| Forfatter |
|
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget nyt i denne sag med svigtende lys...?
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beam.
Ikke rigtig noget nyt. Forhandleren jeg købte maskinen af er ved at undersøge sagen. Han har selv en og der er heller ikke lys i, så vi er lidt i vildrede, men venter på svar fra importør...Meen har fået Mc 402 idag. Bruger jo så mcd 500 som pre og for satan det spiller fedt. Selv da forstærkeren var helt kold, og jo slet ikke spillet til, lød det bare p...e godt... jeg er en glad mand , mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
minime Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet andre forforstærker op mod mcd500. Går selv med planer om en afspiller med pre men er blivet frarådet det, da mange siger det ikke lyder godt i forhold til en rigtig forforstærker.
Lurer lidt på Mcd 500, Ayon CD5 eller deres Skylla dac med pre. Har en Thorhauge pre nu og den spiller bare der ud af . __________________ Mvh. Minime
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
minime skrev:
|
Har du prøvet andre forforstærker op mod mcd500. Går selv med planer om en afspiller med pre men er blivet frarådet det, da mange siger det ikke lyder godt i forhold til en rigtig forforstærker.
Lurer lidt på Mcd 500, Ayon CD5 eller deres Skylla dac med pre. Har en Thorhauge pre nu og den spiller bare der ud af .
|
|
|
Hej M.
Må indrømme at jeg ikke har prøvet pre delen i mcd 500 op mod andre forforstærkere. Læste bare om forforstærkeredelen i Fidelity, hvor den bliver sammenlignet med Pass x1, næsten lige så god, og det er da en pre til ca 40k. Jeg tog ihvertfald chancen Og må sige at det bare spiller så englene synger, selvom hverken cd eller effekt er tilspillet.
Når det så er sagt tror jeg også på at det er bedre med en seperat pre; men desværre også meget dyrere. Jeg er sikker på at cd afspillerens kvaliteter kommer endnu mere til sin ret med en sep pre, og tror da også jeg skal have det på et tidpunkt, men indtil videre må jeg indrømme at jeg synes mcd 500 gør det rigtig rigtig godt , mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige supplere med at jeg har også en mcd 500, og jeg har netop konstateret at der ikke er lys over leveknappen. Dvs. der er faktisk lys, men det er meget meget svagt. Man kan se der er lys hvis man mørklægger lokalet, men det kommer sikkert fra en af de andre pærer i nærheden.
Er selvsagt med på en lytter og hører hvad det ender med, det er meget mystisk for der er klart mere lys i det billede der er på side 1 eller på det officielle billede af en.
__________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
Vil bare lige supplere med at jeg har også en mcd 500, og jeg har netop konstateret at der ikke er lys over leveknappen. Dvs. der er faktisk lys, men det er meget meget svagt. Man kan se der er lys hvis man mørklægger lokalet, men det kommer sikkert fra en af de andre pærer i nærheden.
Er selvsagt med på en lytter og hører hvad det ender med, det er meget mystisk for der er klart mere lys i det billede der er på side 1 eller på det officielle billede af en.
|
|
|
Hej
Ja det kommer fra de andre, det kan du se hvis du tager låget af den.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
|
|
|
Hej Old School.
Det jeg har fundet ud af og konstateret indtil videre, er at der ikke er lys i level over volume knappen. Der er kun et svagt lys fra de andre som du skriver. Har også prøvet at skrive til McIntosh, og de svarer også at der ikke er lys i den, hvor mærkeligt det end må forekomme. Hvis vi skal have lys i level, må vi investere i en mcd 1100, helt ny maskine fra mac, den så jeg igår og den er der lys i . Den så godt nok fed ud, mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået følgende svar fra Mcintosh efter 10 minutter!
There is a small Fiber optic panel behind the logo, a conntor on the end of the panel slips over a green LED, the connector may have slipped off the LED.
Er der nogen der vil forsøge sig med en DIY rep? __________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så kom der lys i level igen. Har løsnet 2 skruer i toppen og skubbet toppladen lidt bagud, den kan ikke sådan lige komme helt af. Problemet er her at der sidder plader med lys i på bagsiden der hvor der er ord der lyser op. Den plade der sidder bag level er lige som faldet ned, så den ikke sider bag ordet. Jeg kunne med en plastik strip lige få fisket den op på plads og der kom lys i level. Problemet er nu at lyspladen ikke sidder fast. Men hvis jeg lukker låget forsigtigt og ikke flytter maskinen skal stripsen nok blive der. Alternativt skal maskinen skilles mere ad og det er jeg ikke til. Det er konstruktionsfejl tror jeg, idet den plastikholder der holder lyspladen på plads er for lille, og meget mindre end den tilsvarende i venstre side.
På billedet anes den sorte strip der sidder lidt til venstre for knappen.
__________________ Quad 2905
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En konstruktionsfejl i så dyr en maskine, uha uha...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|

Så kom der lys i level igen. Har løsnet 2 skruer i toppen og skubbet toppladen lidt bagud, den kan ikke sådan lige komme helt af. Problemet er her at der sidder plader med lys i på bagsiden der hvor der er ord der lyser op. Den plade der sidder bag level er lige som faldet ned, så den ikke sider bag ordet. Jeg kunne med en plastik strip lige få fisket den op på plads og der kom lys i level. Problemet er nu at lyspladen ikke sidder fast. Men hvis jeg lukker låget forsigtigt og ikke flytter maskinen skal stripsen nok blive der. Alternativt skal maskinen skilles mere ad og det er jeg ikke til. Det er konstruktionsfejl tror jeg, idet den plastikholder der holder lyspladen på plads er for lille, og meget mindre end den tilsvarende i venstre side.
|
|
|
? hvorfor piller du selv i sådan en maskine er der ikke garanti på den mere.
Man piller da ikke i sådan noget udstyr selv.
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|

|
|
|
Hej Old School.
Super du lige har fundet ud af det. Så tror jeg lige jeg tar min maskine under armen til et tjek hos forhandler/reperatør . Det har irriteret mig lige fra start. Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så Søren, er din Mcintosh blevet ordnet...?
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
beam skrev:
| Hva så Søren, er din Mcintosh blevet ordnet...? |
|
|
Hej Beam. Ikke endnu, men det bliver den. Har aftalt med forhandler at den skal ordnes, så det helt fint. Det vigtigste er at den spiller fremragende; men det andet skal selvfølgelig også være iorden  Har du fået din nye cd spille? Og hvis du har, hvordan spiller den så???? Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
beam skrev:
| Hva så Søren, er din Mcintosh blevet ordnet...? |
|
|
Hej Beam. Ikke endnu, men det bliver den. Har aftalt med forhandler at den skal ordnes, så det helt fint. Det vigtigste er at den spiller fremragende; men det andet skal selvfølgelig også være iorden Har du fået din nye cd spille? Og hvis du har, hvordan spiller den så???? Mvh Søren |
|
|
Jamen, den Plinius CD101 spiller og lyder jo ganske fantastisk, det er sgu en lækker maskine...
Jeg elsker simpelthen det minimalistiske udseende, uden display og andre unødvendige dikkedarer...
|
| Til top |
|
| |