Emne: Har jeg tabt sutten? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
| Jeg kan ikke se forskel på hverken enheder eller delefiltre. De kalder dem jo heller ikke "serie 2", eller noget andet, som de plejer at gøre når de har ændret dem radikalt. |
|
|
Tjah, den gamle er 800D den nye er 800Diamond, så et eller andet har de da gjort for at differentiere sig.
Jeg har kun hørt 802diamond, men der var der væsentlig forskel syntes jeg. Specielt var integrationen mellem enhederne en del bedre syntes jeg. Min største anke mod D serien var helt sikkert at den var meget "opdelt" i sit lydbillede, idet at man ikke var i tvivl om hvad der spillede, bas mellemtone og diskant hvis i forstår. I den nye er lydbilledet mere "samlet" uden man mister nyancer, hvilket jeg personligt syntes betyder at 800 serien er gået fra en skide god højtaler til en framragende højtaler.
Men det er jo alt sammen smag 
Til OP: hvis hifiklubben ikke vil udlåne (mod evt et mindre depositum) til hjemmelytning, så vil jeg helt sikkert prøve en af deres andre fillialer, de kan fanme ikke forvente man bruger den slags penge i deres forretning uden noget service  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
|
Til OP: hvis hifiklubben ikke vil udlåne (mod evt et mindre depositum) til hjemmelytning, så vil jeg helt sikkert prøve en af deres andre fillialer, de kan fanme ikke forvente man bruger den slags penge i deres forretning uden noget service 
|
|
|
Min oplevelse af hifiklubben er at de gerne ulåner dyrt såvel som billigt udstyr, men det kræver vel at de kan se man er en potentiel kunde, og at det ikke bare er for sjovt at man gerne vil låne, det er vel et spørgsmål om tillid, Jeg lånte for nogle år siden for 75000 kr udstyr af den lokale hifiklubben, tror det somsagt er et spørgsmål om tillid fra sælgers side.
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
Hejsa Thue
Det skal en medarbejder fra forhandler selvfølgelig skrive.
Iflg. blogs på nettet er der ikke den store lyttemæssige forskel. Jeg holder mig neutral, idet jeg
ikke har hørt de nye. Men kender de gamle, rigtig rigtigt godt:).
Men tvivler ikke på, at den "nye" også spiller fantastisk!. Men den gør den "gamle" altså også.
Mvh
DTS
|
|
|
Hvis du nu tog en tur i hifiklubben og lyttede forskel på dem, ville du finde ud af at der er kæmpe forskel på de to serier. Jeg har nu hørt forskel på805S/805Dia, 804S/804Dia, 803D/803Dia, 802D/802Dia og der er kæmpe forskel! Selvf er S modellerne lidt uden for kategori i denne sammenhæng. Men ifølge dem jeg kender som også har hørt 800Dia op mod den gamle, gælder samme oplevelse af den nye serie: De nye Dia er langt mere dynamiske, mere detaljerede, spiller strammere i bassen, mere luftige i mellemtone og diskant og meget meget mere sammenhængende i lyden i forhold til D modellerne Man kan faktisk ikke sammenligne de to serier, da faktisk alt i højttaleren er totalt redesignet, lige på nær kabinet og delefilter. Det betyder ikke at en 800D er en dårlig højttaler...slet ikke. 800Dia er bare bedre på alle punkter. I forhold til emnet, vil jeg indskyde at jeg selv har haft Dali MS4...og hvis jeg skulle vælge mellem den og en 804Dia, (prismæssigt i samme område) ville jeg til hver en tid vælge en B&W. Jeg spiller selv på 805Dia...og det er den bedste højttaler jeg nogensinde har ejet. Også sammenlignet med MS4. Håber det kunne hjælpe... __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chubbz
Jeg kender 800D rigtigt godt, den spiller unaturligt godt. Tættere på en elektrostatisk mellemtone kommer man ikke. Og sammenhængen mellem enhederne er betagende. Holigrafien & dynamikken er nærmest perfekt. Diskanten behøves vel ikke mange ord. Det eneste der kommer i nærheden er focal berylium diskanten.
Jeg har aldrig været b&w mand før. Men 800D er blandt det bedste jeg nogensinde har lagt øre til.
En god bekendt af mig, har haft 802D og har nu et sæt 800D. Og han har haft det den nye pyntede model 800Diamond hjemme og stå. Og han har beholdt sine 800D. Efter afprøvning med sit eget velkendte udstyr.
Og det er hans udsavn jeg referere til. Altså ikke noget specielt upgrade lydmæssigt, med de "nye ting" som er gjort ved 800D.
Den sammenligning stoler jeg mere på, end en klub ansat, eller en tilfældig lytter (no offence) som har været inde og lytte i klubben med noget ukendt udstyr på. Sager i denne kaliber, skal hjem og stå. Og afprøves med ens eget lytterum og udstyr. Sådan højtalere spiller ikke bedre en det tilsluttede udstyr, kalibering af kabler osv... Hvem siger at det var det samme udstyr/kabler som var på i hifiklubben på begge systemer???.
Vil lige slutte af med at jeg kun kender 800D. Ingen andre af D(ianmond) modellerne har været hjemme hos mig. Så dem kender jeg ikke, personligt.
MVH
DTS
__________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|