Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 12:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny int forstærker. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 December 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Det er nogle spændende kandidater du har udvalgt.

Jeg har hørt MA6900 der er en dejlig bamse med en rund, fyldig og varm sound...... Kunne forestille mig at BAT-en er et helt andet "dyr". Begge amps er uden tvivl seriøse kandidater  

Lamusica er også en spændende kandidat. Symphonic Line skulle lave nogle vellydende og velbyggede forstærkere. Hvis jeg selv gik i forstærker drømme ville jeg helt sikket også skrive den på min liste over mulige forstærkere sammen med BAT. 20.000,- virker som et rent røverkøb og gl.jas der har den til salg er tillige en fin og ærlig fyr, der er til at stole på.... Er meget spændt på hvor du lander  

PS. Kan se at du helt har droppet Bladelius

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 December 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Så hvis du siger BAT

hmm, den BAT er fed. Absolut en amp jeg selv ville foretrække hvis jeg skulle opgradere.

Juletilbud fra julemanden

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=13633

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2010 kl. 04:42 | IP-adresse registreret  

HOLBERG

Ja Bladelius er kommet lidt ned op ønskelisten. :D

Der var bare meget mere musik i den BAT. Blandt andet.

Og så skrev Gl Jas at han skulle til århus i den kommede tid. Så vi skal bare have aftalt et lyt.

Så må vi se hva det ender med. Glæder mig som et barn til at få mig en ny amp.

Mine Fs-888 står bare i stuen og græder. :( Er spændt på hvordan det bliver i forhold til mine EC aw-180 :D

Til top Vis Martin Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Toft

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 December 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Så hvis du siger BAT

hmm, den BAT er fed. Absolut en amp jeg selv ville foretrække hvis jeg skulle opgradere.

Ja hvilket juletilbud, den har stået hos Troels i flere måneder til 21.000 uden at blive solgt, og nu har han så¨hævet prisen

Næsten som at handle i Bilka

Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 December 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Haha det er da også en
smart måde at sælge den
på.
Så her til januar. Sætter
han prisen ned igen, og så
et det januar tilbud.
Men meget godt at vide.
Var da ved at skrive til
ham.

Sennheiser. Ja der er også
en di 150 her på sitet til
29000,
Og det samme med den
plinius :D

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

merz skrev:
Music4life skrev:

Så hvis du siger BAT

Ja hvilket juletilbud, den har stået hos Troels i flere måneder til 21.000 uden at blive solgt, og nu har han så¨hævet prisen

Det er sgu da rigtigt, for os der følger rigtig godt med er det ikke et smart salgstrick

Fatter dog ikke at den ikke er solgt til de 21k?

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 December 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
merz skrev:
Music4life skrev:

Så hvis du siger BAT

iAd=13633">http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAn nonce.asp?i Ad=13633

Ja hvilket juletilbud, den har stået hos Troels i flere måneder til 21.000 uden at blive solgt, og nu har han så¨hævet
prisen

Det er sgu da rigtigt, for os der følger rigtig godt med er det ikke et smart salgstrick

Fatter dog ikke at den ikke er solgt til de 21k?

Hej

Årsagen til prisændring skyldes. at jeg har handlet den ind i firmaet.
Før blev den annonceret som "sælges for kunde". Ved en sådan annoncering formidler jeg blot kontakten imellem sælger og
køber, for at begge parter har mest muligt ud af handlen.

Når den er købt ind i firmaet skal der være til "prutten om prisen" /afslag på prisen, garanti, moms, forsendelse og måske
skal der tages andet grej i bytte, der så også skal sælges igen.

Det kunne være en ide at synliggøre det i annonceringen.

Glædelig Jul.

Venlig hilsen
Troels
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 December 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Inden man farer i blækhuset, bør man gå til kilden selv forinden, for at søge svar. Syntes der er en tendens til at konkluderer inden man egentlig ved hvad der ligger bag. Ovenstående er endnu et eksembel.

Det er rigtig flot og fint at Troels bruger tiden på et offentligt forum til, at fortælle hvorfor hans annonce har en prisændring. Ret beset har jeg personligt den holdning, at man burde spørge Troels selv hvorfor prisen er, som den er. Vel og mærke inden man anklager ham for billige salgstrick m.m.  

