Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp dali blue 2002 vs concept 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

I min verden dur data mest ved Subwoofer køb. Det er langt nemmere at forholde sig til her, selvom det stadig kun er data, og virkelighed er noget andet.

Igen må jeg skrive, at de er potente nok i bassen, der mangler du intet, slet ikke når du får en sub med. Problemet er de øvre toner, hvis du lytter meget til rock, er det egentlig ikke sikkert du får problemer, da det mere er de akustiske høje toner, sangstemmer osv.

Jeg tvivler på at du med din smag, ville kaste dem fra dig af den grund, tror mere den rytmiske bund betyder noget for dig, og der er du måske bedre på vej når du får denne subwoofer med.

Det kan godt være det slet ikk er så tosset et køb for dig alligevel.

Stadigvæk, de høje toner er meget mørke i dem, men ellers er de som rytmiske nok til prisen.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Rene-26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2010
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

ja jeg købte dali 2002 med stander samt dali swa 12 det lyder godt synes jeg... har lånt af en ven 1 stk Rotel rx980bx effekt forstærker med tilhørende forforstærker der skal jeg dog have fundet mig eget ved bare ikke endnu om det skal være Denon eller Nad effekt jeg skal købe til sættet jeg kan se på Dba at der er lidt at vælge imellem til fornuftige penge men så mangler jeg en forforstærker osse.... nogle der ved lidt om de dali subs der står bagpå at udgangene er high pass filtered men hvilken dele frekvens er der tale om... det står ingen steder heller ikke i manualen desværre det burde man vel oplyse om eller deler den efter hvor man stiller lowpass på den hilsen Rene
Til top Vis Rene-26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene-26

Rene-26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun give dig ret Wamba de passer til mig dog en lille smule lysere i toppen havde ikke gjordt noget jeg håber jeg kan rette lidt op på det med den rigtige effekt forstærker men du kan tro jeg er glad i forhold til hvad jeg er vant til at høre på men synes guitar musik lyder hammer godt og bestemt Dire straits  ang forstærker eller setup ville det her være godt syns i

nad 216

nad 114

nad cd afspiller evt nad 514

eller skal man have en gammel luxman z504 hvis i kender dem

Rene-26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

har nu fået et par små system audio sa 205 som baghøjtalere og må desværre konstatere at de spiller bedre og mere åbent samt flere detaljer end mine dali 2002 havde osse den ene bas ude af mine dali og så at de er lavet af plastic og delefilteret ligner noget fra en dårlig jamo højtaler så de dali skal væk igen og udskiftes med noget bedre som er mere åbent og detaljeret at høre på... hørte engang et par dali 7a jubilæum som jeg synes spillede okay men det er rigtig mange år siden hvad er ellers godt....

Rene-26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

er dali 450 okay

Rene-26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

eller er 850 bedre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes