Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladespiller max 2000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Det er snart jul og så er det tid til mere grej:)
Har aldrig haft en pladespiller, men vil gerne igang med vinyl..
Kan i anbefale en brugt pladespiller til max 2000 kr?
Har en DNM-forstærker der skulle have en rigtig fin riaa-del så det er altså bare pladespilleren jeg mangler..
Kan i anbefale en i det prisleje? Hvis i ser noget må i meget gerne linke det:)
Håber i kan komme med nogle bud:)
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Rega p3 som kan fås i pæn stand brugt til lidt under dine 2000 - den tjener mig helt fint.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 December 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=171627

Hej Kim        Den går man ikke galt af,  så er der 800.- til en ny pic-up måske en Grado eller en AT      go' jagt

ps. kan du ikke skrive lidt om din DNM forstærker (jeg har selv højttaler-kabler af samme mærke)

mvh Evox

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2010 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/pladespiller-project-61-med/id-70269411/

Hej igen      Lige en mere... lidt for dyr, men har til gengæld en drøm af en pic-up (han kunne måske trykkes lidt ned i pris)

mvh Evox

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 08 December 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Du bør overveje både lyd og betjening. En rega er manuel, og det betyder at du selv fører armen ind og at pickuppen løber rundt i sidste rille indtil du slår den fra. Hvis du kan acceptere det princip så er det helt fint. Men du kan også få fuldautomatiske pladespillere, og så trykker du bare på start og så klarer automatikken resten og den slår selv fra. Det er ikke kun B&O der bruger det princip, flertallet af de bedre japanske gør det også. Thorens har både manuelle, halvautomatiske og fuldautomatiske. Min erfaring siger mig at pladespilleren bliver brugt meget mere når den har automatik.

Se f.eks

http://www.dba.dk/pladespiller-denon-dp-47f/id-69858619/

Jeg har selv sådan en, og jeg vil mene du får en væsentlig bedre og mere brugbar pladespiller her i forhold til en REGA. Derudover er den ikke så lidt pænere. Men du må overveje dine personlige præferencer.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 08 December 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Denon vs. Rega er to helt forskellige valg. Begge er glimrende lydmæssigt, men jeg må erkende at jeg ikke er til de gamle Japanske maskiner bling effekter. Jeg er mere til Rega's no nonse udseende som er langt mere elegant.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

martin hj2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 December 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Rega Planar II som jeg købte for 1200,- uden pickup. Det er en mdf-plade med en motor og en tone arm - pengene er brugt på lyd i designet. Jeg er glad for min, det er uden tvivl det hifi jeg har fået mest glæde af i forhold til prisen!

og så er den pæn

http://www.rega.co.uk/html/p2.htm

Til top Vis martin hj2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin hj2

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 08 December 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Rega Planar 3 købte til 1800,-. Det synes jeg også er super.

Fralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Du bør overveje både lyd og betjening. En rega er manuel, og det betyder at du selv fører armen ind og at pickuppen løber rundt i sidste rille indtil du slår den fra. Hvis du kan acceptere det princip så er det helt fint. Men du kan også få fuldautomatiske pladespillere, og så trykker du bare på start og så klarer automatikken resten og den slår selv fra. Det er ikke kun B&O der bruger det princip, flertallet af de bedre japanske gør det også. Thorens har både manuelle, halvautomatiske og fuldautomatiske. Min erfaring siger mig at pladespilleren bliver brugt meget mere når den har automatik.

Jeg kan til nøds forstå det skulle være rart at armen automatisk løftes op i sidste rille, hvis man nu f.eks. er typen, der godt kan lide at falde i søvn til en god skive, men jeg har ret svært ved at se, at det skulle være så voldsomt meget mere besværligt lige at sætte armen hen over pladen og vippe den lille armlift, når nu man i forvejen skal lægge pladen på og lige give den en hurtig tur med pladebørsten. Jeg finder det personligt vældigt nemt at betjene min rega og har ellers før den haft fuldautomatik i en god sjat år. Tværtimod er jeg blevet lidt skeptisk overfor automatik, da jeg alt andet lige ville forvente færre, omend marginale, "lydforstyrrende" elementer og slitagerisici ved den manuelle grammofon.

Hvad der er pænest er jo så en smagssag.

Til top Vis Fralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fralle

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Sendt: 08 December 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er super glad for min Pro-Ject RPM 1.3 min model koster 2700.- fra ny med en Ortofon 2M Red pick-up.
Men den fås i en udgave men Ortofon OM-3e pick-up til 2295.- Her får du altså i følge mig en super pladespiller med en
udemærket pick-up du får en sprit ny pladespiller med garanti, ny pick-up osv. Det var bare mine gode råd. Held og lykke glæd
dig til vinyl! Det var iøvrigt også min første pladespiller så det er en god "begynder model"

P.S jeg har ikke hørt CD de sidste tre uger

Her er et link til Tape Connection

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&produc t_number=4717145

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Pro-Ject Debut III er et bud i det prisleje. De har vundet et hav af priser/fået gode anmeldelser for deres pladespillere i det prisleje.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 08 December 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

martin hj2 skrev:
Jeg har en Rega Planar II som jeg købte for 1200,- uden pickup. Det er en mdf-plade med en motor og en tone arm - pengene er brugt på lyd i designet. Jeg er glad for min, det er uden tvivl det hifi jeg har fået mest glæde af i forhold til prisen!

og så er den pæn

http://www.rega.co.uk/html/p2.htm 

Sådan en har jeg også haft, og den passer ikke til mit temperament. Jeg brugte den i praksis ikke for betjeningen er så umulig at jeg bliver voldsomt irriteret. Derfor købte jeg en som var fuldautomatisk, min Denon er fin, men andre af de japanske kan også være helt igennem fine. Men de kan være svære at finde, for der er mange der efterspørger dem.

Så det behøver ikke at være vanskeligt at spille LPer, man kan godt kræve en vis betjeningskomfort, og det har CD afspilleren jo altid. Ellers er der B&Os fine tangential pladespillere, og her er betjeningskomforten selv uden andet B&O helt OK, men med andet B&O er betjeningskomforten perfekt.

Men REGAer giver fin lyd, så det er op til spørgeren om han kan acceptere dens betjening.

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Sendt: 08 December 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en lille "praktisk" fuldautomatisk technics ting - stående i kælderen! Den er mindre, automatisk men er for det første grim, for det andet spiller spiller den ikke så godt som min Rega, for det tredje er den upraktisk da talerkenen ikke kan dreje uden at låget er lukket => man kan ville børste pladerne.

Man kan helt sikkert finde en bedre fuldautomatisk pladespiller - jeg synes dog at charmen går lidt af det.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

olen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 December 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Her er da en mulighed for Rega

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=174386

Mvh

Ole

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej folkens
Tusind tak for alle jeres svar:)
Ole - tak for dit forslag.. Har faktisk lige skrevet til personen for en lille time siden så venter bare på svar:) regner med at det bliver den hvis den
står der endnu:)
Evox - Jow det kan jeg da godt:)
Det er den bedste forstærker jeg har haft (pre+effekt)..
Har dog heller ikke haft så mange.. Men har haft en Abrahamsen V2.0 og en Jungson DA200IA og her giver DNM dem bank:) selvom jeg også var
rigtig glad for min Abrahamsen.. Selvom min effekt kun er på 40 watt er der kommet vildt meget ekstra ud af mine højtalere og de kan spille
bragende højt.. Med Jungson synes jeg lyden var lidt tilbageholdt selvom det burde være med masser af luft med mine højtalere..
Det forsvandt fuldstændig da jeg skiftede til DNM:)
Så det er en forstærker jeg ikke har nogen planer om at skifte ud før om meeeget lang tid:)
Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Nu går jeg og leger lidt med tanken om at bruge lidt mere end planlagt.. Har kigget på et par ret spændende pladespillere til cirka 5000..
Går ud fra der vil være et ret stort spring op til disse i forhold til hvad jeg har kigget på indtil nu?

Har set på disse:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i
Ad=13962

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=174075

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=174289

Er der noget af det i vil anbefale?:) eller andre bud

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Sendt: 11 December 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvis du er oppe i 5k, så købte jeg selv for noget tid siden en Linn LP12 2nd hand. Der er mange religioner for/imod LP12, men den gør det ganske fint hos mig og jeg synes den er utrolig nem at leve med, nem at betjene og har tilmed støvlåg. Det havde min Gamle Pro-Ject 6.1 ikke. Hvis du køber 2nd. hand pladespille (vel egentlig også en ny), så vær sikker på at den kører stabilt. Min gamle project kørte lidt ujævnt, og det kunne høres (jeg opdagede det først efter jeg købte den). Sørg også for at anskaffe en god pickup. Det bliver jo ikke bedre end det svageste led, så det skal helst matche.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 December 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

evox skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=171627

Hej Kim        Den går man ikke galt af,  så er der 800.- til en ny pic-up måske en Grado eller en AT      go' jagt

ps. kan du ikke skrive lidt om din DNM forstærker (jeg har selv højttaler-kabler af samme mærke)

mvh Evox

Er det stadig et kabel med kun 3 ledere (massive)? Det har jeg selv haft. Det var ikke så godt i længden. Det var et fladt bændel kabel.  

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej.  

Lige et link om mine DNM-kabler   (Undskyld lån af link Kim)

PS. Det er et par 'fede' spillere du har fundet der

http://www.soultosoleaudio.com/pdf/DNM%20Stereo%20Speaker%20 Cable%20Hi%20Fi%20World%20Review.pdf

mvh Evox

Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Det endte med at jeg købte en Rega P3 med RB300 arm og ukendt pickup.. Støvlåget har lidt ridser, men ellers er den super
flot.. Gav 900 for den:) smed en tusse og så fik jeg en bunke plader med oveni:) så nu er jeg godt igang..
Men er der nogen som måske kan hjælpe med hvilken pickup der sidder på?
Den er grå og ser ikke just ny ud:
http://img651.imageshack.us/i/imgp2921i.jpg/
http://img263.imageshack.us/i/imgp2920y.jpg/
http://img401.imageshack.us/i/imgp2919e.jpg/

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes