| Sendt: 05 Februar 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig lyttet til en Cadenza Black. Hvis den på nogen måde er i nærheden af en Bronze, så er det en rigtig god pickup du har fået der.
Det blev kun til en enkelt pladeside. En ven var forbi med den, da han mente den var defekt. Det var den absolut ikke (fejlen hos ham må ligge et andet sted). Den blev sat op i min DV 507 mk II arm og kørte gennem min C27 RIAA - vi foretrak 300 ohm frem for 100 ohms belastning.
Lyden er meget kontant, fast og dynamisk. Den er mere robust og fremme i lydbilleder end jeg før har oplevet fra Ortofon. En MC 2000 var i direkte sammenligning meget mere tilbagelænet og nærmest "romantisk" med en bred blød pensel.
Opefter er der igen det hurtige og fysiske fra Cadenze Black. Guitar strenge står meget nøgternt og forkanterne er imponerende uden af være trættende og pågående. Minder her noget om min Transfiguration Orpheus i sin måde at gengive på. Toppen er distinkt og ultra detaljeret uden at tendere til det kølige og klinkende som jeg før har oplevet fra Ortofon. Fornemt!
Eneste anke i lige denne opsætning var at den ultimative bund var lidt nedtonet i forhold til den øvrige bas. Her var der så til gengæld masser af kontrol og punch.
Afgjort en pickup jeg gerne ville lytte noget mere til.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|