Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Har jeg tabt sutten? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Overvejer at skifte Dali MS5 til B&W800Diomond?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
47 [67,14%]
23 [32,86%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

SOSFarum skrev:
Nu er Dali's topmodel jo også Megaline

Baaah.. Kedelig 2 vejs konstruktion.. Og hvis man skal have den som center bliver det et meget bredt setup;)

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hej SuckyBoy

Jeg er ked af at sige det, men dine Dali´er, har intet med high end at gøre. Det er en pæn og velspillende højtaler. Men det er også alt der er og sige om dem.

Hvis du har rummet til dem er B&W 802 & 800D, i en helt anden liga. Ingen sammenligning.

Men der er jo som sædvandligt, forskel på hvad fruér/folk mener er god lyd/udseende.

Med chancen for at træde en masse glade ejere over lillletåen. Så ligger Dali´s topserie i

samme klasse som Vienna´s top serie pånær The music. Altså gode højtalere, men ikke Waoo!. 

Min mening!.

Mvh

DTS

Den mening er du velkommen til at have:)

Jeg har hørt både den gamle 800D og den nye 802D imod mine MS5.. Ville aldrig skifte for de 2 modeller!

Har du nogensinde haft mulighed for at lave en AB test med 800D og MS5 på samme grej i samme rum? - Har hørt begge højtalere i flere rum, og rummet gør stor forskel. Så hvis du ikke har hørt dem med sekunders mellemrum er det måske det der spiller dig et pus:)

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er en underlig afstemming, men fair nok.

Undskyld jeg have glemt Megaline. Men den spiller og også med en fantastisk dynamik. Så er det sagt.

Tak dog ud lyt/lån de højtalere du er intresseret i. Og få din egen mening.

Om jeg står alene med mine meninger, måske?!.

At du har lyttet på de gamle 800D, og den nye pyntede model, er jo fint. De spiller ens, ingen forskel på lyden. Så at du bedre kan li den nye 800D i forhold til den gamle. Stiller jeg mig lidt uforståeende over for!.

Man kan heller sammenligne højtalere på den måde du snakker om. Når man er oppe i den pris klasse. Er det system tilpasning. Altså ikke sikkert det samme elektronik, snakker lige så godt med begge sæt højtalere.

At du bedre kan lide lyden i dine dali´er, fint. Behold dem, og verden går videre. Men du har selv startet denne tråd.

Nej jeg har ikke haft dine dali´er hjemme at stå, jeg mener ikke at de er et hjemme lyt værd.

Mvh

DTS

SOSFarum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Megaline som center

Kræver bare et Mega lærred.....

Til top Vis SOSFarum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SOSFarum

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo en kæmpe pris forskel på dali ms5 og B&W 800D, så en sammenligning er ikke retfærdig. B&W er super lækker, smooth og spiller meget overbevisne. Men jeg syndes at når det kommer til mellemtone området er dali tråds sin mindre pris bedre i dette område fra helicon og op efter.   

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Nu er der jo en kæmpe pris forskel på dali ms5 og B&W 800D, så en sammenligning er ikke retfærdig. B&W er super lækker, smooth og spiller meget overbevisne. Men jeg syndes at når det kommer til mellemtone området er dali tråds sin mindre pris bedre i dette område fra helicon og op efter.   

Jeg kan ikke være mere uenig. Dette netop i total sammenhængen, der er flere universer bedre end dalis. Og da specielt mellemtonen samt D diskant enhederne, som virkelig burde få andre producenter til at vågne op.

Jeg snakker ikke pris. Men man får, hvad man betaler for i begge tilfælde!.

MVH

DTS

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:
mr nash skrev:

Jeg kan ikke være mere uenig. Dette netop i total sammenhængen, der er flere universer bedre end dalis. Og da specielt mellemtonen samt D diskant enhederne, som virkelig burde få andre producenter til at vågne op.

Jeg snakker ikke pris. Men man får, hvad man betaler for i begge tilfælde!.

M

DTS

Smil.. Jeg syndes netop at sammenhænget mellem dali hybriddiskant og deres mellemtone er rigtig fin, men desværre undervurderet, men alt i alt rigtig fint at de har holdt fast i den løsning. B&W spiller som sagt rigtig godt, diskanten er overbevisne, det samme er bassen, men mellemtonen er mørk, men pris forskellen er for stor til en sammenligning. Dail ms5 er high end, og det er B&w 800 d også, krone for krone ville jeg vælge dali ms5, og hvis trådstarteren vælger at købe B&W, så byder jeg nok på de dali, og så kan jeg ende med at være home sweet home high end.

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hej Mr Nash

Den må du forklare nærmere, b&w 800D mørk mellemtone?. Tror ikke du, nogen sinde har hørt dem sat op med de rigtige udstyr.

At høre dem med en surround forstærker, eller noget Classé nede i Hifi-klubben, yder dem ikke fuldt retfærdighed. Sikkert heller ikke Dail´s. Men nu har jeg haft mange såkaldte "gode" højtalere.

Og selv om B&W 802/800D er dyre, giver de valuta for hver en krone. Jeg vil endda kalde dem et best buy itil hvad de kan, iforhold til andre "gode" og dyrere producenter.

Har jeg tabt sutten?. Nej for jeg mener ikke skoda er en bedre bil end en mercedes. Men det er der sikkert mange andre som mener!.

Mvh

DTS

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hej Mr Nash

Den må du forklare nærmere, b&w 800D mørk mellemtone?. Tror ikke du, nogen sinde har hørt dem sat op med de rigtige udstyr.

At høre dem med en surround forstærker, eller noget Classé nede i Hifi-klubben, yder dem ikke fuldt retfærdighed. Sikkert heller ikke Dail´s. Men nu har jeg haft mange såkaldte "gode" højtalere.

Og selv om B&W 802/800D er dyre, giver de valuta for hver en krone. Jeg vil endda kalde dem et best buy itil hvad de kan, iforhold til andre "gode" og dyrere producenter.

Har jeg tabt sutten?. Nej for jeg mener ikke skoda er en bedre bil end en mercedes. Men det er der sikkert mange andre som mener!.

Mvh

DTS

Hey DTS.

Jeg har hørt dali og B&W i forskellig sammenhæng, Audio Analogue, Unison Research, McIntosh og Nad, alle der klæder dali rigtig godt, men måske ikke klæder B&W, da de forekommer mig mørke i den sammenhæng. Surround er ikke rigtig noget for mig, Classe deT har jeg ingen mening om.

Hvilken såkaldt gode højttaler har du haft?

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Nash

I rest my case. Nevermind.

Du er glad for Dali, jeg er lige glad. Skoda køre fint ingen tvivl om det.

Mvh

DTS

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hej Mr. Nash

I rest my case. Nevermind.

Du er glad for Dali, jeg er lige glad. Skoda køre fint ingen tvivl om det.

Mvh

DTS

Alt den skoda snak forstår jeg ikke, men det er nok fordi jeg køre citroen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:
Det har du ret i. Min udfordring er, at jeg ikke har råd til at betale for et sæt 800D uden først at sælge mine euphonia, så det kræver en forhandler vil stille dem til rådighed mod et mindre depositum osv.

Nu bliver jeg måske en lille smule provokerende, men hvis en forhandler har dem stående og ikke vil give dig mulighed for at høre dem hjemme før køb, evt. mod depositum, så fortjener de ikke dine penge. Det er altså rigtigt mange penge det drejer sig om - også for forhandleren! - så selvfølgelig skal du da have muligheden for at vurdere dem i eget rum først. Du kan naturligvis ikke forvente at en forhandler køber dem hjem for at du kan prøvelytte, men har de dem i forvejen, så skal du kunne få en hjemme-demo - hvis de ikke har dem for at give kunderne mulighed for at prøve dem, hvorfor så?

Når det er sagt, så låner de dem naturligvis ikke bare ud til enhver tilfældig knægt der kommer forbi og synes det kunne være sjovt, men det er dét man har depositummet til.

Men altså, hvis du er i tvivl, og er glad for det du har i forvejen, så SKAL du lytte til dem hjemme. Du bør ikke lade et lyt i butikken, og da SLET ikke en afstemning blandt en flok tilfældige forum-brugere du ikke kender, være udslagsgivende for om du laver en investering i dén liga der er tale om her.

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Så blev det lønningsdag og valget faldt på en "mindre" opgradering:) en M15 Hd til erstatning af min M15. Den er købt hjem til weekenden men tror det skal være den permenent.. Fantastisk lyd til film:)

Svarer på resten i morgen.. Ser film;)

Peterlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt lide at du farer ud og køber den så snart der er lønningsdag 
Til top Vis Peterlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterlh

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Peterlh skrev:
Jeg kan godt lide at du farer ud og køber den så snart der er lønningsdag 

Haha det går pænt stærkt;)

Bruger penge på oplevelser, og mit anlæg giver mig nogle af det bedste inden for landets grænser:)

Lå igår med kæresten og så John mayer i 24 bit surround, og bagefter Pearl harbor, og man bliver helt rørt!
Det er fantastisk som musik og lyd kan give så speciel en følelse

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Jeg synes det er en underlig afstemming, men fair nok.

Undskyld jeg have glemt Megaline. Men den spiller og også med en fantastisk dynamik. Så er det sagt.

Tak dog ud lyt/lån de højtalere du er intresseret i. Og få din egen mening.

Om jeg står alene med mine meninger, måske?!.

At du har lyttet på de gamle 800D, og den nye pyntede model, er jo fint. De spiller ens, ingen forskel på lyden. Så at du bedre kan li den nye 800D i forhold til den gamle. Stiller jeg mig lidt uforståeende over for!.

Man kan heller sammenligne højtalere på den måde du snakker om. Når man er oppe i den pris klasse. Er det system tilpasning. Altså ikke sikkert det samme elektronik, snakker lige så godt med begge sæt højtalere.

At du bedre kan lide lyden i dine dali´er, fint. Behold dem, og verden går videre. Men du har selv startet denne tråd.

Nej jeg har ikke haft dine dali´er hjemme at stå, jeg mener ikke at de er et hjemme lyt værd.

Mvh

DTS

Med den markerede sætning tror jeg simpelthen ikke på du har hørt den nye B&W800D. Og helt sikkert ikke i A/B test med den gamle 800D.

Der er væsentligt forskel imellem de to. Selve bassen har en anden udformning end den gamle 800D. Magnet systemet er nyt i alle enheder. Delfiteret er nyt. Selvfølgelig lyder den anderledes.

Man opdager nok ikke forskellen i bassen på billedet, med ser man begge i virkeligheden er selve membranen helt forskelligt udformet.

Hva har du i øvrigt af anlæg? - Bliver helt nysgerig:)

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Davs igen

Det er nok ikke mange som har haft muligheden for at lave en AB test på de to højtalere. Det som jeg har kunnet se, er der ikke den store forskel på de 2 systemer. Ud over designet.

Jeg kan ikke se forskel på hverken enheder eller delefiltre. De kalder dem jo heller ikke "serie 2", eller noget andet, som de plejer at gøre når de har ændret dem radikalt.

Men efter 5-6 år skal B&W gøre noget, for at holde gang isalget. Men jeg kan tage fejl.

Efter min mening, har du startet en latterlig tråd. Du spørger om du skal skiftte højtalersystem til noget som du faktisk ikke kan lide????, efter du har prøvet lyttet dem.

Hvis du er glad for dine dali´er og dit Nad teknik, så kan det jo ikke være bedre. Men High end er det altså ikke, efter min mening. No offencen.

Mit system er pt Eltax højtalere med Akai forstærker, og en god gammel spolebåndoptager. High end på højeste plan, i mine øre.

Mvh

DTS

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Davs igen

Det er nok ikke mange som har haft muligheden for at lave en AB test på de to højtalere. Det som jeg har kunnet se, er der ikke den store forskel på de 2 systemer. Ud over designet.

Jeg kan ikke se forskel på hverken enheder eller delefiltre. De kalder dem jo heller ikke "serie 2", eller noget andet, som de plejer at gøre når de har ændret dem radikalt.

Men efter 5-6 år skal B&W gøre noget, for at holde gang isalget. Men jeg kan tage fejl.

Efter min mening, har du startet en latterlig tråd. Du spørger om du skal skiftte højtalersystem til noget som du faktisk ikke kan lide????, efter du har prøvet lyttet dem.

Hvis du er glad for dine dali´er og dit Nad teknik, så kan det jo ikke være bedre. Men High end er det altså ikke, efter min mening. No offencen.

Mit system er pt Eltax højtalere med Akai forstærker, og en god gammel spolebåndoptager. High end på højeste plan, i mine øre.

Mvh

DTS

Den nye B&W 800-serie adskiller sig fra den "gamle" serie på flere områder end det kosmetiske.
Bla. nye terminaler og nyt magnetsystem på bas- og diskantenheder.

Og det kan høres !

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa Thue

Det skal en medarbejder fra forhandler selvfølgelig skrive.

Iflg. blogs på nettet er der ikke den store lyttemæssige forskel. Jeg holder mig neutral, idet jeg

ikke har hørt de nye. Men kender de gamle, rigtig rigtigt godt:).

Men tvivler ikke på, at den "nye" også spiller fantastisk!. Men den gør den "gamle" altså også.

Mvh

DTS

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

DTSSOUND skrev:

Hejsa Thue

Det skal en medarbejder fra forhandler selvfølgelig skrive.

Iflg. blogs på nettet er der ikke den store lyttemæssige forskel. Jeg holder mig neutral, idet jeg

ikke har hørt de nye. Men kender de gamle, rigtig rigtigt godt:).

Men tvivler ikke på, at den "nye" også spiller fantastisk!. Men den gør den "gamle" altså også.

Mvh

DTS

Det er et faktum at der er sket ændringer på enheder og terminaler.
Jeg har ingen pengeinteresser i at rose osv. Jeg skriver for mig selv herinde.

Det kan sagtens være folk rundt omkring ikke synes der er den helt store forskel, men jeg kan i hvert fald høre forskel. Kæmpe stor er den dog ikke. Man kan sagtens høre de har samme "stamtræ" og enhederne er jo stadig grundlæggende bygget efter samme opskrift, så det er klart at lyden ligger meget op af hinanden.

Du forholdte dig ikke helt neutral da du før i et indlæg sagde: "De spiller ens, ingen forskel på lyden."

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes