Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken højtaler bør jeg beholde? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvilken højtaler ville i vælge?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
13 [48,15%]
14 [51,85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop købt mig et par Vienna'er hjem for et lyt imod mine Sonus Faber Concertino Domus, men er da godt nok
noget i tvivl. Derfor er det jo altid rart med lidt indput fra jer hifi kyndige

I for også lige lidt billeder af herlighederne, undskylder den dårlige kvalitet. Men havde ikke lige noget kamera på mig.

Overview:

Med tøj:

Uden tøj:

Kommentare til jeres stemmer er naturligvis mere end velkomne

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Hvad med at beholde dem du selv synes er bedst?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Det er skam også min plan, derfor jeg har købt Vienna'erne. Så kan jeg sammenligne dem i direkte face to face lyttetest.

Men derfor er det jo altid sjovt at høre hvad andre hifi-interesserede synes

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
perejvind skrev:

Det er skam også min plan, derfor jeg har købt Vienna'erne. Så kan jeg sammenligne dem i direkte face to face lyttetest.

Men derfor er det jo altid sjovt at høre hvad andre hifi-interesserede synes

Nej det er det næsten aldrig.

Dit rum
Dit grej
Din smag
Dine ledninger
Din akustik

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Sådan gør jeg:

Find tre numre, der plejer at gøre dig rigtig glad.

Spil dem.

Gennem hvilke højttalere bliver du mest glad?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Sådan gør jeg:

Find tre numre, der plejer at gøre dig rigtig glad.

Spil dem.

Gennem hvilke højttalere bliver du mest glad?

Det er netop min fremgangsmåde, dog har jeg fundet 5 forskellige numre. Som jeg godt kan lide, men som samtidig også er i
lidt forskellige genre som jeg lytter til.

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 November 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Du kan da lige skrive når du bestemmer hvilke du vil af med ;) - hehe.

Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Tifo skrev:

Du kan da lige skrive når du bestemmer hvilke du vil af med ;) - hehe.

Ja, skal selvfølgelig nok fortælle hvad jeg ender med at sælge igen og hvad jeg beholder

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Det står lige, med 7 - 7.

Må lige høre folk ad hvorfor de stemmer på SF'erne? Kan i bedre li lyden, designet eller noget helt tredje?
Og tilsvarende den der stemmer på Vienna?

Selv har jeg være igennem en mindre lyttet test i weekenden og indtil videre fører Vienna'en marginalt på lyd. Synes specielt
bassen er mere præcis og der er mere af den.
Men kan selvfølgelig godt være placeringen, har ikke den største stue, så er blevet lidt intermistisk (mangler staveplade )

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 November 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg plejer også at vælge noget musik, som jeg ikke plejer at lytte til (en anden genre) - for at "se" hvilken højtaler der gør musikken mest interessant. Jeg lytter også altid til musik som jeg synes er god, men enten er dårligt mixet eller bare svær/kompliceret at gengive.

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Deguello skrev:
HejJeg plejer også at vælge noget musik, som jeg ikke plejer at lytte til (en anden genre) - for at "se"
hvilken højtaler der gør musikken mest interessant. Jeg lytter også altid til musik som jeg synes er god, men enten er dårligt
mixet eller bare svær/kompliceret at gengive.VH

Ja, lidt andet er også altid godt at have med!

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 December 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Lav en blindtest :)

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:

Det er gjort af flere omgange
Synes jeg altid er godt at lave, så har man ikke nogle præferencer ifht. hvad man evt. kunne havde læst rundt omkring.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 02 December 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Anzelz skrev:

Det er gjort af flere omgange
Synes jeg altid er godt at lave, så har man ikke nogle præferencer ifht. hvad man evt. kunne havde læst rundt omkring.

Hvilke synes du så bedst om?
Hvis højttalerne for dig er lige gode, så sælg da dem, du kan få flest penge hjem for. Og brug dem på ny musik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart hælder jeg til Haydn, hvilket er de billigste, så det gør mig jo bestemt ikke noget.

Men jeg det skal siges, at jeg ikke er færdig med test af begge par.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det er naturligvis helt fint at lave den slags afstemninger for sjov og nysgerrighed, men alt andet lige, hvor mange af de øvrige brugere tror du reelt har haft lige præcist de to højttalersæt stående i stuen, og dermed har en reel mulighed for at udtale sig om det? Det ville være MEGET mere interessant hvis du fortalte andre hvad du synes, så de kan lære noget af det, end at høre hvad alle andre TROR lyder bedst. Hvis alle andre så også ville gøre det samme, så ville vi pludselig have en kæmpe database over folks lytteindtryk.

Det kan godt være jeg lyder som en mavesur brokrøv, men 99% af forum-indlæg drejer sig om folk der vil have andres input til hvad de skal købe eller synes. Der er simpelthen for lidt der drejer sig om at GIVE input. Mentaliteten er simpelthen forkert, når folk bruger fora'ene til at skaffe input fra andre, i stedet for at dele ud af sine egne oplevelser. Det er ikke noget personligt, men du personificerer tendensen ved at bede andre om at komme med input, mens du holder kortene tæt til kroppen mht. dine egne oplevelser. Hvis du nu startede med at fortælle alt hvad du har erfaret indtil nu, så kunne andre byde ind med om det matcher deres erfaringer, eller om de har en anden opfattelse. Jeg synes din tråd giver et indtryk af en "mig ha'!" mentalitet, som er ret skadelig for dét community som et hifi-forum burde være.

Problemet er, at hvis ingen deler ud af egne erfaringer, men gerne trækker på andres erfaringer, så ender vi med en debat hvor en masse mennesker sidder og deler information som de har fra andre der også bare har læst noget i et forum engang, og ingen har rent faktisk HØRT dét der diskuteres om. Det trækker niveauet af debatten længere og længere ned, hvor hifi-hobbyen til sidst går ud på at diskutere ting man aldrig har hørt, med andre der heller aldrig har hørt det. Hvor sjovt er dét?

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:

Det er naturligvis helt fint at lave den slags afstemninger for sjov og nysgerrighed, men alt andet lige,
hvor mange af de øvrige brugere tror du reelt har haft lige præcist de to højttalersæt stående i stuen, og dermed har en
reel mulighed for at udtale sig om det? Det ville være MEGET mere interessant hvis du fortalte andre hvad du synes, så de
kan lære noget af det, end at høre hvad alle andre TROR lyder bedst. Hvis alle andre så også ville gøre det samme, så ville
vi pludselig have en kæmpe database over folks lytteindtryk.

Det kan godt være jeg lyder som en mavesur brokrøv, men 99% af forum-indlæg drejer sig om folk der vil have andres
input til hvad de skal købe eller synes. Der er simpelthen for lidt der drejer sig om at GIVE input. Mentaliteten er
simpelthen forkert, når folk bruger fora'ene til at skaffe input fra andre, i stedet for at dele ud af sine egne oplevelser. Det
er ikke noget personligt, men du personificerer tendensen ved at bede andre om at komme med input, mens du holder
kortene tæt til kroppen mht. dine egne oplevelser. Hvis du nu startede med at fortælle alt hvad du har erfaret indtil nu, så
kunne andre byde ind med om det matcher deres erfaringer, eller om de har en anden opfattelse. Jeg synes din tråd giver
et indtryk af en "mig ha'!" mentalitet, som er ret skadelig for dét community som et hifi-forum burde være.

Problemet er, at hvis ingen deler ud af egne erfaringer, men gerne trækker på andres erfaringer, så ender vi med en
debat hvor en masse mennesker sidder og deler information som de har fra andre der også bare har læst noget i et forum
engang, og ingen har rent faktisk HØRT dét der diskuteres om. Det trækker niveauet af debatten længere og længere ned,
hvor hifi-hobbyen til sidst går ud på at diskutere ting man aldrig har hørt, med andre der heller aldrig har hørt det. Hvor
sjovt er dét?

Indlægget her er lavet af ren interesse for hvad folk mener. Går ikke ud fra at der bliver stemt hvis ikke man selv har
lyttet til dem, men kan selvfølgelig godt være. Synes blot det kunne være skægt at vide hvad hifi-folket derude mener.
Som skrevet tidligere har jeg absolut ikke tænkt mig at følge en evt. vinder af afstemningen, men er som sagt igang med
at danne mig mine egne lytteindtryk. Synes nu heller ikke at jeg holder tilbage for nogen, at jeg i øjeblikket hælder til
Vienna'erne. Synes de er en anelse mere præcise i bassen og har lidt mere fylde, selvom det ikke ligefrem er en
standerhøjtalers bedste deciplin. I mellemområdet synes jeg højtalerne spiller meget lige op. Diskanten i Vienna'en synes
jeg er lige en tand mere åben, dog har den på enkelte numre en tendens til at blive en anelse skarp (men er igang med at
prøve andre vinklinger og placeringer). Det var min umiddelbare mening om dem. Intet er hemmeligt for jer senere
kan jeg evt. komme med min analyse af dem.
Går også ind for at vi skal hjælpe og rådgive hinanden igennem erfaringer. Men synes at det vigtigste er dine egne øre, dog
er det aldrig helt dumt at få nogle gode råd med på vejen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Indlægget her er lavet af ren interesse for hvad folk mener. Går ikke ud fra at der bliver stemt hvis ikke man selv har
lyttet til dem, men kan selvfølgelig godt være. Synes blot det kunne være skægt at vide hvad hifi-folket derude mener.
'

Min pointe er bare, at JA det er skægt at vide hvad andre mener. Det er ikke rettet mod dig specifikt, men en generel tendens - men kunne det så ikke også være skægt for andre at vide hvad DU mener? Nu har du jo så også uddybet det, men det var ikke lige dét der var lagt op til i tråden. Jeg synes bare der er ved at være overvægt i tråde hvor formålet er at andre skal komme med inputs til trådstarter, i stedet for at trådstarter har noget på hjerte der kunne være til interesse for de øvrige. Beklager hvis jeg kaprede din tråd for at komme ud med dét budskab.

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:

Bagger skrev:
Indlægget her er lavet af ren interesse for hvad folk mener. Går ikke ud fra at der
bliver stemt hvis ikke man selv har lyttet til dem, men kan selvfølgelig godt være. Synes blot det kunne være skægt at vide
hvad hifi-folket derude mener.
'

Min pointe er bare, at JA det er skægt at vide hvad andre mener. Det er ikke rettet mod dig specifikt, men en generel
tendens - men kunne det så ikke også være skægt for andre at vide hvad DU mener? Nu har du jo så også uddybet det,
men det var ikke lige dét der var lagt op til i tråden. Jeg synes bare der er ved at være overvægt i tråde hvor formålet er
at andre skal komme med inputs til trådstarter, i stedet for at trådstarter har noget på hjerte der kunne være til interesse
for de øvrige. Beklager hvis jeg kaprede din tråd for at komme ud med dét budskab.

Er helt enig i den generelle tendens. Synes da også det er rart at læse om folks erfaringer.

Min tråd faktisk tænkte som en diskussionstråd omkring hvilke af disse to højtalere folk havde hørt og hvad deres meninger
er. Herigennem ville jeg så selv komme med nogle indputs efter mine lyttetests. Tja, men kan måske godt se at det ikke
fremgår så tydeligt

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 December 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej, sjøv nok skiftet jeg selv fra Sonus Faber Concerto til Vienna Acoustics Haydn grand Har også haft begge samtidig og
skiftet mellem dem. Jeg synes at Vienna er mere 'fin' lydende, spiller mere præcis som du selv skriver. Jeg har hørt SF ene dag og
så Vienna den næste. For mig, i min (heller ikke særlig stor stue), var det som om SF var tungere og langsommere. At de også
var lidt billigere og i bedre stand (brugt) var bare en bonus .

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes