| Forfatter |
|
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.enjoythemusic.com/magazine/sound_practices/2/onga ku.htm
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.firstwatt.com/
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.spiritone.com/~rob_369/audio/HiFi%20Tube%20Amp%20 Page.htm
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der intet nyt i...det har jeg efterlevet i 30 år. Der står jo bare at forstærker designet skal være så godt som muligt aht modkoblingen. Selvfølgelig må man ikke bruge modkobling til at fjerne forvrængning med...det gør jeg heller ikke.
mesi skrev; at ingen kalder din forstærker sløv skyldes vel de ikke ved det kan gøres bedre!
Det ved du da SLET ingeting om...der en del der har den efter 24 år...de har alle jævnligt hørt andre forstærkere, men siger at de ikke har prøvet noget bedre end den. Du antager pr definition at min forstærker kan gøres bedre...var du med til at konstruere den?. Har du hørt den? Glem det...når du har hørt den kan du udtale dig...ikke et sekund før. __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt læste jeg i Linkwitch's bog at en lille smule NFB kan være dårligere end "den rigtige" mængde NFB som i dette tænkte eksempel er lidt mere. F.eks. kan 2 dB NFB være dårligere end 6 dB. Men ingen NFB kan også være bedst.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Det er der intet nyt i...det har jeg efterlevet i 30 år. Der står jo bare at forstærker designet skal være så godt som muligt aht modkoblingen. Selvfølgelig må man ikke bruge modkobling til at fjerne forvrængning med...det gør jeg heller ikke.
mesi skrev; at ingen kalder din forstærker sløv skyldes vel de ikke ved det kan gøres bedre!
Det ved du da SLET ingeting om...der en del der har den efter 24 år...de har alle jævnligt hørt andre forstærkere, men siger at de ikke har prøvet noget bedre end den. Du antager pr definition at min forstærker kan gøres bedre...var du med til at konstruere den?. Har du hørt den? Glem det...når du har hørt den kan du udtale dig...ikke et sekund før. |
|
|
ud fra ovenstående er det så din mening at du af alle har bygget verdens bedste forstærker? må vi andre dødelige se diagrammet,så der er et rimeligt grundlag for selv at bedømme hvad du praler af?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen kan vurdere hvordan en forstærker lyder udfra et diagram...heller ikke dig...desuden praler jeg ikke...gengiver kun fakta.
Det her er ørkesløst...ikke mere herfra. __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rødder
Ud fra et diagram , Kan man sagtens se om en forstærkeren er lavet ordentlig,
så det er noget sludder du siger , at ingen kan vuderer en forstærker ud fra et diagram.
mvh
Audiohagel
www.audiohagel.dk
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Du mener altså man kan vurdere ud fra et diagram, for at se om lyden er i orden, det ku jeg godt tænke mig hvis jeg ku få dig til at se på Diagrammet til min For forstærker, det er en Luxman CL 35 altså en rørforforstærker , hvis jeg finder et diagram til den, og du ud fra det kan vurdere den, det ville være rigtig spændende med en sådan vurdering, det ville jeg meget gerne. MVH
|
| Til top |
|
| |
lovet Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kenneth74 skrev:
..hej så kan jeg kun anbefalde en rør line buffer.. yaqin sd-cd3.. jo der er en kiniser men den gør det rigtigt godt og til 1150kr incl alt fragt told osv. og så er den ok at kigge på .  |
|
|
Hvad får man helt præcist ud af sådan en fætter? Jeg vil gerne i gang med lidt rør halløj. Har en C372 der trækker et sæt DM685.
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En buffers fineste opgave er at trække næste led i kæden, typpisk en effektblok. De bliver dog oftest blot brugt til at tilsætte lidt forvrængning til signalet, og om det kan man jo mene hvad man vil.
Hvis man vil igang med rør er min anbefaling at starte med en gammel brugt effektblok, og de koster altså fra omkring 5k og op hvis det skal være bare ok. En god ufgangstrafo koster nu engang 1000kr, og der skal bruges to, så de kinesiske slagtilbud har næsten altid sparet der.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
tube mania skrev:
|
Det ved du da SLET ingeting om...der en del der har den efter 24 år...de har alle jævnligt hørt andre forstærkere, men siger at de ikke har prøvet noget bedre end den. Du antager pr definition at min forstærker kan gøres bedre...var du med til at konstruere den?. Har du hørt den? Glem det...når du har hørt den kan du udtale dig...ikke et sekund før.
|
|
|
ud fra ovenstående er det så din mening at du af alle har bygget verdens bedste forstærker? må vi andre dødelige se diagrammet,så der er et rimeligt grundlag for selv at bedømme hvad du praler af?
|
|
|
I den frost-klare morgen hunde lufte-tur gik det op for mig at jeg gendkente både retorik og budskabet . Velkommen tilbage GRANBERG/ SEBA /MESI/ M.M. Du svigter adrig din religion
MVH
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mesi skrev:
tube mania skrev:
|
Det ved du da SLET ingeting om...der en del der har den efter 24 år...de har alle jævnligt hørt andre forstærkere, men siger at de ikke har prøvet noget bedre end den. Du antager pr definition at min forstærker kan gøres bedre...var du med til at konstruere den?. Har du hørt den? Glem det...når du har hørt den kan du udtale dig...ikke et sekund før.
|
|
|
|
|
|
I den frosne klare morgen hunde lufte-tur gik det op for mig at jeg gendkente både retorik og budskabet . Velkommen tilbage GRANBERG/ SEBA /MESA M.M.
MVH
|
|
|
He he he, gensynets glæde 
Ja, hvilken smuk morgen 
Jeg er forresten totalt ligeglad med diagrammer, og hvordan en forstærker ser ud indvendig. Min rørforstærker er hard wired, og noget rodet indvendig, men den er konstrueret af Roger Modjeski 
Det det kommer an på i den sidste ende er jo lyden 
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goodie skrev:
Jeg er forresten totalt ligeglad med diagrammer, og hvordan en forstærker ser ud indvendig. Min rørforstærker er hard wired, og noget rodet indvendig, men den er konstrueret af Roger Modjeski 
|
|
|
Billeder?  Selvom det er lyden det kommer an på
|
| Til top |
|
| |
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Goodie skrev:
|
|
|
|
Billeder?  Selvom det er lyden det kommer an på
|
|
|
Godt nok en mkI, men stort set det samme...
http://theartofsound.net/forum/showthread.php?t=2622
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goodie skrev:
|
Det det kommer an på i den sidste ende er jo lyden Hørt, lige mine ord 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...jeg gætter på det er med de små sys-audio og *min* forstærker...det har jeg jo hørt og er ganske enkelt et super godt setup...det kan man sagtens lære noget af
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
| Til top |
|
| |
Doxa70SE Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 November 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
|
lokal modkobling gir ikke lavere udgangsimpedans!
der er heller ingen der kalder mig sløv,men jeg ved da ben johnson klarer 100m klart hurtigere end jeg..
|
|
|
Jo, jeg kalder dig sløv...Slow-on 
Og du må tilbage til måleopstillingen og lære videre hvis du tror at modkobling ikke kan give lavere udgangsimpedans, her snakker vi både lokalt og totalt...
Hint: Prøv at søge på "Cathode feedback" der er meget brugt lokalt omkring udgangsrøret. Et triodekoblet udgangsrør giver også lavere udgangsimpedans i en rørforstærker på grund af den lavere Rp i koblingen. Det er så uden modkobling, men samme funktion. Ser primær på trafoen en lavere impedans, konverteres denne til sekundær siden...
|
| Til top |
|
| |