Emne: Ulemper ved LP? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
største ulempen ved LP er efter min mening at jeg kan ikke have mere end 5000stk i min stue
|
|
|
Absolut enig - og her står der dog kun ca. 2000. Resten er på loftet. .... og til Herman. Når nu jetmotoren er opfundet, hvorfor er rulleskøjter, cykler, biler, både, toge og alm. flyvemaskiner så ikke sendt på museum? Jeg har droppet min DAT, men ellers har jeg stort set alle de der "museumsfund" du nævner.  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemsemand skrev:
En efter min mening stor ulempe ved vinyler er den meget svingende lydkvalitet på pladerne.
Jeg oplever ikke lige så stor forskel i min cd-samling.
Jeg har købt flere nye lp'er, men er blevet skuffet næsten hver gang.
Er der tale om sjusk eller var der en generelt bedre kvalitet på vinyler da de havde deres storhedstid?
|
|
|
Jeg oplever også tit at blive skuffet når jeg har købt eller bestilt nye lp er. Til gengæld bliver jeg ofte glædeligt overrasket over lydkvaliteten når jeg køber brugt og den gode stand plader som oftest er i. Tror ikke der bliver gjort lige så meget ud af produktionen idag som tidligere..
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
flemsemand skrev:
En efter min mening stor ulempe ved vinyler er den meget svingende lydkvalitet på pladerne.
Jeg oplever ikke lige så stor forskel i min cd-samling.
Jeg har købt flere nye lp'er, men er blevet skuffet næsten hver gang.
Er der tale om sjusk eller var der en generelt bedre kvalitet på vinyler da de havde deres storhedstid?
|
|
|
Jeg oplever også tit at blive skuffet når jeg har købt eller bestilt nye lp er. Til gengæld bliver jeg ofte glædeligt overrasket over lydkvaliteten når jeg køber brugt og den gode stand plader som oftest er i. Tror ikke der bliver gjort lige så meget ud af produktionen idag som tidligere.. |
|
|
Er det ikke indspilningen i studiet I har problemer med? Der er jo også masser dårlige CD'er.
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først skal det lige siges at jeg hygger mig med mit musik og mit anlæg og at trods at jeg godt kan lide god kvalitet, så går jeg nok ikke op i super High-End. Vores hjem indeholder mit hjemmefuskede anlæg, et mediecenter med et godt lydkort og masser af musik i MP3 og Flac, 800 CD'er og omkring 200 LP'er. Så fik jeg den fabelagtige idé at ligge LP'erne ind på mediecenteret. Planen var at rippe dem i 24/192 og så filtre og forbedre, og så gemme dem i 16/48. Det med LP rip i 24 bit er overdrevet. 16 bit er rigelig. De sidste bit drukner i støj. Samlingsraten derimod gjorde mere, så jeg opgav 48KHz, for magien i LP'er er væk. Flere forsøg viste at magien forsvandt når det blev digitalt. Det var tydeligt at der var informationer over 20KHz når jeg kiggede på det. PS: Det var den aldrene "Stairway to heaven" med Led Zeppelin jeg prøvede med. En lang historie, gjort kort. LP'erne spilles stadig gennem pladespilleren og det er skam meget godt, for det gir' en god følelse at ligge dem på
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kunne vel næppe undgåes at blive en snak for og imod analogmediet. Jeg er stor tilhænger af vinyl, men medgiver også at man ikke kommer sovende til den gode lyd dette medie kan frembringe. Jeg synes dog det er det der gør min hifi entusiasme spændende er at finde på små forbedringer over tiden der giver bedre lyd. Det er ikke så let at gøre på samme måde i den digitale verden. Jeg kan dog ikke rigtig forstå dem der siger de ikke gider skifte plade eller bare et nummer på pladen til et andet. Jeg nyder at afpille lige præcis de numre på de forskellige plader som jeg ved lyder godt og selvfølgelig samtidig rammer min musiksmag. Jeg vil modsat fald sige til dem der snart kun gider lytte på streamet musik der ligger i kilometervis på en harddisk, at det virker som om der er gået inflation i at kunne skifte fra det ene nummer til det andet blot ved at sidde med røven i sædet og trykke på en controller. Det skal dertil siges at jeg også selv har et sådan apparatur indenfor dørene samt en cd afspiller, men det er til min seriøse hifilytning slet ikke disse der findes frem, da den analoge lytning for mig er sjovere rent entusiast mæssigt og er samtidig rent lydmæssigt i mit anlæg det digitale klart overlegen. Og det har intet med nostalgi at gøre når jeg siger det. Det er vel i virkeligheden det det hele drejer sig, hvordan lyder det!!!
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det er svært at høre LPer i bilen.  |
|
|
 Mon sådan en blød amerikanerslæde fungere på samme måde som en pladespiller med flydende ophæng?  Charmen ved vinylen er at det er et "projekt". Det er lidt som at bygge modelflyvere, det er noget man kan bruge timer på at nørkle med, pille, nusse, justere og det er ligefør musikken bliver en biting. Det har ikke altid været sådan, inden cd'en kom frem var lp'er en ren og skær nødvendighed og pille, nusse, nørdehovederne fandtes også den gang, men rigtigt mange havde bare en plain-jane-lige ud af landevejen pladespiller der kunne levere musik med mindst muligt bøvl. Idag har de folk der vil have problemfri musik forlængst droppe pladespilleren til fordel for cd'er og streamingløsninger, så dem der idag kaster sig over vinyl er "modelbyggerne" der vil have noget at pille og nusse med. Lydmæssigt har vinylen ikke noget at komme med, med mindre man er typen der synes det er hyggeligt og charmerende. Der er også folk der hævder at en brændeovn giver den bedste varme. En brændeovn giver den mest hyggelige varme og hvis man tænder på at se på buldrende flammer er der intet alternativ, men varmekvalitetsmæssigt får en brændeovn ikke et ben til jorden sammenlignet med et moderne guvlvarmesystem der kan give en ensartet varme i hele hytten. Vinyl giver uden tvivl den mest hyggelige og charmerende lyd, men nøgternt lydkvalitetsmæssigt er de sejlet agterud. Heldigvis er det sådan at der stadig er plads til hygge og charme, jeg nyder både brændeovne og vinylplader, også gerne begge dele på en gang. Den stemning man kan opbygge med knitrende kaminild og knitrende vinylmusik er noget helt specielt - men der er altså et spring til at hævde at det er den bedst mulige varme og den bedst mulige lyd..
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Din afhandling om gulvvarme kan være rigtig, men jeg kan ikke rigtig se forbindelsen 
Man kan også spise piller og pulver der dækker behovet for kalorier, proteiner og vitaminer, men alligevel spiser vi mad der både har længere og mere besværlig tilberedning og formentlig en masse uhensigtsmæssige bi-produkter der er usunde.
Så, valget er nemt, digitale piller eller dejlige analoge bøffer med vinylsovs. __________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved hjælp af faselinære digitale delefiltre, digital korrektion, digital delay og digital rumkorrektion kan man opnå en hidtil ukendt naturtrohed i gengivelsen.
En cd - rigtigt optaget og mikset - giver mulighed for en bedre gengivelse end lp'er.
Så er der ligesom ikke nogen grund til at anvende lp'er mere - medmindre lp'en kompenserer for andre fejl i anlægget, så slutresultatet bliver mere lyttebart.
Som jeg skrev før, har de fleste højttalere betonet bas og diskant, for at være mere salgbare, derfor kan de - kombineret med lp'en - komme til at lyde bedre/mere neutralt.
Det bedste er dog at undgå/fjerne fejlene, og det kan man digitalt. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boman
"Det bedste er dog at undgå/fjerne fejlene, og det kan man digitalt"
Ja, det har man jo sagt siden 1980 "pure perfect sound forever" og i tiden der er gået siden da, er den blevet endnu mere pure, endnu mere perfect og det vil man formentlig påstå forever.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Din afhandling om gulvvarme kan være rigtig, men jeg kan ikke rigtig se forbindelsen  |
|
|
Forbindelsen er at det handler om følelser fremfor "kvalitet". Jeg har sat "kvalitet" i citationstegn, mere om det om lidt.. Der er ingen tvivl om at i ren, rå, teknisk kvalitet er et digitalt system overlegent i forhold til en pickup der kører gennem en vinylrille. Bedre kanalseparation, mindre støj, større dynamikområde, osv.. Allerede ved presningen af vinylen er der en masse begrænsninger for hvad man kan lave og at aftaste presningerne mekanisk ved at køre en pickup gennem en rille giver yderligere begrænsninger. Dertil kommer en rillehastighed der varierer fra yderst til inderst på pladen og den wow og flutter der uværligt opstår når en pladetallerken skal drives mekanisk rundt. Altsammen noget man kan eliminere ved at arbejde digitalt. Det er simpelthen ikke holdbart at hævde at lydkvaliteten af vinyl er bedre end det man kan opnå digitalt, beklager. Det er muligt at der er producere der ikke udnytter de digitale muligheder ordentligt og laver nogle komprimerede indspillinger der lyder værre end en bedre produceret vinyludgave, men det er ikke teknologiens skyld. Det udelukker dog ikke at man kan nyde vinylmusik mere end digitalt. Vi kender nok allesammen den med at musik lyder bedre når vi har tændt stearinlys og har et glas rødvin, også selv om det objektivt set var præcis det samme som dagen før hvor det var gråvejr og trist. Vinyl kan sagtens levere en federe totaloplevelse, selv om lyden er mere hæmmet af begrænsninger og støj. Man kan sågar være ude i at det er begrænsningerne og støjen der gør det fedt, ligesom der er masser af bilentusiaster der elsker lyden fra motorer (selv om det dybest set er støj), kan der også være folk der elsker lyden at pickuppen der rammer pladen og knitrer sig vej gennem rillen. For mig er der noget specielt ved støjen og den dårligere lyd fra vinyl, ligesom jeg er fjollet med store motorer der larmer. Begge dele er en "kvalitet" for mig, men det er ikke kvalitet i en rå, teknisk forstand.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knitren, støj og dårlig lyd? Jeg tror ikke vi oplever det samme - eller er det 78'ere du taler om!  Iøvrigt findes der også nogle som benytter såvel NAS og streamet musik samt pladespillere. Tingen går fint sammen, så længe man holder fokus på musikken. I sidste ende foretrækker jeg dog vinylerne. For en ordens skyld så ligger min digitale signalkilde i prisklassen med de biler du omtaler, så det er ikke derfor den ikke kan følge med. De analoge signalkilder er der investeret en del mere i - både tid og penge.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
| Ved hjælp af faselinære digitale delefiltre, digital korrektion, digital delay og digital rumkorrektion kan man opnå en hidtil ukendt naturtrohed i gengivelsen.
En cd - rigtigt optaget og mikset - giver mulighed for en bedre gengivelse end lp'er.
Så er der ligesom ikke nogen grund til at anvende lp'er mere - medmindre lp'en kompenserer for andre fejl i anlægget, så slutresultatet bliver mere lyttebart. |
|
|
Før i tiden kørte jeg lidt rundt i mine egne begræber "Korrekt lyd" og "naturtro lyd". Nu ligger jeg mere vægt i "behagelig lyd". Det slog mig at når jeg er til koncert, så vælger de ikke lydudstyr efter min smag, men noget som tåler "slag" og kan spille højt nok. 3D effekten er nærmest helt væk og selvom forsangeren bevæger sig på scenen så flytter hans sig ikke i lydbilledet. Det måtte betyde at dét er naturtro for mig. 
Nu går jeg mere op i "timing" og "liv" i musikken. Derfor er det ikke nødvendigvis det der måler bedst, som jeg har lyst at hører på.
Er det ikke dejligt at vi er forskellige, så der er plads til alle som elsker musik, om det måtte ligge i WMA, MP3 eller Flac på en harddisk, CD, DVD-A/SACD eller LP. Sågar spolebånd hvis det er der musikken ligger. Det må da være lydene og ikke teknikken som driver os?
Nu bruger jeg også gerne streamere (da det er nemmere, når lysten er til det) og LP'ere, samt CD'erne kommer også forbi afspilleren i ny og næ. 
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| .....Tingen går fint sammen, så længe man holder fokus på musikken.... |
|
|

|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
Boman skrev:
| Ved hjælp af faselinære digitale delefiltre, digital korrektion, digital delay og digital rumkorrektion kan man opnå en hidtil ukendt naturtrohed i gengivelsen.
Så er der ligesom ikke nogen grund til at anvende lp'er mere - medmindre lp'en kompenserer for andre fejl i anlægget, så slutresultatet bliver mere lyttebart. |
|
|
Før i tiden kørte jeg lidt rundt i mine egne begræber "Korrekt lyd" og "naturtro lyd". Nu ligger jeg mere vægt i "behagelig lyd". Det slog mig at når jeg er til koncert, så vælger de ikke lydudstyr efter min smag, men noget som tåler "slag" og kan spille højt nok. 3D effekten er nærmest helt væk og selvom forsangeren bevæger sig på scenen så flytter hans sig ikke i lydbilledet. Det måtte betyde at dét er naturtro for mig. 
Nu går jeg mere op i "timing" og "liv" i musikken. Derfor er det ikke nødvendigvis det der måler bedst, som jeg har lyst at hører på.
Er det ikke dejligt at vi er forskellige, så der er plads til alle som elsker musik, om det måtte ligge i WMA, MP3 eller Flac på en harddisk, CD, DVD-A/SACD eller LP. Sågar spolebånd hvis det er der musikken ligger. Det må da være lydene og ikke teknikken som driver os?
Nu bruger jeg også gerne streamere (da det er nemmere, når lysten er til det) og LP'ere, samt CD'erne kommer også forbi afspilleren i ny og næ.  |
|
|
Nu bliver det vist ordkløveri omkring ordet Naturtro. Bomans anlæg er det bedste jeg har hørt hvis målet er "timing" og "liv" i musikken.
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skrives om alle de faldgruber en vinylaftaster har og alle de ting der skal overvindes før det går godt. Når først det går godt, ja så kan de fleste hifi folk med respekt for sig selv vel godt høre det stadig er digitalmediet overlegent på trods af, de på papiret skrevet tekniske specifikationer, skulle være selv den billigste CD afspiller undelegen. Det ved vinylmediet bare. På samme måde som en brumbasse tilsyndeladende ikke skulle kunne flyve. Den gør det bare alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
.... og til Herman. Når nu jetmotoren er opfundet, hvorfor er rulleskøjter, cykler, biler, både, toge og alm. flyvemaskiner så ikke sendt på museum?
Jeg har droppet min DAT, men ellers har jeg stort set alle de der "museumsfund" du nævner. 
|
|
|
Nu var det også mest ment som en joke, men det er da tankevækkende at mange skribenter på denne side ser den teknologiske udvikling som en stor trussel. Og LPer er da hyggelige og nostalgiske, men også dybt forældede, det er 50ernes teknologi, men det forhindrer os da ikke i at høre dem vi nu har. Men det er nok ikke her man skal investere for vinylens opblomstring er nok mest en modesag som lige nu er HIP i nogle kredse, men jeg vil ikke tro der bliver solgt vinyl overhovedet om 20 år, dertil er teknologien for outdated. (og så har jeg ikke sagt noget som helst negativt om LPen som format)
Der bliver nok heller ikke solgt særligt mange CDer om 20 år, for prisen på digital lagring bliver stadig lavere, og om 20 år vil prisen på 1000 GB lagerplads givetvis være få kroner, og så tror jeg ikke der bliver solgt ret meget musik på faste formater. Og så vil download formaterne givetvis også være uden bitreduktion af nogen art. Og det er da slet ikke så ringe - eller hvad ?.
Denne tråd er fuldstændig som hvis der blev oprettet en tråd på en side for jernbaner og tog, om ulemper ved at køre med damplokomotiver. For LPen er ligeså forældet i HIFI verdenen som damplokomotivet er det i togverdenen. Og det er der intet som helst galt i.
Så denne tråd appelerer nok kun til    __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv, som tidligere skrevet, glad for vinyl, og jeg har da også lige købt Opeth's nye LP-box til 700 kroner  Og jeg synes, det er lækkert, at jeg på Ebay kan købe brugte LP'er, som koster mindre end nye CD'er. Jeg synes, OPLEVELSEN af et album fra 70'erne er bedst, når man hører det på 70'ernes medie.
Men samtidig er jeg også enig i, at det er et forældet medie - med en god DAC lyder CD/FLAC efter min mening bedre. Mange af nutidens eksisterende LP'er er også meget slidte, og det er kun få nye albums, der udkommer på LP. LP er ganske vist kommet lidt på mode - og jeg tror, det er en modreaktion mod, at alt skal være mere og mere kompakt. Og det er muligt, vinylen vil fortsætte mange år endnu som en niche. Men det bliver aldrig andet end en niche, og lydkvaliteten vil blive ringere, for om 10 år vil vores LP'er i gennemsnit være mindst 9 år ældre.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
| Der skrives om alle de faldgruber en vinylaftaster har og alle de ting der skal overvindes før det går godt. Når først det går godt, ja så kan de fleste hifi folk med respekt for sig selv vel godt høre det stadig er digitalmediet overlegent på trods af, de på papiret skrevet tekniske specifikationer, skulle være selv den billigste CD afspiller undelegen. Det ved vinylmediet bare. På samme måde som en brumbasse tilsyndeladende ikke skulle kunne flyve. Den gør det bare alligevel. |
|
|
Udemærket analogi  Det er nemlig en gammel myte at man ikke kan beregne en brumbasses flyveegenskaber.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en ubændig lyst til at blande mig efter Hermann´s sidste indlæg (fremragende tråd for smilebåndet i øvrigt)
Den teknologiske udvikling er ikke en stor trussel i sig selv, vi er bare for ukritiske i forhold til at æde alt hvad der kommer råt. I mit univers har CD aldrig været en forbedring i forhold til LP, hvad angår naturtro gengivelse, nok nærmere industriens måde at tjene flere penge på det samme produkt, og så lokke med forbrugeren med at sidste nye udvikling absolut må være en forbedring. Der må da også være grund til, at "store" kunstnere kan og forlanger noget af deres materiale udgivet på vinyl før CD-release (eks. Neil Young). Der må da også være grund til at grupper som Pink Floyd, Rolling Stones etc. lægger sag an mod deres pladeselskaber over CD-releases af deres musik, da de mener, der er sjusket med digital mastering af deres materiale. Du står som forbruger med et dårligere produkt i fremskridtets hellige navn. Jeg vil gi´ Hermann ret i, at Lp´en efterhånden er outdated fra et teknologisk/produktions hensyn, men det er der så meange ting, der er, selvom de stadig produceres. For 20 år siden var LP´en stendød, og siden har vinyl, 180gr vinyl, high-end pladespillere og high-end pick-up´s ikke haft andet end fremgang, hvorfor mon????
En skrev i et tidligere indlæg, at penge ikke havde noge betydning. Sikke noget vrøvl. Min egen oplevelse (analog elektroniktekniker i 35 år)uanset hvad datablade fortæller, og har mødt mange hvis subjektive oplevelse er den samme, er at på et godt (subjektivt igen) anlæg, hvor tingene er tilpasset hinanden opleves en LP mere dynamisk, mere slagkraft i bunden, mere luft i toppen, mere naturlig på stemmer end den samme musik på CD, det vel og mærke på en CD-afspiller til 2-3-4 gange prisen på det samlede grammofon-setup. Databladet siger det stik modsatte, hvorfor????
Nok herfra, det er selvfølgelig nemmere at gemme på PC/streame m.m., men som hifi-entusiast har jeg svært ved at få den samme oplevelse som LP´en gi´r fra nogle af de nye medier overhovedet. Jo, der er absolut forbedringer på pris, plads til at gemme, sammenkoblingsmuligheder, rejse m.m., men lydkvalitet??????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Boman
"Det bedste er dog at undgå/fjerne fejlene, og det kan man digitalt"
Ja, det har man jo sagt siden 1980 "pure perfect sound forever" og i tiden der er gået siden da, er den blevet endnu mere pure, endnu mere perfect og det vil man formentlig påstå forever.
|
|
|
Kære Bent
Prøv at læse
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=2441&zoneid=2
så ved du hvad jeg taler om.
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|