Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
DX1000 er for "voldsom" i lyden til mig men jeg kan godt forstå hvorfor folk kan lide dem og så er de mega behagelige trods deres størrelse

Det kommer når du bliver voksen og følsom....

LIB: jeg glæder mig til dine indtryk af fisher bøfferne..

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået fa-003. Jeg har kun lyttet en times tid (foobar(flac)>udac), så det for tidligt at konkludere noget.

Jeg bestilte dem hos Budgen Audio i Canada, så det tog lang tid, før pakken var fremme. Men det var værd at vente på. For knap 1200,- får man en lækker transport-taske, en solidt bygget hovedtelefon med aftageligt kabel samt et sæt velour puder (udover de læderpuder, der allerede sidder på).

Lydmæssigt kan de i signaturen sammenlignes med mine dt770/600. Det ville være vanvid at sammenligne dem med f.eks. dx1000, i forhold til dem, er de virkelig den pæne dreng i klassen... De er også den pæne dreng sammenlignet med mine esw9... Lyden minder mere om Yuin, hvoraf jeg kender G1a, G2a, PK1, PK2, PK3. En tilnærmelsesvis flad frekvenskurve, måske med lidt ekstra fylde i bunden.

Det er som nævnt en meget solidt bygget hovedtelefon, og man kan justere presset på ørerne ved at bøje bøjlen (som består af et bredt stykke metal) forsigtigt. Isolationen er faktisk RIGTIG god! Noget af det bedste, jeg har prøvet.  [edit.: desværre erfarede jeg i s-toget på vej hjem, at selv om de lækker meget lidt, er isolationen ikke helt i top, som jeg først troede. Den er bedre end esw9, dog]

Umiddelbart savner jeg lidt mere "hul igennem". Følelsen af at stå og se på et maleri og ønske det var 2 meter tættere på, melder sig... Men lad os nu se efter lidt mere tilspilning. Man dømmer jo heller ikke en barolo 2 minutter efter man har åbnet den...

Det gode jeg kan sige med det samme om fa-003 er, at jeg ikke har noget decideret dårligt at sige om dem. Og det skal nok nævnes, at havde de kostet 2000, ville jeg heller ikke være skuffet. De er bedre end prisen kunne antyde...

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Som dagen går, må jeg sige at jeg synes bedre og bedre om fa-003 :-) Der er kun lidt småting:

Ind i mellem - på enkelte tracks - er det som om der er et boost af den høje mellemtone, som er lidt for meget. Det er et lille afgrænset frekvensområde. Al Green kan ramme det. Den skærer altså lidt i øret. Der er DT770/600 noget mere forfinet i sin gengivelse. Håber det går over efter mere tilspilning.

Soundstage kunne være lidt bedre. Den er ikke på højde med DT770/600, men for en så lukket hovedtelefon, er det vist meget godt klaret. Der er god "stereo imaging", rimelig god instrument seperation.

-----

Jeg har efterhånden været lidt omkring i forskellige genrer: rock, reggae, soul/r&b. [edit.: de er også fine til jazz. Den lidt lukkede lyd, som de selvfølgelig har, da de jo ER meget lukkede, skaber en fin "club-lyd". Det er faktisk rigtig godt! (men kommer selvfølgelig meget an på indspilningen samt lytterens humør og smag...jeg syntes det lød som om jeg var der, da jeg spillede coltrane på vej til toget)] Der er ikke noget, der falder helt igennem. Men der er også andre hovedtelefoner, jeg kender til, som hver især vil være bedre til de enkelte genrer. Det er ikke så usædvanligt. Det er en god all rounder, men man kan ikke være bedst til det hele.

Jeg ville ønske, der var nogen jeg kunne dele indtrykkene med. I kan roligt købe den, det er ikke et dårligt køb. Den kan i øvrigt fint trækkes af bærbart udstyr, den er meget effektiv!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 December 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er mere nysgerrig på deres træversioner, er der nogle der har erfaringer med denne forhandler
han er godt nok billig, sæføllig afhængig af portoen..

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Nå, det må være tid til at konkludere et eller andet på de FA-003. De kan ikke slå mine DT770/600 (ordentligt forstærket). Og de fylder faktisk lige så meget. Det eneste de gør bedre, er isolationen. Den er til gengæld klart bedre. Men på mit nye kontor fungerer det ok med DT770/600 :-)))

Sammenlignet med esw9. De har mere detaljerigdom. De er mere neutrale. Jeg er ikke sikker på at den ene er klart bedre end den anden. Men de er forskellige. De lækker en anelse mindre lyd end esw9 (som i forvejen ikke lækker ret meget). Og de isolerer bedre fra udefra kommende støj end esw9 (men det siger nu ikke så meget). For mig vinder esw9 på to punkter. Det ene er, at esw9 er meget mindre og mere praktiske at transportere. Derudover har esw9 en fantastisk synergi med min forstærker iQube V1 (som er meget neutral). Det andet er, at jeg synes esw9 er fantastisk musikalsk. Jeg er vild med den måde den spiller bas på. At den så er lidt "lukket" i mellemtonen og diskanten, kan jeg til dels råde bod på ved at sætte den sammen med iQube V1.

Bottom line: FA-003 kan for mig ikke konkurrere med DT770/600, når vi snakker hjemme + transportabelt setup. Og den kan for mig heller ikke konkurrere med esw9, når vi snakker transportabelt + on the go.

Dermed ikke sagt, at det er en dårlig hovedtelefon. Det er det bestemt ikke. Slet ikke til den pris. Jeg må lige huske mig selv på, at den kun koster 1200,- ny (altså hvis man er heldig med tolden). Den kommer nok bare ikke til at optage pladsen permanent for nogle af de andre hovedtelefoner, jeg har. Dog har jeg ikke rigtigt forsøgt at smide FA-003 på mit vinyl setup med WA2.  Men jeg tvivler på at den kan gøre det bedre end DT770/600 og DX1000... Sidder netop og lytter til den sammen med LISA III. Havde den været mere transportabel, og hvis den altid lød, som den gør, når den kombineres med LISA III, så havde den nok slået min esw9-iqube.....

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Nu er der til gengæld et par Kenwood KH K1000 på vej til mig!

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Du får da arbejdet dig igennem lidt forskelligt
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Kenwood KH K-1000. Har lige fået dem. Lytter til dem lige nu. Har kun udac med på arbejde i dag, så det er udac'ens forstærker.

Første indtryk:

De er ENORME. Ørekopperne er ikke så dybe, men de er meget store i omkreds. Næsten på størrelse med hd-800!!! Det er nok de mest behagelige hovedtelefoner, jeg nogensinde har haft på - hvis man ser bort fra at de bliver lidt varme i længden. Det er vist ikke læder, men noget kunststoff, puderne er lavet af...

Lyden er meget stor. God soundstage, lækker mellemtone. Lidt mørk i det. Uden at ofre for meget detalje. Dog vil jeg karakterisere lyden primært som blød/varm. Meget fyldig basgengivelse (kunne dog godt være mere stram). Hvis man er detalje-junkie, er det nok ikke lige sagen. Hvis man ikke bryder sig om skinger diskant/mellemtone, så er de perfekte. Diskanten er noget tilbagetrukket. De er stadig efter min vurdering rimeligt velopløste i forhold til den lydsignatur , de har. Men det bedste er deres soundstage og instrument seperation.

Jeg er ikke sikker på at de kan hamle op med DT770/600 og DX1000, som hver på deres måde er bedre. Men KH K1000 har deres egen lyd, så de får lidt mere tid...

[edit] Lisa III fodrer KH K1000 til dens fulde potentiale, tror jeg. Og jeg må sige, at lyden har meget charme. Igen er det soundstage, fyldig bas, stor blød og rund lyd der gør den charmerende. Den er f.eks. rigtig god til reggae! Alt i alt en meget musikalsk gengivelse. Men det bliver også tydeligt, at den øvre mellemtone og diskanten er meget tilbagetrukket. Guitarer, specielt akustiske er efter min smag alt for utydelige. Det er altså ikke en all rounder.

[edit] iQube V1 giver KH 1000 meget mere luft i de øvre frekvensområder. Der er virkelig stor forskel på hvordan den lyder med Lisa og iQube, det er faktisk helt vildt. iQube V1 har en meget neutral og transparent gengivelse, og det er helt klart noget KH K1000 kan li'! Jeg bliver mere og mere sikker på, at det ikke vil være helt forkert at sammenligne KH K1000's lyd med ESW9. Blot med større soundstage. Hvis det ikke var for den abnorme størrelse, ville jeg lige nu sidde og overveje at udskifte esw9'en som transportabel hovedtelfon. Men der er også noget mærkeligt ved den lyd KH K1000 har, kan ikke definere det. På nogle numre er det fuldstændig som om en vokal eller en guitar forsvinder totalt! Jeg har aldrig prøvet noget lignende. På andre numre er det som om der bare er ekstra meget af det gode... Jeg kan sige med sikkerhed, at KH K1000 i hvert fald ikke er en neutral hovedtelefon. [edit.edit.] Tror der var et underligt udfald med min iPod i går. I dag lyder KH K1000 gennem udac>iQube meget bedre. Det er stadig ikke en neutral gengivelse, men som oven for beskrevet en mere luftig og bedre balanceret lyd end med Lisa. Med udac som dac og iQuben som forstærker, er den rigtig god. Den er også klart bedre end esw9 (selvom jeg er meget glad for iqube-esw9 kombinationen). I virkeligheden synes jeg signaturen minder ikke så lidt om dx1000.

Glemte helt isolationen: Nej, de isolerer ikke særlig godt af en lukket hovedtelefon at være.

Det skal tilføjes at hovedtelefonen er ekstraordinær nem at drive. Den spiller overraskende godt direkte fra en sansa clip+!

Afsluttende: Kenwooden ryger videre, jeg synes ikke helt den kan hamle op med de andre, jeg har (her tænker jeg dx1000, DT770/600). Det ærgrer mig lidt, for det er faktisk en dejlig bøf. Hvis jeg kun skulle have én, og den ikke måtte koste over 2000, og den skulle være nem at drive - så ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg skulle have Kenwooden!

Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer meget et par DT-770 som et lukket alternativ til mine K701.
Er der lydmæssigt forskel på de forskellige versioner ?

Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

@Gela: Først og fremmest er der stor forskel på pro-udgaverne og maufaktur-udgaverne. Derudover virker det som om der er bred enighed om, at 600 ohms udgaverne (altså i manufaktur) er bedst.

Som lukket alternativ til k701 kan du godt se bort fra pro udgaverne. De er så vidt jeg ved meget bas-dominerede og generelt slet ikke på niveau med manufaktur. Jeg har dog kun personlig erfaring med en enkelt pro-model, dt770m i 80 ohm. Så andre må endelig bryde ind, hvis de mener noget andet.

En DT770 i 600 ohm kræver en god forstærker. Om den samme forstærker vil være god til både k701 og dtt770/600, ved jeg ikke. Men jeg kan kun give DT770 manufaktur 600 ohm mine bedste anbefalinger. Dog blev jeg først for alvor glad for den, da jeg fik forstærkeren Lisa III.

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Se eventuelt også denne tråd, hvor netop de forskellige udgaver af DT-770 er emnet.
Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Aha. Jeg takker mange gange.

Hvor finder man de bedste priser på en DT770-600 ?

Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mine direkte fra beyerdynamic.de. Ses somme tider brugt på head-fi.org

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg var i hvert fald dybt imponeret over 600 modellen på sidste meet og den er noget helt andet end pro 80 som er den eneste anden udgave jeg
har hørt (og ikke bryder mig om men det gjorde min teenage søn)

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes