| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nyt møbel.

Jeg fatter det ikke men lyden er blevet mange gange bedre efter det nye møbel er kommet ind i stuen. Stemmer står nu lige midt mellem højttalerne og meget tydligere. Det var en forbedring jeg ikke lige havde ventet. Først tænkte jeg at det bare måtte være lige som når bilen kører bedre når den er ny vasket men denne oplevelse holder altså bare ved.
Min Lenco mangler stadig en pu men det skal der snart laves om på.
Mit valg står mellem Denon d103R eller Audio Technica AT 33 EV . Den sidste kan jeg kun finde i udlandet men de koster næsten det samme. Jeg har læst så meget om dem at jeg næsten er blevet grå i hovedet og særlig Denonen er der skrevet meget om.
Jeg skal jo tage en beslutning men vil naturligvis gerne tage den rigtige første gang.
1 Det skal være den som passer bedst til min tonearm (SAEC 308N)
2 Det skal være den bedste til pop/rock musik
3 Den skal passe til min mc forstærker (indbygget i min Unison Research unico SE)
Jeg er mest nervøs for at få problemer med at arm og pu ikke arbejder optimalt sammen og det hele lyder fladt eller systemet går i total selvsving.
Jeg læste en test som beskrev Audio Technica AT 33 EV som nær perfekt til at formidle et trommesæt som det skal lyde. Se sådan en lille udtagelse falder lige i min smag og gør at jeg bliver meget tændt på at købe den men måske gør denon det lige så godt i mit setup ?
Der ar bare alt for mange ting man kun kan få svar på ved at prøve dem begge og det kan man heller ikke.
Er der en erfaren LP kyndig der kan skubbe mig i den rigtige retning 
|