Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo S 606 skratter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SørenAVK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Effektforstærker.... kan bedre lide havrefras ;-). Jeg er altså absolut nybegynder i det her HIFI.
Det Eneste jeg har er Onkyo 608 reciever og Jamo 606 højtalere.
På mine Jamo 606 højtalere er der 4 input til kablerne (2 sorte og 2 røde).
Det ene kabel forbinder jeg med "Front Speaker" indgangen på min reciever og den øverste indgang på min højtalere (rød og sort).
Det andet kabel forbinder jeg så med "Surr back or Front High or front wide speakers (Bi-amp for front speaker)" og den nederst ingang (rød sort)
Og det samme gør jeg selvfølgelig med den anden højtaler.

Jeg har prøvet at sætte cd'en i min PC og skrue op her er intet skratten at hører i mine høretelefoner.
Det er først når jeg spiller den over min playstation 3 ( og så er det lige meget om jeg lytter til det i mine højtalere eller høretelefoner så kommer der skratten bestemte steder i sangen).

Hmmm hvilken del, ja det ved jeg faktisk ikke, jeg er næsten sikker på det ikke er bassen, diskant eller mellemtone er ikke sikker på hvad man lige mener med det?

Til top Vis SørenAVK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenAVK

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Den måde du har forbundet dine HT'er på, har jeg aldrig set eller hørt nogen gøre før.

Prøv følgende at tage noget installationskabel, og kobl din HT'er til, KUN i front udgange. Og så laver du lige 4 stks små kabler til at forbinde terminalerne på HT'erne. Hjælper dette ikke, vil jeg på en eller anden måde tro det er din PS3 problemet ligger i. Har du en gammel DVD afspiller du kan prøve at smide på istedet for PS3'en? så kan du ihvert fald bruge ulukkelsesmetoden.

God Jagt!
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser det, så bi-amper du over i dine bi-wire terminaler, som du tilmed "kortslutter", og det virker IMO helt gak-gak! Glem alt om bi-amping, indtil du har fået ren lyd ud af dine højtalere, for du forstår åbenbart ikke helt pointen i det, eller også er du blevet virkeligt dårligt vejledt i butikken.

Bi-wire betyder, at du kan trække seperate kabler til bas-enhed og diskant/mellemtone. Hvis du bag på dine højtalere laver en krydsning mellem sort og rød, så vil du få forvrængning, idet det ikke er den korrekte måde at tilslutte på.

På din receiver skal du trække højtalerkablets plus-leder fra front right speaker (rød terminal) og til BEGGE de røde terminaler på din højre jamo-højtaler. Kablets minus-leder skal så trækkes fra front right speaker (sort terminal) til BEGGE de sorte terminaler på din højre jamo. Samme tilslutningsmetode bruger du så til din venstre højtaler (dog fra left front speaker på receiveren, ikke?!?)

Du kan se princippet i bi-wiring her, hvor BEGGE røde terminaler er til rød terminal fra forstærker og begge sorte terminaler er til sort fra forstærker. Du må IKKE bruge en rød og en sort terminal, da dette går i ged:

Jeg er ret sikker på, at dette vil løse dit problem.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

P.S: Bi-amping betyder, at du bruger 2 forstærker-kanaler til en højtaler, for dermed at opnå mere ydelse. Lad være med at eksperimentere med det, så længe dine højtalere skratter, for du risikerer at ødelægge både receiver og højtalere..

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes