| Forfatter |
|
GamerOfDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, min CD-samling er ikke ligefrem det store lydvidunder, så har brug for albums der har god lydkvalitet. Alle genrer er velkommen (Kan jo vælge og vrage  ), da jeg kan lide nærmest alt. Men ikke noget der går stærkt angående bas, det er ikke ligefrem mine D2000'ers stærke side (Det overdøver meget andet, når det går stærkt med stortrommer). Ellers kan jeg bare sige det skal være CD'er (Ikke SACD eller LP), og mine yndlingsgenrer er Jazz, Rock, Klassisk og elektronisk som Trentemøller.
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov ide med en tråd til inspiration. Hvis folk begynder at give dig ideer kan du nok komme rigtig langt omkring i musikverdenen.
Hvis du er til jazz er der klasiske albums som Herbie Hancock - Maiden Voyage og Head Hunters, Miles Davis - Bitches Brew og Duke Ellington med Far east suite og oceaner af andre
Af rock hænger jeg selv fast i Mogwai for tiden. Det er, såkaldt, post-rock og deres første album Young Team er fantastisk. Specielt første og sidste nummer på pladen. Ellers er resten af deres udgivelser også ganske gode.
Noget ordentlig rock kan være Rage against the machines, black sabbath og selvfølgelig Led zeppelin. Måske Tool hvis det skal være lidt dystert og melodisk.
klassisk er svært at forslå. Selv hører jeg fortiden Charles Marie Widor som er meget med kirkeorgel. Måske Buxthehude med Ciaccona: Il mondo che gira er et bedre bud.
Det er lidt af hvad jeg har hørt de sidste par uger som giver mening at anbefale.
En anden ide er at du kigger og er aktiv i tråden "hvad hører du". der er megt instiration at hente.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45372&g et=last#2018500
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippene!
Herbie Hancock og Miles Davis var i hvert fald noget (Har Kind of Blue). Mogwai var fantastisk, utroligt jeg aldrig tjekkede bandet ud (Har hørt navnet engang hmm...). Det var næsten rørende.
Rage Against the Machine er ikke lige mig, Black Sabbath heller ikke, Led Zeppelin er et måske (Min mor hørte det i sine unge dage, og hun har god musiksmag, så kunne måske...). Tool synes jeg er godt.
Buxthehude var rigtig godt! Det kunne jeg godt tænke mig en CD med, i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
alt med Tom Waits
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Jones - Noget med Roadhouse (kan ikke huske exact)
Damien Rice - Alle hans plader
Jack Johnson - In between dreams
Tracy Chapman - Næsten alle pladerne. Har selv en opsamling
Sarah Mclachlan - nummeret ANGEL (Det er ultimativt det bedste nummer jeg kan komme i tanke om uanset genre osv)
link: http://www.youtube.com/watch?v=2LuGzwNy2ws
Rihanna - nummeret cold case of love, rehab og russian rullette
Robbie Williams - Swing when your winning
Skriver lige når jeg er kommet lidt længere i dagens cdér:)
__________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miles Davis & Gil Evans "Porky & Bess"
Fleetwood Mac "Rumours"
Cowboy Junkies "Trinity Sessions"
The Beach Boys "Endless Summer"
Buena Vista Social Club "Buena Vista Social Club"
Patty Waters "Patty Waters Sings"
Air "Talkie Walkie"
Minnesota Orchestra, Eiji Oue "Rachmaninoff: Symphonic Dances / Études-tableau (Orchestrated by Ottorino Respighi) /
Vocalise"
Les Baxter "The Exotic Moods Of Les Baxter"
Muddy Waters "Folk Singer"
Autechre "Move Of Ten"
The Dave Brubeck Quartet "Time Out"
|
| Til top |
|
| |
DennisDK Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er ret sjovt, at han efterlyser cd'er med god med god lydkvalitet, og så bliver der bare nævnet kunstnernavne. Jeg synes ihvertfald ikke, at alle Tom Waits pladerne er i god lydkvalitet - langt fra faktisk, men omvendt er det jo heller ikke ligefrem den "lyd", som manden nødvendigvis har gået efter. Jeg er dog enig i, at Tracy Chapman generelt har en ret høj kvalitet på hendes plader. Skulle jeg nævne et par lækre lydmæssige plader i lidt forskellige genrer:
Nils Lofgren: Acoustic (den burde jo komme før eller siden) Dave Matthews Band: Before These Crowded Streets Tina Dickow: A beginning, a detour, an open ending Ryan Adams: Heartbreak Eric Clapton: Unplugged Curtis Stigers: Lost in dreams (er sgu blevet ret pjattet med hans jazzede lyd)
|
| Til top |
|
| |
Deer Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steely Dan: Gaucho
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisDK skrev:
Jeg synes ihvertfald ikke, at alle Tom Waits pladerne er i god lydkvalitet - langt fra faktisk, men
omvendt er det jo heller ikke ligefrem den "lyd", som manden nødvendigvis har gået efter. |
|
|
Jeg er ikke helt enig. Jeg har skam også hans skramlede ting, men selv her skinner en god produktion gennem støjen og de
forvrængede stemmer.
Skal der nævnes en traditionel god produktion, så er det "Small Change" der er optaget live direkte til to spor med audiofile
mikrofoner. Det er fedt at høre ham gå rundt og knipse, når han ikke lige synger.
|
| Til top |
|
| |
thingie Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alice in chains unplugged - der er et eller andet over den skive
|
| Til top |
|
| |
kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil foreslå næsten alt med Lee Ritenour, Fourplay og NHØP (Ihvertfald de NHØP som er producerede hos Verve)
Så er der en opsamling med Ray Charles som hedder Genius Loves Company, den er også rigtig godt indspillet
Al Jarreau - Tenderness
Supertramp - Some things never change
Willie Nelson - Across the borderline
Så har du ihvertfald nogle gode skiver, som er virkelig vel-producerede!
Desuden tak til de andre som har skrevet her. Det er altid godt med noget inspiration til nyt musik!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hører jeg kun LP, men de kan jo også fås på CD...
Hvis vi snakker Herbie Hancock har han jo netop udgivet The Imagine Project med forskellige ting i jazz-ificerede versioner. En interessant plade med fornuftig lydkvalitet.
Men ellers har Tsuyoshi Yamamoto Trio lavet nogle interessante ting, hvoraf Midnight Sugar er min favorit - dejlig musik, intens, god lydkvalitet.
Så er der Sara K. Waterfalls - super musik, engageret musiker, super lydkvalitet. Genren er folk/pop.
Ellers er der jo Diana Krall og Patricia Barber - her er stort set alt godt, men forsøg med DK's Live in Paris og PB's Cafe Blue. Uh, og Cassandra Wilson's Moon Daughter... Og Rickie Lee Jones' første. Der er så meget 
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 albums med Star of Ash, dejligt eksperimenterende og super indspillet. Super bas fx.
De fleste albums med Ulver, Arcturus og nåh ja, Faith No More...
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt Steely Dan er så analt overproduceret at det nogen gange er for meget.... selv live. Men hvor er det godt.
Ellers har jeg selv genopdaget "Psyched Up Janis" første plade "Swell" dette efterår; det er en perle fyldt med teenage angst.
Et par plader jeg altid har syntes har gode optagelser Sade - Diamond life Diana Krall - The Girl in the other room Mikkelborg, NHØP, Knudsen - Heart to heart Portishead - Dummy Paul Simon - Graceland
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 04:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt har Tom Waits en forbandet god lyd, basta! Når det lyder mærkeligt og forvrænget og skramlende, er det fordi det skal lyde sådan - Waits er en bevidst herre omkring sine virkemidler. Og, i den første del af karrieren havde han rigtigt gode lydfolk på.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Generelt har Tom Waits en forbandet god lyd, basta! Når det lyder mærkeligt og forvrænget og skramlende, er det fordi det skal lyde sådan - Waits er en bevidst herre omkring sine virkemidler. Og, i den første del af karrieren havde han rigtigt gode lydfolk på. |
|
|
Nemlig, og hvis ikke der kan være god lyd selvom det skramler og forvrænger, så kan intet metal og rock jo heller ikke gå under kategorien god lyd. Tool bruger også løs af effekter og forvrængning og alligevel nævnes de ofte ifb. gode produktioner (og med god grund imho).
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig god plade fra 90'erne er Massive Attack med Mezzanine
Det er elektronisk men genren kaldes også trip hop, og indenfor trip hop er Massive Attack klart de bedste i 90'erne. Deres første plade Blue Lines er også anbefalelses matriale.
|
| Til top |
|
| |
GamerOfDK Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle indlæggene :)
Og ja, forvrængede instrumenter kan give et bedre helhedsindtryk angående god lyd, så længe det er brugt rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|