| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Der er da aldrig før i historien blevet produceret så meget billig bras som nu . At det så heller ikke
koster noget længere, er da kun en ringe trøst. |
|
|
- ellers havde det jo heller ikke været billigt, men dyrt bras.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi tilbage ved fuskerne igen  . Men de eksisterede jo også i Romertiden.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved sidste julefrokost var en kollega så flink at hente mig en refill på min Jameson whiskey (ren uden is). Jeg havde
allerede drukket en 5-6 genstande, så jeg måtte lige smage to gange på det sprøjt bartenderen havde puttet i glasset.
Det viste sig at være noget elendigt amerikansk bourbon; bartenderen tøvede da heller ikke med at udskifte til den
rigtige vare.
Verden er fuld af fjolser, som sværger til mærkevarer inden for spirutus, biler, hifi og især tøj. Det er specielt trist med
spiritus hvor det kun er særlige mærker af vodka, rom og gin, som kan blandes sammen med diverse sukkervand, som
fuldstændig overdøver smagen af spiritussen.
Har man penge nok er det helt fint. Hvis ikke bør man blindteste sig selv en gang imellem hvis man ikke vil blive
røvrendt.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror faktisk ikke, at der meget økonomi i at producere dyrt hifi - fusk eller ej. Den store omsætning ligger i at kunne producere til nogle omkostninger, der nærmer sig 0, og så sælge billigt. Købere til disse produkter vender jo altid tilbage, da de formentlig aldrig har følt sig rigtig snydt. Heller ikke selvom produktet kun holder en halv time, inden trætheden indtræffer  .
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 Januar 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahe, hvor mange tør tage bind for øjnene, når der skal samlignes diverse stykker isenkram før køb. Som der også nævnes andet steds her, så hører vi ikke ens hver gang vi sætter os foran stereoen. Derfor kan man godt blive skuffet senere hen, når man har gjort et nyt indkøb. Et kabel man har undgået i sin samling, lyder en af dagene alligevel godt. Det tror jeg de fleste af jer har prøvet flere gange, måske ikke lige med et kabel, men så endet udstyr I måtte have stående, som man ikke lige bruger nu. Det er ellers en god tråd. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dette er fra en post i tråden på diyaudio.com som der bliver linket til. Det er virkelig grineren:
I once set up an experiment to compare Minidisc and a nice CD player. Releasing 'pause' on both at the same
moment I was able to switch the amp between them and listen to the difference on headphones. I got the two sources
perfectly synchronised first time and I could switch between them silently. I heard a clear difference, and Minidisc was
disappointingly bad. It was only afterwards that I realised that my headphones had been plugged into the CD player all along.
I had fooled myself perfectly, despite my pretensions of setting up some sort of 'scientific' experiment.
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Specielt det sidste indlæg er meget ærligt, jeg har selv prøvet det sammen med en sammenligning mellem en mellemklasse cd afspiller ( 6000,- ) og en en passiv zone fra Sonos. Jeg ville overbevise mig selv om at cd lød bedst. Men senere måtte jeg sande at jeg havde snyt mig selv og at det faktisk var den passive streamet lyd som var mest rolig i lydbilledet.
God mandag
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld OT, men HVIS rippet er ok, vil jeg tro at en HDD-baseret streaming har mindre jitter - men det er i sig selv basis for en hel tråd, så undskyld..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jazzman
Den skulle være god nok. Smider man sine cd'er over på et ukomprimeret fast medie, får du bedre og mere præcis lyd, end fra bevægelige medier. Det har jeg dog ikke noget af selv, men det taler til mig....øhh tiltaler mig, selvfølgelig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |