Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mcintosh vs Accuphase (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:

Har ikke selv erfaringer med ma7000, men har læst flere steder at man skal fjerne de bøjler der er bagpå og skifte ud med en ordentlig lus. det mener jeg ikke kt har gjort. spiller selv på en mc-252 effekt, der skulle mere eller mindre tilsvare den i ma7000, og det er helt sikkert noget der svinger. kan dog endnu ikke give en helt fair anmeldelse da jeg endnu ikke har haft råd til den forforstærker der skal til. så lige nu bruger jeg min onkyo tx-nr905 surround forstærker som pre. men det lyder så man smiler hver gang der bliver smidt en skive på.

Ja, har godt set anmeldelse i Fidelity hvor de skriver at man skal fjerne bøjler og erstatte med rigtig jumper kabel. Det er da også en lækker forstærker du spiller på. Topsound har også en mc 252 til ok pris men forforstærkerne er hundedyre..desværre.
Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Håber lidt priserne falder nu da der er kommet nyt fra dem. men ellers må jeg jo vente til der er kontanter på kontoen igen, for jeg skal have fingrerne i deres forforstærker på et tidspunkt. Kan ikke huske om jeg har skrevet at du bør søge lidt inde på www.audiokarma.org. Der skriver en af konstruktørerne fra mcintosh også, når der er spørgsmål. så der kan du få svar på det meste vedr. mcintosh.

nu er trendemøller jo yndet at fremhæve når der skal gives lidt gas, og efter jeg skiftede til mcintosh har jeg da også haft stor fornøjelse af hans skiver, selv kæresten står og rokker med når den får fuld volumen.

Måske kan du presse topsound lidt mere, kan da røbe at jeg fik den til en bedre pris. Dog som demo. men det er det vidst også hos topsound.

Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Grislingen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
eag1 skrev:

Har ikke selv erfaringer med ma7000, men har læst flere steder at man skal fjerne de bøjler der er bagpå og skifte ud med en ordentlig lus. det mener jeg ikke kt har gjort. spiller selv på en mc-252 effekt, der skulle mere eller mindre tilsvare den i ma7000, og det er helt sikkert noget der svinger. kan dog endnu ikke give en helt fair anmeldelse da jeg endnu ikke har haft råd til den forforstærker der skal til. så lige nu bruger jeg min onkyo tx-nr905 surround forstærker som pre. men det lyder så man smiler hver gang der bliver smidt en skive på.

Ja, har godt set anmeldelse i Fidelity hvor de skriver at man skal fjerne bøjler og erstatte med rigtig jumper kabel. Det er da også en lækker forstærker du spiller på. Topsound har også en mc 252 til ok pris men forforstærkerne er hundedyre..desværre.

Det klare du bare ved at købe MCD500eren Den har en rigtig god forforstærker indbygget Men syntes du skal høre MA6900, det er en rigtig god forstærker. Pass (her kun hørt Int-150) er nok en lille smule bedre i mellemtonen men McIntoshen har en helt fantastisk bund. Syntes også at MA6900 en væsenlig flottere en MA7000 pga dennes håndtag på forsiden men det er jo en smags sag. Nu hvor du selv er igang med andre muligheder, hvad så med at lytte til en NAD M3? den skulle også være jævn god til en noget billigere pris.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

He he. Det er altid dejligt når kæresten eller konen synes det er fedt det man har købtTrentemøller er altid godt til lidt fodtramp og demo af anlæg...og tak for info iøvrigt

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Grislingen skrev:
sborup skrev:
eag1 skrev:

Det klare du bare ved at købe MCD500eren Den har en rigtig god forforstærker indbygget Men syntes du skal høre MA6900, det er en rigtig god forstærker. Pass (her kun hørt Int-150) er nok en lille smule bedre i mellemtonen men McIntoshen har en helt fantastisk bund. Syntes også at MA6900 en væsenlig flottere en MA7000 pga dennes håndtag på forsiden men det er jo en smags sag. Nu hvor du selv er igang med andre muligheder, hvad så med at lytte til en NAD M3? den skulle også være jævn god til en noget billigere pris.

Hej G. Ingen tvivl om at den har charme ma 6900. Ihvertfald hvad jeg har hørt. Og du har ret. Udseendet er p....fedt.Også bedre end ma7000. Har ikke hørt 6900 endnu, kun 7000. Det må jeg få gjort. Nad er jeg ærligt ikke så vild med. Det skal ikke bare være jævnt godt....det skal være super godt 

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Sikke et luksus problem du har  Rega - Osiris kunne også være en mulighed ! 
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 07 December 2010 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Den nye mcintosh ma7000 ville også være et
godt valg. Den har et jerngreb i mahler. Så mon
ikke også den tøjler strauss. Fed højtaler iøvrigt.
Havde dælme mange gode timer med mine
strausser. Jeg kørte med gryphon diablo på et
tidspunkt. Det var dælme et match made in
heaven til både strauss og mahler. Dyr, men et
perfect match.

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2010 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
perfect match.
Spændende. Gryphon har også været inde i billedet. Men som sagt dyr. Nu må vi se. Kører du med Mahler og Ma 7000 nu? Hvis du gør, så er det dælme også et fedt sæt. Mahler er desværre for bastung til min stue, tror jeg.. mvh Søren

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2010 kl. 06:18 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:
Sikke et luksus problem du har  Rega - Osiris kunne også være en mulighed ! 
Ja, nyder det også. Jeg synes Rega laver fede produkter, specielt pladespillere. Har også hørt den, og den spiller da fint, og sikke en byggekvalitet,wauv. Men bryder mig altså ikke om designet, og det betyder jo også lidt når man kaster så mange penge efter det. Ellers godt forslag, mvh Søren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
perfect match.

Hej

kan ikke ladeværd med at svare på dette for jeg mener det er helt galt det du skriver.

At samlige staruss med mahler holder slet ikke.

Det næste er at der er få forstærker der kan holde styr på et par mahler, Pass INT 150 INT 30A E450 MA6900 MA7000 kan på ingen måde holde styr på de højttaler, selv når vi går op i de større modeller af de forstærker så er der problemer.

Jeg har solgt mahler siden 2003 og har prøvet ja tæt på 1000 forskelige forstærker på dem, som man også ville kunne se på min side under fotos.

Skal man have ne forstærker til mennske penge der virker på de højttaler så er det en Primare 32 amp, ellers skal man op i de store pass ML krell BAT, sådan er det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hmm. Lyttede på en McIntosh ma 6900 idag. Kun ca 10 min. Men det var ren kræs for øregange. Meget behagelig at lytte til, men virkede stadig detaljeret og dynamisk og med en kulsort baggrund( ingen sus eller støj ), kun musik.....lækkert...

Grislingen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 December 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja 6900 er er fed er som tidligere skrevet en fed forstærker... men husk at prøv den på dine egne højtalere før et køb.

Jensen - Hvad mener du ville være et godt match til Strauss?

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Grislingen skrev:

Ja 6900 er er fed er som tidligere skrevet en fed forstærker... men husk at prøv den på dine egne højtalere før et køb.

Jep.Will do

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 December 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Som Thruthspinnerer inde på er du nødt til at lytte til produkterne. Den ene amp kan være perfekt i det ene setup og direkte ødelæggende i et andet.

Om du vælger det ene eller det andet er jeg såden set ligeglad med. Jeg kender ikke så meget til Accuphase men Mcintosh har jeg hørt ved mange lejligheder og det har aldrig rigtig imponeret mig. tværtimod faktisk. Jeg har oplevet et sæt 501monoblokke fra Mcintosh blive fulstændig punkteret af et sæt Mahlere.Ved godt du har strauss og at de måske er en anelse lettere at have med at gøre.

Selv ved dynaudiodemoerne bliver der sagt, når der spilles på consequence, " nu tømmer vi lige Blokkene" Og her er der altså tale om 1.2KW udgaven. Så at kalde Mcintosh for strømstærk holder ikke.. ganske enkelt...

Som sagt om du vælger det eller andet er op til dig. Jeg har selv Pass og Vienna og syntes det er en super kombo, og Jeg har sgu aldrig manglet strøm med mine Passblokke, Så jeg vil da også anbefale dig at give pass et seriøst lyt inden du beslutter dig.

God jagt

MVH WRONG

PS. Hvorfor er Truth Spinner blevet udelukket????

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 08 December 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
kennethjensen skrev:
Den
nye mcintosh ma7000 ville også være et godt
valg. Den har et jerngreb i mahler. Så mon ikke
også den tøjler strauss. Fed højtaler iøvrigt.
perfect match.
Spændende. Gryphon
har også været inde i billedet. Men som sagt dyr.
Nu må vi se. Kører du med Mahler og Ma 7000
nu? Hvis du gør, så er det dælme også et fedt
sæt. Mahler er desværre for bastung til min
stue, tror jeg.. mvh Søren

Nej køre med verity og nagra.
Vil nok tro at ma 7000 ville være økonomisk et
godt valg til strauss. Men igen. En brugt diablo
kan findes til næsten samme pris. Sounden i
diablo klæder virkelig strausses mellemtonen og
bas. Meget dynamisk og et frisk pust til den lidt
tilbagelænet strauss. Og de dynamiske
udfoldelser i diablo er så feeeeeedt på strauss/
mahler. Giver en fed live feeling :-)

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2010 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

Grislingen skrev:

Strauss er glade for, og de behøver ikke det vilde w for at holde styr på dem.

Krell BAT ML Pass, men har man ikke penge til det så prøv den primare, nu er det noget tid siden jeg har leget med de højttaler de udgik jo for en del år siden, men de spillet i min stue i en del år med en del forskelige forstærker, det bedste jeg hørte på dem var med Krell FPB700CX og Pass X350, samt en ML333 i rør var det M150.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Som Thruthspinnerer inde på er du nødt til at lytte til produkterne. Den ene amp kan være perfekt i det ene setup og direkte ødelæggende i et andet.

Om du vælger det ene eller det andet er jeg såden set ligeglad med. Jeg kender ikke så meget til Accuphase men Mcintosh har jeg hørt ved mange lejligheder og det har aldrig rigtig imponeret mig. tværtimod faktisk. Jeg har oplevet et sæt 501monoblokke fra Mcintosh blive fulstændig punkteret af et sæt Mahlere.Ved godt du har strauss og at de måske er en anelse lettere at have med at gøre.

Selv ved dynaudiodemoerne bliver der sagt, når der spilles på consequence, " nu tømmer vi lige Blokkene" Og her er der altså tale om 1.2KW udgaven. Så at kalde Mcintosh for strømstærk holder ikke.. ganske enkelt...

Som sagt om du vælger det eller andet er op til dig. Jeg har selv Pass og Vienna og syntes det er en super kombo, og Jeg har sgu aldrig manglet strøm med mine Passblokke, Så jeg vil da også anbefale dig at give pass et seriøst lyt inden du beslutter dig.

God jagt

MVH WRONG

Hej Wrong.

Har hørt det før med at de ikke er så strømstærke, Mcintosh. Så det må komme an på en prøve. Hjem i stuen..Og jeg har helt sikkert også tænkt mig at lytte på Pass inden jeg beslutter mig for hvad jeg gør. Hvis jeg kunne finde et sted i Kbh område hvor de havde Accu kunne jeg også godt tænke mig at give det et lyt,men hælder mest til Mc og Pass.

Havde ikke set at Truthspinner var blevet udelukket før du nævner det..Hvad spiller du på af Pass?

Mvh Søren

Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hej Søren,

har sendt dig en pb

mvh
Prinds
Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Sendt: 08 December 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Har du set topsounds tilbud på en mcintosh 6900. Så er det da bare at prøve den derhjemme, og så høre om der følger en pose
pebernødder med i denne juletid :-)
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 December 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

wrong skrev:

God jagt

MVH WRONG

Hej Wrong.

Har hørt det før med at de ikke er så strømstærke, Mcintosh. Så det må komme an på en prøve. Hjem i stuen..Og jeg har helt sikkert også tænkt mig at lytte på Pass inden jeg beslutter mig for hvad jeg gør. Hvis jeg kunne finde et sted i Kbh område hvor de havde Accu kunne jeg også godt tænke mig at give det et lyt,men hælder mest til Mc og Pass.

Havde ikke set at Truthspinner var blevet udelukket før du nævner det..Hvad spiller du på af Pass?

Mvh Søren

Hej Søren.

Jeg er den glade ejer af et sæt XA100.5 monoblokke som for lov til at drive mine dejlige viennaer. Du kan se mere hviss du klikker på WWW i min signatur

MVH WRONG

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes