Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 05:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Unison Research Unico 200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Der har også været én tilsalg til 16000 kr, stadigvæk en god pris....

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 November 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:

det virker jo sygt billigt for 10 k den burde jo koste 15-20k alt efter stand og alder så der er sku et par glade køber

VH T

Gad vide hvad en Unico 100 kunne købes for. 5k ?

Også en rigtig fed amp. men knap så stor

jo, jo

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 November 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

er der en der kan fortælle mig hvad den knap 200w på front panelet bruges til , har selv læst manualen og kan sku ikke blive klog på det jeg har læst og nu er der sku gået sport i at finde ud af det og er det rigtig forstået hvis ikke lyset  i 200w  led lyser så spiller den i 50 w og hvornår spiller den så max (350)

VH T  

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 11 November 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

wildstyle skrev:
Music4life skrev:
kan så trøste dig med at den meget sandsynligt bliver stående. Den Unico 200 må være væk. Det var en once in a life time den pris der. Sådan er livet! fred være med det  

Der har været to stk. til salg for 10.000 kr. Den ene af dem, var sågar til salg i en længere periode.

Må meddele, det har jeg desværre ikke set Wild. Er du vores nye annonceagent

Desværre - jeg ville blot oplyse dig om, at det ikke var en "once-in-a-lifetime-opportunity".
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Music4life skrev:

wildstyle skrev:
Music4life skrev:
kan så trøste dig med at den meget sandsynligt bliver stående. Den Unico 200 må være væk. Det var en once in a life time den pris der. Sådan er livet! fred være med det  

Der har været to stk. til salg for 10.000 kr. Den ene af dem, var sågar til salg i en længere periode.

Må meddele, det har jeg desværre ikke set Wild. Er du vores nye annonceagent

Desværre - jeg ville blot oplyse dig om, at det ikke var en "once-in-a-lifetime-opportunity".

Tak

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
Nej jeg mangler slet ikke kræfter, og faktisk passer det hele fint sammen, så det er nok meget godt hvis jeg ikke for den kæmpe, så er jeg fri for at skal ud finde nye hter -havde en ide om måske at finde et sæt kappa 8,2 eller ligne og smide på så kæmpen kunne få noget at bestille.
He he kylling. Så skal du også ud og have lidt nyt. Det var også på tide. Glæder mig til at komme hjem og høre det nye setup
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 11 November 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Morten A skrev:
Nej jeg mangler slet ikke kræfter, og faktisk passer det hele fint sammen, så det er nok meget godt hvis jeg ikke for den kæmpe, så er jeg fri for at skal ud finde nye hter -havde en ide om måske at finde et sæt kappa 8,2 eller ligne og smide på så kæmpen kunne få noget at bestille.
He he kylling. Så skal du også ud og have lidt nyt. Det var også på tide. Glæder mig til at komme hjem og høre det nye setup

Rolig nu kylling Tror den er væk. Holder bare øje med marked, og kommer der tilbud i stil med det her kunne det være sjovt at prøve noget nyt

Kan se du har endelig har fået ny pickup, så må snart stikke hovede forbi.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:

nu har jeg læst og fulgt med i denne tråd og har været på netted og læst om dette uhyre, har dov et spørgsmål iflg. manualen kan man skifte fra 50w til 200 w i mens den er tændt på front panelet men hvordan får man de 350 w frem og hvordan forbinder man sine højttaler.

VH T

Det gør man heller ikke - men Unico 200 er MEGET konservativt opgivet. Fabrikken lover mindst 250 watt, og alle steder, den har været anmeldt, har den ligget tæt på 400 watt i 8 ohm.

Man forbinder den til sin højttalere som på alle andre forstærkere - findes der da andre måder?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 12 November 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hilowfi skrev:

er der en der kan fortælle mig hvad den knap 200w på front panelet bruges til , har selv læst manualen og kan sku ikke blive klog på det jeg har læst og nu er der sku gået sport i at finde ud af det og er det rigtig forstået hvis ikke lyset  i 200w  led lyser så spiller den i 50 w og hvornår spiller den så max (350)

VH T  

Det har du jo allerede svaret på , skrevet om og spurgt til i det andet indlæg, jeg besvarede - omskiftning fra klasse AB til A.

Den spiller max når du fyrer den i bund....

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 12 November 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Hilowfi skrev:

det virker jo sygt billigt for 10 k den burde jo koste 15-20k alt efter stand og alder så der er sku et par glade køber

VH T

jo, jo

Unico 100 er også en herlig amp, men 200 er alligevel noget bedre. Den spiller med en nærmest ubegrænset dynamik og kræfter "beyond belief". Og det er da muligt at nogle mener at man ikke har noget at bruge så mange watt til, men det ændrer ikke på at man aldrig kan få for meget strøm

Og den sparker seriøst røv - fedeste oplevelse med den (ja, jeg har ejet sådan en) var på mine Usher Dancer. Har man pladsen, så er det en kongeamp til gode penge - designet kan diskuteres, men der er alligevel et eller andet fedt over størrelsen.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 November 2010 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Det minder mig om dengang hvor der var en Audio Analogue monster-integreret på KSB til 10k. Den var 1 år gammel og havde en nypris på 45-50k. Jeg mener faktisk at den stod på KSB ret længe inden den blev solgt. 

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Music4life skrev:
Hilowfi skrev:

VH T

jo, jo

Unico 100 er også en herlig amp, men 200 er alligevel noget bedre. Den spiller med en nærmest ubegrænset dynamik og kræfter "beyond belief". Og det er da muligt at nogle mener at man ikke har noget at bruge så mange watt til, men det ændrer ikke på at man aldrig kan få for meget strøm

Og den sparker seriøst røv - fedeste oplevelse med den (ja, jeg har ejet sådan en) var på mine Usher Dancer. Har man pladsen, så er det en kongeamp til gode penge - designet kan diskuteres, men der er alligevel et eller andet fedt over størrelsen.

Ronin

Lader til at du har ejet Unico 200. Så må du også have lidt lytteindtryk om dette kraftværk

Et er om den har uanede kræfter og kan bruges som strøm generator. Men er der speed og timing? Den er vel ikke sløv og bamset

Din oplevesle af lyden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 12 November 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Det er der - og rigeligt af det. Den spiller som noget mindre og mere elegant, men hvor overarmene vokser potentielt hvis man beder den puste sig op. Den har en kontant og meget dyb bas, og mellemtonen på den er absolut med blandt de bedste. Den spiller bedst i klasse A-drift, og har egentlig også rigeligt med overskud der - med andre rør kan der hentes en del i især mellemtone og diskant-området.

Jeg var super tilfreds med min, og den røg egentlig bare til fordel for andre eksperimenter. Jeg har ikke rigtigt noget dårligt at sige om den!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er der - og rigeligt af det. Den spiller som noget mindre og mere elegant, men hvor overarmene vokser potentielt hvis man beder den puste sig op. Den har en kontant og meget dyb bas, og mellemtonen på den er absolut med blandt de bedste. Den spiller bedst i klasse A-drift, og har egentlig også rigeligt med overskud der - med andre rør kan der hentes en del i især mellemtone og diskant-området.

Jeg var super tilfreds med min, og den røg egentlig bare til fordel for andre eksperimenter. Jeg har ikke rigtigt noget dårligt at sige om den!

Tak

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Forstærker projektet mislykkedes i denne omgang. Solgt. Tror da pokker til bare 10k

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

sborup skrev:
Morten A skrev:

Rolig nu kylling Tror den er væk. Holder bare øje med marked, og kommer der tilbud i stil med det her kunne det være sjovt at prøve noget nyt

Kan se du har endelig har fået ny pickup, så må snart stikke hovede forbi.

Du er altid velkommen. Det er jo kun 5-10 min på jernhesten
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Den er reserveret. 99% solgt siger sælgeren. 

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 November 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Det minder mig om dengang hvor der var en Audio Analogue monster-integreret på KSB til 10k. Den var 1 år gammel og havde en nypris på 45-50k. Jeg mener faktisk at den stod på KSB ret længe inden den blev solgt. 

Det kan jeg godt huske

Jeg bød 10k for den forrige unison 200, der var til salg. Men der var sælger desværre ikke mør endnu. Og da prisen kom ned på de 10k havde jeg desværre købt andet. Men det undrer mig egentlig at der har været et par stykker til salg til ingen penge. Og enda i ret længe.
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Havde det været fordi at Unison Research havde et dårligt ry for mekanisk ustabilitet og dårlig italiensk ingeniør kunst kunne jeg måske forstå det. Men det er absolut ikke hvad jeg selv oplever og hører i branchen også blandt forummedlemmer.

Det virker solidt og gennemtænkt. Unison er måske bare ikke særligt udbredt herhjemme. Det er måske bare forklaringen.

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 November 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hvilke rør er sådanne en bamse født med , og hvilke rør vil være en forbedring

VH T

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave