti(reklamationsret) og så skal de tjene på det de sælger så de kan drive forretningen og lønne nogle folk. Så set på
den måde er deres pris sådan set ikke urimelig.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hvordan er lydkvaliteten af D10'eren i forhold til Hifiman 801?

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Sidste år før meetet havde jeg mulighed for at sammenligne HM-801 med en iRiver H140 med RockBox optisk ind i min D10. Begge spillede de
samme flac filer og på ren lyd vandt HM-801 helt sikkert og det til trods for at forstærker modulet i HM-801 ikke er toppen (det er spiller/dac delen
der er så fantastisk). Om man så kan leve med maks 8 timer batteri, et arkaisk og absolut ikke intuitivt brugerinterface og den fysiske størrelse er
så individuelt. Man kan så købe game forstærkermodulet som skulle være noget bedre og de arbejder på et balanceret modul. Og HM-801 kan
spille 24/96 flac uden at downsample som RockBox gør

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2010 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har i dag modtager forstærkeren og kunne ikke lade være med lige at prøve den før burn-in processen. Det lyder fantastisk, intet mindre. Lyde, jeg før skulle koncentrere mig om at høre er nu tydeligere selv når jeg ikke lytter helt efter og det, der før var tydeligt, er blevet endnu bedre. Endnu har jeg ikke haft mulighed for at prøve den på min stationære, hvor den elektriske støj er størst (konstant biplydmed høretelefonerne alene), men dette vil jeg gøre så snart burn-in processen er nået de 100 timer. Det eneste, der har skuffet mig en lille smule, er bassen, jeg forventede ville være med lidt mere kraft på end den reelt er (indtil videre). Jeg skriver igen, når det sidste er afprøvet. Endnu engang tak for anbefalingen.
Til top Vis Martin Kristian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Kristian

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Martin Kristian skrev:
Jeg har i dag modtager forstærkeren og kunne ikke lade være med lige at prøve den før burn-in processen.

Jeg har heller ikke tålmodighed til burn-in, tingene kommer i brug med det samme og så må lyden blive bedre efterhånden som jeg lytter.

Tillykke med forstærkeren, var det D12 du endte med?
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Hvis bassen ikke er som du forventer/ønsker efter burn-in så skal du til at eksperimentere med forskellige opamps

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Ja, det var D12'ernen, jeg endte med. Jeg vil vente og se med bassen, men der fulgte faktisk tre opamps med, så det vil jeg da helt sikkert eksperimentere med.

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Okay, nu er burn-in processen færdig, jeg hører ikke længere forskel af mere burn-in, men hold op hvor er det også blevet meget bedre! Bassen er klart bedre, dog stadig ikke mavepustende god, men det har også noget at gøre med at jeg har skiftet øretipperne ud med nogle større, der fylder øret noget bedre.

Nu har jeg dog fået lyst til at prøve de medfølgende opamps til forstærkeren for at se, hvilke forbedringer eller i det mindske forskelle, det vil gøre. Men det med at udskifte dem har jeg nu mit hyr med, og jeg kan ingen steder finde vejledninger til det. Er der nogen her, der kan hjælpe mig med vejledningen?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 November 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det er bare med at flå den stille og roligt op og opamps lirkes stille op og ned i solkerne. Jeg kender ikke hvilke kombinationer der er gode til D12
men det kan du søge masser af informationer om inde på head-fi.org.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo en ER4 du driver så der intet der vil kunne give dig mavepustende bas i dem, det er simpekt hen ikke deres styrke. Opamp
udskiftning i D12 skulle være nemmere end i D10 da kabinettet skulle være 2-delt

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Kan det passe, at det er det, jeg her har sat ring om, der er dem, som kan udskiftes? For jeg forstår det ikke så, da jeg kun har modtaget tre opamps og de to ikke ligner dem på billedet, de mangler ligesom den dér top (kan det passe, at det er dem, der er dummy-opamps? Jeg kunne godt bruge en mere udførlig forklaring på, hvad jeg skal gøre.
l
Billedet viser D12'eren med toppen skruet af.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Ja det må være dem. Det ser lidt anderledes ud end jeg husker en D10. Desuden kan D12 bruge både single og dual opamps som jeg forstår det
(noget D10 ikke kan). Det der er på billedet må være 2 sæt af single ville jeg gætte på. Hvis der ikke er nogen chip på toppen så er der tale om
en dummy som bruges i forbindelse med nogen opamps. Jeg har ikke set en guide til opamp rolling i D12. Et eller andet sted er der en til D10,
men den vil ikke direkte kunne bruges til D12

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Men er det så meningen, at jeg skal skaffe andre selv for overhovedet at få lyd med andre opamps? Er det ikke korrekt forstået, at dummyerne bare er der for at fylde pladsen ud, så at sige? De gør da ikke noget for lyden, hvis der ingen chip er i det, gør de? Og hvis jeg har, hvad der er nødvendigt (der fulgte i øvrigt og disse små, runde og gennemsigtige gummidupper med, som klistrer i bunden - hvad skal jeg med dem?), skal jeg så bare trække en opamp op ved håndkraft og sætte den anden i?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Gummidupperne formoder jeg er fødder til at sætte under bunden af kabinettet.
Ja du hiver (nok forsigtigt med en lille skruetrækker lirker) bare opamps op og sætter nye i.
En konfiguration består af 2 ting, selve opampen og så en buffer (nogle chips kan agere i begge roller).
Dummyerne bruges i buffer soklerne sammen med visse opamps som ikke behøver buffere.
Behov for buffere kan også afhænge af hvilke hovedtelefoner der skal drives.
I standard udgaven har du 4 chips som jeg gætter på er single, dvs. en opamp og en buffer til venstre og højre.
Dual opamps har både højre og venstre i en chip.
Så du kan ende med konfigurationer der anvender 2, 3 eller 4 chips.
Hvis du bruger dual opamps er der formentlig en enkrlt sokkel gemt under de 2 nuværende chips.
Du skal formentlig selv ud og skaffe chips.
Eller du kan kontakte Ron Kerling (hiflight på head-fi) da han finder og sælger færdige chipsets (kaldet topkits).
Jeg har selv et sådant topkit fra ham i min D10.

Prøv at læse denne tråd fra head-fi cable-topkit-by-hiflight">D12

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Okay, nu har jeg fundet ud af, hvordan man skifter dem, mange tak for det! Men hvor skal jeg kunne se, hvilke pladser der er til buffere, når den eneste forskel på de to øverste og to nederste er farven (rød og grå)? Kan noget tage skade af at sætte den forkerte opamp i det forkerte hul? Vil kigge på tilbuddet fra head-fi.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hvad der er hvad kan jeg desværre ikke svare dig på men ting kan godt tage skade af at blive sat i forkert sokkel, både tingen og hele
forstærkeren, så gør ikke noget før du har fået opklaret hvad der kan bruges hvor.

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Det ser ikke ud til, ifølge HiFlight, at det er nogen virkelig stor grund til at skaffe nye opamps til D12, da iBasso allerede har valgt noget nær det optimale, hvis man da ikke vil gå ud og bruge 35$ per opamp.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 November 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg nok stole på hans vurdering, af personlig erfaring har den tidligere været helt rigtig både til D10 og før da til D1

Martin Kristian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Det vælger jeg så at gøre, det er da bare rart af iBasso selv finder det bedste..! Vil glæde mig til at få lavet custom-fits som den næste opgradering, det bliver helt sikkert spændende. Har jeg forresten fået sagt, hvor jeg får dem lavet? New Zealand. Dét er da originalt! Men det er også kun fordi jeg skal dertil her til december.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes