| Sendt: 24 November 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det bare sjældent, at selve chipsettet gør det alene. Du kan godt benytte en dårlig chip og med de rette filtre og analoge trin få den til at spille hæderligt, mens du med en god chip og dårligt layout kan f..ke lyden helt og aldeles op. Jeg går så sandelig ud fra, at de har postet flere timer i udviklingen af de digitale filtre og analoge udgangstrin i forforstærkeren i forhold til hvad de gør på surroundreceiverne. For ellers, ja så er det lidt ligegyldigt at komme med det her produkt. Nu kan jeg jo kun skrive ud fra hvad jeg personligt har lyttet til og her kan ældre bedagede afspillere lyde betydeligt bedre en nye moderne med super chips. De gamle baserede på 18-20 eller 1 bits teknik, hvor de moderne buldre afsted med 32 bit og en milliard KHz upsampling, hvilket iøvrigt sjældent gør noget for lyden (hvis ellers man tør indrømme det). Min måde at tilgå tingene på, handler om, at der er de antal stik jeg skal bruge, at prisen passer til mit budget, en forhandler med en fornuftig service og så lader jeg ellers ørene om resten. Mit anlæg er absolut ikke neutralt med en bestemt type basgengivelse, gennemsigtige transienter etc. i den dur. Det handler om, at jeg kan lide lyden og får lyst til at lytte til mere musik. Resten er for så vidt ligegyldigt. Ikke at andre måder, at anskue tingene er forkerte, så afgjort ikke, men det er nu engang min personlige approach  Uanset hvad, så glæder det mig at flere og flere firmaer ser trenden og kommer med fleksible løsninger uden det behøver at koste en bondegaard.
|