| Forfatter |
|
skovning773 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er noget bras stil stereo og den er ALT for dyr. Det er en surroundforstærker, som er så gammel at den nærmest er
værdiløs. den må koste 300, men den lyder ikke godt til stereomusik.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OMG! Links til 2 omgang skrammel! Køb intet af det!  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha.. skrammell øhh nej, jeg har forstærkeren liggende og den skal også kun bruges midlertidigt.. højtalerne spiller p***e godt, jeg har hørt dem, såee.. jeg har ikke råd til at købe nogen voldsomme B & W højtalere som du nok ville forslå, det har jeg sku heller ikke brug for ;)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 December 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke bruge den til et sæt Cv højttalere. Hele idéen med at købe Cv er at spille højt og intet andet, og det er forstærkeren alt for lille til. Den vejer under 9 kg. hvilket er en klar indikation af en lille strømforsyning, og dermed også lille effekt og strømformåen. Du risikerer simpelthen at brænde en til flere dele af i højttaleren, og sandsynligvis også i forstærkeren.
Hvis du vil købe dig et set store Cv højttalere, og bruge dem til at spille højt med (hvilket er den eneste logiske forklaring på at vælge Cv), så skal du have fat i en bund solid forstærker i første omgang. Om den er brugt eller ny er underordnet, den skal bare kunne håndtere en god mængde effekt. Til et sæt 15" Cv ville jeg som minimum vælge noget i stil med Nad 216 (2x280 watt i 4 ohm dynamisk, og 14,2 kg.) og jeg havde nok endt med noget i stil med Nad 218 (2x430 watt i 4 ohm dynamisk og 23 kg.). Disse findes brugt, og er derfor en del billigere end det du finder i HFK i dag. Af andre mærker der kunne være interessante i denne sammenhæng kan også nævnes Harman Kardon og Rotel. Det er producenter der bygger solide forstærkere, som brugt kan handles til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2010 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay :) mange tak skal du have ;) det må jeg lige kikke efter... dejligt med et ordentligt svar.
|
| Til top |
|
| |
CosworthDriver Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak :) der findes forforstærkere og effekt forstærkere, hvad er forskellen ?? hvad er det bedste hvis jeg gerne vil spille noget højt musik men stadig gerne vil have en god lyd ? :)
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vælge et sæt Dali concept 10 og så en CV 15" sub, med NAD forstærker. Altid NAD du skal slet ikke kigge efter andre! :)
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
er de også fine til de cv højtaler jeg har linket til ?? :) )
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også meget andet end NAD derude i verden. Og nad er slet ikke de eneste der kan lave "billigere" forstærker der kan levere en god del effekt.
Hvis det skal være NAD til omkring 2000 kr. brugt, så søg efter en Nad 319, det er en intg. forstærker, hvilket vil sige at effektforstærkeren, og forforstærkeren (kontrolforstærkeren) er i samme kabinet. Effektforstærkeren er identisk med Nad 216 thx som jeg nævnte tidligere, og derfor yder de det samme. En fordel ved at købe en Nad 319 er at du senere hen kan købe og koble en Nad 216 thx på, og så brokoble begge forstærkere så de yder over 3 gange så meget effekt.
Samme mulighed har du også hvis du finder en Nad 216, (de koster typisk op til 1500 kr. alt efter stand og alder) og her kan du selv vælge en kontrolforstærker til at styre vol. og indgangene med. Hvis du vælger en kontrolforstærker der har mulighed for at styre 2 effektforstærkere, kan du på samme måde som i forrige eksempel købe en Nad 216 til, og brokoble dem begge for ekstra effekt.
Så du har altså mulighed for at udbygge dit anlæg med mere effekt når du senere får penge til det.
Når vi taler højttalere synes jeg at CosworthDriver er inde på nogle rigtigt gode bud på alternativer i sit indlæg. For at vi evt. kan guide dig bedre synes jeg at du skal skrive hvor stort dit rum er, om du bor i hus eller lejlighed, samt hvad du hører af musik. Det er nemlig slet ikke givet at det er den største bas, eller det største bas areal, der spiller den fedeste bas.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovning773 skrev:
| er de også fine til de cv højtaler jeg har linket til ?? :) ) |
|
|
Det vil jeg i hvert fald mene. Dem du selv linkede til er alt for små, og dem bør du holde dig fra hvis det er 2x 15" du skal trække til høje lydniveauer. Ang. Denon som der også bliver linket til, så har de det med at være strømsvage og meget dårlige til at håndtere lave impedanser. Og da de Cv'ere du kigger på er 4 ohms impedanser kan Denon muligvis få problemer. Det er dog en af de mere seriøse modeller der linkes til, nogen roser dem, andre siger at de ikke kan levere varen i rette omfang. Jeg har desværre aldrig selv hørt dem, men synes jeg lige ville give et heads up.
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for det :) det må jeg lige se på efter jul, jeg har hørt de der cv ve15f tror jeg de hedder og de spiller sku godt, men jeg ved ikke hvad for en forstærker de havde smidt på :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovning773 skrev:
| er de også fine til de cv højtaler jeg har linket til ?? :) ) |
|
|
Ja, det er de. CV'erne kan ihvertfald larme, men lydkvalitet er det nok småt med. CV laver faktisk nogle ok højttalere (til at spille højt med), men VE-F serien, som du hentyder til der, er deres "billig-serie" og er groft sagt noget bras. Du kommer meget længere ved at købe brugt for ca. 4.000kr fremfor at bruge 4600kr på sådan et sæt VE-15F. Men hvis du virkelig er vild med CV, så find nogle brugte/bedre modeller end VE-F serien.
F.eks.
http://www.dba.dk/cerwin-vega-cls-15-sort-400/id-70392678/
Måske du kan gøre en god handel her og få forstærkeren med i købet?
http://www.dba.dk/cerwin-vega-dc-15-sort-500/id-70141787/ __________________ Mvh
CosworthDriver
- "If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså. jeg er ikke nogen vild hifi angsusiast så har ikke så meget forstand på det med lydkvalitet, men jeg skal bare have noget som kan spille højt og med masser bas til fester på mit værelse men det skal stadig væk ikke være noget l**t. jeg vil ikke over 3000 for en højtaler, såå det er begrænset hvad jeg kan vælge mellem :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes meget godt brugt til 6k for et sæt. Og der er meget andet end Cv der kan spille tordnende højt.
|
| Til top |
|
| |
skovning773 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|