Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny AV-receiver i den tungere ende? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Har kigget nærmere på Emotiva nu og har fundet ud af, at der tilsyneladende er nye modeller på vej, heriblandt en 7-kanals effektforstærker på 7 x 350w (eller 400w, der er tilsyneladende delte meninger om dette på diverse forums) og en vægt på +50kg samt en ny processor med alle de nyeste formater. Har indtil videre bl.a. fundet følgende info på nettet:

http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=amps& action=display&thread=6457

http://emonatics.com/XPR-7.shtml

http://emonatics.com/XMC-1.shtml

Så overvejer lige at afvente med at investere i nyt grej, indtil disse er kommet på markedet, hvilket forhåbentligt sker i første kvartal i 2011.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej Cossiedriver,

Spændende med de nye Emotiva produkter, du skal dog måske tage deres lanceringstider med et gran salt, deres UMC-1 var da ihvertfald voldsomt forsinket .

Til info har jeg fået min Marantz SR7005 indendøre, og den er altså imo en lækkerbidsken. I stereo er den klasser over min gamle Denon 2803, og den har rigeligt med kræfter til at puste liv i mine B&W´er. Og så har jeg endnu ikke prøvet at bi-ampe fronterne.

Surround har jeg ikke fiflet så meget med endnu, kører p.t. kun 3.0, nænner ikke rigtig at bore huller i mine nyspartlede vægge for at hænge mine KEF sattelitter op, da jeg alligevel snart skal ud og investere i nogle brugte B&W stander HT´er som baghøjttalere.

Har dog set lidt film, og her bød Marantz´en på et flot og velopløst frontbillede, med masser af punch og dynamik. Og det er lige ud af kassen, har slet ikke pillet ved auto-setup eller Audyssey endnu.

Håber du kan bruge mit input til noget.

PS; Så ligner Marantz´en altså også bare noget i en helt anden prisklasse, stilfuld og elegant, og et svagt blåt skær i ringen om displayet er det eneste der lyser op under drift. Rart istedet for et "Las Vegas by-night" design.

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hej timur

Ja, Marantz laver lækkert grej. Deres surroundreceivere har bare haft ry for at mangle "muskler", hvilket jeg også selv har oplevet i praksis. Ser man f.eks. på vægten af SR7005'eren og f.eks. Harman's AVR760, så vejer Marantz'en 13kg vs. 23,6kg for Harman'en. Det lugter lidt af en kraftigere strømforsyning i Harman'en. Men Marantz lyder godt, ingen tvivl om det!

Men jeg har bestemt heller ikke droppet ideen om en Marantz AV7005 processor, evt. kombineret med den nye Emotiva XPR-7. Iøvrigt er jeg sikker på, at man kan slukke for "Las Vegas-lysene" på den Emotiva (de lys er et designelement, jeg ikke kan lide ved den).

Ja, har også læst mig frem til, at Emotiva's lanceringstider er helt ved siden af. Men de har da trods alt arbejdet på XRP-7 og XMC-1 omkring 1,5 - 2 år nu, så det kan forhåbentligt ikke vare længe før de kommer på markedet.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

jo, ca. 700W Marantz vs. ca. 1200W Harman Kardon. Men i mine ører gør Marantz det langt bedre i stereo-musik end HK gør, så
ville til enhver tid snuppe sådan en istedet på trods af mindre muskler
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Arcam Avr 350;)
Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 December 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Læs evt. test af Marantz SR-7005 her:
http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzsr7005.shtm l

De giver den karakteren REFERENCE I MIDDELKLASSEN

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge H/K da de laver nogle seriøse fede og solide recievere, med en ordentlig strømforsyning.
Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2011 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Vil bare lige give en update, da jeg nu har handlet.

Jeg endte med at investere i en Pioneer SC-LX83 kombineret med en Pioneer BDP-LX54 bluray afspiller, som var et kampagne-tilbud (16k for begge dele) hos KT Radio. Jeg blev ganske enkelt fristet af ICE-power forstærkerens fordele og generelt bare Pioneer'ens lyd, funktioner og finish (og deres jitterfri PQLS-opkopling mellem receiver og BD-afspiller).

Måske jeg så engang i fremtiden vil finde en ICE-power effektforstærker som erstatning for min Onkyo M5890, så jeg kan få ICE-power "over hele linien".

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes