Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Skal jeg købe en Xindak XF-1000ES ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

vedr. Xindak 1000 ES strømrenser, så er den det jeg vil kalde et bedst buy under 10 k kroner, hvis man er i marked til en strømrenser, har selv en og den er helt klart en forbedring i mit anlæg( kombineret med Transelectro skille trafoer), har iøvrigt prøvet den omtalte Nordost strømrenser, og synes den er lige lovlig dyr i forhold til den noget slanke og tynde lyd den bidrager med, undrer mig iøvrigt over at man skal give 25 kilo kroner for noget der i princippet er en passiv strømrenser gabende tom med nogle få spoler og kondensatorer samt noget Valhallakabel og tynde printbaner til at udglatte strømmen med, det lugter fælt af optrækkeri, specielt når den ikke bidrager væsentligt til lyden ud over det slanke og tynde

det er ret enkelt at afprøve om det giver noget, sæt skidtet til og lyt i en måned , prøv så at koble det hele fra, og hør så hvordan højde,bredde ,dybde og musik forsvinder som dug for solen.

en af mine gode venner har også en Xindak 1000 ES strømrenser som han bruger til et Accuphase anlæg i 250 kiloklassen, han har prøvet ovenstående, og fik meget hurtigt Xindaken på igen, da det hele syntes at falde sammen i forhold til lyden med Xindak en, det var iøvrigt på anbefaling af en forhandler der meget gerne ville sælge ham en strømrenser fra Accuphase (100 k +++), og som bad ham om at smide det billige l'**rt fra Kina ad helvede til, for der er ikke noget kinagrej der kan bruges andet end en billig dørstopper, så meget for forhandler anbefalinger

køb med returret og returner hvis den ikke dur

iøvrigt, hvis det skal endnu være bedre, så køb en god skilletrafo, men en sådan er dyr, hvis den skal du´ til noget

ps:

så fik jeg nok trådt nogen over tæerne, so be it

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene.... Sætter i også strømrenserne på forstærkerne ???? har hørt er det virker bedst på cd, dvd, dac ovs. og tar dynamik på forstærkerne..

Til top Vis sirhish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sirhish

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

"Strømrensere" har så vidt jeg ved kun indflydelse på dynamikken på klasse AB forstærkere, Klasse A og Klasse D har ingen problemer. Klasse A fordi den altid trækker max strøm og derfor ikke har brug for "hurtig strøm" som Klasse AB, der kun trækker hvad de skal bruge. Klasse D bruger så lidt at de heller ikke lider under at have store udsving i strømforbruget.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes