Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: pris på hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu prøvet at gennemlæse dit seneste indlæg et antal gange - og må med beklagelse meddele, at jeg ikke forstår pointen - kunne det siges på en anden måde?

Vh

freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

JRGW - ikke for noget men har du egentligt nogensinde prøvet at sælge noget igennem de annoncer som du rakker ned???????.

Jeg solgte for 1 år siden et billedsrørstv igennem dba og det var solgt på 4 t. til prisen, ok det var et B&O Avant der bare skulle sælges og det bar prisen selvfølgelig bræg af.

Men jeg har også solgt akvarie( WoHa) der var i alt andet end god stand(utæt), men med en masse ekstraudstyr(Eheim pumpe, Jæger varmelegeme og Pangea baggrund) og prisen var da sat efter at intet blev givet væk og det var solgt på 2 t. og det selvom at prisen var sat ret højt efter akvariestanden.

Så før du kører løs med dine fordomme så prøv lige at sætte dig ind i hvad der sælger og hvad der er yt, det kan betale sig, jeg solgte for 15 år siden et sæt Threshold monoblokke + forforstærker for det dobbelte af hvad jeg havde betalt 10 år før.

Udbud og efterspørgelse( og lad for guds skyld være med at sælge til den første idiot der ringer).

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2010 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Jeg har nu prøvet at gennemlæse dit seneste indlæg et antal gange - og må med beklagelse meddele, at jeg ikke forstår pointen - kunne det siges på en anden måde?

Vh

freddy

Jeg fatter dem heller ikke, se ovenstående indlæg.
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Sendt: 08 December 2010 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage et kik i brugerdelen med anmeldelse af produkter. Nogle mener altså bare, at det er det pure guld med diamantdrys, de ejer.

Jeg er især pjattet med ham der giver absolut topkarakter i ydelse for audiovectors (på det tidspunkt) 6. eller 7. bedste højttaler målt på prisen.

Man kan undre sig over, at de gad udvikle flere

Prisen på et brugt produkt er vel et udgangspunkt i en forhandling (med mindre andet er skrevet). Jeg har altid fået bud på de få produkter, jeg har solgt. Også skambud som man så bare kan ignorere.

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 December 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

En lidt underlig diskussion den her...

Håber ikke der er nogen der håber at brugt HiFi bliver billigere efter denne diskussion

Jeg vil da gå ud fra at den pris sælger oplyser, er den pris der vil sælges for.
Bevares, så kan man da forhandle om prisen, hvilket ofte også kan give pote.

Men man kan jo ikke tvinge sælger til at sælge for mindre end vedkommende vil sælge til??

Prisen på HiFi er så nok reguleret af pengemangel, udbud og efterspørgsel.

Jeg vil da selv, til enhver tid, prøve at sælge mit HiFi til det jeg mener jeg kan få for det. Kan det ikke sælges til prisen, vurdere jeg (og kun jeg) om jeg vil gå længere ned i pris.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 08 December 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Vh

freddy

Er det det med at indrykke annoncen igen efter kort tid for ikke at stå for langt tilbage, det sker automatisk at man rykker til side 2 eller længere når nye annoncer sættes ind på salgssiden.
Før var det vist sådan at de nyeste annoncer blev vist i højre side på forsiden til hifi4all.

Så var der nogen der udnyttede det og slettede deres gamle annonce og genindrykkede deres annonce efter få dage og igen på samme måde, slette/genindrykke man skulle jo tro de hårdt manglede pengene.....

Det kunne forsvares hvis de lavede om på prisen eller ville bytte med andet eller lign.

Det var et problem og derfor blev der lavet ændringer på hifi4all med hensyn til dette og det har noget med nogle brugeres opførsel at gøre.

Et billedrørs tv med den sidste udvikling p.t HD kanaler mpeg4 er vist næsten umuligt at sælge, jeg måtte selv opgive for 8.måneder siden enda med HDMI indgang og 720P.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Håber ikke der er nogen der håber at brugt HiFi bliver billigere efter denne diskussion

Jeg vil da gå ud fra at den pris sælger oplyser, er den pris der vil sælges for.

Men man kan jo ikke tvinge sælger til at sælge for mindre end vedkommende vil sælge til??

Jeg vil da selv, til enhver tid, prøve at sælge mit HiFi til det jeg mener jeg kan få for det. Kan det ikke sælges til prisen, vurdere jeg (og kun jeg) om jeg vil gå længere ned i pris.

Ja, det er en lidt underlig diskussion og jeg kan kun være enig i ovenstående. Der er et gammelt mundheld der siger følgende "Den der har grisen, bestemmer prisen"... Til syvende og sidst er det et faktum, om man vil det eller ej. 

Der er rigtig mange der tror de nærmest kan få grej foræret, fordi det er brugt. Det er jo "købers marked".... Hvor tit høre man ikke det. Meget muligt at det er sådan. Men det tvinger stadig ikke sælger, til at afhænde til en uhørt lav pris. Ligesom det ikke tvinger køber til at aftage til en uhørt høj pris. Jeg mener: Det er trodsalt sælger der bestemmer hvor langt han/hun vil gå ned i pris. Ligesom køber bestemmer om denne er villig til at betale. Hvis man ikke kan blive enige, bliver der bare ingen handel. Længere er den vel ikke. 

Syntes at mange glemmer, at der hører to, til en god handel. Det er som om der er et stigende antal, der tror de kan få alt næsten gratis. Måske er det også det, der afspejles i prisfastsættelsen, med henblik på at have noget at handle med?

Jeg vil anbefale at såvel køber- som sælger bruger deres sunde fornuft i såvel handel som salgs-øje-med. Så kommer der oftest en fornuftig handel ud af det på bundlinjen. For mig er det hvad det handler om. Sund fornuft og evnen til at kunne nå til enighed, uden den ene part står og klasker sig på lårene af grin over, at man har taget røven på den anden. Det er jo nærmest blevet en folkesport og et statussymbol i DK, hvis man kan "snøre hinanden"  

Personligt går jeg mere ind for ærlighed og ligeværdighed. Det er nu engang mere konstruktivt, også at kunne se modparten i øjnene bagefter. Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv. Men det er sådan jeg personligt har det bedst.

Til sidst kan man ikke entydigt sige hvad et givent stykke hifi bør koste. Der er mange faktorer som også er nævnt tidligere i tråden: Udbud/efterspørgsel, alder, stand m.m. Hvad vil sælger imødekomme prismæssigt?... Har køber råd til at handle det givne produkt eller har vedkommende en urealistisk forestilling omkring prisen og vise-versa?

Siger det igen: Man kommer langt med sund fornuft og der er ingen der tvinger nogen til hverken at købe eller sælge.... God fornøjelse med handlerne   

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Helt rigtig formuleret Holberg.

Det er nok lidt svært at være sælger, med mindre man har den helt rigtige ting som der er efterspørgsel på.
Især specielt hvis man ikke vil bytte med noget.
Ser en del annoncer med ingen henvendelser på dette må ikke forstås som om jeg går efter sælgerne.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 08 December 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
daniels skrev:

Ja, det er en lidt underlig diskussion og jeg kan kun være enig i ovenstående. Der er et gammelt mundheld der siger følgende "Den der har grisen, bestemmer prisen"... Til syvende og sidst er det et faktum, om man vil det eller ej. 

Der er rigtig mange der tror de nærmest kan få grej foræret, fordi det er brugt. Det er jo "købers marked".... Hvor tit høre man ikke det. Meget muligt at det er sådan. Men det tvinger stadig ikke sælger, til at afhænde til en uhørt lav pris. Ligesom det ikke tvinger køber til at aftage til en uhørt høj pris. Jeg mener: Det er trodsalt sælger der bestemmer hvor langt han/hun vil gå ned i pris. Ligesom køber bestemmer om denne er villig til at betale. Hvis man ikke kan blive enige, bliver der bare ingen handel. Længere er den vel ikke. 

Syntes at mange glemmer, at der hører to, til en god handel. Det er som om der er et stigende antal, der tror de kan få alt næsten gratis. Måske er det også det, der afspejles i prisfastsættelsen, med henblik på at have noget at handle med?

Jeg vil anbefale at såvel køber- som sælger bruger deres sunde fornuft i såvel handel som salgs-øje-med. Så kommer der oftest en fornuftig handel ud af det på bundlinjen. For mig er det hvad det handler om. Sund fornuft og evnen til at kunne nå til enighed, uden den ene part står og klasker sig på lårene af grin over, at man har taget røven på den anden. Det er jo nærmest blevet en folkesport og et statussymbol i DK, hvis man kan "snøre hinanden"  

Personligt går jeg mere ind for ærlighed og ligeværdighed. Det er nu engang mere konstruktivt, også at kunne se modparten i øjnene bagefter. Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv. Men det er sådan jeg personligt har det bedst.

Til sidst kan man ikke entydigt sige hvad et givent stykke hifi bør koste. Der er mange faktorer som også er nævnt tidligere i tråden: Udbud/efterspørgsel, alder, stand m.m. Hvad vil sælger imødekomme prismæssigt?... Har køber råd til at handle det givne produkt eller har vedkommende en urealistisk forestilling omkring prisen og vise-versa?

Siger det igen: Man kommer langt med sund fornuft og der er ingen der tvinger nogen til hverken at købe eller sælge.... God fornøjelse med handlerne   

Godt indlæg - synes jeg! Det rammer hovedet på sømmet efter min mening!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Helt rigtig formuleret Holberg.Det er nok lidt svært at være sælger, med mindre man har den helt
rigtige
ting som der er efterspørgsel på.Især specielt hvis man ikke vil bytte med noget.Ser en del annoncer med ingen
henvendelser
på dette må ikke forstås som om jeg går efter sælgerne.

Der er udfordringer i denne tid. Den krise der stadig nager folk, smitter også af på råderummet. Det afspejles også på KSB. Mange har ikke så mange penge mellem hænderne til bla. hifi. Vi er ydermere i den søde juletid, som der også skal bruges penge til. Så kan man jo foreslå en byttehandel, hvis man ønsker "nyt" uden at pengepungen ikke skal op. Det er også fint nok hvis sælger kan bruge det, som man vil bytte med. I mange tilfælde er dette dog ikke det optimale for sælger IMO. Derfor tror jeg at det er en del af årsagen til, at de givne annoncer er i manglende bevægelse. Der er jo en del spændende sager på KSB. Tror såmend interessen er der. Råderummet er der bare ikke. Tillige er det ikke alt der kan ordnes via delbetaling og byttehandler. Mange sælger deres udstyr bla. fordi de har øje på noget andet specifikt grej, som de ønsker noget kapital til at kunne realisere.

"Ingen arme, ingen kager".... Det er ikke alene en udfordring for sælger, men også for køber! 

Min pointe er, at det er ikke alle der er villige til at indgå byttehandler- eller handler med fantasipriser for den sags skyld. Det gør også at der bliver længere mellem salg. Personligt vil jeg altid gerne imødese en god og fair deal for køber- og omvendt. Men jeg vil heller ikke forære tingene væk til fantasipriser, blot fordi nogle har den opfattelse, at man skal sælge alt til lavest bydende fordi man ikke lige sælger med den hastighed vi så for 3-4 år siden. Jeg er heller aldrig så desperat med salg, at jeg vil bytte med tilfældigheder plus "lidt penge i hatten". Hvorfor bytte til noget jeg ikke er helt hooked på. Når det er sagt har jeg ikke noget imod byttehandler, hvis det er noget jeg ønsker. Men det er hovedløst hvis man ikke bytter helhjertet, ene og alene pga. længere salgstid. Det er bare min ydmyge holdning. Igen, hvis den ene part skal klaske sig på lårene af grin efter "en god handel" vil jeg personligt hellere beholde mit udstyr- eller vente på en seriøs køber der ejer lidt sund fornuft. Der hører stadig to til en god handel.

Sidder egentlig og er lidt glad for at jeg ikke har noget på KSB i skrivende stund. Det er bestemt en udfordring nu og da

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

"JRGW - ikke for noget men har du egentligt nogensinde prøvet at sælge noget igennem de annoncer som du rakker ned???????."

Ja jeg har haft noget til salg og kender problematikken og de ting der er ved det.Jeg sætter en pris jeg syntes er rimelig.
Har også selv prøvet på at bytte delvis med noget.

Sidst jeg prøvede på delvis bytte, fik jeg den besked at det næsten ikke er til at sælge noget med mindre at det er meget mainstream, fra sælger.

Snakkede med en butiksindehaver som er til pladespiller i den grad, han syntes personligt at prisen på brugte pladespillere var for høj.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes