| Forfatter |
|
ronny73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
betyder det noget for lyden, hvis jeg bestiller 28-50kg eller 50-100kg ? måske et dumt spørgsmål, men gider ikke lave fejl der kan undgåes. en fliser vejer vel ca 25kg og ht 21kg så 46kg er tæt på grænsen til de 50
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh..... ikke for noget, men de der SD-fødder er beregnet til at have på højttaleren 
Den audiophile udgave er bedre, springet fra de alm. til de audiophile er ca. ligeså stort som springet er fra en højttaler med og uden de alm. SD-fødder.
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv har ret.
SD-fødderne er beregnet til placering under selve højttaleren...Og ikke under eventuel flise eller eventuel stander man har placeret højttaleren på...
Mvh
ASML
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg havde nu håbet på dem der anbefalede sd fødder under fliser ville melde sig på banen efter chrliv og asml´s indlæg ;-)
så det er ikke korrekt at tilkoble ht med flise via spikes,og afkoble med sd fødder under flisen ?
nu har jeg bestilt fødderne, så er der en anden måde jeg kan få gavn af dem ? bestilte 50 til 100kg versionen.
|
| Til top |
|
| |
high5 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har praktisk erfaring med placeringen af SD fødder og de skal, som chrliv og ASML også skriver, placeres mellem højttaleren og underlaget. Jeg har mine højttalere stående på SD fødder, som igen er placeret på en 12 mm tyk stålplade med nogle unbrako bolte mod parketgulvet. Da jeg i sin tid stillede sagerne op, prøvede jeg at have SD fødderne ned mod gulvet og unbrako boltene vendt mod højttaleren, hvilket resulterede i mudret bas. Der var en verden til forskel, da jeg fik placeret SD fødderne mellem højttaleren og stålpladen i stedet - nu faldt bassen på plads. __________________ Mvh. Steen Kjeldsen
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom de er lavet til at sætte under højttaleren, er det da noget vås at sige de ikke får samme virkning ved at sætte dem
under en haveflise som højttaleren er tilkoblet via spikes.
Prøv det før du giver op Ronny, ellers er det vel ikke værre end at du kan sætte flisen på gulvet og sætte SD-fødderne mellem
højttaler og flise? :)
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Selvom de er lavet til at sætte under højttaleren, er det da noget vås at sige de ikke får samme virkning ved at sætte dem under en haveflise som højttaleren er tilkoblet via spikes.
Prøv det før du giver op Ronny, ellers er det vel ikke værre end at du kan sætte flisen på gulvet og sætte SD-fødderne mellem højttaler og flise? :) |
|
|
Virkningen fra selve SD-fødderne, er da forskellig alt efter hvor man placerer dem. Hvis vi med virkningen altså mener hvordan de påvirker lyden. Men ellers er det et godt råd at prøve sig frem. 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 02 November 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
rskriver skrev:
Selvom de er lavet til at sætte under højttaleren, er det da noget vås at sige de ikke får
samme virkning ved at sætte dem under en haveflise som højttaleren er tilkoblet via spikes. Prøv det før du giver op Ronny,
ellers er det vel ikke værre end at du kan sætte flisen på gulvet og sætte SD-fødderne mellem højttaler og flise? :) |
|
|
Virkningen fra selve SD-fødderne, er da forskellig alt efter hvor man placerer dem. Hvis vi med virkningen altså mener
hvordan de påvirker lyden. Men ellers er det et godt råd at prøve sig frem.  |
|
|
Jeg mener bare at deres formål er at afkoble fra gulvet, hvilket de vel må gøre uanset om de afkobler højttaler fra flise+gulv
eller højttaler+flise fra gulv?
Har selvfølgelig ikke prøvet forskellene i praksis, men jeg må nok indrømme at jeg næppe kan overbevises om en forskel
medmindre jeg selv hører den
|
| Til top |
|
| |
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv CERABALLS - fanstatisk afkobling, dynamik og luft i musikken. Jeg har prøvet meget inkl. SD, men de her slår alt.
mcintosh 1201, mcintosh C46, mcintosh mvp871, Audiovector 6X.
|
| Til top |
|
| |
DIY-Zzz Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt indspark. En cykelslange med en smule luft i, mellem gulv og en evt flise, giver en meget effektiv afkobling. Du kan også evt. forsøge med en kombination af fast skumgummi og slange, og justere luft trykket for at give mere eller mindre afkobling. En junior cykel slange kan sagtens bære 100kg+.Hvis du gør forsøget så se om du kan arrangere slangen så ventilen er til at komme til.
Elsker bare billige tweaks 
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIY-Zzz skrev:
|
Lige et hurtigt indspark. En cykelslange med en smule luft i, mellem gulv og en evt flise, giver en meget effektiv afkobling. Du kan også evt. forsøge med en kombination af fast skumgummi og slange, og justere luft trykket for at give mere eller mindre afkobling. En junior cykel slange kan sagtens bære 100kg+.Hvis du gør forsøget så se om du kan arrangere slangen så ventilen er til at komme til.
|
|
|
Bruger SD nu, men det her skal da prøves 
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
DIY-Zzz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Bruger du SD mellem flise/sten og gulv?
Gider du vende tilbage med dit forøgsresultat, i denne tråd?
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet billigt tweak er at fylde bygge-silikone i fx brugte hylstre til fyrfadslys og lade det størkne - det giver også nogle fine fødder.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassen01 skrev:
|
Hej.
Prøv CERABALLS - fanstatisk afkobling, dynamik og luft i musikken. Jeg har prøvet meget inkl. SD, men de her slår alt.
mcintosh 1201, mcintosh C46, mcintosh mvp871, Audiovector 6X.
|
|
|
Hvilken type af SD har du haft prøvet?
Hvordan virker CERABALL? Er de magnetiske? Jeg kunne ikke finde noget om det, så lidt hjælp ville være fint.
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrliv skrev:
RiverKing skrev:
DIY-Zzz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Bruger du SD mellem flise/sten og gulv?
Gider du vende tilbage med dit forøgsresultat, i denne tråd?
|
|
|
Nej, jeg har pt. SD direkte under mine højtt. på trægulv. Men jeg har tidligere brugt bla. Entreq (se KSB) FoxFoot, granit fliser og de der ceraballs. Jeg har desværre ikke brugt noget af det samtidigt på samme enheder (både anlæg og højtt., blev tidligere skiftet ofte), så jeg kan ikke give en kommantar på hvilken løsning der er/var bedst, men jeg er glad for min SD løsning lige nu.
Jeg roder lidt med slangerne snarligt, men det varer nok lidt, de kommende weekender er helt booket op  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kikket på superspikes fra soundcare i Norge ? Det var den bedste løsning på mine trægulve... efter et 2-3 andre forsøg.
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
| Et andet billigt tweak er at fylde bygge-silikone i fx brugte hylstre til fyrfadslys og lade det størkne - det giver også nogle fine fødder. |
|
|
Kunne også være sjovt at prøve til lidt mindre højtt. __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
DIY-Zzz Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS OBS. Pas på med scilikone og ubehandlet træ. Selv af hærdet scilikone kan give fedtede pletter på træ og andre overflader der er følsomme. (taler af erfaring ) Der findes også scilikone cykel slanger i handlen, der er ingen grund til at udfordre skæbnen. Pas på de fine gulve, HT`ere og møbler !!!!! Men hjemmelavede fødder-------------I LOVE IT.
|
| Til top |
|
| |
Megaton Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra 300 kr. og op til næsten 2000 er jo rent optrækkeri. De dutter kan ikke koste mange kroner at producere. Findes den slags ikke i uoriginale udgaver?
__________________ Og bum bummelum
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 11 Februar 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv tricket med fliser og silicone fødder. Det er rigtig godt og er noget der skal inkorporeres/skjules i
mine nye diy højtallere, for kønt er det ikke.
Silicone fødderne skal hærde i meget lang tid. mit første eksperiment fik jeg ødelagt fordi jeg ikke var tålmodig. De
stod en måned men kunne ikke klare presset.
Næste version stod i 2 måneder, så virkede det
|
| Til top |
|
| |