Han er tillige large nok til at erkende, at det burde have fremgået af den nye annonce mht. prisen. Respekt for det!

Alt den tid jeg har kendt Troels, har han altid optrådt hæderligt, ærligt og sympatisk. Det syntes jeg han beviser med sit indlæg  

Også en rigtig glædelig jul herfra!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Inden man farer i blækhuset, bør man gå til kilden selv forinden, for at søge svar. Syntes der er en tendens til at konkluderer inden man egentlig ved hvad der ligger bag. Ovenstående er endnu et eksembel.

Det er rigtig flot og fint at Troels bruger tiden på et offentligt forum til, at fortælle hvorfor hans annonce har en prisændring. Ret beset har jeg personligt den holdning, at man burde spørge Troels selv hvorfor prisen er, som den er. Vel og mærke inden man anklager ham for billige salgstrick m.m.  

Han er tillige large nok til at erkende, at det burde have fremgået af den nye annonce mht. prisen. Respekt for det!

Alt den tid jeg har kendt Troels, har han altid optrådt hæderligt, ærligt og sympatisk. Det syntes jeg han beviser med sit indlæg  

Også en rigtig glædelig jul herfra!

Synes nu ikke man farer i kridthuset. Men man kan vel undre sig Holberg når man pludselig sætter prisen op. Vil dertil sige at jeg ingen intentioner har om at miskredittere Troels. Han er nok den mest reelle sælger her på jorden. Men hans forklaring er jo bare et ærligt bevis for hans måde at være på. Så er det vist slået fast uden misforståelser  

Glædelig jul og godt nytår

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

indlæg slettet så lige du kun søgte int. forstærker
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

En god effekt forstærker går nu heller ikke i vejen. Hvis det var det du havde i tankerne? DK11706

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 20 December 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg havde bare foreslået at du skulle prøve at se på noget klasse D setup, bare tanken kræver nok lidt tilvænning , men når man kommer sig over at der ikke er så populært blandt rørensusiaster så spiller de faktisk fedt, og så koster det næsten gratis af have tændt.

Jeg kan se du kigger på Mac, så Rotel er sikker ikke fint nok til dig, men der findes også dyrere mærker inden for Class D, jeg kender dem bare ikke så godt som Rotel, hvis du har mod på det så skulle du prøve at høre Rotel's RC-1580 og RB-1572 kombo, det spiller fedt og kan give dig en ide om hvad Class D forstærkere kan. Lyngdorf TDAI2200 er en integreret Class D, men jeg syntes ikke den er så varm i toppen som Rotel'en, så derfor syntes jeg personligt selv bedre som Rotel Class D, selvom det er blilligere end Lyngdorf.

Jeg vil lige sige til sidst at jeg selv har været modstander af Class d forstærkere, men efter at have nærlyttet i mange timer efterhånden, har jeg virkelig ændret mening, det spiller helt på højde med rør og SS udstyr.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 December 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Martin

Ja det er da en lykkelig situation du befinder dig i.
Vil da lige bidrage lidt med min erfaring. Kan forstå du har afskrevet Bladelius. Det forståer jeg skam godt. Det er
heller ikke lige mig. Desuden giver det mig lidt indtryk af hvor din lydpræference ligger.
Ud af din ønskeliste har jeg hørt Gamut Di150, Symphonic Line RG14 (entry level) og den største RG10 som burde
være tæt på laMusica.

Gamut DI150 har jeg hørt ved flere lejligheder i sunaudio på forskellige højttalere og kilder. Den er ca.
noget af det mest kedelige jeg længe har hørt. Jeg ville personligt ikke engang give 5000kr for den. Kenneth, ejer
af sunaudio er selv rystet og har rodet en del med den i et forsøg på at få den til at synge. Uden held. Hver gang
jeg var forbi og lytte ny højttalere bad jeg simpelthen om at få en anden amp på. Det blev så en lille Roksan der
slog Gamutten med længder. Ja jeg mangler ord

