Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pio plasma stadigvæk et godt køb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt enig med Ronin omkring opløsningsproblematikken betyder så meget (no offence)- men det må dine egne øjne afgøre - ikke vores.

Umidddelbart et et 8. serie pioneer - langt bedre end et entry-level panasonic eller et g20 for den sags skyld på mange områder.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Jeg er ikke helt enig med Ronin omkring opløsningsproblematikken betyder så meget (no offence)- men
det må dine egne øjne afgøre - ikke vores.

Umidddelbart et et 8. serie pioneer - langt bedre end et entry-level panasonic eller et g20 for den sags skyld på mange
områder.

Jeg vil også til enhver tid priotere sort niveau over full-hd opløsning når man snakker 42 tommer. Og sortniveau der er Pioneer
altså bedst, men det er Ronin jo selv inde på.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 December 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Hvis du regner med at skulle bruge de indbyggede højttalere til noget, er Pioneer også milevidt foran. Faktisk vil jeg kalde
lyden i de Panaer jeg har hørt for ubrugelig.

Samtidigt ser SD opløsning, det vil altså sige alt det tv som du ser der IKKE er på en HD kanal, meget meget meget bedre ud
på Pioneer, der må sidde en meget skidt tuner/skaler i panasonic for jeg synes deres SD skalering er decideret blødt/uskarpt.

Få hakket en tusse af det Pioneer, eller få noget med i købet, og så har du en god pris, synes jeg.
Det har nok mere at gøre med at Panasonic ikke bruger så meget krudt på at perfektionere et ellers slattent overkomprimeret digital signal, som flere andre også gør. Philips bruger også en masse krudt i behandlingen af billedet. Når jeg på mit Panasonic, som ikke er full hd, ser ordentligt materiale på dvd f.eks, er det ganske tydeligt og veldefineret et billede man får at se. De fejl man ser i billedet på alm tv, kan du ikke klandre Panasonic for. Det er et møg signal de fleste kanaler sender. Flere at HD kanalerne, er da også noget opskalleret bras.  

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 December 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

DVD med hdmi ser bedre ud på pana, det er derfor jeg mistænker dem for en dårlig tuner eller scaler.Men jeg ved det ikke,
synes dog ikke
det er en undskyldning at det er et dårligt signal. Hvis Pioneer kan få det til at se bedre ud, er det jo fordi der er mere at hente,
så må panasonic bare komme igang! Størstedelen af tv bliver stadig set i SD, så kan det ikke nytte noget at undskylde det
væk.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
DVD med hdmi ser bedre ud på pana, det er derfor jeg mistænker dem for en dårlig tuner eller scaler.Men jeg ved det ikke,
synes dog ikke
det er en undskyldning at det er et dårligt signal. Hvis Pioneer kan få det til at se bedre ud, er det jo fordi der er mere at hente,
så må panasonic bare komme igang! Størstedelen af tv bliver stadig set i SD, så kan det ikke nytte noget at undskylde det
væk.
Det var derfor jeg skrev, at nogle producenter bruger en del mere datakraft på at gøre billedet "bedre". Når det bliver bedre med hdmi, skyldes det på Panasonic, at der lidt ekstra billedebehandling og farvestyring her. Jeg synes at kunne se på de andre, at der forskønnes mere. Man kan lave meget digitalt. Det digitale signal kan afgjort blive bedre, men det er nærmest blevet dårligere. Se bare mpeg4 i forhold til mpeg2. En solnedgang er en savtakket affære med elendig nuancering af lys niveauer. Det gør det på alle tv på nær Philips, der bearbejder det og glatter det ud på bekostning af andet i billedet. De fleste SD udsendelser bliver kun sendt i 1.5 til 2 mb/sek, og det gør det jo ikke bedre. DR sendte normalt i op til 6mb, som er det højeste, men DR er også faldet af på den. Eller også er det mpeg4, der gør det dårligere. Panasonic gør det godt nok.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Du må ikke tage det personligt, men det er altså en forfærdelig omgang vrøvl du afleverer der. Jeg har nu søgt lidt rundt på
nettet efter en forklaring, og den kan koges ned til følgende citat:

"The SD issue with the Panasonic's appears to be due to deliberate low pass filtering of 576i source rather than poor
deinterlacing or scaling, although deinterlacing has not been a strong point of Panasonic's."

Hvilket fint forklarer hvorfor DVD materiale ikke har samme blødhed selvom det er 576(p) opløsning.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej Megholm

Det gør jeg skam ikke. Jeg mener blot at sigalet jo skal være at høj kvalitet for at man kan skille skidt fra kanel. Der er jo også en skarpheds indstilling, den kan redde noget af det. Jeg synes ikke at Panasonic gør det dårligere end andre, der iøvrigt tit overdriver vildt på fabriks indstillingerne. Samsung er en af dem, synes jeg. Jeg har ihvertfald intet i mod at få lidt modstand. Ellers stopper snakken jo hurtigt, ikke.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Godt at du ser sådan på det, det gør det meget nemmere at kommunikere. Jeg er ikke enig i at signalet skal være godt for at
man kan se forskel på skidt og kanel, faktisk vil jeg sige at det er nemmere at få en lækker blu ray til at se godt ud end f.eks
en fodboldkamp i sd. Det samme gælder sjovt nok hifi, alle kan få en lækker indspilning af f.eks blues til at lyde godt, men kast
en lidt vanskelig indspilning af f.eks kompleks orkestermusik på og SÅ kan du høre hvad der kan holde pusten under pres. Nok
om det, du skriver også at man kan bruge skarphedsindstillingen til at rette op på problemet, dette ville være en fejl da det
reelt vil fjerne endnu mere af opløsningen ved kunstigt at optegne linier skarpere. Fabriksindstillinger er dårlige på ALLE
fjernsyn og skal bare ignoreres.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg skriver ikke at skarpheds dimsen kan rette det op, men redde det lidt. Det fungerer pænt på nogle tv og andre ødelægger det mere end det retter op. Den skal bruges minimalt og på nogle tv skrues mere ned end op. Dine betragtninger vedrørende anlæg og svær musik, er jeg helt enig med dig i. 

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige kigget lidt på andre ældre fladskærme og er faldet for designet af disse Philips modeller: 37pf9830 og 37PF9731D samt lignende modeller. Men er billedet på disse stadigvæk gode? De kan fås til 3-4000 kr på dba.dk

Eller Pio 428XD stadigvæk bedst her?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 December 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

To forskellige verdener, hvis du ikke kan se forskel skal du tage det billigste.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Tak for det gode svar...

Jeg har ikke set de to andre TV, ville blot høre nogle gode råd mht. køb af nyt TV. Jeg har selv ikke forstand på dette område nemlig.

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Er der forresten nogen der ved hvordan Pioner 428XD er med genskær og refleksioner? Det er jo svært at bedømme i butikken.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2011 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Er der forresten nogen der ved hvordan Pioner 428XD er med genskær og refleksioner? Det er jo svært at bedømme i butikken.
Mon ikke Pioneer i de sidste modeller før de stoppede, er blevet bedre her. Lige meget hvad, så skal du nok ikke sætte skærmen sådan, at lys fra vinduer står direkte på. Mit Panasonic er godt nok er spejl, men ved omhyggelighed, har jeg ikke de store problemer med lysindfald. Mon ikke du kan gøre det også? Håber du får det inden det bliver solgt for næsen af dig.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt svært ved at overskue de sidste Pioneer modeller der kom de sidste par år. Er der nogen der er seje og kan opremse de forskellige modeller og årgang?

Man kan finde specs på alle udgåede modeller online men kan ikke finde en oversigt.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

De to seneste serier 8 og 9 er de bedste - og balndt de bedste i verden. Forskellen mellem disse er at 9'eren rigtigt kalibreret kan vise endnu mere sort.

Det skal siges at der næppe er skærme der håndterer sort, og mørke nuancer - samt ægte farvegengivelse bedre end 8 og 9 gen. pioneer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes