| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Exit
Jamen, det er godt du har fundet ud af hvad du vil gøre. XTZ er bestemt alle pengene værd. Og flotte.
Allanowich
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
og vis du vælger en xtz vil jeg meget gerne hører hvad du syntes om den når du får en
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok :-)
Jeg siger mange tak for hjælpen...
Ang den der butik, Dans Tv, så kan jeg nok næppe benytte mig af retur retten da jeg bor i århus :-P
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
exit skrev:
ok :-)
Jeg siger mange tak for hjælpen...
Ang den der butik, Dans Tv, så kan jeg nok næppe benytte mig af retur retten da jeg bor i århus :-P |
|
|
Joh da, men det er bare omstændeligt at skulle sende frem og tilbage.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver ikke skuffet over dit valg Exit :) En af mine kammerater har nuppet sig en 12.16W, og ikke nok med at den kan
levere varen til film, kan den også spille musik. Ikke noget jeg endnu har hørt i en sub i det prisleje.
Hvad du end beslutter dig for, vil vi gerne høre hvad du synes om den når du når dertil :)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror dog kun det bliver en 10" jeg skal have... En 12" bliver vist en overkill :-P
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stor er dit rum ?
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
æhhh.... det er vel en 6*4 meter ca
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige prøvet at regne på hvor langt ned i modstand jeg vil komme hvis jeg parallelforbinder mine højtalere og en sub til
min forstærker. Mine dali'er har en modstand på 8 ohm, og ifølge den her side:
http://www.pricerunner.se/pi/92-904846/Hoegtalare/XTZ-99-W10 .16-Subwoofer-Matt-Black-produktinformation
Så har sub'en en modstand på 4 ohm. Dette betyder at jeg kommer ned på 2,667ohm. Er dette et problem, og er det den
modstand i sub'en jeg overhovedet skal beregne det ud fra? Der det modstanden i delfilteret (som jeg skal bruge) eller
modstanden i enheden, som er ret ligegyldig for mig, da det ikke er min forstærker der skal trække den...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Exit
Vælg du bare 12". Du har 24 kvadratmeter at gøre godt med, så det vil være ok. Jeg er sikker på at XTZ er neutralt afstemt, ingen bulder her. Forstærkeren ser jo ikke et delefilter som i dine højttalere, så det vil ikke være noget problem. Hvis subben har ht udgange, så sæt højttalerne til her, men så får du også afskæring ned af på højttalerne, hvis du vil have det. Ellers kør uden om som skrevet først.
Allanowich  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb subben inde på dans tv og hifi center:)
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ suben har nemlig kun højtaler indgange... så jeg tænker bare at der jo må være en eller anden gennemgang fra + til - i
den. Men det lader jo ikke til at være noget problem, så der er jo ikke andet for end at prøve :-P
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skulle vis bruge begge indgange både in og out. out er til forstærkern og så in var vis fra højttalerne men kan ikke lige
huske
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen subs der har 8 terminaler, 4 til signal fra forstærkeren og 4 til out, til højtalerne. Men XTZ har kun 4, dvs. kun til
at modtage signal.
Man kan se det her: http://www.xtz.se/public/file.php?
REF=470e7a4f017a5476afb7eeb3f8b96f9b&art=747&FILE_ID=2009121 4140042_1_12.pdf
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg snakket med Dan fra Dans TV over telefonen og det er da den bedste service jeg har fået længe, også selvom det
ikke var face to face.
Han vidste hvad han snakkede om, og de havde endda testet forbindelsesmetoden i butikken. Han bekræftede at man godt kan
parallelforbinde sub'en til min forstærker, ude risiko for at ødelægge noget. De har også prøvet at måle ohm på sub'en og jeg
kan self ikke lige huske hvad de kom frem til... Men det var flere kOhm, så min forstærker vil ikke mærke at sub'en bliver sat
til.
Så nu skal jeg bare have bestilt :-)
- og det bliver fra Dans TV
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med god service og god kompetence!
Tager du 8", 10" eller 12" så? :)
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
regner med at det bliver en 10" Det er samme forstærker osv. som i 12", bare en mindre enhed :-)
Og jeg regner med at 10" er ganske rigeligt til mit behov...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
exit skrev:
Nu har jeg snakket med Dan fra Dans TV over telefonen og det er da den bedste service jeg har fået længe, også selvom det ikke var face to face.
Han vidste hvad han snakkede om, og de havde endda testet forbindelsesmetoden i butikken. Han bekræftede at man godt kan parallelforbinde sub'en til min forstærker, ude risiko for at ødelægge noget. De har også prøvet at måle ohm på sub'en og jeg kan self ikke lige huske hvad de kom frem til... Men det var flere kOhm, så min forstærker vil ikke mærke at sub'en bliver sat til.
Så nu skal jeg bare have bestilt :-) - og det bliver fra Dans TV |
|
|
Hvorfor tager du ikke 12". Der er ikke den store forskel og din stue er stor nok. Min stue er mindre end din og jeg har to 10". Nu ved jeg ikke om der er stor forskel i pris, hvis det er derfor du vælger 10", så ok. Ang. din Nad og sub, så havde jeg heldigvis ret. Så det er jo godt nok. Det bliver spændende med en udmelding, når du får den og får gang i den.
En subsonisk hilsen Allanowich __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
exit Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 700 kr forskel på de 2 og jeg bor stadig hjemme, så jeg tror 12" bliver lige kraftig nok. Det vil genere resten af min
familie for meget :-P
Men jeg vil da lige overveje det en ekstra gang inden jeg bestiller i aften....
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=exit]Der er 700 kr forskel på de 2 og jeg bor stadig hjemme, så jeg tror 12" bliver lige kraftig nok. Det vil genere resten af min familie for meget :-P
Men jeg vil da lige overveje det en ekstra gang inden jeg bestiller i aften....[/QUOTE ]
Mon dog? Det komme an på dine indstillinger af den og hvor den skal stå. På et tidspunkt flytter du og skal ikke ud og købe ny, hvis din stue bliver lige så stor som dit værelse, der ikke er så lille endda. Du kan også bytte den til 10"eren hvis det skulle gå galt, men det gør det ikke. Det er jo ikke som at gå fra en 8" til 15". XTZ har en tør spillestil. Men s´føli´, det op dig. Lokke, lokke, sleske, sleske.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |