Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pre-amp med DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

kan se du nævner onkyo. jeg har ikke hørt nævnte model, men har selv en tx-nr905 koblet på en seperat effektblok. Da jeg
satte en peachtree til som forforstæer istedet for Onkyo'en, var der ingen tvivl om hvad der lød bedst. det er også med lossless
fra min 27" mac. (nå ja. det var
peachtree der lød bedst )
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
http://www.signalpathint.com/

Det er linket til peachtree.

Tak for linlket, men det var nu mere linket til den omtalt forforstærker med DAC der er på trapperne... Den kan jeg heller ikke finde omtalt på omtalte link

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
kan se du nævner onkyo. jeg har ikke hørt nævnte model, men har selv en tx-nr905 koblet på en seperat effektblok. Da jeg
satte en peachtree til som forforstæer istedet for Onkyo'en, var der ingen tvivl om hvad der lød bedst. det er også med lossless
fra min 27" mac. (nå ja. det var
peachtree der lød bedst )

Du sammenlignede så også med en Surroundreceiver. Jeg forventer klart at en ren Pre spiller bedre end surround.

Min nuværende NAD C165 banker ihvertfald fint de topmodeller jeg har hørt i surround. De er bygget til film and that's it !
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 November 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til en preamp fra Peachtree var det noget jeg læste på et forum. skrev så til dem for at høre om deres planer. De
gav mig svaret, at i løbet af første kvartal 2011 skulle der være noget klar. Men kan se de tidligere har forventet den klar i
løbet af 2010. Så nu må vi se.
Er med på det er en ren forforstærker, men som du selv skriver, de er bygget til film. som jeg lige husker det, er det vidst
samme dac der sidder i reciever og forforstærkeren. men har ikke lige dobbelt tjekket.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 November 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Nu er det bare sjældent, at selve chipsettet gør det alene. Du kan godt benytte en dårlig chip og med de rette filtre og analoge trin få den til at spille hæderligt, mens du med en god chip og dårligt layout kan f..ke lyden helt og aldeles op.

Jeg går så sandelig ud fra, at de har postet flere timer i udviklingen af de digitale filtre og analoge udgangstrin i forforstærkeren i forhold til hvad de gør på surroundreceiverne. For ellers, ja så er det lidt ligegyldigt at komme med det her produkt.

Nu kan jeg jo kun skrive ud fra hvad jeg personligt har lyttet til og her kan ældre bedagede afspillere lyde betydeligt bedre en nye moderne med super chips. De gamle baserede på 18-20 eller 1 bits teknik, hvor de moderne buldre afsted med 32 bit og en milliard KHz upsampling, hvilket iøvrigt sjældent gør noget for lyden (hvis ellers man tør indrømme det).

Min måde at tilgå tingene på, handler om, at der er de antal stik jeg skal bruge, at prisen passer til mit budget, en forhandler med en fornuftig service og så lader jeg ellers ørene om resten.

Mit anlæg er absolut ikke neutralt med en bestemt type basgengivelse, gennemsigtige transienter etc. i den dur. Det handler om, at jeg kan lide lyden og får lyst til at lytte til mere musik. Resten er for så vidt ligegyldigt.

Ikke at andre måder, at anskue tingene er forkerte, så afgjort ikke, men det er nu engang min personlige approach

Uanset hvad, så glæder det mig at flere og flere firmaer ser trenden og kommer med fleksible løsninger uden det behøver at koste en bondegaard.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

syntes virkelig af den nye Onkyo P-3000R ser interessant ud - surt at den ikke er balanceret - men de har da virkelig fanget
hvad det i mine øjne handler om. Har aldrig haft noget at deres bedre stereo-grej, så kender ikke lyden...
Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes