Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Volume niveau ved test (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Har du hørt Dynaudio Excite X12. De koster vist 2999kr/stk. og til den pris giver de virklig meget vellyd, hvis de har en matchende forstærker på. I mit setup spiller ret dynamisk. De er umiddelbart ikke helt så gode til at spille lavt som DLS R55, og de er mere følsomme overfor en god akustik. Men når tingene er i orden, og indspildningen er i orden får du en helt utrolig vellyd fra de små kasser. De matcher nok bedst et mindre rum, medmindre du sætter en sub til også. I mit setup falder dårligere indspildninger lidt igennem, men hvis ikke de har hørt dem bør du. Valg af højtaler er meget subjektivt, men jeg mener der er tale om et røverkøb med X12. Da jeg købte dem havde jeg i butikken hørt at klaver og vokal lød utrolig godt på dem, og jeg har ikke nået at spille meget på dem endnu, men jeg kan sige indtil nu at klaver, vokal, bas, stryer og trumpet virklig lyder smukt og realistisk på dem. Det eneste minus jeg kan finde er at nogle indspildninger falder igennem.
Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Anker E skrev:
@allanowich. Har aldrig hørt snell højttalerne - kun set div. omtale. Lyder som om de kunne være et lyt værd. Ved du hvor de forhandles p.t., og hvilken prisklasse de befinder sig i? Helst i Københavns området.

@440hz. DLS'erne har jeg hørt meget godt om. Af indretningsmæssige årsager er gulvhøjttalere dog svære at placere i min nuværende bolig. Har i øvrigt heller ikke kunnet finde nogen steder i Københavns området hvor de forhandles. men skal måske tage en tur til Sverige en dag

@Strandvaskeren. Jeg benytter også hørebøffer når der skal lidt mere lyd på en de gamle i opgangen kan klare. Kan heller ikke forlige mig med ledningen, og har derfor et sæt trådløse Sennheiser. Oplever dog at flere og flere signaler skaber forstyrrelse i lyden, og giver baggrundsstøj med forskellige bib bib lyde Det tager meget af fornøjelsen. Har bl.a. brugt bøfferne når jeg sad ved pc'en, og gerne vil høre musikken ordentligt, men opdagede forleden at en afsynderne, er min egen router

Dynaudio har jeg lyttet en del på, men synes jeg skal op i focus 140 før det nærmer sig den lyd jeg gerne vil have. Og dem er banken ikke helt med på at jeg køber p.t.

Men tak for input indtil videre. En del af charmen ved HIFI er jo drømmen om næste opgradering, og søgningen efter lige det udstyr der giver den rigtige lyd Men det ville unægteligt være lettere hvis man ikke behøvede at interessere sig for prisen. Måske jeg alligevel skulle have købt en lottokupon

Hej AnkerE

Snell forhandles vist ikke her hjemme i øjeblikket, men du kan da købe dem brugt privat. Der er jo altid nogle til salg. Da du helst ikke vil have gulv højttalere, er K og J modellerne et godt valg. Men E modellen optager ikke mere gulv areal, end de to mindre modeller. De er blot højere. De går dybere i bassen og har generelt højere opløsning og detaljer og selvfølgelig et større perspektiv. Hvis du går efter den første K model, eller den første J model og J2, er du garanteret en højttaler du har let ved at placere i din stue og de spiller godt med stort set alle forstærkere. Det er kun et spørgsmål om din musik og klang smag, hvad du vælger af udstyr til dem. Du kan også se om det er muligt at få fat i type K5. En lille stander model med super klar og gennemsigtig lyd ligesom den første type K fra ophavsmanden Peter Snell selv. Disse kræver dog en lidt større forstærker end den første ville have brug for. Den første kan nøjes med så lidt som 10w pr kanal for et ganske pænt lydtryk, men spiller som sagt meget klart og tydeligt ved lave lyd niveauer. Det bliver spændende at høre fra dig når du har bestemt dig ud fra alle de forslag du får hen ad vejen. God jagt        De er ikke særligt dyre som brugte. Du har råd.

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

@Anker E

Nypris 10.000kr Brugt 4.000kr (før forhandling)

Hvis du forhandler lidt skulle du kunne få disse DLS R55 MKIII samt en Peachtree Audio Nova for 12.000kr eller lidt under.

Det er altså ret billigt for en Hi-end lyd fra et anlæg der er glad for alle genre og indspildninger. Et anlæg der bliver meget svært at overgå i late night listning konkurancen. Et anlæg der kan spille op til fest (dog ikke koncert niveau) En slank højtaler der ikke fylder meget i dit hjem, og alligevel står den stabilt. Tilmed en højtaler som ikke behøver et hjem der er akustisk tunet.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=171285

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes