| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
400/450erne opfattes også som noget mere præcis en 850erne. Men diskanten bliver desværre aldrig god.
|
|
|
Ja nu du siger det, hvad pokkern skulle den tåbelige diskant i de højtalere?
Jeg vil mene at den var bedre i både dali 102-104 og deres efterfølgere. Mystisk.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselstream skrev:
Jeg har 23m2 og min nad 747?
Er rummet for lille? og er frostærkeren kraftig nok? |
|
|
Godt spørgsmål. Kan ikke finde noget info om 747'erens strømforsyning, så kan ikke give noget bud på hvor strømstærk den
er, men Dali 850 er en højttaler der ikke har noget imod en monster-forstærker :) Din forstærker kan godt trække dem, men
flere muskler får dem til at spille bedre.
Medmindre du er meget bas-glad (ligesom mig), vil jeg foreslå dig at beholde dine 450 :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
hasselstream skrev:
|
|
Godt spørgsmål. Kan ikke finde noget info om 747'erens strømforsyning, så kan ikke give noget bud på hvor strømstærk den
er, men Dali 850 er en højttaler der ikke har noget imod en monster-forstærker :) Din forstærker kan godt trække dem, men
Medmindre du er meget bas-glad (ligesom mig), vil jeg foreslå dig at beholde dine 450 :) |
|
|
Jeg er helt enig her. Samtidig er jeg sikker på at en 747'er ikke yder dem retfærdighed. Og typisk kan diskanten også blive skarp af at have en for svag forstærker på efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
rskriver skrev:
hasselstream skrev:
|
|
Medmindre du er meget bas-glad (ligesom mig), vil jeg foreslå dig at beholde dine 450 :) |
|
|
Jeg er helt enig her. Samtidig er jeg sikker på at en 747'er ikke yder dem retfærdighed. Og typisk kan diskanten også blive skarp af at have en for svag forstærker på efter min mening.
|
|
|
Den seas diskant er dårlig uanset hvad der trækker den. Diskanten i evidence serien er noget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Ascari skrev:
rskriver skrev:
hasselstream skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Den seas diskant er dårlig uanset hvad der trækker den. Diskanten i evidence serien er noget bedre.
|
|
|
Tja... Det er vel en smagssag, ingen tvivl om at det kunne være bedre, men jeg er nu meget godt tilfreds med mine 850, også diskanten.
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være jeg skulle overveje at smide lidt ekstra efter de Evidence 470. De ser finde ud hvert fald. Og det med en bedre diskant, lyder rigtig godt!
Men er dog lidt i tvivl, om det stadig er for voldsomt til en lejlighed. Bruger dem kun til musik, så film skal altså ikke med i overvejelserne.
Tænkte måske på nogen, på størrelse med Evidence 370. Ville det kunne gå i et stereo-setup? Eller er det alligevel for "tynd" lyd, der kommer ud af sådan et par stykker?
-Evt andre forslag i lighed med Evidence 370 er velkomne. Maks pris er dog 4.000 kr. :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra betragtningen at man er egoist hvis man ikke deler sin musik med andre, vil jeg mene at du skal beholde synet på Dali 470
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, sådan kan man selvfølgelig også se på det :D
Er det ellers andre højtalere på størrelse med 470'erne, som var værd at kigge efter. Evt. nogle fra B&W. Og ligeledes en 4-5.000 kr. :)
|
| Til top |
|
| |
martec06 Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt 850´er i et 5,1 setup med en Onkyo 807 spændt for. Det mangler ihvertfald ikke bund hehe. Den virker ihvertfald til at have det overskud som skal til for at holde dem "stramme" og diskanten er efter min mening ikke så slem som mange siger.
Og den indvendige opbygning af dem er faktisk ret god, har mine skilt af for at måle delefilterne ud. De er også opbygget med folie kondensatorer og luft spoler osv på de "kritiske" steder. Og kabinettet er fornuftigt afstivet og bygget i noget rimeligt tyk plade. Og de indvendige kabler er også dimensioneret fornuftigt osv osv osv. Man finder ikke efter min mening mere højtaler til pengene.
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du mener at det ville være "spild" af penge at købe Evidence 470? Eller at de måske ikke giver mig så meget bedre lyd, i forhold til mine 850?
:)
|
| Til top |
|
| |
martec06 Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 10 December 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene det er et spørgsmål om hvad lyd man ønsker, dermed mener jeg at du bør lytte dig frem, kan være du mener de er mange gange bedre, men kan også være du ikke kan lide deres lyd.
Men det jeg prøver at fortælle er at en 850´er ikke er en "dårlig" højtaler. Den er teknisk set opbygget som en højtaler bør være opbygget. Om man så kan lide lyden er jo en helt anden sag. Men idag skal du op i en Dali højtaler til over 5000kr stk. hvis du vil have hardwire delefilter, og alt det andet en 850´er har at byde på.
|
| Til top |
|
| |