Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Søger ny headphone til mine specielle øre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Det kan den formentlig godt. Læs den head-fi anmeldelse der linkes til så du går den konfigureret rigtigt for der er åbenbart mange muligheder

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 04:44 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Det kan den formentlig godt. Læs den head-fi anmeldelse der linkes til så du går den konfigureret rigtigt
for der er åbenbart mange muligheder

Nu skal jeg lige først se om jeg kan opstøve et lyt på de beyer.
Mht. konfig af amp/dac sagen så havde jeg håbet der var nogle kloge headfi'ere herinde der kunne guide mig lidt

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

Pas desværre.

En anden mulighed til omkring samme pris som burning har nævnt er en Muse dac plus en Meier Stepdance amp

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt lide audio-gd, men jeg vil sige at den muse dac jeg hørte til sidste meet var satme god, så god så at jeg nok køber en såsnart jeg har fundet ud af hvordan jeg løser problemmet med at den ikke har USB

En meier amp kan du ikke gå galt i byen med, så jeg ville tage sådan en over audio-gd´en hvis jeg var dig, men jeg har ikke hørt eller læst så meget om den Fun amp/dac.

Jeg ville tage en 600ohms uanset hvad, de for lidt bedre reviews og en nogenlunde strømstærk amp skulle ikke have problemmet med at trække dem. Du kan evt købe en kombo løsning hos meier, jeg mener endda han ahr en special hvor du for en headsix med gratis
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
hmm render hele tiden ind i headphones der behøver en amp så:
Kunne en sådan fætter: Audio GD FUN + en DT 880
250ohm eller 600ohm give mig det jeg ønsker ? Kan i gennemskue om ampen kan trække 600ohm ?

Til meetet for et år siden hos HiFi Freaks i Esbjerg var der en Audio-GD Compass med og den spillede helt forrygende godt
med mine Beyerdynamic T1 (som er 600 Ohm). Så godt at jeg dengang overvejede ret kraftigt at købe en Audio-GD FUN.
Jeg mener ikke de producerer Compass længere men FUN er vist afløseren. Så jeg er ret sikker på at den vil gøre det godt
med 600 Ohms DT-800. Jeg har kun hørt gode ting om Audio-GD's produkter og det ser også ud til at være rigtig god value
for the money.

Hvis man hører til dem, der kan lide den "analoge" lyd i NOS DAC's (Som den MUSE ) så har Audio-GD bygget en NOS DAC med
deres Reference-7. Den har mange fans ovre på Head-fi - men koster jo også en anelse mere end MUSE DAC'en. EN ting jer er
blevet helt sikker på efter en del DAC-prøve-lytning på det seneste er at jeg foretrækker den DAC til 60 USD klart frem for
både Dacmagic, V-DAC'en, Grace m902 og Benchmark DAC1. Alle disse er som at få stukket søm i ørerne i forhold til.

EDIT: Reference-7 er vist ikke NOS DAC - men har samme bløde "analoge" lyd efter beskrivelserne...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
...men jeg vil sige at den muse dac jeg hørte til sidste meet var satme god, så god så at jeg nok køber en såsnart jeg har fundet ud af hvordan jeg løser problemmet med at den ikke har USB

En mindre detalje som jeg ikke lige havde tænkt over

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været i byen og lytte Beyerdynamic Dt 770, DT 880 og DT 990. Hmmm er nok lidt bekymret over niveauet af
hovedtelefoner i denne prisklasse

dt880: 0 Synes jeg klart bedst om. Desværre manglede den i den grad dybbas/bund. Den mindede mig egentlig
meget om mine nuværende gradoer sr60 men den kunne ikke levere samme luftige top. Det var jeg da en smule overrasket
over
dt770: havde en lækker dybbas/bund men måske nok liiiige i overkanten. En kombination af dt770 og dt880's lyd
repræsentation ville have været spændende. Dt 770 mindede mig en smule om Denon d2000 synes blot beyer'en var bedre.
Måske fordi de begge er lukkede konstrruktioner. Men udaf de lukkede hovedtelefoner jeg har lyttet synes jeg klart bedst
om DENON AH-A100
dt 990: Hmm mærkelig hovedtelefon. Synes den lød som om den havde været udsat for en gal equalizer. Voldsom
diskant og bas men hul mellemtone. Dem brød jeg mig nok mindst om.

Hmm så nu er jeg nok lidt på herrens mark igen. Synes ingen af dem jeg har hørt repræsenterer en seriøs nok forbedring i
forhold til min gamle gradoer. Så måske skal der smides langt flere penge. Det skal i hvert fald være super-åbne, kunne
spille dybt i stil med DT 770 og luftigt som Grado og vil da nok give 8-10kilo max så for hovedtelefoner og købe forstærker
ved siden af. Men hvad skal jeg så kigge på ? Hvad med stax kan de noget ?

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

DT 770 i 600Ω udgaven er da bomb. Den er fuldstændig anderledes end 80 og 250Ω udgaverne. Den har diskant på en smule
under elektrostat niveau. Bassen er heller ikke for fed. Stort u-dåset lydbillede. Den er klart den bedste af alle Beyer Dynamic
modellerne (Jeg har dog ikke hørt de nye T1, T5).
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Ja DT770/600 er nok netop den miks af en DT770 og en DT880 du søger.

Ultrasone Edition8 er så lige et par trin højere oppe end DT770/600 i alt men egentlig meget i samme retning.

Åbne hovedtelefoner har jeg ikke ret meget input til da jeg altid har måttet "nøjes" med lukkede af rent praktiske grunde.

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ja det ender nok med jeg må indfinde mig på sådan et headfi meet for at blive klogere for den 770/600Ω er ikke sådan at
komme til at lytte til. Men den er jo også en lukket konstruktion.
Ville også gerne lytte Sennheiser HD800 og Beyerdymamic T1

Tror jeg skylder mig selv at lytte hvad de der stax kan. Måske det liige er mig

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Det kunne det da sagtens være men så er muligheden jo helt oplagt da det næste meet jo nok bliver hos HiFiFreaks i Esbjerg som har importen af Stax i Danmark. Der er i hvert fald ingen tvivl om at Stax kan noget som der ikke er mange andre der kan, så er det blot et spørgsmål om man kan lide det de kan.

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Det kunne det da sagtens være men så er muligheden jo helt oplagt da det næste meet jo nok bliver hos
HiFiFreaks i Esbjerg som har importen af Stax i Danmark. Der er i hvert fald ingen tvivl om at Stax kan noget som der ikke er
mange andre der kan, så er det blot et spørgsmål om man kan lide det de kan.

Ja havde luret at det jyske meet foregik netop her :) Så skal det jo bare være snart

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Der er lagt op til marts eller april men nogen skal lige påtage sig koordinator rollen

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

En outsider kunne også være Ultrasone PRO 900 (lukket) eller PRO 2900 (åben). Men de er vel ligeså svære at komme til at
lytte til, som det meste andet head-fi grej.

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Ja det er ikke nemt at komme i nærheden af hovedtelefoner så snart de koster over 2 - 3k. Irriterende

Hmm så har jeg læst lidt om Sennheiser HD 650. Hvad synes i om dem ? Har læst mig til de burde kunne give noget mere bund
end DT880 og så er de jo åbne

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 31 Januar 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Ja det er ikke nemt at komme i n�rheden af hovedtelefoner s� snart de koster over 2 - 3k. Irriterende

Hmm s� har jeg l�st lidt om Sennheiser HD 650. Hvad synes i om dem ? Har l�st mig til de burde kunne give noget mere bund
end DT880 og s� er de jo �bne

Mere bund i hd650, det vil jeg nu ikke sige, hd650 er mørkere generelt, men i mine ører er de mere mudrende end dt880.
Dt880 er semi åbne, det samme som hd650
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2011 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

NightRhyme skrev:
Ja det er ikke nemt at komme i n�rheden af hovedtelefoner s� snart de koster over 2 - 3k. Irriterende

Hmm s� har jeg l�st lidt om Sennheiser HD 650. Hvad synes i om dem ? Har l�st mig til de burde kunne give noget mere bund
end DT880 og s� er de jo �bne
Mere bund i hd650, det vil jeg nu ikke sige, hd650 er mørkere generelt, men i
mine ører er de mere mudrende end dt880.Dt880 er semi åbne, det samme som hd650

Hehe ok. ja det er ikke nemt da de DT 880 i den grad lyder forskelligt i folks øre . Men i mine øre er de tynde i lyden.
Fantastisk diskant og mellemtone men komplet mangel på bund. Tror egentlig godt jeg kan tåle lidt farvning i lyden. Måske er
de neutrale trod alt ikke lige mig om end de DT 770 var ALT for fravede og pumpede i bunden var det da en god oplevelse at
opleve faktisk bund i et par hovedtelefoner. Men igen de er lukkede og jeg kan bare ikke holde det ud

Men hvad skal man så have hvis man vil have åbne hovedtelefoner i stil med DT 880 men med bund.

Har du evt både hørt HD 600 og HD 650 ?   

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Januar 2011 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Som jeg har opfattet det er HD600 knap så mørk og lidt friskere i diskanten end HD650

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Som jeg har opfattet det er HD600 knap så mørk og lidt friskere i diskanten end HD650

Ok tak. Vil forsøge at opstøve et lyt på de Sennheiser. Så har jeg da efterhånden også fået lyttet lidt forskelligt.

Men kræsen som man er ender det nok med jeg må til Esbjerg. Holder pt. lidt øje med hvilke cans der kommer forbi

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg et lyt på de Sennheiser HD650.

Hmm ja det er da de bedste jeg endnu har hørt. Fandt dem dog en smule for tilbagelænede og lidt for lidt attack-villige.
Desuden
havde jeg denne mærkelig oplevelse af indelukket diskant som alle kandidaterne jeg har lyttet (Beyer DT770, 880 og 990,
Senn
HD595 og HD650, Denon AH-D2000 og AH-A100). til på en eller anden måde led under. Det var næsmest en befrielse at få
Grado på igen. Så kom den frigjorte luftige diskant tilbage. Dog bestemt knap så præcis og raffineret som eks.vis DT880,
HD650
og AH-A100. Hmm måske skal jeg bare have ultra åbne cans. Eller måske er jeg trods alt en Grado mand. Hmm men ja har jo
lyttet op til og med Grado sr325i som jeg fandt for lyse og manglende dybbas i forhold til deres ultra-opløste diskant. Hvor går
man så hen ?

Grado RS2i ? Hvordan spiller sådan en sag ? Tilbyder de bedre balance imellem bas og diskant ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes