Sendt: 05 November 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med meget billige kabler der er købt i Biltema. Jeg tror jeg gav omkring 200kr for 25meter. Jeg købte egentligt dette kabel fordi jeg fik for meget bas igennem nogle meget kraftige biwire kabler jeg brugte til mine DLS R55 højtaler.
Min far har været chef på et transformator firma i mange år, og han sagde at jeg skulle prøve med tyndere kabler. Han tror ikke så meget på at der er nogen idé i at give 80.000kr for et sæt kabler. Jeg prøvede hans forslag, og det løste mit problem.
Jeg sidder ligenu og lytter til et nummer fra en DVD jeg har købt til 30kr. Den hedder Live from Abbey Road, og jeg bruger de omtalte kabler sammen med 2 Xindak monoblokke og en Peachtree Audio Nova som forforærker. Jeg har dæmpet lidt omkring Dynaudio X12 højtalerne med puder, og det lyder utroligt godt. 90% af det jeg spiller kommer fra DVD eller blu-ray. Peachtree Audio Novaen har en rigtig god DAC, om tingene matcher lige til min lyd.
Dårlige indspildninger kan godt falde lidt igennem på min opsætning, men de bliver ikke helt dårlige. Jeg har set et par X12er tilsalg til 4.000kr, og jeg tror mest det bunder i at det kræver lidt arbejde at få dem til at lyde godt.
Når jeg spiller på Dalierne, så er det 2-kanals stereo som altid. Jeg er ikke fan af sourround systemer. Ham der solgte mig Dalierne havde købt et sæt med sub. Han havde front højtalerne i forvejen, og stor så med 4 front. Så solgte han de 2 til mig. Jeg har været tæt på at købe Dali Icon Mk2, og jeg har i øvrigt haft en del forskellige højtaler hjemme på det sidste. Jeg er meget glad for Dalierne, og jeg har faktisk en annonce i at jeg ønsker at købe et sæt mere til mine forældres lodt, så jeg kan høre musik når jeg kommer der. Jeg er blevet kontaktet af en fra kbh. der vil sælge, men det er lidt langt væk..
Jeg syntes Dalierne har en drømmeagtig lyd - De lægger et slør på lyden på en måde jeg holder af og finder afslappende. Så er jeg glad for at diskanten ikke giver for meget "Sssh" lyd, men det kan også være et spørgsmål om matchning. Jeg vil arbejde på at fjerne lidt mere af deres bund, og det tror jeg vil lykkes.
|