Symphonic Line RG 10
Har været på besøg hos NordicAudio på højttalerjagt et par gange og hørt RG14, int RG10 samt poweramp Kraft
250.
Det er efter min mening det mest oversete mærke længe. Sikke en bygge kvalitet og lyd.
Kan spille stort og voldsomt. Men også blidt og med en inderlighed jeg sjældent har hørt.
Lyden vil jeg beskrive som let varm, detaljeret/velopløst uden det bliver for meget, kraftfuld/strømstærk, fantastisk
drive og n****r . Der er super kontrol over selv svært drevne højttalere. Selv den mindste RG14 (opgivet til 2 x
100W 8ohm) er så kraftig at den ved volume kl. 9 spiller højere end min lille Primare I30 ved 3/4 volume (opgivet
til 2 x 100W 8ohm)
Ja hvis det var mig havde jeg snuppet den La Musica før min nabo

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 December 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

dine indtryk af Symphonic Line RG 10 lyder meget som min oplevelse med La musica, da jeg havde lånt èn nogle timer, spiller super tight, stærk som bare fanden og rigtig godt drive!.

Anbefales også herfra

Mvh F.B

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 December 2010 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Symphonic Line er rigtig spændende, men har det stadig tilgode. Alle der har hørt deres velbyggede forstærkerier, taler meget positivt om det. Så der må sgu være lidt om snakken  

Syntes i øvrigt det er ufatteligt at den La Musica gl.jas til salg ikke er væk forlængst. Det virker som et ovenud godt tilbud. Men det er meget typisk at det går langsomt med det som folk ikke kender. Det er lidt ærgerligt da det jo ikke fortæller noget om performance.. Med den positive omtale, skal Symphonic Line nok få fat i det danske marked ude i fremtiden. Kan også godt lide deres opgraderings politik. Meget tillidsvækkende må jeg sige.

Ellers vil jeg stadig anbefale Audio Research VSi60. Jeg har selvfølgelig ikke hørt alt. Allligevel tør jeg godt vove pelsen og påstå, at VSi60 er et af de absolut stærkeste bud i prisklassen. Dette sammenholdt med de mere kostbare amps jeg har lyttet til igennem tiden. Her er virkelig god valuta for dine surt optjente hifi-penge. Det er ikke helt uden grund at den er kåret til årets forstærker 2010 af det anerkendte Stereophile. Bliver ydermere spændende at høre hvad de nye Tung-Sol KT120 udgangsrør tilfører ifh. til 6550C. Tror ikke at forstærkeren bliver mindre vellydende. Når Audio Research vælger denne udskiftning, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at det er en opgradering.

Audio Research er ligeledes et af de mest respekterede- og ældste high-end brands = pålidelighed og høj kvalitet fra inderst til yderst. Ydermere holder de gensalgsværdien bedre end mange andre brands. Ord er overflødige i denne sammenhæng  

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Sendt: 23 December 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har en McIntosh ma 6900 hjemme på prøve nu. Den spiller super lækkert. Meget god kontrol, varm og behagelig sound uanset hvor højt du skruer op, og en fantastisk ro i lydbilledet( ingen sus eller støj overhovedet ). Men jeg synes lige den mangler det sidste power. Så jeg hopper nok på en større model. Men hvis man ikke har brug for at spille ved koncert niveau, er det en super musikalsk og god forstærker.

Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 December 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Hej.

Har en McIntosh ma 6900 hjemme på prøve nu. Den spiller super lækkert. Meget god kontrol, varm og behagelig sound
uanset hvor højt du skruer op, og en fantastisk ro i lydbilledet( ingen sus eller støj overhovedet ). Men jeg synes lige den
mangler det sidste power. Så jeg hopper nok på en større model. Men hvis man ikke har brug for at spille ved koncert
niveau, er det en super musikalsk og god forstærker.

Mvh Søren

Hej Søren...

Kan sagtens genkende din beskrivelse af MA6900. Syntes også det er en fed amp. Stor varm, lækker sound. En rigtig
amerikaner. Men den kan også virke lidt "høflig". Det er nok det som du oplever, som om den lige mangler den sidste power.
Når det er sagt er det en af de forstærkere jeg rigtig godt kan lide lyden fra. Der er intet der er helt perfekt. Heller ikke
MA6900  

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 23 December 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

MA6900 udstyret med den der lille åndssvage bøjle mellem for- og effekttrin, så vidt jeg husker.
I så fald er der her mulighed for en ultrahurtig og MEGET effektiv opgradering af forstærkerens evner.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Kunne da være sjovt at høre om Sborup & HOLBERG har hørt ma6900 med en "ordenlig" bøjle? :)

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes