Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics sl 1200 SME 3009 II/Rega rb300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

De herrer kunne jo også lette anker og kigge forbi Horsens egnen, og vi kunne nok få et par dage til at gå med at lege med div pickupper arme og pladespillere.

Jeg kunne da nok godt finde en pakke kiks og en kop mælk, så i kan holde liv imens.

Har man en forstærker med to ens phonoindgange, kunne det være interessant at sætte en standard SL1200 og en SL1200 med SME arm op - og sammenligne forskellen. Også en SL1200 og Rega etc.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Jeg takker de herrer r-l-b og stridsvognen for deres "selvsving".

Og nød lærer som sagt, mindre påklædt kvinde at spinde.

Og nød er jeg vel i på sin vis. Da min hifi gøren og laden er begrænset grundet SU og et lille supplement job ved siden af.

Derfor jeg tænker billige løsninger. Og billig er jo max. 2000,- og at jeg kan genbruge min Denon pickup.

Derfor har jeg vejet for og imod i løbet af dagen. Er i den heldige situation at jeg må skrive om optimering m.m. af en "stock" Technics. Så jeg har brugt 8 intense timer på at støvsuge nettet.

Og kommet frem til at der er ligeså mange der hylder den originale arm med nogen ændringer som der er folk der afskyr den.
Og det er ikke til at gennemskue om det er folk der mener at alt skal være dyrt og fancy eller om det er typer der ikke ved noget om det.

Så jeg er kommet frem til at jeg modder den originale arm, så meget jeg nu selv kan gøre.
På sigt vil jeg få den om kablet, foret armrøret, få fuge masse i plinten (tak CARS), andre fødder og diverse andrer alternative muligheder.
Måske voodoo.....

Det kan jo være at jeg får nogen gode erfaringer af det

Så endnu en gang tak for jeres inputs. Og jeg følger op på diverse pro's & con's i mit projekt, det bliver postet i "Alt om technics......" tråden.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
stridsvognen skrev:

De herrer kunne jo også lette anker og kigge forbi Horsens egnen, og vi kunne nok få et par dage til at gå med at lege med div pickupper arme og pladespillere.

Jeg kunne da nok godt finde en pakke kiks og en kop mælk, så i kan holde liv imens.

Har man en forstærker med to ens phonoindgange, kunne det være interessant at sætte en standard SL1200 og en SL1200 med SME arm op - og sammenligne forskellen. Også en SL1200 og Rega etc.

Vil bare lige sige at jeg for mange år siden skiftede den originale 1200 arm ud med en SME 3009 R der var forskellen som nat og dag.Skal SL 1200 helt op og ringe er der ingen vej uden om en bedre arm og det kunne være en SME.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Januar 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
A127 skrev:
stridsvognen skrev:

Vil bare lige sige at jeg for mange år siden skiftede den originale 1200 arm ud med en SME 3009 R der var forskellen som nat og dag.Skal SL 1200 helt op og ringe er der ingen vej uden om en bedre arm og det kunne være en SME.

carsten

Hvilken PU havde du på den originale arm - og hvilken på SME armen ?

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Så må vi håbe at Lencofyn syntes det ok.at jeg svarer på det her i tråden.

Uha,der har godt nok været en del igennem tiderne,så det er nok ikke alle jeg kan huske.

På Technics armen :Stanton 500 - Stanton 681 - Shure 75 - Ortofon M15 - MC 20 - MC 200 (concorde) - Ultimo 20 A - Ortofon SPU + flere.

På SME 3009R : Ortofon - Mc 200 - SPU - Mc 20 mk.II  - Mc 30 - Mc 20 mk.II super - og min nuværende pu. Linn Asaka.

carsten

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Så må vi håbe at Lencofyn syntes det ok.at jeg svarer på det her i tråden.

Uha,der har godt nok været en del igennem tiderne,så det er nok ikke alle jeg kan huske.

På Technics armen :Stanton 500 - Stanton 681 - Shure 75 - Ortofon M15 - MC 20 - MC 200 (concorde) - Ultimo 20 A - Ortofon SPU + flere.

På SME 3009R : Ortofon - Mc 200 - SPU - Mc 20 mk.II  - Mc 30 - Mc 20 mk.II super - og min nuværende pu. Linn Asaka.

carsten

Igen som under anden tråd - du har en SL-1200MKI fra 1975, vi taler om en SL-1200MKII som blev introduceret i 1978 - en helt anden spille - det er bl.a en helt anden arm, "nat og dag" er da muligt på MKI, men ikke på MKII. Blot så du ikke forvirre folk med forkert information

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Helt korrekt,men hvad har det at gøre med hvilke pick´up'er jeg har spillet med og som du spurgte om 

carsten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes