| Forfatter |
|
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har også været én tilsalg til 16000 kr, stadigvæk en god pris....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilowfi skrev:
|
det virker jo sygt billigt for 10 k den burde jo koste 15-20k alt efter stand og alder så der er sku et par glade køber
VH T
|
|
|
Gad vide hvad en Unico 100 kunne købes for. 5k ?
Også en rigtig fed amp. men knap så stor
jo, jo
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der en der kan fortælle mig hvad den knap 200w på front panelet bruges til , har selv læst manualen og kan sku ikke blive klog på det jeg har læst og nu er der sku gået sport i at finde ud af det og er det rigtig forstået hvis ikke lyset i 200w led lyser så spiller den i 50 w og hvornår spiller den så max (350)
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
| kan så trøste dig med at den meget sandsynligt bliver stående. Den Unico 200 må være væk. Det var en once in a life time den pris der. Sådan er livet! fred være med det |
|
|
Der har været to stk. til salg for 10.000 kr. Den ene af dem, var sågar til salg i en længere periode.
|
|
|
Må meddele, det har jeg desværre ikke set Wild. Er du vores nye annonceagent |
|
|
Desværre - jeg ville blot oplyse dig om, at det ikke var en "once-in-a-lifetime-opportunity".
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
wildstyle skrev:
Music4life skrev:
| kan så trøste dig med at den meget sandsynligt bliver stående. Den Unico 200 må være væk. Det var en once in a life time den pris der. Sådan er livet! fred være med det |
|
|
Der har været to stk. til salg for 10.000 kr. Den ene af dem, var sågar til salg i en længere periode.
|
|
|
Må meddele, det har jeg desværre ikke set Wild. Er du vores nye annonceagent
|
|
|
Desværre - jeg ville blot oplyse dig om, at det ikke var en "once-in-a-lifetime-opportunity".
|
|
|
Tak __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
| Nej jeg mangler slet ikke kræfter, og faktisk passer det hele fint sammen, så det er nok meget godt hvis jeg ikke for den kæmpe, så er jeg fri for at skal ud finde nye hter -havde en ide om måske at finde et sæt kappa 8,2 eller ligne og smide på så kæmpen kunne få noget at bestille. |
|
|
He he kylling. Så skal du også ud og have lidt nyt. Det var også på tide. Glæder mig til at komme hjem og høre det nye setup
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Morten A skrev:
| Nej jeg mangler slet ikke kræfter, og faktisk passer det hele fint sammen, så det er nok meget godt hvis jeg ikke for den kæmpe, så er jeg fri for at skal ud finde nye hter -havde en ide om måske at finde et sæt kappa 8,2 eller ligne og smide på så kæmpen kunne få noget at bestille. |
|
|
He he kylling. Så skal du også ud og have lidt nyt. Det var også på tide. Glæder mig til at komme hjem og høre det nye setup |
|
|
Rolig nu kylling Tror den er væk. Holder bare øje med marked, og kommer der tilbud i stil med det her kunne det være sjovt at prøve noget nyt
Kan se du har endelig har fået ny pickup, så må snart stikke hovede forbi.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilowfi skrev:
|
nu har jeg læst og fulgt med i denne tråd og har været på netted og læst om dette uhyre, har dov et spørgsmål iflg. manualen kan man skifte fra 50w til 200 w i mens den er tændt på front panelet men hvordan får man de 350 w frem og hvordan forbinder man sine højttaler.
VH T
|
|
|
Det gør man heller ikke - men Unico 200 er MEGET konservativt opgivet. Fabrikken lover mindst 250 watt, og alle steder, den har været anmeldt, har den ligget tæt på 400 watt i 8 ohm.
Man forbinder den til sin højttalere som på alle andre forstærkere - findes der da andre måder? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilowfi skrev:
|
er der en der kan fortælle mig hvad den knap 200w på front panelet bruges til , har selv læst manualen og kan sku ikke blive klog på det jeg har læst og nu er der sku gået sport i at finde ud af det og er det rigtig forstået hvis ikke lyset i 200w led lyser så spiller den i 50 w og hvornår spiller den så max (350)
VH T
|
|
|
Det har du jo allerede svaret på , skrevet om og spurgt til i det andet indlæg, jeg besvarede - omskiftning fra klasse AB til A.
Den spiller max når du fyrer den i bund.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hilowfi skrev:
|
det virker jo sygt billigt for 10 k den burde jo koste 15-20k alt efter stand og alder så der er sku et par glade køber
VH T
|
|
|
jo, jo
|
|
|
Unico 100 er også en herlig amp, men 200 er alligevel noget bedre. Den spiller med en nærmest ubegrænset dynamik og kræfter "beyond belief". Og det er da muligt at nogle mener at man ikke har noget at bruge så mange watt til, men det ændrer ikke på at man aldrig kan få for meget strøm 
Og den sparker seriøst røv - fedeste oplevelse med den (ja, jeg har ejet sådan en) var på mine Usher Dancer. Har man pladsen, så er det en kongeamp til gode penge - designet kan diskuteres, men der er alligevel et eller andet fedt over størrelsen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det minder mig om dengang hvor der var en Audio Analogue monster-integreret på KSB til 10k. Den var 1 år gammel og havde en nypris på 45-50k. Jeg mener faktisk at den stod på KSB ret længe inden den blev solgt.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Music4life skrev:
Hilowfi skrev:
|
VH T
|
|
|
jo, jo
|
|
|
Unico 100 er også en herlig amp, men 200 er alligevel noget bedre. Den spiller med en nærmest ubegrænset dynamik og kræfter "beyond belief". Og det er da muligt at nogle mener at man ikke har noget at bruge så mange watt til, men det ændrer ikke på at man aldrig kan få for meget strøm 
Og den sparker seriøst røv - fedeste oplevelse med den (ja, jeg har ejet sådan en) var på mine Usher Dancer. Har man pladsen, så er det en kongeamp til gode penge - designet kan diskuteres, men der er alligevel et eller andet fedt over størrelsen.
|
|
|
Ronin
Lader til at du har ejet Unico 200. Så må du også have lidt lytteindtryk om dette kraftværk
Et er om den har uanede kræfter og kan bruges som strøm generator. Men er der speed og timing? Den er vel ikke sløv og bamset
Din oplevesle af lyden __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der - og rigeligt af det. Den spiller som noget mindre og mere elegant, men hvor overarmene vokser potentielt hvis man beder den puste sig op. Den har en kontant og meget dyb bas, og mellemtonen på den er absolut med blandt de bedste. Den spiller bedst i klasse A-drift, og har egentlig også rigeligt med overskud der - med andre rør kan der hentes en del i især mellemtone og diskant-området.
Jeg var super tilfreds med min, og den røg egentlig bare til fordel for andre eksperimenter. Jeg har ikke rigtigt noget dårligt at sige om den! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er der - og rigeligt af det. Den spiller som noget mindre og mere elegant, men hvor overarmene vokser potentielt hvis man beder den puste sig op. Den har en kontant og meget dyb bas, og mellemtonen på den er absolut med blandt de bedste. Den spiller bedst i klasse A-drift, og har egentlig også rigeligt med overskud der - med andre rør kan der hentes en del i især mellemtone og diskant-området.
Jeg var super tilfreds med min, og den røg egentlig bare til fordel for andre eksperimenter. Jeg har ikke rigtigt noget dårligt at sige om den!
|
|
|
Tak __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærker projektet mislykkedes i denne omgang. Solgt. Tror da pokker til bare 10k __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
sborup skrev:
Morten A skrev:
|
|
He he kylling. Så skal du også ud og have lidt nyt. Det var også på tide. Glæder mig til at komme hjem og høre det nye setup |
|
|
Rolig nu kylling Tror den er væk. Holder bare øje med marked, og kommer der tilbud i stil med det her kunne det være sjovt at prøve noget nyt
Kan se du har endelig har fået ny pickup, så må snart stikke hovede forbi. |
|
|
Du er altid velkommen. Det er jo kun 5-10 min på jernhesten
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er reserveret. 99% solgt siger sælgeren.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Det minder mig om dengang hvor der var en Audio Analogue monster-integreret på KSB til 10k. Den var 1 år gammel og havde en nypris på 45-50k. Jeg mener faktisk at den stod på KSB ret længe inden den blev solgt.
|
|
|
Det kan jeg godt huske
Jeg bød 10k for den forrige unison 200, der var til salg. Men der var sælger desværre ikke mør endnu. Og da prisen kom ned på de 10k havde jeg desværre købt andet. Men det undrer mig egentlig at der har været et par stykker til salg til ingen penge. Og enda i ret længe.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde det været fordi at Unison Research havde et dårligt ry for mekanisk ustabilitet og dårlig italiensk ingeniør kunst kunne jeg måske forstå det. Men det er absolut ikke hvad jeg selv oplever og hører i branchen også blandt forummedlemmer.
Det virker solidt og gennemtænkt. Unison er måske bare ikke særligt udbredt herhjemme. Det er måske bare forklaringen. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke rør er sådanne en bamse født med , og hvilke rør vil være en forbedring
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |